**** Jouluista odotusta KESÄKERTUILLA****
Kommentit (41)
Marieela: Olipa kiva kuulla että teidän poju on toipumassa rankasta taudista...kurjia nuo allergiset reaktiot!
Täällä ei mitään erikoista. Huomenna tai keskiviikkona pitäisi kaupoille suunnata parin lahjan ostoon, muutoin onneksi onkin jo kaikki hankittu ja paketoitu. Loppuviikosta sitten pitää kierrellä sukulaisissa viemässä noita paketteja =) Eilen haettiin kinkku ja tuolla se nyt saunalla on sulamassa, oikein vesi kielellä odottelen viikonloppua ja kaikkia jouluisia herkkuja =)
Oma masu: se vain pyöristyy. Tyttö-olo vahvistuu vain, sillä maha on alkanut leviämään tuonne sivuille, eilen saunassa miehen kanssa yhdessä analysoitiin tuota kupua :-D Saunassakaan ei muuten enää tule huono-olo niin herkästi kuin viikko tai kaksi sitten! Ihanaa!
Gallupeja oli viikonloppuna:
Postikortti: Laitettiin 17 postissa,perjantaihin mennessä oli 7 tullut.
Nukkumaan meno: Lapset menevät sänkyyn noin 18.30 - 19 ja heräävät aamulla n. 6.45-7. Viikonloppuna puolituntia myöhemmin nukkumaan ja aamulla ylös siinä 8 maissa.
Mutta nyt siivoilemaan pöytiä keittiöstä,kokosin äsken piparkakkutalon ja pitäisi tuo kattila ruveta puhdistamaan..en ikinä opi tästä astioitten pesuvaiheesta pitämään!
Hattara rv12+ ja lapset 99, 01, 04
Aamu alkoi vauhdikkaasti kun nokipoika tuli piippua putsaamaan, olin täysin unohtanut, että se on tänään. Muisti on muutenkin ihan off-asennossa, kaikki unohtuu.
Kuulumiset eivät ihmeempiä ole, paitsi että yöllä näin painajaisen: synnytin nyt jo, eikä vauva tietenkään ollut vielä valmis. Tämä jatkuva painontunne alavatsalla tulee nyt sitten tällä lailla uniin :(
G: Kortteja oli perjantaihin mennessä tullut 3. Yleensä tulee pari-kolmekymmentä yhteensä.
Mistä saisin voimavarat piparkakkutalon väsäämiseen?? Olen luvannut pojalle ja muotit ja kaikki odottaa valmiina. Ehkä vielä tänään yritetään.
Lahjoja onneksi enää yksi ostamatta ja idea on jo valmiina.
äitimiia rv 16+2
Marieela: Ei varmaan haittaa, vaikka olisi sama pino jouluun tai aatonaattoon saakka. Kertuilla saattaa olla niin kiirettä näin joulunalusaikana ettei tästä liian suurta pinoa tule. Vai mitä muut ovat mieltä?
Olikos täällä mitään kyselyä nyt menossa? En ainakaan muista. Joululahjat on ostettu, kortit lähetetty, hieman vielä siistimistä ja joulu saisi tulla. Paitsi että töissä pitää tietenkin olla vielä koko viikon. Onneksi otin vapaapäivän ensi viikon tiistaiksi, niin on edes vähän pidempi loma. Miten muut? Onko pitkäkin joululoma?
Mahanympärys siis viime viikolla pienentyi.. Saa nähdä pullahtaako varsinainen vauva-maha sitten tällä viikolla näkyviin. Siis muitten näkyviin, onhan tuo kuitenkin sen verran alkuperäisestä kasvanut, että itse huomaa ja samoin mies, mutta muilta voi vaatteilla peittää.. Kellä näkyy jo muille, käsi pystyyn! ;)
Huomenna se neuvola! Vähän jännittää.. Pitäisi muuten rakenneultra-aika varata.. (lahopäänä en ole vielä muistanut)
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 15+2
Mä tulin ultrasta juuri kotiin. Vaavi siellä näkyi ja kaikki osatkin löytyi :) Se niskaturvotus oli niillä riskirajoilla, mutta ei mua jatkotutkimuksiin passitettu. Se hiukan nyt surettaa, mutta kait ne olis tosiaan asiaa enemmän tutkinut, jos aihetta olis... :/
Viikkoja olis ultran mukaan 14+0, kuukautisista 13+3, mutta silti ei muutettu laskettua aikaa. Paljonkohan se on se raja että ne lähteevät muuttamaan?
Mä olen tehnyt hyvin paljon ajatustyötä joulun eteen, mutta mitään varsinaista toimintaa ei vielä ole ollut :) Tai olen mä kortit lähetellyt ja lahjat ostellut, mutta tämän kodin eteen.
Lähinnä se siivous olis se MUST juttu, muuten en ressaa! Ehkä... :)
Me totutettiin tyttö nyt viikonloppuna uuteen sänkyynsä :) Hän ei nuku enää pinnasängyssä. Hiukan mua jännitti että pysyykö punkassaan ja kuinka uni tulee, mutta ei ollut mitään ongelmia. Nukkuu, jos enää mahdollista, vieläkin paremmin kuin ennen. Eilisiltana nukkuvaa prinsessaani katselin ja mietin kuinka nopeasti nuo pienet kääröt kasvavat. Taisin ihan kyyneleenkin tirauttaa tunteellisuuspuuskassa :D
Nyt täytyis mennä laittamaan pakettiin viimeiset joululahjat, niin sen vois sitten kirjata tehdyksi. Sitten tarttis varman jouluista kauppalistaa alkaa rustaamaan. Homma on hoidettava varmaankin keskiviikkona, mä en perjantaina lähde kuin lähikaupasta maitoa.
Tässähän tääkin viikko on siis pyörähtänyt alkuun. Oikein mukavaa joulunodotusta kerttusille! Palataan :)
Helmis ja Nuusku rv13+3 (tai14+0)
Moi!
Mä olin viime viikolla siellä sairaalassa siinä verensokeriseurannassa vuorokauden. Ja oli turha reissu. Sokerit niin kunnossa, kuin vain voi olla. No tulipahan tuokin koettua. Paha olo jatkuu ja jatkuu vaan. Eikö tämä ikinä helpota?
Mutta kyllä on ihana mennä tänään töiden jälkeen kotiin, kun on siivottu tupa. Mies lupautui maksamaan siivojan tekemään joulusiivot, ja tänään nuo ovat aamusella käyneet. Ihanaa! Päästään tytön kanssa illalla koristelemaan joulukuusta. Sieltä se joulu pikku hiljaa tulee.
bombo rv 14 tasan ja tyttö 11/01
Aika yleinen kai on se viikko ennen kuin la aletaan muuttamaan. Mullakin oli pari pvää isompi mutta turhaan sitä vaihtelee, nuo vauvelit kun tuppaa syntyä milloin tahtoo ;D
Paljonko sulla oli se turvotus?? Mulla oli 0.8mm ja se suhteuteaan ikään ja sikiön kokoon niin mun yläraja on 2,5mm.
Mun puolesta tää voi olla koko viikon pino jouluun asti jos ei turhan suurekisi kasva...
Täällä PITÄS jo siivota, inspis hiukan hakusessa ;)
M taasen..
Täältäkin ultraterveisiä.
Tulin tänne teidän joukkoon, kun LA siirtyi heinäkuulta kesäkuulle. Meilläpäin siirretään laskettua aikaa np-ultran mukaan jos tulee päivänkään ero siihen mitä kuukautisista lasketaan. Sanovat, että näin on tarkempi. Mun lasketuksi ajaksi tuli 29.6. Th laski alun perin että olisi 1.7, mutta omasta mielestäni olisi pitänyt alunperinkin olla 28.6.
Oli ihana nähdä pikkuinen :) Ja onneksi siis tällä kertaa tulossa on vain yksi, meillä on 1v 4 kk ikäiset kaksoset ennestään. Onko täällä muuten muita ELOISIA04?
Ultrassa siis kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli milli, ja virtsarakkoakin kätilö tuumaili jo näkevänsä. Ja sama toistui kuin edellisessäkin raskaudessa - vatsa pullahti esille välittömästi ja eiku mammahousuja ostaman :) Jännää että masu on nyt yhtä iso kun kaksosista samoilla viikoilla. Kaipa se tosiaan näkyy seuraavissa raskauksissa sitten helpommin. Vielä ei ole kukaan tullut kysymään, mutta kyllä olen pitkiä katseita jo saanut. Saapa nähdä onko tämä rauhallisempi kaveri kuin siskonsa ja veljensä, kun hän köllötteli pääasiassa paikallaan. Saatiin ihan tönimällä houkutella heiluttamaan raajojaan. Esikoiset olivat silloin np-ultrassa tosi vauhdikkaina ja kai nuo ovat aika menijöitä yhä :)
Tänä jouluna päästään vielä helpolla, kun me lähtään joulun viettoon mummolaan. Haaveissa on kuitenkin oma joulu ja se tehdään sitten ensi vuonna uusi nyytti kainalossa :)
Töiden lomasta vaan hehkutan että aamulla neuvolassa kuului sydänäänet, jeeeees!! Hakkasi 170/minuutti eli olisko se sitten tyttö :).
Nyt töihin takaisin ja paremmalla ajalla takaisin!
t. mariadee 12+3
Ei uskoisi että Kesäkertuilla on 130 masunkasvattajaa ;))
Itse täällä olen siivoillut ja puunannut paikkoja -> pölyt poistettu, pyykit pesty, tavarat kuljetettu paikoileen ym ym pientä ja nyt viimein olisi lattiat jäljellä, imurointi ja pesu. Lattiat vois kyl jättää huomiseenkin ;)
Tänään tuli taas kourallinen joulukortteja, eli eiköhän sielt suurinpiirtein sama määrä tule minkä lähetinkin ;)
Mutta jatkamaan hommia..
[color=red] Jihuuu, aamusta asti leijaillut pienenpieniä lumihiutaleita!!! jospa olis jouluna lunta :D
♥
Nöppis:meidän tyttö on syntynyt elokuussa 2004 (19.8) en tosin ollut silloin pinoutuneena minnekkään listoille.
Omaa konetta ei silloin ollut niin ei oikein ollut mahdollisuutta päästä koneelle kuin silloin tällöin...
Ja tervetuloa :)
♥
tänään kävin kanssa hakemassa viimosia lahjoja...ukolle en vielä oikeen löytänyt mitään, grrr, aina yhtä vaikee tapaus.
♥
omanapa: ei uutta sillä rintamalla...päänsärky ja ilmavaivat kiusaavat etelleen!
♥
nyt en muista oliko joku kysellyt jotain...ainiin, munkin puolesta saa olla tämä aloitus loppuun (jouluun siis) saakka ellei pursuile yli äyräiden xD
nyt rupes väsyttämään niin paljon että pakko mennä touhuamaan jotain, heipsis!
krisse, tytöt 11/02 ja 08/04 + Allu rv 14+2
Tulin juuri tänään kotiin kun olin vanhempien luona käymässä. Ihanaa olla kotona! Huomenna viimeinen koulupäivä ennen loman alkua. Keskiviikkona ois neuvola ja kait sitä pitäis jonkinlainen joulusiivous tehdä ennen kuin vieraat tulee. Ehkäpä sitten torstaina.
Kaikki lahjat on jo ostettu, enää vaan odotellaan pukin tuloa. Paitsi että mun mies on tänä vuonna pukkina. Jes, kerrankin mie pääsen antamaan pukille suukon! =)
Hyvää jouluviikon alkua!
Tytteli-83 rv 15+0
Vielä hetki ennen ku karkaan kauppaan...Kaikki alkaa olla valmista joulua varten,siivous tietty vasta torstaina mut muuten. Äiti " komenti" tuomaan pojan torstaina koko päiväks,et saan kerranki ihan rauhassa siivota ja touhuta ja tehä kuulema mitä mieli tekee.. Harvinaista herkkua...
Eilen illalla sain MUUMIpiparkakkutalon kasaan ja tänään hoitolasten kanssa koristeltiin.. Aika ylpee saa olla aikaansaannoksesta,vaikka jo tupisin et ens vuonna vähä yksinkertasempi saa välttää. Mut ku pojan synttärit on pari päivää joulun jälkeen ja ne on MUUMI-synttärit nii samalla käy sinnekki.. Yritän vähä teema-synttäreitä pitää et erottus joulu synttäreistä,muuten en kyllä viittis..(laiska mikä laiska..)
Huomisen päivän ku jaksas töitä tehä nii ois 13pvn loma. Tuntuu hurjalta ajatellakaan niin pitkää lomaa,mut nopeetahan se menee kuitenki..
Noista nukkumaanmenoajoista..Meillä pyritään olemaan klo 21 sängyssä,mut nytku se on ruennu nukutteluks menemään nii, 20.30 lähetään ja aikalailla viim 21.15 unessa. Aamulla työ(hoito)päivinä 7.15-7.30 ylös ja vp 7.45-9.15...
Viikonloppuna huomas miten maha on pullahtanu ja iltaa kohten turpoo oikein.. Esikoista oottaissani varmaan rv25-28 ees huomas koko mahaa. Ei nytkään kukaan ulkopuolinen huomaa mut siis mikä tärkeintä ite huomaa!!!
Ja eilen selvis et veljen vaimo kans raskaana,niillä la 3vko aikasemmin! Esikoisen kans kävi niin päin et niillä toinen on kuukauden nuorempi ku meijän poika.. Mummulle ja papalle tuplasti hehkutusta luvassa kevät-kesästä....
Tosi hetki tästä tuliki.... Mut eipä tota autookaan ala kuulua....
Suhmura ja Napura 15+4
Vihdoinkin sain kirjoitettua tänne, pitkästä aikaa. Pahoinvointi on hieman hellittänyt, mutta välillä yökityttää vielä. Tänään oli ultra!! Oli ihanaa nähdä vihdoin oma pikkuinen ruudulla :) Niskapussi on 1mm ja kaikki muutenkin ok. Kovasti liikkui! La pysyi samana, eli on 24.6.2006. Sekin muuten muuttui ekassa neuvolassa, oli omien laskujen mukaan 26.6.2006. Eli nyt on Juhannuspäivänä laskettu :)
Joulu on tosiaan tulossa ja suurin osa ruoista on jo hankittu, vielä joulusiivous tekemättä ja kuusi hankkimatta, mutta onneksi on vielä aikaa. Töissä ei kyllä malttaisi millään olla, kun tekemistä siellä kotonakin olisi.
Maha on jo kasvanut ja töissä olisi varmaan pakko kertoa ensi vuoden alussa. Kaikki muut jo taitavatkin tietää:) Tällä hetkellä on hirmu onnellinen olo ja odotan kovasti, että maha kasvaa ja alkaa tuntea vauvan liikkeet.
Kamu, poitsu -02 ja rv 13+2
Niin tässä joulu kiireiden keskellä ajattelin kirjoitella tänne kuulumisia, olen kyllä päivittäin käynyt lueskelemassa, mut kirjoittelu on sit jäänyt vähemmälle...
Kävin viime viikolla lääkärineuvolassa, kaikki hyvin vaikkei sydänääniä masun päältä kuulunutkaan, lääkäri sit katsoi ultralla ja kyllä sieltä sykkivä sydän löytyi ja oli pienelle tullut kokoakin lisää. Lääkäri aikoi kirjoittaa lähetteen äitipolille rakenneultraan, ihan sen takia kun tuolla meidän 2-vuotiaalla on sydänvika ja ei tiedetä onko perinnöllistä tai ehkä lääkäri haluaa etten itseäni stressaa tällä asialla, mut olen oikein kiitollinen et pääsen toiseen ultraan ja tiedän sit varautua ennalta jos tämän masuasukin sydämestä jotain vikaa löytyy. Ei tulisi ainakaan samanlaisena shokkina kuin vuosi sitten, kun tytöltä kuului 1,5 vuotis lääkärineuvolassa sivuääni sydämestä, joka lopulta lastenpolilla todettin aiheelliseksi eli aukko löytyi eteiskammioiden väliseinästä. Nyt sitten odotellaan leikkausaikaa.
No tulipahan taas paasattua....voi, voi!!
Pitäisi jaksaa siivoilla, mutta kun ei kiinostaisi yhtään. Tänäänkin pyörrytti niin valtavasti aamulla ja ruoka kun ei tahdo maistua, ainakaan lämmin ruoka..yäk!! Ja painokin vain putoaa.(ei tietty liikaa vielä)
Noh jos lopettelisin ja antaisin puheenvuoron toisillekin!!!
Rauhallista joulun aikaa kaikille!!
Pirpana rv12+3
Se on kuulkaa sisaret niin, että puolen vuoden päästä isolla osalla kesäkerttuja on jo oma nyytti kainalossa ja lopuillakaan ei kauaa mene;) Hih! Kyllä tää aika vaan menee nopsaa....
Tänään tuli kutsu ä-polille/pelkopolille. Tammikuun vikana päivänä pääsis pohtimaan tulevaa ja tietty samalla ultran kautta pikkuista katsomaan. Kolme tuntia pitäis aikaa varata. Siellä taidetaan olla aika perusteellisia... Parempi niin, kun tuntuu että nykyään tahtoo olla joka paikassa niin kamala kiirus.
Tänään oli tullu iso pino joulukortteja ja neiti 4veen riemuksi ja äiskän ja iskän kauhuksi 2 soivaa sellaista. Nyt me sitten kuunnellaan vielä varmaan juhannuksenakin joululauluja...
Välillä yököttää ja välillä ei, tarttis vaan muistaa syödä niin olo pysyis kohtuullisena. Mulla on ruvennu nenä ja ikenet vuotamaan verta suht usein, taitaa olla limakalvot raskauden takia sen verran verevät, kun kumpaakaan vaivaa ei normaalisti esiinny. Mites muilla?
Helppo joulu on taas tiedossa, kun ei tarvi huolehtia ruuanlaitosta tai siivouksista. Tänä vuonna on vuorossa anopin jouluruuat. Meillä on tapana viettää joulut vuorotellen joko mun tai miehen kotona. Kumpaankin matkaa about 300 kilsaa ja tietty ihan eri suunnissa. Mutta autossa istumisen vaivalla saa valmiin joulun. On se kivaa. Lahjat oon sentään saanu ostettua, nyt vaan oottelen niitä tonttuja että poikkeaisivat ne pakkaamaan...
Talvista maanantai-iltaa kertuille!
Quest ja Minni 14+3
toivottaa nöppis tervetulleeksi eli Tervetuloa uusi kesäkerttu!
Huomenna alkaa joululoma! Tai siis miehellä alkaa ja kymmeneltä huomenna istuskellaan junassa kohti mummolaa. Onneksi lahjat on suurin osa jo siellä. Lapsen ja kahden kissan kanssa ei siitäkin kantamuksesta selviäisi. Maaseudun rauha ja oikea tuli...
Saa nähdä miten siitä tulee nautittua, kun oma olo on ihan hirveä. Tyttö sairastui ja lääkäri totesi alkavan korva ja keuhkoputken tulehdksen ja antoi lääkkeet, mutta vahinko oli jo tapahtunut muutaman unettoman yön jälkeen. Nyt on pää kipeä, nenä TÄYSIN tukossa ja lihaksetkin hellinä... Taidan kaivaa huomenna pakkasesta mukaan jo aiemmin tehdyt porkkanalaatikot. En taida jaksaa vaikka parantuisinkin. Kun pitäisi kunnan arkistossakin nyt loppuviikolla istua että se gradukin olisi valmis ajoissa...
Paha olo on kadonnut ja muuten on siis loistava olo. Sydänäänet kuului viime viikolla neuvolassa komeasti ja mahakin alkaa jo pilkottaa. Odotan vaan että se sieltä oikein kunnolla pullahtaisi. Se on ihana tunne kun on iso vauvamasu...
Tyttö tahtoo mukaansa. Mukavaa Joulua kaikille
Jamesiina ja MasuVauveli rv.16+3
Ensimmäisenä Nöppis: Terve tuloa joukkoon! Mukaan mahtuu.
Ja Suhmura: Onnea piparkakkutalolle! Oon pikkasen kade kun en saa taas mitään itse aikaiseksi.. Onneksi äiti leipoo pipareita.. ;)
Niin ja onnittelut kaikille ultrassa käyneille! Mukava kuulla hyviä uutisia.
Huomenna meillä siis taas neuvola, toivottavasti ei painoa ole tullut kovin ja veriarvotkin saisivat olla paremmatt.. No, huomennahan sen tietää.. Niin ja sitten keskiviikkona kerron pomolle, jos kaikki hyvin ja kuullaan ne sydänäänet.
Mutta sellaista..
Nyt täydellisiä naisia.
Täällä ilmoittautuu jonon jatkoksi yksi " kerttu" , ja laskettu aika on 06.06.06 ja NKL:lle suunnistetaan.
Suurimmat pahoinvoinnit alkavat olla takanapäin, mutta väsymys vaivaa edelleen, vaikkakin hb oli nyt neuvolassa peräti 130 (??). Emme ole vielä kovin monelle raskaudesta kertoneet, ainostaan lähipiiri ja pieni sellainen tietää. Töissä ei tiedä vielä kukaan :) Tosin mitään näkyvää masua ei ole niin eipä ole hankaluuksia tätä piilotellakaan. Entisiä vaatteita käytän edelleen, tosin housujen ylänappi on auki. Iltaa kohden masu aina turpoaa, mutta aamuisin on suorastaan kuopalla, toivottavasti ihan normaalia..
Sitten sarjassamme tyhmiä kysymyksiä...Millaisilta teidän vauvojen sydänäänet kuulostavat? Itseltäni kun kuului tyyliin " viuh-viuh-viuh" eikä " hevosenlaukkamaisesti" - toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :) Nyt olen sitten huolesta suunnillani, että onkohan vauvan sydämmessä jotain vikaa / jossain muussa, kun sydänäänet eivät vielä näillä viikoillakaan 16+0 kuuluneet laukkamaisen voimakkaasti. Np-ultrassa kaikki oli ok, turvotusta tasan milli ja istukka edessä. Kiitos jo etukäteen, jos jollain parempaa tietoa tästä.
Hyviä vointeja kaikille ja oikein ihanaa joulun odotusta!
[color=reds] Täällä vkonloppu meni täysin lahjojen ostolla, siivoiluakin sain hieman aikaiseksi ;) Mutta siis pääasia oli lahjojen hankinta ja vieläkin harmillisesti jäi n. 3 lahjaa uupumaan :/ No, tänään sitte jatkamaan shoppailua, vaihteeks ;D
Omaan ).( ei juurikaan uusia tuulia. Kuvotus tosiaan alkaa olemaan miltei taakse jäänyttä elämää (onneks). Hamapidenpesu vielä saa yökköä aikaan ja oikein kova yskiminen. Suussa pahamaku edelleen pyörii iltaisin mutta okseta ei enään yhtään, ihanaa... Voi jopa ruuista alkaa nauttia ihan normaalisti :))))
Ulkoilemaan uskaltaudutaan pojan kanssa reiluun viikkoon ja tänään alkaa uusi antibiootti kuuri jos tarpeen. Nyt näyttäs et kuntoon tulee ilmankin, sittenkin... Ilmeisesti se penisilliinikuuri sai kuitenkin parannuksen aikaan ennen allergistareaktiota :/ Sitä lääkärikin toivoi.
Mutta, pidemmittä puheitta jospa alkais itteensä ihmisemmäks taas laittaa -> aina yhtä kova urakka, heh..
Marieela ja Paapero 13+1