Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT ~~ Jouluinen viikko 51

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenelle mukavaa äitiyslomaa! Olenkohan jo lähes ainoa, joka on vielä töissä? Nyt mullakin on alkanut supistelemaan, vaikka vielä eilen sanoin neuvolassa ettei niitä ole ollut yhtään. Tänään on kuitenkin tullut jo useampi. Tosin stressikin on kasvanut! Eilen oltiin katsomassa jälleen yhtä asuntoa ja se olikin yllättäen tosi söpö, ja tänään me tehtiin siitä tarjous. HUH miten jännää, on se niin iso asia. Asunto on muuten Pitskussa, joten Toukkis, jos luet, meistä tulee naapureita. Siis jos tarjous menee läpi, eihän se välttämättä mene! Se on tosi hassu asunto, vanha kauppa! Mutta siitä lisää jos siitä tulee meidän.

Mutta supistelut eivät ole kivoja, täytyy tästä lähteä pian kotiin päin. Ja ottaa entistäkin rennommin töissä, jos se on melkein mahdollistakaan... Tänään olen istunut kolme tuntia hammaslääkärin päivystyksessä, koska epäilen reikää, mutta eipä sille mitään tehty, hmph. Kuulemma odotellaan vielä josko kipu yltyy. (ei ole ollut kovin voimakasta vielä)

Kirsi, kiva, kirjoitan sulle mielelläni kunhan ehdin. Miten teidän asuntoasia on edennyt, ettekö te olleet myymässä?

Leppoisaa iltaa kaikille, ja nauttikaa kaikki kotonaolosta! Swheatillä on ollut jännä päivä, voi että...

Jaipur 24+1

Vierailija
22/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja Tutannalle ensinnä " ansaittua" sairaslomaa! (jos nyt noin voi sanoa...) Määräsikö lääkäri sinut olemaan ihan vuodelevossa? Siinä näkee työnantajasi kannattaako raskaana olevaa kuormittaa liikaa. Nyt laitat sitten miehen hommiin kotona, lääkärin määräyksestä :-)

Lenelle myös tervetuloa äitiyslomalle! Onkos kukaan meistä enää töissä, Jaipur taitaa olla ainoa? Suurin osa lienee jo äitiyslomalla ja loput pitkällä sairaslomalla. Vauvojenkin suhteen alamme elää jännittäviä aikoja... Mitä muuten Kanikalle kuuluu?

Mukavaa kuulla marin ja kirsin kuulumisia. Ja kivaa että j+beibi kirjoittelet usein, tässä alkaa tuo vauva-arki tuntumaan aika kiinnostavalta vähitellen :-)

Huh, itse olen saanut tänään ostettua kinkun + muutamia joulutervehdyksiä, aamun neuvolakäynnin jälkeen. Olin ajatellut ostaa luomukinkkurullan mutta luovutin kun sellaisia ei tunnu saavan alle 4-kiloisena (älkää kertoko että jostain saa, en halua tietää :-) Aiomme viettää joulun tänä vuonna kahdestaan miehen kanssa, vaikka molempien sukulaisiin olisimme enemmän kuin tervetulleita. Tuntuu loistopäätökseltä nyt. Enempään kuin kinkunostoon en tänään kyennyt, vaan kaaduin 3 tunnin päiväunille klo 13 aikaan. Olo on aika tukala kaupungilla kävellessä, ja syykin selvisi neuvolassa, paino on noussut 900 g viikon aikana. Ei mikään ihme ettei minulla ole enää mukavia vaatteita kaapissa vaan kaikki kiristää. Etenkin kun vaatetta pitää ympätä pakkasen takia kerroskaupalla. Taidan käydä kirpputorilla ostamassa muutaman L-koon puseron huomenna... Kyllä noista käsistä jo huomaakin että turvotusta on. Onneksi verenpaine oli normaali, mutta pissassa proteiinia joten kontrollinäyte ja -verenpaine pitää ottaa huomenna. Nyt vaan pitäisi juoda paljon vettä. Onneksi pieni on varsinkin iltaisin kova jumppailemaan, ei tarvitse sen voinnista huolehtia. SF-mittakin on siirtynyt lähes yläkäyrälle (keskikäyrältä). Pieni siis lihoo ja pulskistuu, toivottavasti ei liikaa kuitenkaan.

Tänään miehen on tarkoitus tuoda sänky vauvalle, toivottavasti muistaa asian! Sitten on vielä sitteri ja kylpyamme hakematta, mutta niitä ilmankin voi onneksi kotiutua sairaalasta. Ihanaa, pääsee petaamaan pienelle oman petin! Vaikka luulen kyllä että nukutan vauvaa paljon meidän sängyssä jos se tuntuu luontevalta.

Vaippapyykkisanko ja kissaverkko sänkyyn olisi vielä hankittava, ja hoitolaukku vaunuihin. Huh, en olisi ikinä arvannut miten paljon vauvaa varten täytyy OSTAA kaikenlaista.

Taidanpa tästä mennä silittämään pienen sängyn lakanat ja verhoilut!

Frida rv 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli Jaipurin kanssa samanlaiset ajatukset :-)

Vierailija
24/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis henkisesti helpottaa ;)

Sain tänään selvitettyä kaikki vuosiloma-asiat sun muut vielä ennen kuin vahdoin lepovaihteen päälle. Pomoltakin tuli äsken tekstari, että muista levätä tms. Kai sekin sitten jossain vaiheessa oli taas ihminen ja ajatteli muutakin kuin sijaismäärärahoja ym.

Vuodelepoa tosiaan lääkäri määräsi, eikä tunnu yhtään liialta kun oloa on tänäänkin kuunnellut, vihlovia suppareita on ollut pitkin päivää vaikken töissä ole ollutkaan. Voi jos saisin lähetettyä Katjalle nämä, niin saataisiin toinenkin jouluvauva tiimiin. Toivottavasti Swheatien (muistinkohan nimen oikein) synnytys on sujunut hyvin ja vauva voi mainiosti. Jossain vaiheessa varmaan kuulemme lisää siltä suunnalta.

Mies on ollut ihana, kävi kaupassa ja kirjastossa ja nyt meni koiralle ruokaa vielä eläinkaupasta hakemaan, sanoi imuroivansa vielä illalla ja kuulemma pukinkonttiinkin on minulle jotain vielä hommaavansa. :) Joulun viettoa mietittiin vähän, mutta ei vielä ratkaisuun päästy. Toisaalta ei houkuta yhden päivän aikana ajaa edestakaisin ja käydä vielä kolmessa paikassa kylässä, toisaalta olisi ihana käydä niissä kaikissa paikoissa. Ehkä sitten menemme isän luokse maalle aattona ja ollaan siellä yötä, käydään joulupäivänä appiukon luona sekä anoppilassa. Muttei yhtään sen enempää. Ehkä miehen tyttö tulee sitten kyydissä meille joulupäivän iltana. Jos nyt sitten tämä joulun vietto noin ratkaistaan, mietitään vielä.

Tervetuloa vaan RouvaSukkula tänne Pohjois-Karjalaan joulun viettoon, lunta täällä tosiaan on ihan kivasti jo. :) Liperiinkö olitte tulossa? Meidän äidillä ja sen miehellä on siellä kesämökki, lisäksi kaksi serkkuani asuu Liperissä. Eli melkein sukua ollaan sitten mekin, eikös vaan. ;) Meillä oli töissä eilen sellainen melkein sukua julkkikselle -vitsailujuttu, siitä kai tuokin tuli mieleen...

Jees, mutta nyt menen syömään jotain.

Palaillaan linjoille taas myöhemmin.

susanna

Vierailija
25/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt muistaisin kommentit kaikille. Eipä tosiaan kovin monta meistä taida töissä enää olla. Kyllä munkin oli aika jäädä, kun nyt huomaa, että jos liikaa huhkii, tahtoo sormet nakkiutua ja nilkat turvota pökkelöiksi. Tänään laitettiin autoa kuntoon imuroimalla ja muutenkin siivoamalla kamala määrä koirien karvoja (ei ole tehty ikuisuuksiin) ja laitettiin koiraverkko takaboxin ja matkustamon väliin- se on pakko olla kun vauva tulee ja siinä meni aikaa ja oli sellaista kykkimistä kun autohalllin lattialla sitä verkkoa koottiin. Sitten iltapäiväksi Ikeaan ja siellä huomasinkin sitten että sormia oikein tykyttää kun ne alkavat turvota- sitten palattua heittäydyinkin sohvalle jalat pystyyn ja laitoin miehen koiralenkille.

Jaipur on asuntoa etsimässä, musta on ihanaa käydä esittelyissä :o) Isompaan vaihto on meilläkin edessä ensi vuonna (mietitiin jo tänä vuonna mutta haluttiin vielä harkita).

Kiva kuulla vauvajuttuja Beibiltä ja Marilta ja vinkkejä arjessa selviämiseen :o) On se nyt tosiaan konkretisoitunut pian se käärö on meilläkin sylissä. Herkistymistä vauvojen edessä on mullakin ollut, imetystukiryhmän kokouksessa oli vedet silmissä ja kun telkussa näkee jotain vauvajuttuja.

Ajatukseni ovat Swheatien mukana tänään Kättärillä :o) Varmaan on kaikki jo ohi kun suunnitellut sektiothan tehdään ' listalla' aamuisin.

Toivotan pitkää pinnaa Katjalle, varmaan nuo la:n yli menevät päivät on pitkiä. Mulla on tunne että tämä meidän vaavi on myös masussa pysyvää sorttia. Ei supparin supparia (ei edes harjoitussellaisia), ja pää on ihan irti raivotarjonnassa vielä. Eihän mulla ole edes liitoskipuja ollut. Välillä oikein ihmettelen kuinka helpolla olenkaan tässä rasaudessa päässyt ja mietin että onkohan synnytys sitten sen takia se vaikea osuus...

Lepäilehän siellä nyt Tutanna ja anna muiden hoitaa jouluhössötykset.

Suiza: hyvä että äitisi juttu selvisi ja saat nyt vähän relata- ei ole enää pitkä aika vauvan synytmään ja kaikki voimat tarvitaan. Ja

RvaSukkula- hyvä että se kottari/autoasia selvisi ja pääset nyt sinäkin töistä lepäämään.

Lenelle laitoinkin meiliä- kuulostaa muuten hyvältä nuo sun joulusuklaat!.

Kanikasta ei ole tosiaan kuulunut mitään, jokohan olisi ollut koitoksessa?

Omaa (.) : vatsa on aika järkyn iso. Tosin sf-mitan kasvu on nyt hiukan hidastunut ja terkka epäili että vauva on hiukan laskeutunut, mutta kuitenkaan ei ole vielä kiinnittynyt. Paino oli mennyt järkysti ylöspäin- osin turvotusta, osin omaa syytä. Olen syönyt kuin hevonen huolimatta sikamaisesta röyhtäilystä ;o) Suklaata ja vaikka mitä... Onneksi pissa ja RR kuitenkin ok. Maksakokeissa kävin tänä aamuna kun yhtenä yönä (aikaa sitten) oli kutinaa kämmenissä, en vain muistanut siitä aiemmin kertoa terkalle kun sitä oli vain yhtenä yönä ja hetken. Ovat kuitenkin tosi tarkkoja ja heti kävi mars kokeisiin. Huomenna saan tulokset. Muuten kaikki hyvin. Tytöksi tätä nyt kyllä luulen... mulla kaikki vaatteet pesemättä enkä ennen tamikkun alkua ehdi mitään niistä tekemään, mutta kaiketi sitä on vielä monta viikkoa aikaa tehdä nuo.

NKL:n synnärin esittely eilen oli lyhyt ja kätilö puhui kuin konekiväärin suusta eikä mitän tsänssiä kääntää sitä samaan aikaan miehelle :o( Aionpa antaa palautetta. No pääsia että nähtiin paikat ja että sitten tositoimissa saisi englantia taitavan kätilön.

Mitsä muuta? En muista, mutta palaillaan asiaan vielä ennen joulua...

Olivera & Charlie 34+2

Vierailija
26/51 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin olisi projektina koirien pesu ja trimmaus, mutta on se aika iso urakka tuon vanhemman koiran kohdalla etenkin (turkkia niin paljon) ja kun meillä ei ole trimmauspöytää, niin se on sellaista kykkimistä. Varmaan ennen joulua en ehdi mutta kyllä ne olisi saatava enneb vauvan tuloa siistittyä. Nyt ne näyttävät sellaisilta turjakkeilta että oikein hävettää.

Nukkumisesta, joka mennyt aivan ousoksi: mä en nuku öisin enkä päivisin, enkä silti ole kamalan väsynyt. Valehtelematta nukun ehkä 4 tuntia yössä jatkuvien heräämisten takia... päikkäritkään ei onnistu. Aivan kummallista- ihan kuin olisi jotenkin ylivirittyneessä tilassa. Ihan typerää kun nyt on tälläistä- jaksaisi sitten samalla tavalla vauvan kanssa.

Vauva on muuten tosi vilkas ajoittain, mutta nyt sillä on mielestäni selkeä rytmi-hilluu enimmäkseen päiväsaikaan ja illalla. Yöllä kun heräilen- kääntyilen ja käyn vessassa, se on ihan hissukseen. Terkka sanoi että tämä voi olla sen rytmi silloinkin kun se on maailmassa, joskus ne jatkavat samanlaisella rytmillä kohdun ulkopuolellakin- no olisipa hyvä juttu jos nukkuisi öisin :o) Toivossa on hyvä elää, mutta en järkyty jos näin ei käykään...

Vierailija
27/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täältä aamutuimaan sängynpohjalta terveisiä kaikille. Nukkuminen jäi hiukkasen katkonaiseksi viime yönä, kun nousin aamuyöstä ottamaan pissanäytteen, kun olin onnistunut pidättämään yli 4 tuntia. Senpä jälkeen ei uni muutamaan tuntiin tullutkaan ja ehdin jo mietiskelemään työasioita ja huolissani kaikkea sitä mikä jäi hiukan keskeneräiseksi ja hutiloiden tehdyksi. Jestas että sitä voi ihminen olla tyhmä! Olen ajatellut olevani kotona vähintäänkin elokuuhun 2007 ja tässä huolehdin vain työjuttuja, HALOOOOO!!!!!!

Noh, sitten kun uni jälleen voitti, alkoikin olla jo piekkoin miehen heräämisaika ja kohta hän herätteli mukaansa. Käytiin heittämässä pissaputkilot labraan ennen kuin hän jatkoi matkaansa töihin. Ja vaikka nyt sitten saisi nukkuakin, olen väsyneenä vähän kahden vaiheilla.

Meillä on iltapäivällä toinen Haikaranpesän synnytysvalmennuksista. Ehdin jo mietiskelemään käynkä työpaikalla viemässä sairaslomatodistuksen ennen sitä vaiko jätänkö töissä piipahduksen ensi viikon lopulle, kun olemme palanneet joulun vietosta. En osaa vielä oikein päättää asiaa.

Miten kauan teillä meni päiväraha-päätöksen saamiseen Kelasta. Paperit laitoin liikkeelle marraskuun alussa ja äitiyspakkauksen sain marraskuun aikana, mutta päätöstä ei ole vaan kuulunut. Myöskään päätöstä ja rahoja fysikaalisen hoitoni korvauksista odottelen. Taitaa olla aika hidas tämä Malmin Kela!

Onpa hyvä että sait saikkua, Tutanna! Ei todellakaan ole viisasta rehkiä ja vaarantaa vauvan terveyttä. Olisi vielä turhan aikaista vauvelin nyt tulla ja työsi on kuitenkin aika raskasta!

Kiva myös kuulla että siellä on jo paljon lunta, täällä kun lunta tuskin näkee, vaikka kylmä onkin. Ajelemme Liperin Käsämään varmaankin torstaina ja olemme mökillä ihan rauhassa perjantain. Muut sisarukseni perheineen ovat tulossa vasta perjantaina. Varmaankin otamme sukset matkaan. Katsotaan nyt uskaltaudunko Viinijärven jäälle niitä jossain vaiheessa rauhallisesti kokeilemaan.

Voi tosiaan olla, että olemme jonkun mutkan kautta sukuakin toisillemme, Tutanna. Itsellänikin asuu täti Joensuussa, Eno Kontiolahdella, pikkuserkkuja Liperissä yms. Äitini oli aito Pohjois-Karjalan tyttö.

Onnea Oliveralle ja Lenelle virallisen äitiysloman alkamisesta! Eipä taida meitä montaa enää ollakaan töissä, kun niin monet ovat jo sairaslomalla. Itse olen ihan tyytyväinen kun jaksoin niin hyvin tänne saakka ja ensi viikon kaksi työpäivää on jo tehty varastoon, sitten olen minäkin virallisesti äippälomalla.

Vaan nyt voisin ottaa aamupäivän tirsat, jotta jaksan synnytysvalmennukset yms.

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (33+5)

Vierailija
28/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Tuomaanpäivän aamua. :)

Tuli ihan yöllä herätessä mieleen, että miten se Kirsin hakeman johtajan paikan sitten lopulta kävi? Vaikuttiko raskaus siinä prosessissa?

Meidän vauhtiveikko yritti ilmeisesti tunkea jalkojaan jo ulkomaailmaan eilen illalla, sen verran ilkeästi potkiskeli tuonne kohdunsuun suunnalle, oikein vihloi ja koski kunnolla. Yritin sitten töniä vauvelia kääntymään, ja niinpä se sitten vähän ajan päästä kopsuttelikin jo kylkiluihin päin. Vaikkei sekään kivalta tuntunut, niin paljon paremmalta kuitenkin kuin alaspäin monottelu. Mikähän karateka se kuvittelee olevansa... ;)

Lähetin isälle äsken viestin, että emme vielä tiedä kykenenkö sinne joulun viettoon. Selitin tilannetta vähän ja laitoin loppuun että soitan perjantaina. Eiköhän se ymmärrä jos suunnitelmia on muutettava tässä tilanteessa. Mutta katsotaan nyt sinne perjantaihin asti, mitkä on fiilikset.

Tänään olisi tuossa parinsadan metrin päässä olevalla kirppiksellä joulumyyjäiset, taidan kyllä " salaa" hipsiä käymään päivällä siellä, kun olisi vielä parhaan kaverin joululahja hommaamatta. Jos sieltä löytyisikin jotain pientä...

Koiran trimmauksesta, meilläkään ei ole varsinaista trimmipöytää, sen virkaa on toimittanut saunan pukuhuoneen penkki eteiseen siirrettynä. Ja ihan hyvin on tehtävänsä ajanut. :)

Koiruus sai eilen sellaisen renkaan muotoisen puruluun ja leikkikin sillä innoissaan koko illan, ei malttanut purra sitä, vaan heitteli ja kuljetteli vaan onnessaan, esitteli oikein. Piti ottaa yöksi pois kun ei olisi malttanut nukkua, viskoi pitkin eteisen seiniä sitä rengastaan... Jospa aamuruuan jälkeen antaisin sen taas ja menisin itse pötköttämään.

Taitaa olla eka juoksuaika lähestymässä, tyttö " merkkaa" pissillään pihaa ja haistelee ihmeissään niitä omia pissejään sitten. " Tavara" näyttää myös olevan turvoksissa kun näkyy niin selvästi takaapäin, ei se ennen ole näkynyt ollenkaan. Pitääpä seurata milloin tarvitaan pöksyjä. Mitenkähän se niiden antaa olla jalassa...? Onneksi olen nyt itse kotona vahtimassa.

Jaa-a mutta pitäisiköhän sitä lopetella taas tältä erää.

Mukavaa keskiviikkoa.

susanna 26+2

Vierailija
29/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Tutanna kirjoitit, on tosiaan Tuomaan päivä ja samalla talvipäivän seisaus. Yhden joensuulaisen (taas siis Pohjois-Karjalaa) ystäväni tytät oli kuulemma nähnyt unen, että vauvamme syntyisi tänään. Ei näytä siltä ;) Tosin tänään on muutaman kerran supistellut päivälläkin. Se lisää toiveikuuttani, mutta turha tässä on hötkyillä. Supistuksiahan voi tulla vaikka monta päivää - minun kohdallani ei sentään enää viikkoa - peräkkäin eli perjantain yliaikakontrolli on mielessäni.

Olivera, mietin samaa kuin sinäkin. Raskauteni on ollut tavattoman helppoa aikaa ja pohdin, että mitenkähän sitten vauva-aikaa alkaa sujua. Minun vauvani ei muuten ollut maanantain neuvolassa vieläkään kiinnittynyt, vaikka viikkoja oli tuolloin jo 40+5. Th sanoi, että on ihan tavallista, ettei pää kiinnitykään. Siitä ei kuulemma kannata olla huolissaan, koska lapsivesien mahdollisesti mentyä pää kiinnittyy ikään kuin suppilo imaisisi sen. Muuten, mitä pidit Andrea Bocellin konsertista? Muistelen sinun olleen tenoria kuuntelemassa?

Jaipur: Saa nähdä, teettekö tarjouksen asunnosta! Nyt olisi vielä hyvä aika muuttaa ennen vauvan syntymää. Meillä oli muutto raskausviikolla 28 ja silloin jaksoin vielä aika mukavasti puuhata kaikkea. Asuntonäytöissä käyminen on kyllä mukavaa ihan sinälläänkin.

RvaSukkula kyselit Kelan äitiysrahapäätöksestä. Minulla päätös kesti hieman yli kuukauden, mutta väliin paikkakunnan muutto. Jätin hakemuksen työnantajalleni Joensuuhun, joka sitten toimitti hakemuksen eteenpäin. Ehdin jo soittaa Kelalle. Soiton jälkeen päätös tuli kahdessa päivässä.

Joko Tutanna olet päässyt katselemaan äitiyspakkauksen sisältöä?

Kunpa tämä odotus jo loppuisi ja vauva syntyisi maailmaan!

Huokaillen,

Katja ja masuvauva rv 41

Vierailija
30/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ianaa.... alkaa tytön nuha ja yskä olla voiton puolella. Tosin nyt mies on kai saamassa taudin :(. Toivottavasti on samaa tautia kuin meidän ettei tulla uudestaan kipeiksi.

Tänään tuli tytölle joulupukilta kirje. Mielummin minäkin olisin ottanut sellaisen kuin verottajan joulukortin (verokortin). ;) Tilasin kirjeen postista (7e) ranskaksi, joten mies saa sitä lukea tytölle. Onpa niiden kahden keskeinen juttu, kun aika vähän mitään on ranskaksi tarjolla. Yhden satusarjan (ranskankieliohjelmia) äänitin telkkarista dvd:lle tässä syksyllä ja yksi kirja löytyy hyllystä.

Onneksi alkaa sitten valaistumaan tästä eteenpäin. Tänään olikin niin ihana auringonpaiste ja pakkanen. Jospa huomenna tulisi lähdettyä ulos kun nuhakin on kerran menossa ohi.

Joulun odotusta kaikille!

[color=red]*<:)[/color] j + [color=pink]*<:)[/pink] beibi

Vierailija
31/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni pieleen. Piti olla

[color=red]*<:)[/color] j + [color=darkmagenta]*<:)[/color] beibi

[/quote]

Vierailija
32/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä vaan on kohta joulu :) Tämä syksy on mennyt nopeasti, kunpa ne seuraavat pari kuukautta menisi yhtä nopeasti.

Rva Sukkula: hyvät, että kottikärry/autojupakka selvisi. Aika erikoiselta tosiaan kuulosti se juttu.

Katjalle täältä kanssa lähetän tiukkoja suppareita, kyllä se sieltä kohta ulos tulee. Yritä vaan sinnitellä!

Jaipur: täällä vielä toinen työssäkäyvä. Muut näköjään ovatkin jo lomalla... mulla vointi on kyllä sen verran hyvä ollut, että todennäköisesti jaksan sinne minne pitääkin eli tammikuun puoleenväliin, sitten päättyy työsopimukseni.

Olivera:mulla on ollut myös aika helppoa tämä raskaanaolo, alkupaniikin jälkeen.Kieltämättä tulee sellaisia ajatuksia mieleen, että kostautuuko tämä helppous ... esim vaikka synnytyksessä tai myöhemmin. On ollut tosi ihanaa aikaa, vaikka nyt alkaakin olla aika herkkis olo ja kaikenlaisia hormonimyrskyjä ollut ilmassa.

Tutanna: toivottavasti maltat levätä, kuten lääkäri kehotti. Kyllä sukulaisesi ymmärtävät tilanteen, jos et voi lähteä.

Kuka valitteli kuivaa ihoa, Jaipurko? Mulla on aina talvisin kamalan kuiva iho, ja nyt kun käyn melkein joka päivä kaksi kertaa suihkussa niin kuivuu vaan entisestään... olen käyttänyt apteekin essex-voidetta, syksyllä keltaisessa purkissa ja nyt sitten vähän tuhdimpaa lilassa purkissa olevaa. Ja aika hyvin olen pärjännyt.

Näin yksi yö hassua unta: koitti laskettu aika ja menimme laitokselle. mulla oli jotain kuponkeja, joita tarjosin sinne ja sanoin, että näillähän saan sitten sen vauvan tänään, eikös vain? Kun tänään on se laskettu aika, niin tulin hakemaan oman vauvani. Muuta en muista, sainko kuponkeja vastaan vauvan vai en, jäi siis arvoitukseksi. Aika hassua :)

Swheatiella onkin ollut eilen Tärkeä Päivä, toivottavasti kaikki voivat hyvin ja kuulemme heistä pian.

Beibille mun piti kommentoida jotain, mutta koska nyt en sitä muista palaan asiaan myöhemmin. Pikaista paranemista pikkuiselle!

Mukavia Joulun odotus (ja muitakin!) hetkiä,

Rudis 29+1 (jes, kohta alkaa kolmosella luku!)

Vierailija
33/51 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luultavasti en ehdi enää koneelle huomisesta- vieraat saapuu ja perjantaina lähdetään mökille.

Katja: onko sinun terkkarisi sanonut sinulle että jos vauvan pää ei ole kiinnittynyt alas ja vedet menee, pitäisi sairaalaan matkata makuuasennossa vasemmalla kyljellä? Minun terkkarini muistuttaa joka kerta kun käyn... no, selväksi on tullut ;o) Toivotan sinulle hyvää synnytystä, sillä uskoisinpa, että seuraavan kerran kun tätä luen olet vauvan jo syliisi saanut :o)

Tänään ostelin vielä pikkujuttuja vauvalle ja nyt taitaakin olla kaikki kasassa. Apteekista haen vielä jossain vaiheessa Cuplatonia ja Rela-tippoja ja jotain puhdistusainetta. Kaapit järjestelin tänään siten että pienimmät vaatteet ja vuodevaatteet on siellä yhdessä pinossa odottamassa pesua ja isommat toisessa pinossa- niitä ehtii pestä sitten myöhemminkin.

Miehelle on lahja vielä hankimatta, täytynee pistäytyä vielä Itiksessä huomenna pika pikaa ku tänään voimat loppuivat kesken.

Vierailija
34/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan joulu tulee väistämättä.

Mulla on selkäsärky kadonnut nyt levätessä, ihanaa. :) Toivottavasti ei takaisin heti tulisikaan. Olen nyt oikeasti pakottanut itseni pysymään paikoillani, vaikka vaikeaa se on, täytyy myöntää... Supparit ovat lientyneet myöskin nyt kun olen ottanut iisimmin, tuleehan niitä vieläkin mutta ei niin paljon ja niin voimakkaina.

Isän kanssa eilen soiteltiin, ja se oli ihan hirmu huolissaan siellä, muistutteli että siellä ei ole lääkäriä saatavilla, jouduttaisiin tarvittaessa ajamaan Joensuuhun lääkäriin, eli vajaat 100km (onhan Lieksassa arvauskeskus, mutta lääkäritilanne on sellainen että lähettäisivät vain JNS:hun suoraan). No, en oikeasti usko että tässä nyt niin hätä on, mutta hyvähän se on ottaa tuokin asia huomioon.

Katja: en ole vielä päässyt äitiyspakkausta ihastelemaan, odottelen kuumeisesti milloin se postiin tulee. Joulupaketiksi jos meinaa ehtia, niin kiire alkaa olla... ;) Päätös on annettu 14.12. ja kahden viikon kuluessa pitäisi postitse tulla, joten.... Jännityksellä odotan tämänkin päivän postia!

Mutta, nyt lähden lämpimään suihkuun ja laitan sitten tulen uuniin ja menen sohvalle pötköttelemään. Mukavaa torstaipäivää kaikille! :)

susanna 26+3

Vierailija
35/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta millään jättää tätä pinoa ;-) Eli Olivera, ehdin kuitenkin kuitenkin lukemaan viestisi. Luin jostain tuosta sairaalaan menosta makuuasennossa, jos lapsivesi menee eikä vauvan pää ole kiinnittynyt. Kysyin asiaa terveydenhoitajaltani ja hänen mielestään sairaalaan voi mennä istuma-asennossakin. Hankala on ottaa ohjeista selvää! Jos lapsivesi sattuu menemään, kysyn asiaa Kätilöopistolta.

Supistukset ovat kummallisia. Jos vietän rauhallisen ja uneliaan päivän, supistelee. Eilen oli hyvin aktiivinen päivä kyläilyn, kävelyn, joulukuusen ostamisen ja siivouksen merkeissä - ei sitten supistuksen supistusta koko yönä! Huomenna on se yliaikakontrolli. Minulla ei ole juuri mitään sairaalakokemuksia ja jopa tuonne yliaikakontrolliin meno jännittää hieman. Kirjoitinkohan tuosta jo? Toivottavasti vauvalla kaikki on kunnossa, se on tärkeintä.

