Hiustenlähtö, lapsettomuus ja hormonitoiminta-apua kaivataan
Osaisitteko auttaa..
Mieltäni raastaa huoli. Hiukseni ovat ohentuneet aivan silminnähden viimeisen vuoden aikana.
Ekat menkat oli 15v ja toiset 17v. Kolmannet aloitettiin Teroluteilla ollessani 18v kun halusin e-pillerit. Pillerit jätin pois 19v kun eivät olleet sopivia ja oli vakisuhde. Pillerien aikaan menkat tulivat RUNSAINA säännöllisesti.
Kuukautisia ei ole ollut kuuteen vuoteen, ikää nyt 25v, ylipainoa n. 15kg mutta paino laskenut tänä syksynä jo 14kg. Ei ehkäisyä koko aikana eikä myöskään raskaaksi tuloa. Miehessä ei vikaa.
PCO:ta on aina epäilty mutta tällä viikolla sain siitä asiasta puhtaat paperit eli sitä ei ole. Perusveriarvot kunnossa ja nyt laitettiin kamalan paljon lisäkokeita mm. testosteronit ym.
Kysymykset kuuluukin:
Palaakohan mun hiukset koskaan ennalleen? Ja onkohan mulla mitään mahkuja saada koskaan lapsia?
t. Minkula
Kommentit (7)
Nyt vaan pitäisi alkuviikosta käydä noissa lisäkokeissa ja sitten odotellaan taas tammikuun lopulle mitä lääkäri on asioista mieltä.
Useinhan näin sanotaan. Jos näin. on onneksi ohimenevää, kunhan huolehdit monipuolisesta ruokavaliosta.
Itse olen menossa verikokeisiin samasta syystä, mutta ikääkin minulla
on reilusti enemmän, kohta 40 v.
Se olis kyllä aivan mahtavaa.. Mutta jotenkin tuntuu, että tämä hiusten lähtö alkoi jo viime keväänä ja painon pudotus vasta syyskuussa.
Mulla oli kyllä pitkään " hiivakierrekin" tai sitä hoidettiin vuoden päivät hiivana kunnes " löytyi" epäspesifi emätintulehdus. Ja hiivalääkkeethän voi vaikuttaa hiusten kasvuun/lähtöön. Esim. flukonatsolin sisäisen käytön yhteydessä.
Tosin tähän mulla ei ole kuin niinkin " luotettava" lähde kuin http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Ihotaudit.shtml/155826?Hiustenl*ht)
jos S-TSH oli YLI 2.5 tai S-T4-V oli alakanttiin esmes alle 11, katso www.kilpirauhas.info
jos et tiedä arvoja, kysy niitä!
Muutenkin kaikki arvot oli tosi hyvät. Ainut mikä oli vähän " koholla" oli E-MCHC eli siis punasolujen Hb:n keskimassa joka oli 356 kun viitearvot on 320-355.. Muuta toisaalta olihan Hb:kin 144.