¤Maalismussukoiden alkuviikko¤
Kommentit (31)
[color=purple]Pimennossa olen ollut ja lukemista olis paljon, jotta pääsis taas kärryille. Viikot menee hurahtaen ja kaikilla synnytys lähenee! Itse jännitän tulevaa neuvolalääkäriä, kun jostain olen saanut päähäni, että kaikki ei olis tuolla alapäässä kunnossa. Supistuksia en voi sanoa tunteneeni tai muutakaan epänormaalia, silti huolestuttaa, että paikat ois alkaneet pehmenemään tai jotain... No, torstaina se sitten selviää ja luultavasti kaikki on hyvin.
Jaksamista vuodelepoon joutuneille ja toivotaan, että vauvat pysyy vielä pitkään masuissa!
Eilen sitten innostuttiin tekemään muutama hankinta vauvaa varten: sitteri ja hoitoalusta ostettiin. Mies osti mulle joululahjaksi sen aventin rintapumpun, toivottavasti sille on sitten käyttöä! Meille tulee kotimaiset Oran vaunut, joko uusin malli tai sitten vastaava. Väritys tulee varmaan olemaan vaalea. Osto olis edessä sitten ens kuussa luultavimmin. Äitiyspakkausta en ole saanut, hakemuksen laitoin kuun alussa. Kovasti toivon, että kunhan menen tänään töihin, odottaa siellä työsopimus ensivuodeksi ja saan asiat rullaamaan päivärahan tiimoilta. Alkaa pian ahdistaa, kun tätä vuotta on jäljellä enää muutama hassu päivä.
Kotihommat kutsuu, palaillaan astialle!
~cadavera&muru~ rv26+1
jaksamisia siis kaikille sairaslomalaisille. Oma olo onneksi vielä tosi hyvä. Toki paikkoja kolottaa ja iltaisin kävelen kuin mummo, mutta se ei tahtia haittaa, korkeintaan hieman hidastaa :-)
Joku tuskaili kenkien pukemista... heh, kokeilkaapa pukea uhmakasta kaksivuotiasta toppahaalariin tämäm mahan kanssa! Siinä pukkaa tuskanhikeä vähän enemmänkin... Täytynee kohta delegoida homma miehelle jonkun kieron suunnitelman avulla. Mies kyllä pukisi mutta tyttö ei anna, joten meidän pitää varmaan kehittää joku leikki homman " naamioimiseksi" ;-) Sitä opppii kieroksi kun on pieniä lapsia sillä meillä ei ainakaa huutamalla saavuta mitään, päinvastoin.
Saimme eilen vähän järjesteltyä paikkoja kotona. Pyyhin vielä pölyt ja vaihdan lakanat tänään, niin loppuviikkoon ei jää kuin imurointi ja kylppäri. Nyt alkaa mullekin tulla vähän joulufiilis kun kotona alkaa olla siedettävän näköistä. Meillä ei tosiaankaan pestä kaappeja jouluksi, mutta perussiistiä saa olla.
Huomenna menemme kuusenhakureissulle :-) Ihan vain lähikorttelin kuusikauppiaalle kylläkin. Siitä on tullut kiva traditio jonka haluamme opettaa tytöllekin. Kaupungissa on vielä niin lyhyet välimatkat, että saamme kuusen kannettua kotiin itse ja samalla tulee hyvä fiilis.
Juttelimme eilen miehen kanssa miten käy jo melkein sääliksi tätä tulevaa kakkosta. Ekaa lasta odotettiin kuin kuuta nousevaa ja tehtiin hankintoja, tokan odotusta tuskin edes huomaa ja hankintoja ei ole edes mietitty. Vähän olen koittanut hiplailla poikien vaatteita kaupassa, mutta ei nappaa yhtään :-( Mieskin oli miettinyt pitäisikö tulokkaalle ostaa joku joululahja, mutta todennut sen sitten turhaksi. Mulla ei ole vieläkään yhtään vauvakuume. Iloisin olen tytön puolesta, musta on ihana ajatella että tyttö saa pikkusisaruksen. Eilen pusutti mun mahaa ja huuteli " tule ulos leikkimään" .
Pipsukka 25+risat
Ja tana yona lennetaan Suomeen!!! Kivaa.
Eilen oli laakarinaika, ja eipa sielta kummempaa uutta. Ultralla katsoessa pikkuinen oli jo kaantynyt raivotarjontaan, mika tietty on hyva juttu. Pysyisi nyt vain eika yhtakkia paata kaantya nurinpain :) Painoa oli tullut siis 500g/vko mika on ihan ok. Yhteensa siis jo 9 kg... Lahto bmi oli 20, joten varmaan ihan ok tuo painonnousu, jos niin ajattelee.
Taalla tuo sokerirasitus on rutiinia, ja tama aamupaiva tulikin vietettya tuolla sairaalla. Ihan ok toimenpide, mutta mulle aamiainen on kylla paivan tarkein ateria, ja paasto ja odottelu olivatkin sitten yhta tuskaa. No nyt se on tehty - ja toivotaan vaan et kaikki ois ok.
Nyt taytyisi viela pakata loput kamat ja sitten matkaan.. Ihanaa :)
Liikunnasta taisi joku kysella. Ma kayn salilla ja uimassa viela noin 4-6 x vko. Salilla yleensa pyorailen tai teen muuta cardiota n. 1/2 tuntia ja sitten noin 1/2 h lihastreenia. Ei mitaan kauheaa raakkia kuitenkaan :)
Mutta nyt menoks, parjailyja kaikille!!
Browniette 28+5
Tänään oli jouluruokailu, sai ensimmäiset kinkut ja laatikot, nam. Sen jälkeen tietty työn teko on sujunut vähän raukeissa tunnelmissa... varsinkin kun olen ruvennut heräilemään ennen aikojani, tänäänkin 6.15 heräsin ja päätin sitten vaan nousta ja lähteä töihin. Miehellä kun on jo loma, niin en viitsinyt ruveta kotona touhuilemaan, sai nukkua rauhassa. No, päästään sitten aatonaattona ajoissa liikkeelle kun saan noita ylityötunteja otettua pois.
LIIKUNNASTA sen verran, että mulla tossa välillä jo supisteli lyhyilläkin kävelylenkeillä, mutta nyt taas viikonlopun ja alkuviikon aikana olen käynyt joka päivä lähes tunnin lenkkejä kävellen ja ihan on ripeääkin tahtia pystynyt etenemään ilman supistuksia. En tiedä, painoiko noi toppahousut ja lämpökerraston housut liikaa alavatsaa, mutta ainakin ongelma helpottui kun vedin niitä huomattavasti alaspäin. Nyt mieli tekisi taas kovasti salille ja uimaan ja vesijumppaan, noi on vähän jääneet kun oli tuota häähässäkää yms. Täytyy katsoa, saisko miestä tänään innostettua mukaan.
Elän tätä raskaushöperyyttä muuten ihan täysillä... Lauantaina olin Lindexillä ja hypistelin sukkapakkausta, jossa oli kahdet sukat. Olin ihan innoissani kun huomasin että " tässähän on tapahtunut pakkausvirhe, toivottavasti eivät kassalla huomaa" ja selitin jo miehelle innoissani, että yksien sukkien hinnaksi tulee vain vähän reilu euro, kun kokonaishinta oli 4,95. Mies katseli hetken hämillään mua ja sukkia vuorotellen ja älysi sitten todeta, että sillä vauvalla oli rakenneultrassa ihan perinteisesti kaksi jalkaa ja että niihin molempiin täytyisi laittaa yksi sukka... Olin siis ihan tohkeissani ajatellut, että siihen pakkaukseen on tullut tuplamäärä sukkia, kun niitä oli neljä kappaletta. ;) Jotta näin. En läheskään koko aikaa tunne tämän pääni kanssa olevani työkykyinen... Mutta eivät taida tästä syystä antaa sairaslomaa. Mutta kaikki tsempit vakavissaan ottaen niille jotka ovat sairaslomalla oikeista syistä, koittakaahan jaksaa. Ei tosiaan ole aina helppo vaihtoehto se sohvalla makaaminenkaan, vaikka se välillä tuntuisikin houkuttelevalta verrattuna tähän työntekoon. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin loppuun asti hyvin teilläkin! Vaan tämä taas tältä erää...
-Aranja ja pikku-Ukko, rv 25+6 tms...-
Tai ainakin luulen, etten ole vähään aikaan kirjoittanut. Mulla menee nämä viikot jotenkin niin sekaisin, että parin päivän päästä ei voi sanoa onko joku asia tapahtunut viime viikolla vai koska. Raskausoire kenties?! :)
Meillä ovat jouluvalmistelut jo mallillaan. Kaikki lahjat on hankittu ja toisaalle menevät toimitettu perillekin. Vielä tässä arvon, että pitääkö käydä esikoiselle hakemassa sellanen iso muoviauto ulkoleikkeikin. Pikkuveikka saa sellaisen joululahjaksi ja epäilen, että sota siitä ulkona saadaan aikaiseksi. Eikä siellä ole kauheasti muuta vaihtoehtoista toimintaa tarjolla, siis jos ei lähde jonnekin muualle... Hmm...
Joku kirjoitteli huonosta omasta tunnosta kakkosen odotusajan suhteen. Siihen en voi muuta kuin yhtyä ja todeta, että odotas jos vielä kolmannen teette. Välillä saa ihan oikeasti muistuttaa itseään siitä, että raskaana ollaan. Mahan kasvaessa asia muistuu onneksi mieleen hivenen helpommin :) Mutta esikoisen ajan fiilistelystä ei voi kyllä puhua, mikä on tavallaan kyllä sääli :(
Ja kotiintulohaalarista on ollut puhetta. Mulla on sellanen joskus aikoinani jenkeistä ostettu vähän paksumpi haalari, ei siis ihan toppa ei vanu vaan siitä seuraava " alaspäin" . Tällä haalarilla meidän kaksi edellistä ovat marraskuun alussa ja lopussa tulleet kotiin ja niin tulee tämä kolmaskin. Sen alla mulla on sitten ollut Mumman kutoma villapuku + sisävaatteet. Hyvin on tarennut. Isompikin haalari on tosikoiselta olemassa (jos kolmas on tyttö, täytyy ostaa vaaleanpunaiset lakki, tumput ja töppöset koskapa haalari on vaaleansininen), sellanen vuorellinen fleece-juttu. Jos mä olisin ostamassa haalaria, ostaisin kyllä ehkä 62cm. Perustelut: 56cm mahtuu ihan kauhean vähän aikaa ja kylmiä kelejä voi vielä olla pitempäänkin (siis maaliskuun alkulaisille). 62cm mahtuisi sitten ehkä koko kevään, eikä sitä äippäpakkauksen tosi-isoa haalaria tarvisi käyttää ennen syksyä.
Kotiintulosta tulee mieleeni hyvä (?) vinkki ensikertalaisille. Kannattaa harjoitella sen turvakaukalon laittamista autoon _etukäteen_, sairaalanpiha kaikkine pällistelijöineen ei ole hyvä paikka tehdä sitä ekaa kertaa vauvan vielä mahdollisesti huutaessa kurkku suorana. Nimimerkillä kokemusta löytyy...
Vaunuhankinta tuplien osalta on edennyt sen verran, että rinnakkainistuttavat taitavat sitten olla oikeampi vaihtoehto. Eipä ainakaan sitten tule tappelua siitä, että kumpi saa istua edessä. Onneksi rinnakkaisversioistakin on nykyään olemassa sellaisia kapeampia malleja, ettei aivan kaupoilla jää käymättä :) Yksilöversioista meillä on esikoisen Teutonian Mistralit olemassa ja ne on vielä niin hyvässä kunnossa ettei ole järkeä uusia laittaa. Itse asiassa tosikoinen parasta aikaa nukkuu niissä ulkona :) Vaatehankintoja luulen tekeväni enemmän sitten, kun saadaan vauva ulos ja tiedetään minkä värisille on tarvetta. Alkuun päästään kahden edellisen vaatekerroilla (esikoinen siis tyttö ja tosikoinen poika). Kotiintulokasseja pitää varmaan tehdä kaksi, toinen sisältäen tytön ja toinen poikien vaatekerran :)
Omaan oloon ei sitten ihmeempiä ole sanottavaa. Huomenna on neuvolalääkäri, jännä nähdä miten maha on kasvanut. Tämä ainakin tuntuu vielä tosi pieneltä, ainakin tosikoiseen verrattuna. Saa nähdä onko vain mun omaa kuvitelmaa.
Voimia niille, joilla vaavit uhkaavat jättää yksiön etuajassa. Sivusta tällaista seuranneena toivoisin, ettei kenellekään niin kävisi. No, kävi miten kävi, kaikki voi päättyä kuitenkin hyvin!
T. MaalisPapu rv26+6
Taas olisi yksi työpäivä takana. :) Enää huomenna töihin ja sitten seuraavan kerran vasta tammikuussa. Sain pidemmän joululoman, kun oikein kauniisti pyysin. Me lähdetään Ylläkselle joulun pyhien jälkeen ja tullaan takaisin 1.1. Mun siskoni ja miehen veljet lähtee mukaan. Vähän jännittää pitkä automatka, mutta kun tarpeeksi pysähdellään, niin eiköhän se siitä. Kun ei tässä raskaudessa muutenkaan mitään ihmeempiä ole sattunut, niin ihan hyvillä mielin uskallan lähteä ja lääkärikin antoi luvan. Mieskin on enää huomisen töissä ja sekin menee seuraavan kerran vasta tammikuussa.
Huomenna on töiden jälkeen neuvola ja saa taas tietää strategisia mittoja ja muita juttuja. :) Mies ei taida päästä mukaan, kun sillä on niin hirmuisesti järjestettävää pitkän loman takia. No, eipä tuo haittaa, kun se on kuitenkin rutiinikäynti ja onhan tuo uskollisesti mukana pyörinytkin. :)
LIIKUNNASTA taidettiin kysellä jo eilen. Mä käyn aika usein uimassa. Se tuntuu hyvältä. Kävelemässäkin käydään miehen kanssa jokusen kerran viikossa ja lisäksi poljen kuntopyörällä, mutta siinäpä se minun liikunnan harrastaminen sitten onkin.
VAUVAN HAALARISTA. Meillä on la 1.3., joten silloin on todennäköisesti vielä aika vilpoinen, vaikka menisi yliaikaiseksikin. Mä aion ostaa vauvelille lopputalveksi varmaan 56 cm tai 62 cm haalarin ja äitiyspakkauksen haalarin säästän ensi talveksi. Se on kyllä niin hurjan iso, että vastasyntynyt uppoaa sinne. :)
(.) ei ihmeempiä. Tänään on taas pikkuisen supistellut ja selässäkin ikävästi tuntunut. Vauveli on ahkerasti potkinut ja käsillään huitonut sekä päätään pyöritellyt. Tänään on valkovuotoakin tullut jotenkin tavallista enemmän ja se on ihan vetistä. Ällöä! Mites muilla on tuon valkovuodon laita?
Ruokakauppaan pitäisi suunnistaa huomenna, että saadaan jouluruoat ajoissa. Minä en nimittäin lähde takuulla enää perjantaina jonottelemaan koko päiväksi! Torstaina siivotaan miehen kanssa huusholli katosta lattiaan ja laitetaan joulukuusi paikoilleen. Sen jälkeen saakin joulu mun puolesta tulla. :) Tai no, kinkku paistetaan vasta perjantaina, mutta siis viimeistään sen jälkeen saa tulla joulu..
Tämä päivä menee vaan ollessa ja rentoutuessa. Niin, ja flunssaa parannellessa. Kurkku ei ole enää kipeä, mutta nenä vuotaa sitäkin enemmän. Ja päätä särkee.. Voisin mennä vaikka hetkeksi päiväunille ennen kuin rupean laittamaan ruokaa.
Ai niin.. Kovasti jaksuja saikkulaisille!! Pitäkäähän ne vauvelit vielä vatsassa. Pikkuisemme ovat vielä niin kovin pikkuisia.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Lily & Nappo 29+6 (huomenna paukkuu taas kympit täyteen!!)
pitkällä raskauksissamme että jos niin huonosti kävisi että vauvamme päättäsi syntyä niin heillä on jo suuri todennäköisyys selvitä. Mutta tätä ei kukaan halua kuulla eikä näin toivoisi tapahtuvan.
Mun eilinen kipukohtaus oli sitten vaan säikähdys. Ei ole sen jälkeen tullu..Kävelyllä kävin aamupäivällä ja välillä tuntui sellaista pientä nipistelyä alapäässä mutta ei sen kummempaa. Olen muuten käynyt 2 kertaa kävelyllä sitten moneen kuukauteen. Kummasti jaksaa nyt sitäkin harrastaa kun ei ole enään töissä eikä koko aikaa raihnanen olo. Hidastahan tuo kävely on mutta kuitenkin..
Miettinyt olen kans kovasti tota talvihaalarihommaa..Viime maaliskuussa oli vielä -20 pakkasta jopa täällä pirkanmaalla! Olen ajatellu ostaa sellasen paksun vuorellisen fleecehaalarin jos löytyy. Viimeviikolla ei löytynyt enään vaikka pitkin syksyä niitä oli hennesit, lindexit ja kapahllit pullollaan. Sen alle sitten villavaatetta niin paljon kun tarvii ja eihän sitä vauvelia voi edes vielä -20 asteen pakkaseen..Katsotaan nyt mitä sitten löytyy. 60 senttisen ajattelin ostaa jos sattuu käymään niin että vauveli olis kovin pitkä..Eihän se haalari siltikään mahdu kuin sen kevään. Syksyllä ei enään taida mahtua sitten saa käyttää pakkauksen haalaria.
Kun saan ne äitiysavustus rahat niin lähen törsäileen tai tuossa lähiviikkoina alennusmyynteihin ; ) Moikka!
[color=orange]Ihan ensimmäiseksi tsemppiä [b]elinalle[/b] ja toivotaan, että se vaavi nyt suostuu pysyttelemään masussa kasvamassa vielä ainakin jonkin aikaa.
Ja sitten tervetuloa Suomeen [b]Browniette[/b]! Täällä onkin mukavan jouluinen sää nyt. Pientä pakkasta ja luntakin edes sen verran, että maa on valkoinen. Lisää saisi kyllä vielä tulla.
Mä en ollut edes ajatellut ottaa vauvalle KOTIMATKALLE toppahaalaria. Jotenkin vaan olin ajatellut, että silloinhan on jo ihan lämmin. Toisaalta meillä la vasta 22.3. ja jos esikoiseen tulee niin yli menee ainakin viikolla. Aattelin pärjätä sillä pakkauksen kevyttoppapuvulla ja sinne alle sitten villa-asua tarpeen mukaan. Tai saattaa olla, että meen ostaa jonkun vähän paksumman puvun joulun jälkeen alennusmyynneistä, kun äitiysavustusraha tulee. Meillä ei vauvalle tartte ostaa kuin turvakaukalo autoon ja senkin on luvannut mun äiti ja isä ostaa meille ja sitten mobilen aattelin ostaa sängyn päälle. Meijän neidllä sellainen oli ja kovasti tykkäsi katsella ihan pienestä asti. Ikävä kyllä se on rikki, joten pääsen ostamaan uutta =) ja sellasen hoitoalustan aattelin ostaa ja sitten tietty vaatteita. Ei varmasti kauaa nokka tuhise sen äitiysavustusrahan kanssa kun mä kauppoihin pääsen.
Puhetta oli myös tästä TOISESTA RASKAUDESTA ja itsekin olen huomannut, ettei sitä ihan samallalailla hössötä tulevan vauvan tarvikkeiden kanssa kuin esikoisen aikana. Joululahjoja esikoinen sai jo ennen synytymää, mutta nyt en oo ostanu yhtään. Kai se aika vaan menee esikoisen kanssa touhutessa, niin ei oo aikaa masun kanssa " puuhastella" . Illalla kyllä huomaan silitteleväni masua ja höpöttävänikin sille ja miestä kanssa houkuttelen kokeilemaan masua.
Mullakin VALKOVUOTOA ollut parin päivän aikana melko runsaasti, taitaa kuulua " taudinkuvaan" . Omaan ( . ) ei ihmeempiä edelleenkään. Kovasti kasvaa ja mosse liikkuu ahkerasti. Tänään olin siellä labrassa näytteitä otattamassa ja kylläpä sain itselleni aikaa kunnon paniikin siitä, että jos pyörryn. Hiki päässä istuin odotushuoneessa ja huono olokin tuli. (Oon esikoista odottaessa pyörtynyt kerran verikokeita otettaessa). En sitten kuitenkaan pyörtynyt, vaikka kuusi putkea verta ottivatkin ja lisäksi sieraimista jotain näytteitä ja se tuntui tosi inhottavalta. Viikon päästä voin kysellä tuloksia. Ja nyt viikon puhaltelen PEF-mittariin ilman lääkettä ja sitten taas lääkkeenoton jälkeen.
Nyt meen paketoimaan lahjoja...
-Monkey ja mosse rv. 26+6-
Hurjasti jaksuja kaikille, kenellä on nyt rankkaa. Toivottavasti aika menis nyt kuin siivillä ja vauvat roikkuis mukana aina siihen asti, kun on turvallista tulla ulos. Vau-kirjassa on kyllä ihanasti alkanut olla niitä tekstejä, että " vaikka vauva syntyisi nyt, sillä on jo hyvät mahdollisuudet selvitä" . Onneksi se la lähestyy päivä päivältä, vaikka vähän tietysti synnyttäminen jännittääkin.
LIIKUNNASTA: Koiran kanssa " joutuu" päivittäin tekemään enemmän ja vähemmän pitkiä lenkkejä. Onneksi mies käyttää n. joka toinen päivä sen pitkän lenkin, niin ei tarvii ihan jokapäivä hikipäässä viuhtoa menemään. Toistaiseksi olen saanut kävellä ihan " rauhassa" . Alkuajan pissahätäkin malttaa nyt pysyä pois vaikka kävelis tunninkin. Miulla on ollut vaan noita " pallomaha" suppareita, eli ei mitään kivuliaita.
HAALARISTA: Olen vielä aivan kahden vaiheilla. Toisaalta ajattelin, että äitiyspakkausken haalarin voi donitseilla tms. " lyhentää" sellaiseksi pussukaksi, missä se vauva vois sitten köllötellä. Kuitenkin alussa ei kai varsinaista haalaria tarvii vaan lähinnä sellaisen lämpimän pussukan. Saatan silti vielä ommella sellaisen itekkin, saa nähdä. Miullahan on maaliskuun lopussa la. eli kevät tulee sitten jo kohisten.
VAUNUISTA JA MUISTA HANKINNOISTA: Vaunuja käymme katsomassa sieltä Petikon Lastenvaunutukusta. A.Haberkornin vaunuja olen katellut netistä (hintaluokka olis meille sopiva=) ) samalla ostetaan sitten autoon istuin. Vaatteita alkaa olla jo 60 senttisiä ihan kivasti ja nyt kun äitiyspakkaus tuli, niin myös muita tarvikkeita. Vanna, sitteri, rintapumppu olis varmaan semmosia, mitä vielä ainakin uupuu. Sekä tietysti vielä lisää kestovaippa harsoja. Taitaa noi äitiyspakkauksen harsot mennä lähinnä puklu tms. harsoina.
Nyt toivotan kaikille Hyvää ja Rauhallista Joulua sekä Onnellista Uutta Vuotta!
-jossara + matkalainen rv27+0-
Tyttö on nukkumassa ja mieskin lähti tuossa juuri treeneihin, on siis aikaa hetkinen istua tässä koneella:)
VAUNUISTA on ollut puhetta...
Meille ostettiin jo elokuun lopulla Emmaljungan Txin Ceroxit Kantokassilla ja hoitolaukulla. Olivat viimeiset sen mallin tuplat 2005 mallia. Olisi joutunut tyytymään vähemmän mieluisaan väriin jos olisi odottanut pidemmälle, en pidä tämän vuoden väreistä. Esikoiselle ostettiin silloin 2004 Brio Kombit ja ne jäävät nyt kakkos vaunuiksi. Meillä kun tulee ikäeroa n. 1v4kk niin tuplarattaat olivat ekana ostoslistalla.
TURVOTUKSESTA... Sitä mulla löytyy. Ei nyt niin kamalsti mutta niin ettei kihlasormus mene sormeen. Vihkisormus on 0,5 numeroa isompi ja menee vielä toistaiseksi. Suolan käyttöä olen vähentänyt ettei turvotus ihan innostu. Esikoisen kanssa olin lopuksi niin turvoksissa että iltaisin jalkoja kiristi. Viikko enne tytön syntymää alkoi jo varpaat mennä siniseksi kun turvotuksen vuoksi verenkierto jaloissa oli tosi huonoa. Sillon olin ananaksen ja veden suurkuluttaja ja päivät tuli maattua jalat ylöspäin, ei niistä mitään apua ollut. Viimeisen 4 viikon aikana tuli silloin reilut 5kg lisää painoa turvetuksen takia.
TOPPAHAALARISTA. Meillä on la 1.3. ja jos tulee siskoonsa (joka syntyi rv 37+4) niin syntyy jo ennen helmikuun puoliväliä (8.2.06 tulee rv 37+0). Toppahaalaria en ole ajatellut sairaalaan ottaa. Valmiiksi olen laittanut vaatteet ja ne ovat Body ja potkuhousut, villatakki ja housut, myssy ja villahattu, 2 lapaset ja 2 töppöset sekä pääli vaatteksi kevyt toppahaalarin. Jos näyttää sitten sitä että on kylmä, laitetaan peittoa päälle. Meillä on tytön vanha tutan 62cm haalari jonka voi sitten kaivaa esille jos ihan " eskimo-ilmat" tulee.
Kävin muuten tänään Kelan sivuilla katsomassa missä pisteessä oma äippärahahakemus on... No se oli jo käsitelty ja päätös tulee varmaan huomenna kotiinkin. Mulla lkaa äipääloma (siis vaihtuu hoitovapaasta) 18.1.06 ja ekat rahat on tilillä 21.2.06 (eka erähän on 30 päivää ja loput 25 päivää). Summakin on 27e (miinus verot) suurempi kuin odotin.
Nyt taidan mennä hakemaan pakkasesta jäätelöä ka losähtää sohvalle kattomaan telkkaria. Tuli meinaan tänään oltua kaupungilla ja nyt on lantio niin kipeä ettei oikeen pysty liikkua. Saa nähdä miten ensi yönä tulee nukuttua...
-Santtu ja Valttu 29+6
En kovin monesti ole pinoutunutkaan. Joskus johonkin juttuun kommentoinu mut " omissa porukoissa" harvemmin.
Eli toista odottelen. Esikoinen 1½ vuotta. Viime viikolla käytiin valokuvaamossa, suunnittelin ottaa sellaisen äiti lapsi kuvan mutta hiki kaatui päälle jo pojan kuvien jälkeen niin, että en edes maininnut kuvaajalle suunnitelleeni sellaista.
Hyvä että ELLUN proteiinit huomattiin. Nyt vaan lepäät, juot riittävästi, tikuttelet ja mittaat verenpainetta. Kait sulla on nyt tiheämmät neuvolaseurannat? Esmex 1-2viikon välein? Jos mitään päänsärkyjä, näköhäiriöitä tai huonoa oloa tulee tai verenpaine nousee/proteiinit alkaa nousta niin päivystykseen vain.
Vaunukommenttia. Tuleva vauva tulee olemaan esikoisen Brio Kombeissa. Jostain pitäis löytää ens kesälle sitten kaksosten rattaat, joka rinnakkain tai peräkkäin istuttavat.
Toppahaalarista. Kaverilta saan lainaksi 60cm toppapuvun lopputalveksi. Ä-pakkauksen puku jää sit seuraavaan talveen. Pakkausta en ole viel saanut, kun hakemus on varmaan viel palkkatoimistossa.
(.) Vointi hyvä, vähän liitoskivut, alaselkä ja oikea lonkka vihoittelee. Loppu viikolla sokerirasitus, toiv. menee läpi. Aiemmin syksyllä olin sairaslomalla supistelujen ja kohdunsuun" sukkapuikkopistelyjen" takia. Vähän jo säikyttelivät sisäsuun avautumisella mut tilanne rauhoittui, kanava pysyi kuitenkin koko ajan pitkänä. Nyt taas töissä ja ensi viikolla toinen ä-pkl kontrolli aiemman ennenaikaisen synnytyksen (36+0) vuoksi ja myös pienen oireilun vuoksi.
Tulipa taas maratoniteksti.. Hyvää Joulua kaikille ja kuulemisiin taas joskus!
Niittyvilla rv 28