Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Jouluista odotusta KESÄKERTUILLA****

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois virtaa muille asti jakaa mut pitää malttaa mieltäsä kohan hoitolapset lähtee...

Ekaks noista sydänäänistä,nyt ei oo viel kuunneltu,torstaina neuvola,mut esikoiselta se oli just sitä viuh-viuh-viuhia...

Mrs.Marple:En mä muuta oo aikaseks (vielä) saanukkaan!!! Paitsi aiemmin niitä muumipipareita... Mummu lupaili meilleki leipoo...

Oma napa: jännää myllerrystä tuntuu,ei oikein liikkeiks voi sanoo,möyrintää ennemminki...

Miljoona juttua on mielessä mitä tekis mieli tehä. Tein jo listaa ja oikein syyhyttää.. Tää on harvinaista mulle,yleensä pitää ihteesä niskasta kiinni ottaa,et ees jotain saa aikaseks..

G: Oonko mä ainoo jolla on VÄRITEEMA joululle...? Kaikki on punasta kultaa ja valkosta...ja hilkku vihreetä...

Ja uloooos....

Suhmura ja Napura 15+5

Vierailija
22/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deisi, tervetuloa mukaan ja Nöppiksellekin..

Deisi, laittaisitko tietosi sinne uusimman kesäkerttujen erittely-otsikon alle, sieltä mun on helppo sitte päivitellä sut listaan mukaan, kiitos :)

Ja musta se dobleri nimenomaan saa ne sydänäänet kuulostamaan siltä viuh-viuh-viuhilta, eli ei itse sydämessä mitään vikaa ole. musta sydämen sivuääni on erilainen, ja sitä ei doblerilla kuule.

G: Mulla on aina punainen joulu-teemana. En osaa mieltää muita värejä (vihreetä inhoon paitis kukissa ja kuusessa) ja hopealla sitte punaista siloittelen :)

Mulla olo on mahtava. Meillä siis lattioita vailla joulusiivo tehtynä, je se hoituu tänään. Illal on pojan parturi aika ja 1 vihoviimeinen lahja hakematta/ostamatta. Näiden jälkeen homma on hanskassa, viimein ;)

Keskiviikko sitte nautiskellaan kotona puhtaudessa ja torstaina jo lähemme ajelemaan malle. Siellä sitte nettipimento iskee tiistaihin asti, mutta siellä on ihanaa takka, sauna ja leivinuunit ym. Oikea joulu meininki hevos ajeluineen -> toivottavasti on reelle tarpeeksi lunta :/

mutta pidemmittä löpinöittä ihmisemmän näköiseksi ja ulos pakkaseen :)

Marieela ja Paapero 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kesäkertuille, meitä onkin jo tosi paljon : )

Eilen oli taas neuvola (3. kerta). Nyt oli taas uusi neuvolatäti, joka oli ihan mukava, mutta vähän kokematon neuvolatoiminnan suhteen, sanoi sen kyllä itse. Sydänäänet kuuluivat kyllä, mutta ei saanut kuulumaan pitkää pätkää, kun vauveli aina vilahti alta pois : ) Mutta onneksi kuului, just viuh-viuhta meilläkin on vielä kuulunut. Kokemattomuus ilmeni vielä, kun otti multa sormen päästä verinäytteen hemoglobiinia varten, niin oikein kunnolla paino sitä tuikkaria sormea vasten. Yleensähän sillä äkkiä vain nippastaan. Onneksi en oo kipuherkkä ihminen...

Joululahjat on ostettu, ja kortit (23 kpl) lähetetty. Kirjoitin sukulaisten korttiin hauskan runon vauvan tulosta, niin tulipahan sekin nyt ilmoitettua kaikille. Toissa yönä paistettiin meidän eka kinkku. Jouluksi mennään mummoloihin,mutta piti nyt paistaa kerrankin oma kinkku. Onpa hyvää, varsinkin joululimpun päällä...Nam, ihan tässä nälka tulee, ja lounaaseen on vielä reilu tunti : 0

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

sokuri 16+2

Vierailija
24/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista.

Krisse, meidän tyttö ja poika syntyi 16.8-04, eli muutaman päivän erolla teidän tyttöön. On kyllä tosi jännää että miten sitten kesällä suhtautuvat tulokkaaseen.. toivotaan että kaikki menee hyvin!

Vierailija
25/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

Täällä ollaan niin joulutunnelmissa ja niin tietysti pitääkin olla. Mulla on kyllä tuo joulufiilis vielä hakusessa, mutta onhan tässä vielä pari päivää aikaa se löytää. Jotenkin on tämä syksy ja alku talvi mennyt ohi huomaamatta, ettei vieläkään tajua, että kohta oikeesti on joulu, tytöt kuitenkin sitä odottaa ja laskee päiviä niin ei se yllätyksenäkään tule.

Me ollaan anoppilassa aattoilta, en sen vuoro. Ollaan kanssa tehty niin, että joka toinen joulu minun kotonani ja joka toinen miehen. Minun vanhemmat asuu täältä n.500 km päässä, mutta miehen vanhemmat on täällä niinpä tänä vuonna vältytään autossa istumiselta, tosin sitten joulun jälkeen ajetaan etelä Suomeen kuitenkin. Ei sen puoleen, minusta tuolla liikenteessäkin on aistittavissa joulutunnelma. Jotenkin tuntuu, että ihmiset malttaa ajella rauhallisesti joulun aikaan eikä kellään tonttulakki kiristä päätä.

Mukava lueskella muiden ultrakuulumisia, kun itsellään ei vielä ole ollut yhtään. Kovasti olen yksityiseltä saada aikaa rakenneultraan vaan vielä ei noita ens vuoden ultra-aikoja ole ollut jaossa. Täällä tuota laskettua aikaa siirretään vasta jos se heittää yli viikolla tosin kuopuksen aikana meillä se heitti 9 päivää eikä siltikään sitä vaihdettu sanoivat vaan, että jos alkaa mennä yli niin pitää muistaa huomioida tuo ultran aika.

Mukavaa joulun odotusta kaikille.

Magpie rv. 16+4

Vierailija
26/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aamu vilahti ohitse...

Deisille terve tuloa! Ne sydänäänet kuullosti meilläkin ensimmäisellä kertaa samalta, eli " viuhtoi" menemään eikä laukannut. Saa nähdä miltä tänään kuullostaa, ilmoittelen sitten illemmalla.

Olin eilen kyllä harvinaisen laiska. Kaikenlaista vielä pitäisi tehdä, vaan ei jaksanut. Istuin vain sohvalla ja tuijotin televisiota. Ne on nuo maanantait jotenkin, viikonlopun jälkeen töissä kauheesti kaikenlaisia solmuja ja ongelmia ja kiire. Onneksi helpottaa sitten loppuviikkoa kohden, ja ens maanantaina ei töissä tarvitse ollakaan!

Oon muuten yrittänyt kuullostella, tai tunnustella, jos vaikka tuntuis ihan oikeita liikkeitä. Mutta ei vielä, silloin tällöin sitä kutitusta sisäpuolelta, mutta ei selvästi erottuvia potkuja tai muita. Eipä tässä kiire olekaan, eikös viimeistään viikolla 20 pitäisi?

Otin esiin eilen ne rakenneultrapaperit, tai sen lappusen missä on varauspuhelinnumero ja soittoajat. Huomenna pitää muistaa soittaa.. Kyselinkin tätä joskus mutta silloin ei kukaan vastannut: Joko olette varanneet aikaa rakenneultraan?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 15+3

Vierailija
27/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain jo ajan rakenneultraan kun kävin np-ultrassa. Molemmat ultrat tehdään siis keskussairaalassa.

Minäkin olen koittanut kuulostella jo liikkeitä. Viimeksi tunsin ne tosi aikasin, 14. viikolla, mutta silloin olikin kaksoset. Viime viikolla olin jotain pientä tuntevinani, mutta en voi olla varma olivatko liikkeitä. Eipä tässä kiirettä, mutta en silti malttaisi millään odottaa :) Liikkeiden tuntemisestahan se lähtee se suhteen kehittäminen siihen vauvaan. viimeksikin tuplista pystyi masussa aavistelemaan millaiset tyypit sieltä oli tulossa. Tosi hyvin piti kutinsa :)

Nöppis 12+5

Vierailija
28/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin minäkin osallistua teidän keskusteluun. Meille on kanssa tulossa vauva kesällä. Laskettu aika on 9.6 jos sitä ei rakenne ultrassa sitten muuteta. Odotan toista lasta. Esikoinen on nyt 10 kk ikäinen pojanvesseli. mulla huonovointisuus on onneksi helpottanut. esikoisesta ei ollut päivääkään huonoa oloa ja odotus meni muutenkin tosi hyvin. Saa sitten nähdä meneekö tämä odotus yhtä hyvin. Väsymys kyllä painaa välillä päälle kun tuo esikoinenkin heräilee vielä öisin ja syö kerran aamuyöstä. Nyt pitäisi ryhtyä jatkamaan joulusiivousta ja kohta lähdetään hakemaan metsästä joulukuusta. Poika pääsee ensimmäistä kertaa pulkan kyytiin. Mitähän mahtaa tuumata. Hauskaa ja rauhallista joulunodotusta!

t: Stina rv 15+4

Vierailija
29/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet Kesäkertut tervetuloa kirjavaiseen joukkoomme!!

Eilen oli sitten toinen neuvolakäynti ja oli kyllä ihana nähdä pienokaista. Terveydenhoitajalla ei ollut mihinkään kiire niin seurattiin ultralla vaikka kuin kauan kun pikkuinen potkiskeli ja venytteli :). Vilkas kaveri niin että ei ihme vaikka liikkeitä tuntuukin jo ihan tosissaan.

Ei minullakaan oo sellasia selviä napakkoja potkuja ole tuntunut ku ehkä viikko-pari sitten, mutta sitäkin enemmän sellaista myllerrystä että välillä kun makaa mahallaan, alavatsa pullottaa kymmenen senttiä ylöspäin. Pirpana varmaan opettelee seisomaan! Kuitekin mielestäni ne myllerrykset ja asennon vaihdotkin lasketaan liikkeiksi, vai mitenkä muiden mielestä??

Rakenneultraan en ole varannut aikaa kun muutetaan vuodenvaihteessa niin pitää sit uudella paikkakunnalla ottaa selvää miten toimitaan. Odotan innolla joskos silloin näkis pikkuisen sukupuolen.

Joulutouhut on meidän perheessä jäänyt vähiin. Pikkuhiljaa oon jotain aina laitellu, mutta jotenkin tuntuu että se joulu tulee vähemmälläkin hössöttämisellä ja touhuamisella. Lahjoja ei pahemmin ostella kuin kummilapsille ja miehen ja minun kotiin jotain. Miehelle ostin yhden lahjan ja itse sanoin haluavani lahjaksi vauva-lehden vuosikerran, joten vähällä pääsi mieskin.

Paljonko muuten itse kullakin on kertynyt jo kiloja raskauden myötä??

Itsellä noin 3 kg, mikä ei varmaan ole kovin paljoa, mutta itseä vähän hirvittää kun esikoisella kilot alkoi kertyä varmaan vasta joskus 20 viikon tienoilla eikä niitä sitten tullutkaan kuin noin 8 kg.

Mutta mukavia joulupuuhailuja kaikille!

Äippä rv 15+1

Vierailija
30/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen minäkin kun on sellainen ¿hiljaisempi¿ hetki töissä (= työkaverit poissa, eivätkä näe mitä teen ;)).

Omaa napaa:

Olo on hiljalleen kohentunut, vaikka joka aamuinen oksentelu onkin seuranani. Olen jo miettinyt, että jospa olen itse sen itselleni jotenkin ¿kehittänyt¿. Tuntuu, että aamuinen liman yskiminen kurkusta sen laukaisee. Jollen ole mitään syönyt sitä ennen, oksentelen ¿tyhjää¿, muutoin ovat aamiaismehut sitten lentovuorossa. Se on sitten kyllä kerralla ohi. Anteeksi tämä ällö-juttu, onkohan/olikohan muilla vastaavaa?

Liikuntakin alkaa maistua taas oikein hyvältä ja ihanaa, että masukin alkaa pian vähän edes kasvaa. Eilen kun katselin itseäni peilistä (eipä ollut ihan ensimmäinen kerta) näytti siltä, että tuo keskivartalo on jotenkin levinnyt, mutta, että se raskaudelta näyttäisi... se pitää osata arvata tai tietää.

Ja taas olen ryhtynyt maalaamaan niitä pelkoja seinilleni. Että jospa siis edellisen ultran jälkeen (toissa viikolla) onkin käynyt jotakin hirveää ja sydänäänet eivät kuuluisikaan perjantain. Ääk!

Olen muuten tuohon liittyen päättänyt, että vaikka olenkin ensimmäistäni odottava

aion

tuntea liikkeet aiemmin kuin viikolla 20. Heh heh.

Mutta, mutta olen aivan sitä mieltä, että kun olin lauantaina lösähtänyt oikein rennoksi ja pari suklaapalaakin napannut ja pidin kättä masulla, aivan selvästi pikkuiset jäsenet siellä hetken möyrivät.

Mieskin tahtoi kokeilla ja pitkän pitkän (mieheni on varustettu erikoislyhyellä kärsivällisyydellä) kuulostelun jälkeen sanoi tunteneensa aivan kuin pienten jäsenten osuvan sormiinsa ja jonkun pyöreämmän ja isomman kämmenellään. Päättelimme siis, että miehen sormien kohdalle osuivat pikkuisen jalat ja pää pyöri kämmenen kohdalla. Mitä lie ilmaa kiertänyt mahassani, mutta elämme nyt tuossa uskossa, kunnes toisin todistetaan.

Miehelle tuo oli hurjan tärkeä juttu. Vaikka itse olenkin vähän skeptinen sillä enhän tiedä missä kohtaa istukka on tms...

Vaikka olisihan tuo ihanaa ja veisi terän pahimmilta peloilta hetkeksi. Neuvolassa en tästä hiisku, pitävät minua vain höpsönä.

Häntäluun (?) tuntemuksista:

Kun minusta tuntuu, että tuolla häntäluun kohdalla jotenkin välillä tuntuu. Tai siis.. noh.. silloin kun oikein supistan nuo sulkijalihakset niin jotenkin jännästi tuntuu ihan selkärangan ala/loppupäässä. Sama kun tässä töissä olen pitkään istunut ja nousen ylös, niin tuntuu.

Onko teillä muilla vastaavaa?

Mihinköhän tämä liittyisi? Lantion löystymisen alkamiseen?

Enää tämän päivän lisäksi ke ja to ja loma alkaa perjantaina neuvolalla ja nkl:n lääkärillä. Ja töihin vasta 20 päivän päästä ja sittenhän on melkein tammikuun puoliväli.

Iloista joulunalusviikkoa kaikille kesäkuisille

Aapeli 14+3

Vierailija
31/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Väri taitaa pysyä jouluun asti näin joulunpunaisena :)

Rak.ultrasta: meiltä lähetti neuvolasta paperit suoraan tonne synnärille ja molemmat ajat tuli automaattisesti (np ja rakenne)

mulla tuo aika oli joskus tammikuun alussa

joulumieltä oon hakenut ja saanutkin melkoisesti kun olen joka päivä yrittänyt tehdä jotain pientä jouluun liittyvää; piparit,lumihiutaleet ikkunoihin,joulukuusi tuli eilen, tänään leivotaan joulutorttuja ym ym...vielä kun tulis sitä kauan toivottua lunta maahan että pääsis tekemään lumiukkoa ja lumilyhtyjä :)

nyt täytyy mennä leipomaan nuo tortut että pääsee herkuttelemaan, tuun taas myöhemmin katsomaan teitin kuulumisia.

krisse,tytöt -02 ja -04 ja Allu rv 14+3

Vierailija
32/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa taas kirjoittaa vaan lukemisten sijasta. Menin vahingossa Toukomasujenkin ketjuun, kun esikoinen oli toukovauva ja silloin tuli siellä kirjoiteltua. :)

Jaahas, tänään sitten oksensin ensimmäistä kertaa (eikoo kiva kuulla...). Tyttö oli oksentanut yöllä sänkyyn, mutta oli jatkanut vaan uniansa. Mies vei aamulla tytön suihkuun ja aloin itse ottamaan petivaatteita pois. Eihän siitä tullutkaan mitään! Pakko oli juosta yökille. Oikein ihmettelen, olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja olen nähnyt " verta ja suolenpätkiä" eikä ole tehnyt heikkoa silloinkaan. No mutta.

