Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vasyttaako ihymiset jotka aina kyselemassa etta " onko sulla kaikki ookoo? et kai sa ole masentunut? onko teilla kaikki ihan kunnossa siella? onko sulla ihan hyva olla?"

Vierailija
17.12.2005 |

siis jos lähtökohtaisesti kaikki on ihan jees eikä ole tapahtunut mitään kurjaa.

mua rasittaa ihan hulluna sellaiset tyypit joiden seurassa saa kokoajan tarkkailla itseään, ettei hymy vain katoa huulilta tai sitten vaihtoehtoisesti kuunnella sitä " onks hei sulla kaikki ihan ookoo" -potaskaa. huoh.

raskauteni alkuvaiheella istuin noin seuran vuoksi mieheni ja muutaman kaverin kanssa " kaljalla" . siis muut ottivat muutamat oluet ja minä notkuin mukana ja join limsaa. en tietenkään ollut samalla lailla " fiiliksissä" kuin muut ja vajosin hiukan omiin oloihini, en kuitenkaan murjottanut tms. eikö samperi eräs seurueen naisista ottanut minut oikein silmätikukseen ja silleen pää kallellaan empaattisesti kysellyt JATKUVALLA SYÖTÖLLÄ juuri tuota että " onks sulla kaikki hyvin" .. yritin ensin vastailla ihan normaalisti että joo on ihan hyvä meininki ja ei tässä mitään, mutta noin kolmannenkymmenennen kerran jälkeen mulla meni hermo ja nolasin itseni puhkeamalla turhautuneeseen huutoon tyyliin " lopeta nyt saatana jankkaamasta ja usko nyt ole niin kiltti että mä olen ihan viimesen päälle kunnossa ja kaikki tosiaan on hyvin ja mä kyllä sitten ilmotan jos asiantila muuttuu ja se muuttuu takuulla jos et voi olla edes pientä hetkeä tarkkailematta mua" . ja sit kaikki tuijotti mua ja piti mua ihan hulluna, mutta kyllä meni hermo.

joo ja raskaus on jo mennyttä aikaa ja meillä on talossa pieni vauva. ja toisinaan vauva nukkuu päikkäreitä. ja toisinan mulla soi puhelin just kun se vauva nukkuu niitä päikkäreitään, ja silloin saatan vastata siihen puhelimeen hiljaisemmalla äänellä kuin ehkä muuten vastaisin. ja sitten taas kysellään että " onko teillä kaikki ihan ookoo siellä kotona..? joo, mä vaan ajattelin kun sä puhut niin hiljaa.."

aargh.

ja sori nyt tätä avautumista.. kyllä mulla on oikeesti kaikki ihan ookoo.. ;)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tehdä vastakysymys: " Onks SULLA kaikki ihan kunnossa tuolla pääkopassa?" :-)

Vierailija
2/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääk, toivottavasti ette itse oo kaikki näitä kyselijöitä.. huu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihmiset ovat joko aidosti huolissaan sinusta tai sitten se on heille ihan normaali kysymys, jollaisen esittävät kaikille juuri synnyttäneille.

Ovatko nuo kyselijät itse äitejä vai lapsettomia?

Oletko myös ihan varma, että et viesti tietämättäsi muuta. Ei se masennus aina ilmene pelkästään vaisuutena, se voi ilmetä monin muunkin tavoin: epäsiisteytenä (ei jaksa pitää huolta itsestään ja arjesta), äkkipikaisuutena, ilottomuutena.

TÄTÄKÄÄN ei sitten ole tarkoitettu veetuiluksi, enhän minä tunne sinua alkuunkaan. Kunhan nyt mietin, mitä mahdollisia syitä tuollaiseen voisi olla, muitakin kuin nuo pikkujutut, joista itse kerrot.

Vierailija
4/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pikkuveljelle meinas tulla tyttökaverista ihan ero kun tyttö kyseli kokoajan että onko veljella kaikki kunnossa ja onko se ihan ookoo. siis niin että istuivat vaikka katsomassa elokuvaa ja kun veli oli ollut hiljaa esim. 20 minuuttia (katsoessaan siis elokuvaa) niin tyttökaveri oli katsellut sitä myöskin pää empaattisesti kallellaan ja tiedustellut vointia..

tähän kyselyyn liittyy olennaisesti myös sellainen kiinteä tuijotus ja tuijotukseen yhdistettynä lievä kulmien kurtistelu kun tutkitaan tarkkaan kohdetta ja etsitään merkkejä siitä onko sillä nyt kaikki hyvin ja onko se ihan ookoo. ja just se pään kallistelu ja empaattisuutta osoittava, hiukan melankolinen hymy. r-a-s-i-t-t-a-v-a-a.

ap

Vierailija
5/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kaikki Ok olet vähän kalpea jne.... Voivat tosin olla niin tyhmiä etteivät tajua tota vittuiluksi mutta kun ärsyttää niin anna takas vaan

Vierailija
6/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sulla varmasti kaikki hyvin? -kyselee jatkuvalla syötöllä. Joo on kaikki hyvin, mutta ottaa päähän kun jatkuvasti pitää vakuutella ettei minulla ole mitään ongelmaa. Yks vaan utelee ja kaivaa ja tinkaa vielä hyvin yksityiskohtaisesti. Argh. Ihan kuin haluais että minulla olisi joku oikein kamala ongelma jota hän sitten saisi selvitellä ja vatvoa.

Jos minä esim. sairastun ja tarvitsen lastenhoitoapua, niin äitini oikein piristyy ja vaikuttaa ilahtuneelta :(

Ilmeisesti jotkut ihmiset haluaa vaan niin innokkaasti auttaa muita ihmisiä että yrittävät etsiä väkisellä ongelmia (joita ei edes oikeasti ole)

Vierailija
7/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua rasittaa hulluna se kauhea ylitulkitseminen joka näillä kyselijöillä on päällä. siis joka ainoa ilme ja ele tulkitaan merkiksi jostain. ja sitten niitä saa olla alituiseen " lohduttamassa" ja vakuuttelemassa että ihan totta me voidaan ihan hyvin ja tosiaan nyt puhun hiljaisemmalla äänellä koska sain lapsen juuri nukkumaan.

uskon kyllä että nämä tinkaajat uskovat itse olevansa empaattisia ja välittäviä lähimmäisiä, eivätkä tajua sitä omituista holhottua oloa joka utelun kohteelle syntyy. mun mielestä se on suunnilleen sama kuin jos ihan normaalit tulot ja menot omaavalta tyypiltä kysyis joka hemmetin puhelinkeskustelun aikana että " onko teidän taloudellinen tilanne nyt varmasti ihan ookoo, pärjäättekö te taloudellisesti?" ja sitten helpottunut " no, hyvä!" perään kun toinen on hämmästyneenä vakuuttanut että rahaa on omiin tarpeisiin.

ap

Vierailija
8/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä todella hyvin, olen taitava ihmissuhdeasioissa ja minulla on todella vahva turvaverkko auttamassa eri tilanteissa.

Olen joskus saanut kaveriltani tylytystä, että en jotenkin ota muita huomioon, minun pitäisi pysähtyä ja kuunnella muita ja joskus miettiä, että kaikilla ei mene niin hyvin jne. jne.

Olen tätä kovasti pohdistellut. Sitten kävi niin, että lähipiirissä oli muutama tapaus, jossa kävi ilmi, että jo pidempään asiat ei olleet lainkaan hyvin, mutta en ollut koskaan pysähtynyt kuuntelemaan. Ja taas on ollut kovat pohdiskelut että olisiko vain pitänyt enemmän kysyä toisen kuulumisia.

Olen tästä viisastuneena yrittänyt ottaa sen linjan, että en kysy ihmiseltä vain retorisesti mitä kuuluu, vaan yritän ihan oikeasti kysyä Mitä toiselle kuuluu. Ehkä sen voi tulkita niin kuin ap?

Ehkä olenkin nyt yhtä rasittava kun ap:n veljen tyttöystävä.

Yritän oppia, etten syöttäisi toisen suuhun postitiivista vastausta, koska totta toki aina haluaisi kuulla vain hyvää, vaan yritän oikeasti kuulostella, mitä ihminen vastaa. Pitäisikö palata vanhaan, kysyä iloisesti mitä kuuluu ja ohittaa ihan hyvää vastaus sen kummempia miettimättä ja nauttia omasta mutkattomasta elämästä...

Vierailija
9/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneksi kovinkaan montaa ko ihmistä tunne...

Vierailija
11/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niitä, jotka on helvetin pettyneitä jos muilla menee hyvin. Elävät vain siitä kun muilla menee huonommin kuin heillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän