Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muiden noin 27++viikolla menevillä vauvoilla vielä hiljaisia päiviä?

18.12.2005 |

Tarkotan että vauva liikkuisi toisina päivinä selvästi vähemmän ja eritavalla? Mulla nyt kolmas hiljaisempi päivä..Välillä tuntuu pientä " möngintää" mutta ei sellaisia rytmikkäitä potkuja niinkuin aiemmin. Nyt viikot siis 27+1.

Liikelaskentaohje on vasta 30 viikosta eteenpäin. Ainakaan nyt lähipäivinä ei ole tullut 10 liikettä tunnisa vaikka kokeilisin parikin kertaa saman päivän aikana.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on rv 27+3 ja olen koko päivän yrittänyt kuulostella liikkeitä, kun en niitä ole niin usein ja niin voimakkaina tuntenut. Tuossa edelsi monta erittäin vilkasta päivää ja kyllä huoli heti tulee kun liikkeet ovat selvästi vähentyneet. Yritin olla eri asennoissa, join kylmää vettä, söin suklaata ja mandariinia ja kiitokseksi sain vain muutaman vaimean potkun, mutta en niitä tavanomaisia kovia potkuja, joita yleensä makean syönnin jälkeen tulee!

Mitä olen ottanut asiasta selvää, niin kyllä vauvalla saattaa hyvinkin olla välillä ns lepopäivä, mutta se on vaan kamalan vaikeata kun esikoista odotellessa ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei..

Kiinnoistaisi kuulla myös muiden kommentteja tästä!

En usko että sinulla on syytä huoleen, ja on lohduttavaa tietää että muita on aivan samanlaisessa tilanteessa!

Vierailija
2/5 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulikin taas kunnon monotusta seuraavana, joten en ollut juurikaan huolissani. Taitaa olla samanlainen tuulella käyvä kuin vanhempansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen vauva möyri masussa tosi vilkkaasti. Ja vilkasta jaksoa ennen vauva oli vähän rauhallisempi... eli menee " jaksoissa" . Välillä on useamman päivän melko hissukseen, sitten taas möyrii oikein kunnolla!

NapNap rv28+5

Vierailija
4/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli viime viikko meni niin, että joka päivä oli kunnon möyrintähetkiä, eilen ja tänään ollut sitten todella hiljaista, eilen muutama vaimea muljahdus, tänään ei juuri mitään.

Esikoista siis minäkin odotan ja kyllä aina vähän herlmostuttaa kun joku oire häviää...

Mutta toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin. Mitäpä tässä muutakaan, ens viikolla pääsee vasta neuvolaan tarkistamaan kuuluuko äänet...

Yritetään pitää kuitenkin hyvä joulumieli! ;)

Finnmar ja Tähti 25+1

Vierailija
5/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tänne kirjoittelen, mutta nyt tosiaan teki mieli, koska itse painiskelin edellisessä raskaudessa näiden samojen kysymysten kanssa (tämä uusin raskaus ei oel vielä niin pitkällä, että liikkeitä edes pitäisi tuntua).

Eli koko edellinen raskauteni oli hermojarepivän hiljainen. Käytännössä tunsin liikkeitä enintään joka toinen päivä ja silloinkin erittäin vähän. Eli mitään potkuja tai vastaavia en tuntenut koko aikana ja kun muut odottavat äidit tiesivät tarkalleen vauvansa asennon ja päivärytmin liikkeistä, ei minulla ollut noista asioista harmainta aavistusta.

Stressasin tietty hirveästi ja terkkarit vaan kehoitti tekemään liikelaskentaa, mistä ei tietenkään kohdallani ollut mitään hyötyä. Kävin useammassa ekstraultrassa asian takia.

Loppu hyvin sitten kuitenkin eli sain terveen ja ihanan tytön, joka kyllä oli - ja on edelleen tosi kova nukkumaan.

Odotusaika oli kyllä vauvelin hiljaisuuden takia tosi rankkaa, mutta teille toivon stressitöntä joulua=ei liikelaskennan merkeissä!