Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sileä tiskipöytä vai valutusurat?

17.12.2005 |

Kuka pitää valutusurallisia tiskitasoja käytännöllisinä? Asun nyt toisessa asunnossa peräkkäin, jossa on pöytätasoon upotettu tiskiallaspöytä (Blanco), jossa allas, pikkiriikkinen kaatoallas sekä valutusurat. En ole oppinut tykkäämään urista, koska ne ovat niin leveät ja korkeat, että aina pitää katsoa tarkkaan, mihin kohtaan lasin asettaa, ettei se kaadu. Tiskitaso on myös reilusti korkeammalla kuin pöytätaso, joten reunojen päälle ei voi samasta syystä asettaa mitään. Jos tilalla olisi saman verran sileää tiskipöytää, olisi paljon " tilavampaa" ja käytännöllisempää. Meillä ei niillä valutusurilla koskaan valuteta mitään, vaan harvat tiskattavat astiat huuhdellaan saman tien kuivauskaappiin. Valutusurainen taso on meillä likaisten astioiden laskutasona, jos esim. tiskikone sattuu olemaan varattu/täynnä/käynnissä. Mielestäni nuo valutusurat tulevat keskieurooppalaisesta kulttuurista, jossa ei tiskikaappia ole, vaan astiat ihan oikeasti valutetaan kehikossa tiskipöydän päällä. Seuraavaan kotiin sileä pöytä...! :-)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt nosti paniikin... vielä yksi asia huomioonotettavana tiskipöydän valinnassa...

Oen täällä jo hermoillutkin kun ei meinaa saada koko keittiötä ostettua, ja mm. mieluisan tiskipöydän löytäminen on ongelmallista - mulla on sille 4 kriteeriä jotka pitäisi täyttyä, ja tästä melkein voisi tulla viides lisää nyt kun kirjoitit asiasta :-) - eli EI uria.

Toisaalta en ole kiinnittänyt jostain syystä tähän ura-asiaan hirveästi huomiota - nyt meillä on jonkinlaiset urat mutta ei kauhean korkeat, ja niiden väliin jää leveä kaistale sileää tilaa, joten ei ole kauheasti häirinneet.

En tiedä miksi, mutta mun mielestä monessa tiskipöytäratkaisussa on jotain hankalaa käytön kannalta - ehkä olen itse sitten vaan jotenkin outo käyttäjä.

Tiskipöydässä johon nyt tod.näk. päädymme (Bauhausista), on muistaakseni valutustason keskellä jonkin verran uraa/sellaiset korokeraidat, mutta niitten reunoilla aika paljon sileää.

Vierailija
2/2 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös sellainen tiskipöytä, että siinä ne valutusurat on noin 4 sentin välein. Siis sitä sileää pöytää on paljon ja urat on kapeat ja erillään toisistaan. Minusta tämä on ihan kätevää, koska siihen voi laskea tavaraa pelkäämättä, että kaatuvat, mutta sitten joskus harvoin kun valutustilaa tarvii, niin sitä on.

Itse olen ihmetellyt kun joskus olen katsonut näitä nykyisiä tiskipöytiä, että aika harvassa on kaksi isoa allasta. Meillä on nyt sellainen ja kummatkin on kovassa käytössä. En vaan tiedä miten pärjäisin sellaisen kanssa, jossa olisi yksi iso allas ja yksi sellainen pikkuinen ja kapea (millä nimellä sitä koloa nyt sitten kutsutaankaan). Lisäksi se sileä " pöytä" -osuus on monesti todella lyhyt kun taas itse tykkään tästä nykyisestä, jossa on noin metrin verran vielä metallista osuutta altaiden vieressä. Sille on kiva laskea likaiset tiskit ja helppo pyyhkäistä märällä rätillä puhtaaksi.

No, onneksi meillä ei ole tiskipöydän valinta ihan vielä ajankohtainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla