Kumman talon ottaisit tilanteessamme?
Eli ollaan lapseton pariskunta ja nyt oltais järven rannalle rakentamassa kesä/vapaa-ajanasuntoa. Vieraita todennäkösesti kävis jonkun verran, joten ylimääräinen huone sen takia välttämätön. Pihaan tulee erillinen saunarakennus, joten sauna itse talossa ei ole pakollinen.
Ollaan löydetty nämä kaks, jotka miellyttää, mutta ovat kovin erilaiset. Antakaa kommenttia!
http://www.kontiotuote.fi/?tocID=24&naytatalo=313
http://www.kastelli.fi/huvilat/valokaari/ValokaariEp.php
Kommentit (13)
Pitäähän kesäasunnossa kunnon terassi olla.
Jos vielä tuo olkkarin ikkuna aukeaa järvelle/merelle, olis tosi kiva. Pikkumakkari vieraita varten riittänee.
terassilla on kesällä kiva viettää aikaa ja se lähes yksi huone lisää.
t. nimimerkki kokemusta on
Jos taas päätyisimme tuohon Kontiotuotteen Marskiin, niin siihen ehkä tehtäis ruokailutilasta tai olkkarista ovi terassille ja tietysti kanssa se iso terassi!
Siis Valokaari on tähän mennessä ollut av-laisten mielestä parempi!
Lisää mielipiteitä/muutosehdotuksia?
ap
Sehän olisi aito hirsitalo. Lisäksi muodoltaan ajattomampi. Tuollaiset kaaret huvilassa melko mauttomia suomalaisessa maisemassa. Terasseja voi lisäillä helposti suunnitelmaan.
Kesäasuntoa.. Jo on hulppeaa! No se teille suotakoon jos on rahaa :) T.köyhä
kakkosessa järkyttävä plaani, ykkösessä ankea ja talo on sairaan ruma. Musta kesäasunto saa olla vähän vaatimattomampi, siis kakkosasunnon oloinen:-) Olen itse piirtänyt sellaisia ties kuinka monta:-)
kaikilla ei ole edes tollaista 1-asuntoa. viittit leveillä!!
Kuka on sanonut että meidän ykkösasunto olis noin hieno tai hienompi?? Ei kukaan, kun ei ole. Se on ensinnäkin puolet pienempi ja luhtitaloasunto.
Mutta nyt saatiin tontti hyvältä paikalta edullisesti, joten mikä ettei satsais siihen taloon vähän enemmän, eikä ihan perinteistä kesämökkiä rakentais. Lainarahalla mekin liikkeelle lähdetään! Ja mistä sitä tietää vaikka joku päivä sinne muutettais kokonaan, siksikään ei mitään mummon mökkiä tee mieli rakentaa.
Mutta asiaan, Kastelli on selkeesti saanut enemmän kannatusta. Mun mielestä se on kanssa hyvä! Mua ihastuttaa toi avara pohja ja lukuisat ikkunat. Jotta ehkä sitten kallistutaan sen kannalle, vielä kun sais tuon miehen ihan vakuuttuneeks!
ap
Se oli ' talon' näköinen ja tykkäsin sen isoista ikkunoista valoisuudesta.
Me etsimme ensisijaisesti valmista - ei ole energiaa rakennuttamiseen juuri nyt tässä elämänvaiheessa. Olemme nähneet koko joukon aivan järkyttäviä kesäasuntoja. Mökki on tosiaan ainoa sana, jota niistä voi käyttää!! Olohuone n 12m2, ns. makuuhuoneisiin ei mahdu edes täyspitkä sänky, keittiö on korkeintaan sen 2m2. Mitä sellaisella tekee?? Onhan kesäasunnossakin saatava nukkua kunnolla, tehdä ruokaa, viettää aikaa ja kutsua vieraita - vai istuvatko isäntäväki vieraineen aina pihalla säässä kuin säässä?
En ymmärrä tuollaisia koppeja ollenkaan, joten kannatan tilavia, hyvin varusteltuja mökkejä. Itse jätän vaikka hankkimatta, jos ei kunnolliseen ole varaa.
ap