Kaksi lasta hukkui Honkajoella jokeen...
Kahden pienen lapsen pelätään hukkuneen lauantaina
iltapäivällä Karvianjokeen Honkajoella Satakunnassa. Kankaanpään
poliisin mukaan lasten jäljet johtivat läheisestä kotirannasta
jäälle ja päättyivät sulaan. Lapset ovat iältään kolme ja viisi
vuotta.
STT
Kommentit (37)
Vierailija:
Muista, että kyse oli tutusta ja turvallisesta pihasta, jossa lapset todennäköisesti ovat tottuneet leikkimään ja pysymään NORMAALISTI aina.Ihminen ennakoi ja varoo OUTOJA tilanteita, ei tuttuja. Siksi kotitapaturmat ovat yleisin kuolinsyy.
Piha oli tuttu, siksi siellä ei osaa samalla tavalla odottaa odottamatonta ja poikkeavaa kuin vieraassa ympäristössä. Jäät saattavat sitä paitsi nyt olla yllättävän heikot, aikuisiakin hukkuu näillä keleillä - koska niitä ei mielletä petollisiksi ja vaarallisiksi.
Kotitapaturmat ovat todellakin yleisimpiä kuolinsyitä.
Eikö sulla mene jakeluun, että puhun subjektiivisesta tunteesta. Jos lapset ovat aina pysyneet pihassa, niin sitä jokea ei osaa mieltää turvattomuustekijäksi.
Vähän samaan tapaan kuin jos lapset ovat aina pysyneet pihassa, eivätkä osoita uteliaisuutta esimerkiksi lähipuiston kalliota kohtaan, niin sitä kalliota jyrkänteineen ei osata varoa.
Emmehän me edes tiedä, miten pitkä matka siitä leikkipaikalta on joelle, onko välissä kenties aita tms. Äiti valvoi lapsia ikkunasta, mikä on leikki-ikäisten kohdalla yleinen tapa kaupungissakin.
Hävytön ajattelutapa ja vastuutonta ajatella, että veden äärellä olisi turvallista.
saman ikäsiä lapsia pedofiilien kynsiin kerrostalo pihoille. Ei pidä täällä leikkiä niin viisasta.
Sinulla on tyypillinen nykyihmisen illuusio siitä, että kaikki on hallittavissa. Ei vain ole. Vaikka kuinka varoisi, huomio voi herpaantua tai normaalit käytännöt pettää.
Nykyisin tuntuu olevan tyypillistä sekin, että kaikkiin pitää etsiä syy ja syntipukki. Epävarmuuden kanssa ei uskalleta elää.
varasta niitä.Tai kuljeta lapsia autossa-voi tulla kolari.Miten uskallatte lapsenne viedä hoitoon,siellä sitä vasta voi tapahtua.Aina on hyvä olla jälkiviisas ja syyllistää nyt tätä äitiä.Kestäisittekö itse siinä tuskassa vielä toisten syyllistämisen.
joka mitä ilmeisimmin olet. Älä sinä ala muutaman lauseen pikku-uutisen perusteella väittää, että tiedät kaiken tuosta onnettomuudesta ja osaat sanoa, missä äiti menetteli väärin. Hän miettii sitä itse joka tapauksessa koko loppuikänsä, eikä tarvitse sinunlaistesi besserwissereiden tölväisyjä laisinkaan.
Hienoa, että utolalisia ihmisiä vielä löytyy, joilla on empatiaa toista ihmistä kohtaan. t.16
Lukemani perusteella sitä ei löydy.Mutta toki saatte tappelun aikaan tällasestakin aiheesta.
vanhempia lapsiani tulemaan siihen ulko-oven vierelle tai JOPA SISÄÄN TOPPAVAATTEISSA ODOTTAMAAN sen ajan kun vaihdan vauvalle vaipat!! Vauva syntyy keväällä ja vanhemmat lapseni ovat silloin 4- ja 5-vuotiaat. Enkä todellakaan vieläkään luota heihin kaikissa tilanteissa. Tiedän tasan tarkkaan että yhtäkkiä voivat jotain keksiä. Meillä esim. aika lähellä menee vaarallinen tie ja tässä on monta syvää ojaa lähellä.
Typerää sanoa tuollaista, että " maalla on aina tehty näin ja noin" . Joo-o ja maalla on tosiaankin kuollutkin paljon pikkulapsia. Hukkumisia tapahtuu tämän tästä, traktoreista putoilee pikkupoikia renkaiden alle jne.
Ei KUKAAN äiti valvo lapsiensa vieressä joka ainut sekuntti,täällä palstalla tuntuu jotku olevan NIIN hyviä äitejä omasta mielestään,että VOI VOI.Mutta huomio!VAIN omasta mielestään!!!!!!!!Jälkiviisautta on ajatella,että äitin olisi tarvinnut pitää isommat lapset sisällä odottamassa niin kauan,kuin olisi itse ehtinyt ulos,HALOO!!!!!Toppavaatteet päällä odottamassa vieressä!!!!!!!!!!!
hoitanut lapsenne. Ettet näköjään arvostelijat tiedä lasten hoidosta mitään. Totta on ettei lasten kanssa voi olla liian varovainen mutta jokainen joka on hoitanut kolmea pientä lasta tietää, että juuri näitä tilanteita tulee väkisinkin kun on pakko luottaa isompiin. Se on valitettava tosiasia, että yhden silmät eivät riitä joka paikaan. En ala arvostelemaan miten olisin itse tehnyt, koska se ei mihinkään johda. Sanon vain että yhden lapsen kanssa ehkä voi elää siten, että joku vahtii joka hetken lasta mutta koettakaa miettiä onko se JOKA TILANTEESSA mahdollista monen pienen kanssa. Lapsen vastuu kasvaa juuri siksi isossa ryhmässä että joutuu ottamaan vastuuta itse mutta ikävä tosiasia on että näitä onnettomuuksiakin sattuu. Perheellä on nyt tosi vaikeaa joten tukkikaa kiitos suunne!!!
Vierailija:
Muista, että kyse oli tutusta ja turvallisesta pihasta, jossa lapset todennäköisesti ovat tottuneet leikkimään ja pysymään NORMAALISTI aina.
Ihminen ennakoi ja varoo OUTOJA tilanteita, ei tuttuja. Siksi kotitapaturmat ovat yleisin kuolinsyy.