Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TISSIONGELMA HELPOTTAA !

17.12.2005 |

Heps taas. Tissiongelma-otsikon alta voi lukea aiheeseen liittyvän aiemman kirjoitukseni, jos kiinnostaa....

Nyt siis arkuus vihdoinkin helpottaa. Vauva täyttää huomenna 1 kk :) Sanoin miehelleni jokin aika sitten, että jos tilanne ei ole hellittänyt siihen mennessä, kun vauva on kuukauden, niin lopetan koko imetyksen, koska mulla on muutakin tekemistä kuin miettiä tissejäni aamusta iltaan (meillä myös lapset 2 v ja vajaa 4 v). Käytin siis rintoihini Daktarin voidetta ja vauvan suuhun Daktarin oraaligeeliä, koska vauvan suussa lievä valkoinen kate kielessä. Oli sitten hiivaa tisseissä ja sammasta vauvalla tai ei, mutta eipä noi voiteet haitaksikaan olleet. Tisulit nauttivat myös ilmakylpyjä paljon. Rintakumitkin mies haki vartavasten, mutta niistä en tykännyt edellisenkään lapseni imetyksen alussa, koska minulla ne niljaavat tissejä ja edellisellä kerralla iho rikkoontui verisillä sen takia. Nyt kokeilin niitä kerran, enkä tykännyt nytkään. Arkuuden aikana, jolloin imetys oli mahdotonta kivun takia, lypsin monta kertaa päivässä ja yössä sähköpumpulla eikä vauva tarvinnut kaupan korvikkeita :) Tämä ehkä auttoi jaksamaan, koska maito todella riittää.

Eli pointti on se, että jos vain halua ja intoa imetykseen löytyy, niin älkää sisaret lannistuko heti alkuvaikeuksissa. Minä olen imettänyt kahta vanhempaa lastani molempia 10 kk, vaikka alku heilläkin on ollut yhtä helv... suoraan sanottuna. Kuten nytkin! Itkien imetin välillä tai pumppasin. Mutta lopussa taas kiitos seisoo ja minä seison ylpeänä taas kerran, kun jaksoin taistella vaikeuksien yli! Kyllä tekin jaksatte! Älkää luovuttako! Ottakaa imetyksestä paljon selvää, hankkikaa tietoa ja luottakaa itseenne ja siihen, että imetys alkaa sujua. Ei ehkä viikossa tai parissa, minulla meni siis kuukausi. Mutta lopputulos taas on ihana ja imetys helppoa ja mukavaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että sulla homma alkoi pelittää ;))

Täällä sama juttu.Nännihaava parantunut (rintakumin ansiosta..) ja nyt pari päivää varovasti olen kokeillut ilman kumia.Pikkuhiljaa nännit ' karaistunu' rasitukselle.Näköjään se pitää vaan imettää ja imettää (tai pumpata ja pumpata) niin tokenee..ajan kanssa!

Maidontulokin on tasaantunut..ja kysyntä alkanu vastata tarjontaa (tjtn sinnepäin ;) )

Rintatulehdusta yritän ennalta ehkäistä viimeseen tappiin asti.Joka kerta kun lähden ulos,pistän kaulaliinan suojaksi jne.Enkä mene avaamaan jääkaapin oveakaan ilman asianmukaista suojausta :OO

Tsemppiä kaikille imetysongelmien kanssa painiville!!

SympatiaHalit!!!

-Tiggr&Nasu 2,5vk

Vierailija
2/2 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ollessa 5 viikkonen. Sitä ennen oli rintakumit ja korvikettakin tarvittiin. Taistelua se oli, mut nyt on helppoa, ei tarvii pulloja pestä eikä lämmitellä. Rintaraivarit kesti meillä viikon verran, 3kk iässä, mut nyt on ollu rauhaisaa.. kohta tulee sit varmaan hampaat.. tällasta se on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla