***JOULUISTEN viikonloppuläjä!***
Kommentit (30)
Sillon alussa tuntui että omaan laskettuun aikaan oli niiiiin paljon enemmän aikaa kuin alkukuulaisten.Nyt se oma laskettu aikakin on jo niin lähellä!
Onko muuten paljon jouluisia joilla lähentelee jo yliaikaista?
Voi ei söin taas tänään 6 joulutorttua=( ei oo kivaa kun paino nousee mut herkkuja on silti saatava.Toivottavasti sitten tammikuussa saa niskasta kiinni ja oikeasti panostaa terveellisempään ruokaan.
Nyt taidan hieman lakaista kun saattaa vieraita tulla kohta.
Täällä kun ei tuohon omaan napaan uutta kuulu.Eilen ehkä parin tunnin välein yksi supistus...yritin kyllä pomppia ja siivota mutta ei ne siitä kummemmaksi tulleet.
Rvko39
Laiskottaa ja väsyttää. Uloskaan en jaksa tänään,vaikka pieni happihyppely olisi paikallaan. Mahaan,selkään ja reisiin särkee. Pissattaa kokoajan ja sitten on niitä " puukonviiltelyjä" jossaín tuolla alapäässä. Supistuksia harvakseltaan. Eli sitä samaa mitä tähänkin asti... Imuroida pitäisi ja voishan nuita pölyjäkin huitoa pois,mutta miten saisin itseäni niskasta kiinni??? Tämmöstä tänne.
mamma03 ja rv39+3
Meilleppä syntyi eilen vauva... Navettaan, lehmät muistaa poikia vaikka emäntä pysyy yhdessä läjässä.. Ihana pieni lehmävasikka. Sanelma onkin ollut ahkera, teki kaksi vasikkaa tälle vuotta, tammikuussa Unelman ja nyt tämän joulukuussa.
Jännitys tiivistyy, tiistai lähenee...
Illalla koitin saunata toista tuntia ja savustaa lasta ulos mutta paskanmarjat, meikän roppa se vaan rentoutuu saunassa..
Nyt kyllä taas tunnin juilinu inhottavasti mahaa ja alaselkää ja supistuksiakin tulee mutta kunhan harjottelee taas.
Aloin riisipuuron keittoon, mansikkasoppaakin keitin. saa herkutella, lapsuuden suurta herkkua nuo...Minkähänlaista jouluruokaa laitoksella tarjoillaan??? Olisi varmaan mielenkiintoinen jouluaatto sielläkin viettää, ihan mielelläni olisinkin jos ei olisi noita kahta joiden joulusta haluaa nauttia. Eihän sitä varmaksi tiedä vaikka olenkin joulun siellä, jos kaikki menee hyvin niin enköhän pääse kotiin mutta eihän sitä koskaan tiedä miten kaikki sujuu. Sitäpaitis tiistainakin pitää aamulla soittaa syytysosastolle onko siellä tilaa. Että ei se kirkossa kuulutettua ole tuon tiistainkaan kanssa..
Ihana juttu kun naapurin tytöilläkin on lomaa niin ovat luvanneet ammoina olla, saan paremmalla mielellä nauttia vauvasta ja joutenolosta laitoksella. Kyllä toivon monesti, että lapsilla olisi normaali isä jonka kanssa lapset voisi huoleta jättää ja joka ylipäänsä viitsisi ammata niitä. Ettei aina tarviisi hommata tyttöjä ammoiksi tai raahat jokapaikkaan mukana, voisi vaikka jumpassa käydä mahaa muokkaamassa pienemmäksi tms. Mutta kun ei ole niin ei ole. Anopillekin lehmän perse on maailman napa ja työ menee lasten edelle.
Jovain, niillä onkin lapsosilla virtaa enemmän kun laki sallii, pitää jotain kirjanlukemista tai pelaamista kehitellä niin saadaan rauha maahan. ja mun on ihan pakko valvoa ja paketoida loput lahjat illalla. Ei ole montaa mutta muutama on jäänyt venymään..
Lahja rv 40+2
Hurjaa ajatella, että jouluun on alle viikko aikaa. Olen ollut niin vauvanodotuksen tunnelmissa, että joulun läheisyys on osin unohtunut. Toki olen laittanut joulua mieheni kanssa. Olemme paistaneet laatikoita ja pullaa pakastimeen, leiponeet pipareita, laittaneet jouluvaloja ikkunoihin jne, mutta se tietty tunnelma on vähän hukassa... Nyt alan olla jo aika varma, että meidän vauvanne syntyy juuri jouluaattona. Toisaalta vauvan syntymäpäivällä ei ole kauheasti merkitystä, kunhan vain tämä niin suuresti odottamamme pikkuinen syntyisi terveenä!
Chic, Mirvai ja Myy taidatte kaikki olla päivän tai kaksi minua ja masuvauvaani edellä. Toivottavasti meidän kaikkien vuoro tulisi pian. Kättärillähän yliaikakontrolli on aina kymmenen päivää lasketun ajan jälkeen, eikö? Eihän yliaikakontrollin päivää siirretä yhtään pitempään? Kyselen sillä, että minulla tuo 10 päivää lasketun ajan jälkeen täyttyy jouluaattona. Käsittääkseni pääsen mahdolliseen kontrolliin 23.12., koska 27.12. olisi jo raskausviikolla 41+6.
Hih, kävimme tänään Kodin Ykkösessä ostamassa uuden lampun kirjahyllyn eteen laitettavaksi. Lamppupa olikin hiukkasen hankala asentaa! Miehelläni meni kaksi tuntia yhden mokoman valolähteen asentamisessa... Mutta onpahan ainakin valo nyt paikallaan ;)
SnowApple ja masukki rv 40+4
Täällä minäkin vielä kärvistelen.....Kääk...Nyt Rupeaa olemaan jo niin hiiltynyt olo että oon ihan huonolla tuulella koko ajan. Haluaisin niin viettää joulun perheeni kanssa. Kuulostaa varmaan itsekkäältä mutta minulle joulu on jotenkin aina ollut hirmu tärkee juttu ja se täytyy saada jokaisen viettää läheistensä kanssa....
No joo oishan mulla pikkumies sitten kättärillä kainalossa =) mutta kaksi muuta elämäni miestä puuttuisi =(
Oltiin tänään seurasaaressa tonttupolkua katselemassa, aikanen pakkanen oli.... Tänään täytyy varmaan taas varmuudeks kokeilla se yksi ässä, jos siitä olis mitään apua. Tiedän kyllä jo nyt vastauksen mutta tuleehan kokeiltua taas pitkästä aikaa.....
Täällä kans saa kyytiä suklaa ja piparit....Elokuuksi pitäs saada itsensä kuntoon kun meidän häät olis silloin.
No sitä kerkee sit tammikuussa alottaa.
Onnea röllipeikolle pikkutytöistä =)
Eipä tänne muuta ei edes supisteluja.
Myy81+ junior40+6
tuolloin perjantaina jos aattona olisi 10 päivää täynnä. Pitävät kai tuota kuitenkin hyvin tärkeänä. Mullakin säilyi keskiviikon aika vaikka tänään olin täystarkastuksessa. Siitä seuraavaksi: Mä kävin tänään päivystyksessä kun vauva on ollut niin hiljaa pitkään ja oma olokin oli inhottava. Kaikki oli kunnossa. Sydänkäyrää ottivat ja siinä samalla sitä supistuskäyrää, joka rekisteröikin muutaman supistuksen joita en huomannu ollenkaan. Sitten katottiin ultralla. Hienosti kuulemma liikkui ja teki hengitysharjoituksia. Kohdunsuun tilanne vaan täysin kehittymätön! No en kyllä olekaan kovin montaa kunnon supistusta tuntenu... Lääkäri kyllä sanoi ettei tuo kohdunsuun tilanne ollenkaan korreloi sen kanssa ettei synnytys voisi vielä itsekseenkin käynnistyä tai edes synnytyksen kestoon. Tätä haluan uskoa! En vaan oikein enää osaa edes toivoa että syntyisi ilman käynnistystä. Kai se sitten menee tiistaille joulun jälkeen... Se olis mun käsittääkseni eka arkipäivä joulun jälkeen ja mun viikot silloin tasan sen 42+2. Ultrassa kokoarvio 4-4,5 kg joten ei kai sentään ole niin iso kuin pelkäsin, vaikka tuo arvio voikin tietysti heittää...
Onnea taas uusille nyyttinsä saaneille! Rölli-peikolle oikein tuplasti! (saas muuten nähdä saanko minä yhtä vauvaa " yhtä paljon" kuin sinä kahta...)
Mirva nyt hieman positiivisempana kera sinnikkäästi jumittuneen vauvan 41 tasan
Eli moikka.
Pikasesti kirjottelen että perjantai aamuna 16.12 mentiin käynnistykseen.
kalvot puhkastiin n klo8.30 ja odoteltiin omia supistuksia.Mitään lääkettä/tippaa ei annettu supistuksia lisäämään.
Siinä menikin pari tuntia odottaessa kunnes supistuksia alkoi tulemaan.Sillo kello oli n 10.30Pyysin päästä kävelylle jotta supistukset jatkuisi.Klo11 aikaan niihin liittyi kipua.Alle minuutin kestäneen ponnistuksen jälkeen poika syntyi klo12.36. pituus 51cm paino 3520g PY35cm.
Kaikki meni hyvin ja kotiin lähdettiin lauantai aamuna eli poika ja äiti oli kotona ennen ku poika oli vuorokauden vanha.
Ja vielä kerran onnea Rölli-Peikolle sekä myöskin Auringontyttärelle!
Täällä siis edelleen tukevasti kökötetään. Uutta on nyt se, että kovasti on alamasu kipuillut eilisen ja tämän päivän aikana, en vaan tiiä mitä kipuilua sitten on. En sanoisi ainakaan supistuksiksi, vaikka joskus on sattunut yhtä aikaa (siis mullahan noita kivuttomia suppareita on kyllä piisannut koko aika). Ja alapäätä on kyllä " puukotettu" näiden päivien aikana paljon kiivaammin kuin aiemmin. Pahimmat puukotukset tuli tietysti eilen kun käytiin ukkelin kanssa pitkästä aikaa oikein ravintolassa syömässä.. olipa kiva siellä sitten vetäytyä kippuroimaan menun taakse... Uuh..
Äitiliinille (jos satut lukemaan): olipa ikävä kuulla, että haavan kanssa on ollut ongelmia. Toivottavasti nyt paranee sitten kunnolla!
Mullahan on tänään nyt sitten savu noussu korvista koko päivän, se pirun ukko kun otti ja lähti sille ...keleen pelireissulle. Oon siis raivon voimalla yrittäny saada synnytystä käynnistymään... Eipä oo tehonnu, ainakaan toistaiseksi. Hö.
Jaa, taas koiru vinkuu ulos. Hyvät ajoitukset sillä.. Vaikka eipä sen puoleen, ei mulla mitään asiaa oliskaan..
Huomenna sit neuvolaterkkuja..
Lizzbeth ja myyryläinen 39+5
Siivous " ässää" tuli koko viime viikko harrastettua liiankin kanssa ja viikonloppuna oli isäni juhlat. Joulunkin sain laitettua. Mutta perjantai-iltana tajusin, etten ollut koko päivänä tuntenut yhtään liikettä. Siinä sitten pidin liikelaskentaa, eikä liikkeitä tullut, vaikka kuinka mahaa vatkasin. Ennen yhtä soitin sitten laitokselle, että tulisin käymään. Kaunis tunnin ajelu yöllä, pelko vatsassa. Matkan aikanakaan ei liikkeitä tullut. Käyrille päästiin ja onneksi kaikki oli hyvin!! Olin lattioita pessyt kontallani ja siinä vauva oli ilmeisesti kääntänyt selkänsä vatsaani vasten ja liikkeet olivat vaimentuneet. Olin vain niin tottunut siihen, että käsin ja jaloin hakataan tuota vatsanpeitettä...
Kolmelta yöllä oltiin taas omassa sängyssä ja vieläkin silti tärisin. Onneksi mies pystyy olemaan rauhallinen, että itse ei päädy ajattelemaan kaikkein pahimpia visioita. Nyt liikkeitä onkin taas tuntunut riittävästi.
Sain alaselkähieronnan juhlissa ihan hierojalta ja tulikin ihana olo. Illalla tuli muutamia napakoita supistuksia ja olin ihmeissäni, kun ne tuntuivat ihan tuolla synnytyskanavassa. Tavallisesti vain vatsan päältä kiristää. Edellisissä synnytyksissä omat olemattomat supistukset on menneet hukkaan, kun keho on pistänyt vastaan. Mutta nyt oli mahtava tunne, kun ne meni oikeaan paikkaan. Nukahdin tosin ja siihen jäis supparitkin... Mutta täytyy yrittää itse alaselkää rentouttaa, jos vaikka homma jatkuisi...
Kauneimmista joululauluista tultiin, onneksi kesti vain tunnin, kun en olisi kauempaa jaksanut istua. Eikä esikoinen olisi jaksanut tsempata kauempaa. Kohta saunaan ja sitten vielä sen päälle voisi ässätä ennen nukkumista.
*Kitta75 ja masuvauva rv 39+2*
Oltiin ulkoilemassa koko perheen voimin, olipas ihanaa! Tyttökin pääsi ekaa kertaa tänä talvena pulkkailemaan, vaikkei täällä juuri lunta olekaan.
Oli noista ässistä puhetta. Mulla ei kyllä mikään ässä saa aikaan supistuksen supistusta, ihan ihme juttu. Mutta tuleehan niitä silti harjoitettua, kun ovat joko mukavia tai sitten pakollisia hommia.
Eilen oltiin kaverin luona puurojuhlissa, oli kyllä tosi mainio ilta. Muuten oonki vaan melkeen nukkunut, väsyttää vaan koko ajan.
Huomasin muuten, että tasan kahden viikon päästä on 1.1.2006, joten eiköhän tämä asukki siihen asti pysy mahan puolella. Ja kaksi viikkoa maltan ihan helpostikin odotella. Ja siitä sitten ei olekaan enää kuin pieni pyrähdys käynnistykseen, joka olisi siis 12.1.
Eli näitä taas täällä pohdiskelen :)
Mukavat viikonlopunjatkot, muistakaa katsoa Idols!
kaaka ja Tilkku 38+5