Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyssäteiden la-su pino

17.12.2005 |

Pakko oli kokeilla josko joku kirjottelisi tähän säteiden pinoon. On ollut niin outoa, kun ei ole ollut " omaa pinoa" ja en osaa oikein aktiivisesti kirjotella heiniksiin. Siellä niin paljon porukkaa, ehkä se syynä. Kuumeilupuolella oon välillä käynyt, mutta jotenkin tuntuu ulkopuoliselta sielläkin.

Mites muiden viikonloppu on lähtenyt käyntiin? Onko jo kovat joulutohinat menossa? Itse ajattelin jahka mies kaupasta tulee tehdä suklaakakun ja pullat jo pakkaseen valmiiksi. Pipareita jo tein, mutta ne jo melkein jo syöty eli niitäkin pitäisi tehdä. En viitsisi jättää kaikkea touhua ensi viikolle, kun sillon pitää siivota ja laatikoita yms tehdä.

Meillä poika vesirokossa, eilen piti hakea kesken päivän päiväkodista kotiin. Oli kyllä jo odotettavissa tuo tauti, sillä torstaina 6 lasta sairatui siihen. Vielä on poika ollut melkeinpä entisellään ja kuumettakaan ei ole. Näppyjä tulee näköjään koko ajan lisää, mutta vielä ei ole niitä juuri raapinut. Inhoaa suuresti sen vesirokko rasvan laittamista, mutta oon käyttänyt silti. Onneksi tämä tauti tuli jo nyt, jos olisi jouksi ohi jo. Viime yönä poika nukkui hyvin, sillä sitä jännitin kun itse oon nukkunut niin huonosti. Tulee valvottua kamalasti öisin nykyisin (2-3 h) vaikka ihan poikki olenkin. Toivottavasti tämä tästä menisi ohi.

Jee, uusi viikko alkoi ja ensi keskiviikkona vihdoin neuvolaan! Toivon että mies saa järjestettyä työnsä silleen, että sinne pääsen kun ei tuota rokkoukkoa voi mukaan ottaa. Tosi helpottavaa viimein päästä käymään neuvolassa. Tulee jotenkin todellisemmaksi odottaminen ja voi kysellä mieltä askarruttavista jutuista ja niitä sydänäänten kohinoita haluaisin jo kuulla. Ultrakin lähenee, sillä on sitten 30.12.

Oma olo on ollut mainio nykyisin, mikä kyllä vähän stressaa. Pelottaa että onko vauvalla kaikki hyvin, kun voin niin hyvin. Ei ole mitään heikotuksia tai yökötyksiä juuri ollut, nälkä on vaan kamala aamulla kun herää. Mutta kun muistelin pojan odottamista, niin kyllähän minulla siinäkin loppui pahoinvointi jo rv 10 pintaan eli ehkä kaikki ok.

Maha on kyllä vähän jo kasvanut, mutta vielä menee oma housut jalkaan ihan hyvin. Innostuin kyllä ostamaan yhdet äitiyshousut jo varastoon, kun oli torstaina ostoksilla. Lindexistä sai puoleen hintaan sellaset mustat ns. suorat housut, joissa sellanen pitkä resorivyötärö. Aivan ihanat housut. Heh, huvitti kyllä kun ne jo ostin, sillä niiden käyttöön ottoa pitää vielä odottaa tovi.

Ootteko muuten liittyneet heinäkuisten omaan keskusteluryhmään? Itse meinasin, mutta kun oli sitä vuotoa sillon alkuraskaudessa, niin se jäänyt. Eikö niitä ole kaksi ryhmää? Jos liityn niin olisi kiva olla samassa,kun teitä muitakin tuttuja....

Nyt pikku ukkeli pyytää lukemaan kirjaa eli meen tästä. Yritetään nyt pitää sitä viikkopinoa pystyssä, olis kiva!

Kidelma rv. 11

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanaa nähdä syyssäteiden oma pino!! Itse olen käynyt vauvakuume puolella lukemassa joko olisi muita plussanneita, kirjoittaa en ole kauheasti jaksanut. Heiniksiin en ole jaksanut kirjoittaa kun siellä on niin paljon väkeä.

Töihin meno lähestyy, kahden viikon päästä. Tuntuu ihan uskomattomalle! Päiväkodissa ollaan käyty harjoittelmassa ja hyvin on mennyt. Tyttö kyllä itkee aina minun perääni mutta sen jälkeen on viihtynyt hyvin! Yöuniin on tainnut vähän vaikuttaa kun on useana peräkkäisenä yönä huutanut ja meuhkannut pari tuntia. Olen ollut sen vuoksi aika väsynyt! Viime yönä nukuttiin onneksi koko yö!!

Käytiin tänään ostamassa joulukuusi, pipareita olen myös leiponut. En meinaa kauheasti mitään leipoa kun en halua herkutella (lihoa turhaan). Omat vaatteet menee vielä tosi hyvin, vähän on ehkä pientä pömppöä muttei mitään arvattavaa. Kokeilin sellaisia raskauden jälkeen ostamiani farkkuja jotka on yhden koon isommat kuin normaalisti ja ne on onneksi vielä ihan valtavat. Joten toivottavasti menee vielä kauan niihin äitiysvaatteisiin :)

Pahaa oloa on aina välillä, yleensä iltapäivällä / illalla. Mutta yleisesti ottaen ok olo. Syön tosi säännöllisesti vähän kerrallaan, melkein parin tunnin välein. Se auttaa pitämään pahan olon poisssa.

Neuvolassa kävin maanantaina ja aika paljon papereita tuli mukaan. Ei kuitenkaan mitään uutta. Ultra on sitten 10.1, joten sitä odotellessa. Tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan vielä ennen joulua mutta taidan olla menemättä :) Kerrottiin isovanhemmille tällä viikolla ja ne oli tietty ihan onneissaan. Itsellä on jotenkin epätodellinen olo vieläkin, että meille ihan oikeasti olisi tulossa toinen vauva :) Olen kyllä jo katsellut pieniä vaatteita :) Sukupuolen aiomme ehdottomasti selvittää, mutta siihen menee vielä aikaa..

Hyviä jouluvalmisteluita ja joulun odotusta!!

Matleena rv9

Tulkaahan muutkin ilmoittamaan itsestänne!!

Vierailija
2/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei odotuspuolen säteet! Olen tässä viikon verran koittanut sopeutua ajatukseen, että olen raskaana :) Olen myös viikon verran käynyt katselemassa että olisiko täällä Säteiden pinoa. Ihanaa että teitä löytyi :) Olo tuntuu tosi epätodelliselta... Miehen kanssa ei olla kerrottu tästä vielä kellekkään. Jouluna olisi ihana kertoa vanhemmille, mutta toisaalta mietin, että onko ihan liian aikaista...

Pitäisi varata eka neuvola, mutta ensin pitää selvittää mihin neuvolaan sitä kuulutaan. Olisi ihana päästä jo pian ultraan... näkisi oikeasti että rakentaako joku pieni omaa pesää siellä. Auttaisi ehkä tätä sopeutumista. Esikoinen kun olisi tulossa jos kaikki mene hyvin.

Anny rv 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava löytää täältä oma pino!! Yritetään nyt olla hieman aktiivisempia palstailijoita, ettei se katoisi, eikös vaan? :) Varmaan tosin joulun aikaan on hiljaisempaa, mutta sitten taas sen jälkeen.

Onpa ihania nämä viikonloppuaamut, kun herää ajoissa ilman mitään päänsärkyä! :) Nimittäin " oikeassa elämässä" olen melkoinen punaviinin ystävä ja silloin tällöin viikonloppuaamuina sen tuntee luissa ja ytimissä. Mutaa tosiaan, toisin on nyt! :D Mies vielä kuorsaa ja minä olen jo aamiaisen syönyt, lukenut Hesarin ja laittanut pyykkikoneen pyörimään. Mutta ei tuo tosin nukahdakaan kello yhdeksän niin kuin minä...

Väsymys siis edelleen painaa, mutta nukkuminenhan on ihanaa. :) Alavatsassa on jonkinmoisia tuntemuksia ja rinnat hieman arat. Ja sitten aivan minimaalinen ellotus, josta ei tosin ole muuta haittaa, kun että pitää napsia useammin välipaloja. Niin ja kahvin tilalle on tullut tee. Siis todella hienosti voin ja totta tosiaan, se pistää välillä miettimään, onkohan kaikki hyvin. Yritän kuitenkin olla luottavaisin mielin, kun kerran se sykekin on kerran nähty.

Täälläkin odotellaan malttamattomana ultraa, joka on 3.1. Onko muuten kellään tietoa, mitä ekalla lääkärineuvolakerralla tehdään? Mulle terkkari sanoi neuvolakäynnillä, että sen voi jätää väliin, kun kävin yksityisellä rv 6. Jäin kuitenkin miettimään, kannattaako tuota aikaa antaa pois..?

Tänään on tarkoitus leipoa joulua varten, muuten ei olla paljon valmisteluja tehty. Lähdetään reissuun jouluksi, joten kotiin ei paljon viitsi laittaa. Tosin joulukukkia olen hankkinut tunnelmaa ja tuoksua tuomaan. Kyllä väliin jäävät mädit, graavikalat ja homejuustot vähän kaihertavat, mutta kylläpä nuo taitaa olla pieniä myönnytyksiä tässä muuten niin ihanassa tilassa. <3

Hyviä vointeja säteet!!

mallariina ja masulainen rv 9+6

(jee, huomenna 10 viikkoa täynnä!! Itse asiassa neuvolatäti sanoi viikkojen vaihtuvan lauantaina, joten sen mukaan olisi 10+1, mutta ultrassa se kai tarkentuu)

Vierailija
4/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrr, kohta pitäisi lähteä vähäksi aikaa ulkoilemaan. Toivottavasti ei ihan pystyyn jäädy.

Onnea Annylle!! Ja samaa mieltä olen, että yritetään pitää pinoa pystyssä. Tosin itsellä hieman aika vähenee kun työt alkaa ja uuteen elämään on sopeutumista, mutta varmasti ehdin täälläkin käymään :)

Mallariinalle: Minäkään en mene ensimmäiseen lääkärineuvolaan. Minulla kun on ultra tammikuussa, tytön neuvola ja sitten olisi vielä tullut oma lääkärineuvola niin pyysin että voisko sitä jättää väliin ettei koko ajan tarvii juosta ja tuon ultrankin tekee vielä lääkäri kun on se mahdollinen tyhjä sikiöpussi tai verenhyytymä. Neuvolan terkka sanoi, että siinä ekassa tehdään sisätutkimus ja saan sen jättää väliin kun minulle tehtiin jo kaksi kertaa ollessani vuodon takia sairaalassa. Sinullekin on siis varmaan se jo tehty, jos olit yksityisellä.

Mukavaa sunnuntaita!!

m

Vierailija
5/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille säteille! Kiva tällainen pino, kun kaikki on vähän eri vaiheessa. Mie en ehtinyt tuonne odotuspuolelle kirjoitella säteisiin kuin reilun kuukauden kun tärppi sitten kävi niin nopeasti.

Tänään tulee jo 16 viikkoa täyteen ja tuntuu, että sitä on yhtäkkiä jo tosi pitkälle. Yllättävän äkkiä nuo viikot menee. Mie olen vihdoin päässyt huonostaolosta. Nyt jo viikon olen ollut oksentamatta ja olo on ihan erilainen. Mutta kestihän sitä joka päiväistä oksentamista tuosta 7 viikolta tuonne 15 viikolle.

Maha näkyy, jos sitä oikein osaa katsoa ja itse sen tietenkin jo erottaa. Normaalit vaatteet menee päälle mutta olen nyt käynyt ostamassa muutaman äitiysvaatteen, joissa on sitten mukavampi olla. Nyt tuntuu siltä, että viikottain tapahtuu aika suuria muutoksia ja kohta tuskin enää mahdun tavallisiin housuihin.

Meillä on rakenneultra heti tammikuun alussa. Ollaan nyt päätetty, että ei kysytä sukupuolta. Säästetään se jännitys sitten synnytykseen. Tämä kun on ensimmäinen niin odotuksia sukupuolen suhteen ei ole, kummassakin on omat hyvät puolensa.

Mutta nyt pitäis vähän alkaa laittamaan paikkoja kuntoon. Eilinen päivä meni kaupungilla, onneksi saatiin jo lähes kaikki joululahjat ostettua.

Hyvää sunnuntaita!

Nearoosa ja Nyytti 16+0

Vierailija
6/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva että aika moni kuitenkin löysin pinon! Kiva oli lueskella teidä kuulumisia ja se minustakin mukavaa, että me ollaan kaikki vähän eri raskauden vaiheessa! Minulla ainakin ensi viikolla aikaa pinoilla, kun kotona olen pojan kanssa.

Onnea Anny tälläkin palstalla plussa-uutisesta! Tuolla odotus puolella taisin onnitella, mutta muuten en niin sinua vielä tunnekaan. :) No tässä on monta kuukautta aikaa tutustella lisää sinuun ja paremmin muihinkin säteisiin.

Matleena, hyvälle kuulostaa tyttösi sopeutuminen päiväkoti maailmaan. Meillä poika syksyllä harjotteli 2 viikkoa päiväkodissa ja yhtään kertaa ei sinne jäänyt itkemään, kun hoitoon jäi. Aluksi hoidon jälkeen oli kovaa uhmaa ja kiukuttelua, varmaan siten reagoi ja näytti ikävänsä. Nykyisin päiväkodista kotiin lähteminen pikemminkin välillä suututtaa! Aiotko syksyllä jatkaa tytön hoidossa oloa?

Nearoosa, kuulostaa jo niin ihanalle kun sinä ole jo päässyt sen pelätyn alkuraskauden keskenmeno riskin ohi. Itse odotan sitä, että voi alkaa jo todella orientoitua tähän vauvaan. Ekaa odottaessa mitään tälläisiä pelkoja minulla ei ees ollut, mutta silloin ei ollukaan alkuraskaudessa mitään vuotoja yms. Mekään ei esikoisesta kysyttyä ulrassa kumpi oli tulossa, haluttiin jättää se salaisuudeksi. Ja kun poika syntyi tuntui niin sille, että näinhän se pitikin mennä. Nyt itse ainakin haluaisin tietää kumpi on tulossa, mutta rakenneultraan vielä aikaa...

Oh hoh, kun väsytää. Viime yö oli aika katkonainen ja unet jäi vähiin. Poika itkeskeli muutamaan otteeseen, nenää piti käydä pyyhkimässä ja kuumettakin oli jossain vaiheessa aikalailla. Hänen huoneessa kun joutui laukkaamaan, niin jotenkin sitten valveuduin ja unta tuli tosi vähän viime yönä. (4-5h) Yritin aamulla vielä nukkua hieman, kun poika teletappeja katseli, mutta huono nukkuja kun olen, niin en osannut. Taidankin mennä kohta päivätorkuille, kunhan saan noin leipomukset paistettua. Pipareita tuli tehtyä, joista muutama kyllä ruskistui liikaa. Kakku vielä uunissa.

Illalla näen onneksi yhtä kaveriani, että pääsee vähän näistä kotiympyröistä pois. Hänellä laskettuaika huhtikuun lopussa ja kiva nähdä kuinka on pyöristynyt. =) En ole hänelle vielä puhunut tästä meidän vauvasta ja oon tässä miettinyt että kertoisiko vai ei. Edellisestä ultrasta jo aikaa, kun oli jo rv. 6 kun oli sitä vuotoa. Eli en ole tietoinen pikkuisen kunnosta, mutta toisaalta jos kaikki ei hyvin niin sittenhän sitä tukea tarvitseekin.

Nyt keittiöhommeleihin ja unille!

K

Vierailija
7/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaankin Nearoosan kanssa tosi samoissa, täällä lukemat 16+1. ;) Mäkin olen ostanut ihan mukavuuden takia yhdet mammahousut ja pari t-paitaa, joissa on vähän pidempi etuhelma. Venyvät varmaan mukavan pitkään, mutta nyt jo olen voinut käyttää. Massu ei näy aamulla ollenkaan, mutta illalla on jo vaikka minkämoinen (turvotusta oikeasti...).

Mäkin olen ekaa kertaa asialla, ja monet asiat mietityttää ja tekisi mieli kovasti kysellä kokeneemmilta. Vaikka kaikin puolin olo onkin hyvä ja onnellinen. Nää taitaa olla sellaisia viikkoja, että raskaus on vihdoin " uponnut tajuntaan" , kaikki tietää siitä jo (töissäkin) mutta massua ei vielä oikeasti ole eikä liikkeitä tunnu. Olisi kiva jo ottaa se seuraava askel! ;) Kärsimättömänä täällä!

Mallariina: mä kävin ekassa neuvolalääkärissä, vaikka olin kahdesti alkuraskauden ultrassa (vauvan viikot oli silloin tosi hakusessa ja LA myöhäistyi lopulta 2 vk). Halusin silti mennä lääkäriin, koska siellä kuunneltiin ekan kerran sydänäänet. No, ne ei sitten mulla kuuluneetkaan ja sain lähetteen Naikkarille taas uuteen ultraan. Lääkäri ei sanonut siis mitään, mitä en olisi tiennyt, mutta en halunnut jättää käyttämättä tilaisuutta kurkata vauvaa. ;) Ja onneksi kaikki sitten olikin kunnossa. Oli vain taas yksi dramaattinen päivä tässä odotuksessa...

Viime viikolla neuvolassa ne sydänäänetkin sitten kuului ihan kivasti. Mulla on kohtu tosi kallellaan taaksepäin, joten voi olla että se mahakin pysyy vielä piilossa muutaman viikon ja kärsimättömyyteni on turhaa.

Voikaahan paksusti ja kirjoitelkaa ahkerasti!

Mukavaa jouluhössötysaikaa kaikille

ja onnittelut Annylle & muille (?) uusille plussanneille!

K@isa

Vierailija
8/8 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla pitkästä aikaa vanhoista tutuista säteistä! :) Ja tietenkin uudemmistakin.

Sitä lääkäriasiaa vielä mietin (kiva Matleena ja Kaisa, kun valaisitte minua:)). Mulla on se ultra 3.1. (rv 12+) ja sitten neuvola seuraavalla viikolla ja siellä terveydenhoitaja sanoi, että kuunnellaan sydänääniä, kun kysyin. Joten ehkä siinä lääkäritutkimuksessa olisi ekstrana vaan sisätutkimus. Ehkä vielä soitan sinne neuvolaan.

Uskomatonta, mutta täällä tuo masu on jo ihan pinkeänä kumpuna varsinkin iltaisin. Varsin aikaisin, kun muita olen kuunnellut.. Yhdeltä ystävältä sain lainaan mammahousut, jotka ei ole superisot, ja ovatkin nyt olleet jo ihan mukavat käyttää varsinkin iltaisin kun olo on turpea. :) Töihin ahtaudun kyllä farkkuihin, en millään haluaisi " paljastua" ennen ensi vuotta.

Nyt taidan lähteä pesulle ja petiin, uni tulee.

Hyvää yötä!

mallariina ja masulainen rv 9+6