Mihin uskot?
Itsellä vähän haussa.. ehkä en mihinkään valtauskontojen oppeihin.
uskon kyllä jumalaan ja siihen, että joku on luonut maailman.. jotenkin.
mutta en ymmärrä jeesus teoriaa enkä neitsyt maria juttuja.
Eli en ole kristitty joilla nämä ovat pääpiirteet..
ennemminkin kuuluisin johonkin luonnonuskontoon???
mietittekö muut tällaisia???
Kommentit (3)
Mä uskon että kaikki on saanut akunsa suuresta yhteensattumasta.. joskus kauan sitten. Ja tuo jumala juttu on mielikuvitusta. Ja Jeesus oli vilkkaan mielikuvituksen omaava Houdini.
No, en tiedä. Jos jumala olisi, niin aika sairas on hänen tapansa osoittaa Rakkautta ja Hyvää! Grr...
Vaikeeta ku kuitenkin lapset uskoo, enkä tahdo laittaa heitä epäilemään uskoaan joka heillä on. Olen kuljettanut lapsia kuitenkin kirkossa joka vuosi muutaman kerran.
enkä ole heidän aikana puhunut omista mielipiteistäni. Jokainen saa itse valita miten ja mihin uskoo.
Usko tuo turvallisuuden tunnetta ja itsekin olen lapsena saanut uskon pirissä kasvaa kun äitini on helluntalainen.
Itse olen ev.lut. kuten isänikin oli.
Vasta aikuisena olen näitä ajatuksia pyöritellyt itskseni. en todellakaan ole löytänyt uskoa vaan kyllä sitä on minulle yritetty tuputtamalla tuputtaa ja minun mieleni vaatii todisteita jumalan olemassa olosta, eikä niitä kyllä minulle ole esiin tullut.
Hyvään onneen ja kohtaloon uskon! Jokainen pienikin valinta johtaa tiettyyn lopputulokseen. Mitä syön minne milloinkin menen.
Kaikella on jokin seuraus.
kaikki uskonnot uskoo jumalaan, jos uskot jeesukseen olet kristitty??
Oletko?? mietippä yön yli.
Ajatus Jumalan olemassaolosta ja meidän kaikkien vahtimisesta on jotenkin naurettava. Jos Jumala on olemassa, niin on ilmeisesti kääntänyt taas päänsä hetkeksi, jos nuo kaksi pikkupoikaa ovat hukkuneet.
Elämä on helpompaa kun ajattelee että on itse vastuussa siitä, silloin siitä voi tehdä mitä vaan. Ajatus kuoleman jälkeisestä elämästä voi tuoda lohtua silloin kun läheinen kuolee, mutta itse ainakin olen hyväksynyt kuoleman lopullisuuden, enkä usko näkeväni kuolleita läheisiäni enää koskaan.