Eilinen kuusenosto oli muuten minulle uusi kokemus. Vanhempani sekä mieheni vanhemmat asuvat Pohjois-Savossa ja siellä olemme viettäneet aikaisemmat joulumme. Isäni on aika hakenut kuusen metsästä eli koskaan aikaisemmin ei meillä ole ollut ostokuusta. Valinta on vaikea! Otimme nyt aika kapean mallin ja mietin jo, että onko kuusi liiankin solakkaa mallia. Nyt kuusi odottelee joulua ulkovarastossamme. Tuli kyllä jouluinen olo :) Ja on myös ihana odottaa postin saapumista, koska aina tulee kortteja ja pakettejakin. Aika monet ystävät ovat muistaneet masuvauvaammekin.

Jouluisin tunnelmin (ja synnytystä toivoen),

Katja ja viivyttelevä vauva rv 41+1

Vierailija
36/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei tuonut sitä toivotuinta pakettia... Ehkäpä sitten huomenna. :)

Jotenkin on niin ihanaa olla vaan, nyt kun siihen antaa itselleen luvan. Joulun jälkeen käyn kyllä kirjastosta käsityölehtiä ison pinon, jos vaikka saisin ommeltua noista kankaista vauvalle vaatetta ja muuta kivaa. Sen ei luulisi olevan liian raskasta jos vaan selkäsärky pysyy poissa, siinähän saa istuksia ihan rauhassa. Ja neulomista voisi harjoitella vaikka tv-tuolissa köllötellen. Eiköhän se aika kulu ihan kivasti. (Saatan toki olla loppuaikana eri mieltä ;) )

Mies soittelo äsken töistä ja kyseli olenko varmasti malttanut levätä. Voi että, kyllä minusta nyt huolta pidetään. :) Sanoi vievänsä koirankin heti töiden jälkeen metsälenkille, ettei se koko ajan häiriköisi minua viuhtomisellaan. Koira kun on ihmeissään kun makoilen täällä, yrittää töniä liikkeelle, luuleekohan se että minulla on joku hätä? Jos/kun sitten nousen, niin koira tuntuu pakahtuvan ilosta, hännän lisäksi keikkuu koko koira kunnon twistiä. Se tunkee mulle puruluitaan ja lelujaan ja on KOKO AJAN tuossa lähellä. Eipähän ole yksinäistä. ;)

Polttelin pari joulumusalevyä ja nyt on niin mukava joulutunnelma, tuli ritisee uunissa, joululaulut soi, omenat ja mandariinit tuoksuu, kynttilän liekit lepattaa... Ai että! :) Kinkku laitetaan yöksi uuniin, tehdään oikein ylikypsää kun molemmat tykätään sellaisesta kuivemmasta kinkusta. Minkähän verran sitä kinkkua uskaltaa syödä kun on kuitenkin suolaista?

Taidan lähteä ottamaan vähän murusta rinnan alle, onkin jo aika nälkä.

susanna

Vierailija
37/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulee kun lukee teidän viestejä! Itse vielä täällä toimistossa, kuin myös joulun välipäivinä, mutta eipä se haittaa. Juuri mitään en tosin tee, mutta uskon saman olevan seinän toisella puolen esimiehen huoneessa ;) (siellä varmaankin kova pasianssi meneillään) Tänään teen vielä toisen piparitalon (kotona siis, en sentään täällä, vaikka miksei sekin onnistuisi), isälle lahjaksi. Eilen koristeltiin omamme, tehtiin gluteenittomista jauhoista, ja lopputulos oli todella kummallinen, johtui ilmeisesti liiasta soodan määrästä. Pipareista tuli ihan painottomia ja ne paisuivat nelinkertaisiksi. En ole ikinä nähnyt sellaisia pipareita! Se talon koristelu on kyllä hauskaa puuhaa!

Mekin ostimme ekaa kertaa oman kinkun, kaksikiloisen kahdelle hengelle, ja vain tapaninpäivänä olemme kotona sitä syömässä! Mies saanee varmaan syödä siitä puolitoista kiloa. Aika rankkaa ruoansulatukselle tuollainen lihamäärä! Se on nyt parvekkeella, tiedättekö kuinka kauan ennen paistamista täytyy ottaa sulamaan?

Hauskaa kun Rudiskin olet vielä töissä. Mä olen tuonne maaliskuun alkuun asti, en ole vielä kunnolla laskenut. Lasketaankohan lauantaitkin arkipäiviksi, kun 30 arkipäivää ennemmin pitää jäädä? Kiitos myös rasvavinkistä, ehkä turvaudun essexiin myös.

Asunnosta aivan lyhyesti, koska koko juttu harmittaa niin kauheasti. Me tehtiin siitä tarjous, mutta se meni toiselle samalla summalla mutta nopeammalla maksuaikataululla. Se oli eka asunto _ikinä_ joka tuntui kodilta ensikatsomisella, ja siksi harmittaa niin paljon, kun tiedän ettei toista ihan samanlaista tule vastaan. Mutta voinhan tehdä samoja ratkaisuja sitten siihen toiseenkin asuntoon.

Kiva että beibin perheessä aletaan parantua, ainakin osaksi.

Isyyslomasta oli hieman puhetta. Musta olisi hyvä niin että jos saa perhehuoneen niin isä aloittaisi heti, muuten vasta sen jälkeen, ettei mene kalliarvoiset päivät hukkaan. Voikohan päätöstä lykätä sairaalaan asti, kunnes tietää saako perhehuoneen? Kirsi, mun mielestä Hyvinkäällä ei ole perhehuoneita, kaverimme olivat siellä ja sanoivat niin.

Nyt lopettelen pakkasterveisin ja ajatukset on erityisesti Katjan luona!

Huomiseen, ja mukavaa joulua kaikille jotka eivät enää ehdi koneelle!!

jaipur 24+3

Vierailija
38/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla siis päästy tosi toimiin, vaikka viime vkolla olin jo ihan varma, että joku yö lähdetään synnyttämään. Viime vkolla oli kolmena päivänä kovat supparit selässä. Lämpimällä geelipussilla ja levolla ne sitten rauhoittui. Mies hieroi (tai silitteli oikeammin) alaselkää ja se myös auttoi niihin. Tällä vkolla on ollut suppareiden kanssa rauhallisempaa. Poikkeuksena eilinen, jolloin vatsa supisteli koko päivän. Selässä ei sentään tuntunut.

Olin eilen NKL:n pelkopolilla. Oli hyvä käynti. Mukava kätilö. Sain varmuutta synnytykseen. Tuli sellainen olo, että hyvin se menee. Toivottavasti synnytys olisi positiivinen kokemus ja sairaalakammo helpottaisi sen myötä. NKL:n kätilö arveli, että meidän vauveli syntyisi kahden vkon kuluessa.

Tämä meikäläisen hiljaiselo johtuu siis näistä joulutöhötyksistä. Ikeassakin on tullut vierailtua tiuhaan. Olen ostanut kotiin kaikenlaista pientä hyödyllistä. Vinkiksi muuten, että Ikeasti saa fleece-peiton hintaan 3,90. ostin sellaisen tummansinisen. MIetin, että vauvan voi kääräistä siihen tai sitten vaikka leikata siitä pikkupeittoja vauvalle. Kiitos Fridalle vihjeestä Lindexin boksereista. Kävin hakemassa kanssa niitä. Imetysliivit oli Jumbon Lindexiltä loppu. Ehkä niiden pitäisi maksaa sulle mainostamisesta, kun noin hyvin oli käyneet kaupaksi :) (se oli vitsi). Ostin jossain vaiheessa jotkut halpikset ekoiksi imetysliiveiksi. mietin, että mies saa juoksahtaa ostamassa niitä lisää, jahka tiedän, miten uhkeat muodot saan.

Kiitoksia beibille ja muille äideille vauvavinkeistä. Kiva on lukea teidän kokemuksia vauva-arjesta.

Tsemppiä Tutannalle sairaslomalle! Muista nyt levätä! Sweatilla taitaa olla jo käärö kainalossaan. Malttamattomasti odottelen kuulumisia. Katjalle tsemppiä huomiselle. Tulen huomenna lukemaan kuulumisia, jos ehdit/jaksat niitä kirjoitella. Hyvää äitiyslomaa kaikille lomalaisille! Ja Hyvää Joulua kaikille, jotka eivät enää käy palstalla ennen Joulua!

t.,Kanika rv 38+5

Vierailija
39/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille!!

Olemme lähdössä kohta ajelemaan kohti Itä-Suomea, eli vältämme näin huomisen ruuhkat, jippii!

Toivottavasti saan lukea Katjan synnytystarinaa palattuani ja stesmppiä myös kaikille!!!

Oikein ihanaa joulua kaikille Esikon odottajille, sekä esikon kanssa jouluaan jo viettäville!

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (33+6)

Vierailija
40/51 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

en oo kovin tarkkaan enää lueskellu täällä kuulumisia, mutta täytyy nyt tulla jouluja toivottelemaan 30+ esikoille.

Meidän poika ei sit ookkaan enää mikään pikkumies, tänään oli 2 kk neuvola/lääkäri ja painoa on jo ruhtinaalliset 6,5 kg ja pituuttakin 60,5 cm. On jo hyvää bodausta käsivarsille kun häntä kantelee ja nostelee ;). Lääkärissä kaikki oli kunnossa. Lievää nuhaa on meilläkin ollu, toivottavasti kuitenkin välttyisi siltä RS-virukselta mitä nyt on taas liikkeellä pikkuvauvoilla.

Täällä taitaa olla kohta monta uutta vauvan omistajaa, tsemppiä loppukoitokseen, niin ja onnittelut niille jotka tässä välissä on ehtineet synnyttämään ja kaikille oikein Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta 2006!

t. SoleMio kera Isonmiehen