MAsua olen koettanut tunnustella selällään maaten, siis sitä kohdun korkeutta. Kyllä se kasvaa! Muuten olen tästä kasvamisesta huolissani, esikoisen kanssa tuli 18 kiloa painoa lisää (!) ja en kyllä halua samaa nyt! Olenkin aloittanut pienen jumppa/kävely toiminnan ja välttelen herkuttelua. Ei kuitenkaan voi laihduttaa näin raskausaikana... Tässä on muuten jumppavinkki joulunajalle: milloin vain joudut ottamaan jotain ylös lattialta (jos sulla on lapsia niin joudut usein), älä koukista selkää, vaan käytä reisilihaksia ja pidä selkä suorana. Tämmöstä hyötyliikuntaa!

Jouluväreinä meillä on punainen ja kulta, sattuivat koristeet olemaan sitä sarjaa. On se punainen vaan semmoinen jouluväri... ehkä ens vuonna sitten sininen ja hopea, sekin on kaunista. Mun mies on USAsta ja siellä kuusi koristellaan jo joulukuun alussa. Me sitten kompromissina koristeltiin jo 15. päivä.

No, esikoinen kutsuu, Rauhallista Joulua ja Pyöristyvää Uutta Vuotta kaikille!

Faith, " nuppu" 1,5 vuotta ja " tiikeri" 14 plus 3

Vierailija
33/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äkkiä kertomaan kuulumiset.

Olen ollut torstaista asti täydellisessä vuodelevossa ennenaikaisten suppareiden takia. Ja se tuntuu hirveeltä. Mitään ei saa tehdä ja pitää vaan maata. Mutta pitää ajatella nyt vaavin parasta!

Pääsin kuin onnenkaupalla yksityiselle lääkärille eilen. Ja suppareiden syykin selvisi sielä. On kuulemma todella paha tulehdus emättimessä,jota ei ole jostain syystä hoidettu. Sain nyt sitten siihen lääkityksen ja lisää vuodelepoa.Olin juuri ollut arvauskeskuksessa,eikä ne sitä sielä huomannu vaikka valitin että on suppareita. Soitin myös kaksi kertaa synnärille ja ne ei ottanut vastaan,kun ei ole verenvuotoa. Ei kuulemma voi kuitenkaan tehdä mitään jos vaavi tulee nyt. Ja Pas...t. Yksityinen lääkäri kyllä pystyi tekemään ja totesi tulehduksen. Ja sanoi,että jos ei supparit lopu niin kokeillaan seuraavaa keinoa. Keinoja on kuulemma todella paljon. Vaavilla ei kuulemma ollut mitään hätää kun tarkistettiin tilanne ultralla. Ja istukkakin oli paikallaan. Joten supparit on aiheuttanut kuulemma sitten se tulehdus.

Samalla muutui vaavin koon mukaan määritetty ikä. Se onkin 15+4 nyt eikä suinkaan 16+4. Mutta sekin kuulemma on mun tapauksessa vähän sillee ja tällee ton lasketun ajan kanssa,kun monikkoraskautena alkanut raskaus niin vaavi ei kuulemma pakosti kasva samaan tahtiin kun yhtenäraskautena alkanut vaavi. Laskettuaika kuulemma määritellään mulla vasta viikolla 30,suuntaa antavaksi,mutta mitään ei voi sanoa varmasti. Joten kattellaan sitten sitä tarkemmin.

Nyt pitää lähteä takasin lepäämään! Ei sais näinkään kauaa istua,kun alkaa supparit!Tulen sitten taas kun olo antaa myöten! Saikulla olen tammikuun toiseen viikkoon asti näin aluksi.

Haluaisin toivottaa hyvää joulua kaikille ja tsemppiä!

Kyllä kaikki iloksi vielä muuttuu :)

Lilli81 15+4

Vierailija
34/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin laskenut LA:ni kierron perusteella 29.6... mutta varhaisultra siirsin sen heinäkuulle. Nyt sitten tänään NP-ultrassa laitettiin LA 28.6... johon olen oikein tyytyväinen. Ultrassa kaikki näytti malli kelpoiselta ja saatiin pieni kuva myös tyypin varpaista :D kun osuivat niin hyvin kuvaan.

Pieni esittely: Eli ensimmäistä odotellaan Espoon suunnalla ja tarkoituksena olisi mennä Kättärille synnyttämään (ehkä Haikaran pesään). Perheessä asustelee kaksi kissaa ja pikkuinen koira. Keskenmenot varjostivat myös tätä alkuraskautta, mutta onneksi tällä kertaa ei ollut mitään vuotoja ja pahoinvointikin yllätti :)

Masun kuulumiset: Aamupahoinvoinnit on historiaa ja nyt pystyy sitten nauttimaan jouluherkuista. Masu on pyöristynyt niin että ulkopuolisetkin huomaa jos on tiukat vaatteet päällä. Omat housut ei ole menneet kahteen viikkoon, joten olen siirtynyt mamma-housuihin ja hakenut läjän isompia paitoja ja saanut ystäviltä mamma-vaatteita.

Meillä raskauden tietää vain tädit ja muutama hyvä ystävä. Töissä kerron varmaan pomollekin huomenaamulla, kun suunnittelee heti tammikuussa jo kesän sijaisia. Vanhuksille kerrotaan yli huomenna kun olen kutsunut kaikki synttärikahveilleni :)

Ninni RV 12+6

Vierailija
35/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaanpa minäkin tänne " elävien kirjoihin" ! On ollu viime viikot - oikeastaan kuukaudet - niin kiirettä, että en oo ehtinyt edes lukemaan teidän kuulumisianne. Pahaolo tuntuu olevan onnellisesti ohi - 10 viikkoa sitä kesti ja hermot oli jo mennä, mutta nyt tuntuu paremmalta. Vaavillakin pitäisi kaikki olla ok ja masu rupeaa pikku hiljaa kasvamaan. Syksyn kestänyt työprojektikin tuli valmiiksi, joten nyt vain joulua odottamaan, ihanaa!!! Me lähdetään mummuloihin pyhiksi, joten joulusiivosta en ota stressiä, siivoan paremmin sitten kun tullaan kotiin.

Lillille kovasti tsemppiä ja peukkuja et supparit loppuvat - ja kaikille kertuille oikein ihanaa ja lämmintä joluanalusviikkoa!

RosaH 14+5 (tai sit jo 15+jotain, katotaan tammikuun rakenneultrassa, muuttuuko la!) + pikkuneiti 05/04

Vierailija
36/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Painogalluppiin ekana vastaus. Paino on tippunut kaksi kiloa. Rupes jo huolestuttamaan, että onko kaikki hyvin, mutta toisaalta viikkoa sitten np-ultrassa kaveri oli hyvin kasvanut ja täysissä voimissaan. Pitäis kai olla ihan onnellinen kun ei rytinällä paino nouse.

Luulen, että miunkin pahoinvointi alkaa jo helpottaa, en oo viiteen päivään oksentanut. Ihan kiva juttu, ei se oksentaminen ole hauskaa.

Huomenna pääsee sinne neuvolaan. Siellä kai varataan samalla aika siihen rakenneultraan.

Kävin äsken ostamassa piparitaikinaa, pitäähän sitä jouluksi pipareita olla vaikken niistä tykkääkkään. Pitäis muuten varmaan kohta tehdä uusi pino, sovitaanko että huomiselle aloitetaan uusi. Tulee aika pitkiä näistä...

Tytteli-83 rv 15+1

Vierailija
37/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

On ollut niin hirvee kiire, etten ole aikoihin ehtinyt edes lukea viestejänne, saatikka että olisin itse kirjoittanut. Ajattelin kuitenkin ilmoittaa, että mukana ollaan ja vahvasti.

Odotan joulua innolla. Tämän joulun väri on viininpunainen/pronssi, valkoisella/kirkkaalla vähän täydennettynä. Lasten kanssa on tehty joulukortteja, 5-vuotias askarteli 30 ja kymmenkunta Unicefin valmiskorttia kirjoitin.

Jouluruokia aion ostaa valmiina, koska en mitenkään jaksa seistä keittiössä tuntitolkulla. Raskaus uuvuttaa naisen...

Vatsa on jo ihan pumpelo, varsinkin makuultaan huomaa hyvin. Ja se pallo on ihan keskellä, ei reunoille mee alkuunkaan. Eli kaipa se sitten se kohtu on :)

Minä muuten meinaan heittäytyä ihan hurjaksi jouluna. Teen graavikalaa ja syön silliä. Ihan hyvällä omallatunnolla. Ulkomaiset juustot jätän väliin. Ja ehkä maksalaatikkoakin maistan. Joulu on kerran vuodessa vaan...

Vierailija
38/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]mahotonta...siis tein ruokaa pitkästä aikaa,inhoon ruoanlaittoa yli kaiken! kävin peruskoulun jälkeen amista 1,5vuotta (ruokapalvelun peruskurssia) ja sain siitä niin tarpeekseni että en vielä tänä päivänäkään halua tehdä ruokaa muuten kuin pakosta...

-nyt raskaaksi tulon jälkeen oon jostain syystä leiponut ja väsännyt ruokia huimasti paljon enemmän kuin pitkiin aikoihin...outoa :))

nyt vastailemaan ennen kuin totaalisesti unohdan mitä piti sanoa, ja kenelle:

♥ÄIPPÄ:mulla ei oo tullu vielä kuin noin 1-2kiloa lisää painoa...johtuen varmastikkin siitä kun en alkuvaiheessa yrjöillyt...

♥AAPELI:Nyt koitat kyllä ottaa rennommin! Ei saa stressata nuin paljon,varsinkin kun kyseessä on asiat joille ei oikein ite mahda mitään...ajattelet vaan positiivisesti, että kyllä se vaavi siellä masussa kiltisti " potkiskelee" ja 6kk:n päästä teidän perheessä on 1 pikkuihminen lisää :)

♥LILLI:no huh! onnex pääsit käymään siellä yksityisellä...että ottaa päähän noi julkiset laitokset aina välillä kun ei jostain syystä muka mitään vikaa oo mutta sitten kun menee yksityiselle niin johan löytyy kaikki viat ja saa vastauksia!! tsemppiä.

nyt en muista enempää kysymyksiä...

juu kuulostaa muuten hyvälle että huomenna availlaan sitten uus pino aamulla :) (kuka ehtii eka??) ;)

krisse ja Allu rv 14+3

Vierailija
39/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin rakenneultraan aika sillon np-ultrassa jo ja se on 26.1. Ja sinne asti aion sinnitellä, ennenku mammahousuja pääsen ostamaan... Näillä korkeusasteilla ei sellasia ees myyä! Esikoisen aikaan en yhen yhtä mammavaatetta ostanu mut nyt aion...

Tänään päiväunien aikaan ku makoilin selällään käsi mahalla,tuntu ihan selvästi myllerrys.............

Ja mä aion olla kans hurja jouluruokien kans,maksalaatikkoo varmasti maistan(suurinta herkkua normaalisti) ja äiti lupaili graavilohen tehä ite.. Juustoista oli kans puhetta,JOKO SE VALION BRIE-JUUSTON MYSTEERI SELVIS....? Tänään ostin jo karjalanpaistilihan ja pari laatikkoo...

Noista jouluväreistä vielä,mä en oo koskaan aikasemmin tykänny kullan väristä mistään ja joulukoristeet onki menny uuteen uskoon ku oon ostellu eräänki euron eestä... Mut eipä tuo isäntä oo mitään sanonu...

Juu,puolen viikon pino vois oola parempi....

Suhmura ja Napura yhä 15+5

Vierailija
40/41 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä terve tuloa uudet! Eli Stina ja Ninni (paluumuuttaja? ;).

Ja tietenkin tsemppiä Lillille, toivottavasti tulehdus antaa periksi ja supistukset hellittävät.. Ota rauhallisesti ja lepäile.

Neuvolasta juuri palailtiin, hemoglobiini noussut, nyt 122! Nyt ei tarvitse ihan joka päivä kuulemma rautaa ottaa, pitää vähentää vaikkapa joka toiseen päivään, katotaan mitä arvot sanoo siihen. Painosta on ollut täällä puhetta, oli noussut 1,9 kg, eli 225 g viikossa. Sekin oli kuulemma ihan hyvä. Jouluruuista sanoi, että voi nauttia ihan huoletta, kunhan muistaa kohtuuden, syö kasviksia sun muita eikä ahmi suklaata.. Onneksi suklaa ei ole niitä suurimpia himoja..

Sydänäänistä lupasin kertoa: Nyt laukkasi! Ihana sydän kuului, löytyi heti ja tahti 158 - 160. Nyt on niin ihana fiilis!!

Ja seuraavan kerran alan höpöttämään seuraavasta neuvolasta vasta kolmen viikon päästä.. ;)