Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut! Oletteko huomanneet, että monet yksityiset hoivakodit yms. ovat monesti epämääräisiä lafkoja?

Vierailija
16.12.2005 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.Stakes niitä seuraa. On niitä hyviäkin yksityisiä!

Vierailija
2/15 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtajat ovat vielä itsekkin vanhoja,ja miten he ovat kohdelleet toisia ihmisiä,saattaa tulla takasin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähihoitaja, ja huomannut saman asian. Monet yksityiset ovat suoraansanottuna kyseenalaisia paikkoja.

Vierailija
4/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatouhut kaameita. Syötetään nvanhaa ruokaa, halvalla tehtyä pahaa ruokaa. Yritetään säästää kaikessa. Ei lääkärin, jos ei oo todella vakava tilanne.

Oon niin järkyttynyt, et palaan luultavasti vanhaan paikkaan töihin.

Vierailija
5/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalistoja ja hienoja suunnitelmia tehdään etukäteen, mutta kaikki on todellisuudessa aivan muuta monissa paikoissa.

Vierailija
6/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamassa yks.hoivakodissa. Varsinkin pienissä hoivakodeissa yritetään säästää KAIKESSA, siis jopa hygieenian kustannuksella. Ei ole kunnon välineitä. Lisäksi asukkailla ei ole mitään viriketoimintaa, eivät pääse koskaan ulos, koska vuorossa on vain yksi hoitaja, joka hoitaa asukkaat ja talon ja tekee ruuan ym. En itse ainakaan vanhana siellä haluaisi asua. Isommissa hoivakodeissa, missä suurempi yritys takana, on tilanne vähän parempi.

Vierailija
7/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olette olleet töissä tai työharjoittelussa paikassa jossa kohtelu on epäinhimillistä, miksette ole tehneet ilmoitusta kaupungille/kunnalle?

Minä olen tälläisen tehnyt, ja kaupunki otti asian vakavasti. Yllätyskäynti, ilmoitus omaisille että kyseisestä hoitokodista on tullut valitus. Siellä oli 20 vanhusta, tämän tapahtuman jälkeen sinne jäi 5 vanhusta, joiden omaiset eivät reagoineet valitukseen mitenkään.

En tiedä tämänhetkisestä tilnateesta hoitokodissa, mutta aikarajan saivat mihin mennessä tietyt asiat tuli parantaa ja valvonta aloitettiin sosiaali ja terveysministeriön puolesta.

Rohkeasti sosiaalijohtajan juttusille, mikäli näet jossain epäinhimillistä kohtelua.

Vierailija
8/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kohtelu sinänsä ei ollut huonoa mutta työntekijöille ei maksettu kummassakaan paikassa sunnuntailisiä tai muita lisiä. En tajunnut silloin valittaa... Lisäksi tosiaan vuorossa oli 1 työntekijä joka vastasi 8 vanhuksesta yksin ja laittoin ruoat ja tiskasi jne. Olin sh-opiskelija vielä ja huolehdin lääkehoidon yksin työvuorossa ollessani. Kamalaa touhua, never again!

Vierailija
9/15 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi tietysti, jos olisi mahdollisuus enemmän pitää henkilökuntaa, mutta vielä näinkin jää hoitajilta aikaa jutella ym vanhusten kanssa ja epäkohtia ei ole, hirveitä juttuja sen sijaan olen kuullut muualta.

Vierailija
10/15 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen myös opiskelijana vastannut (tosin työssä) yksin 21 hengen osastosta. Lääkehuollon suoritti kuka ehti. Kaupungin laitoksessa.

Vierailija
11/15 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin, paikalla ei ketään keneltä kysyä. Jokaisen pitäisi sijaisuutta vastaanottaessa selvittää paikan tavat ja mahdollisesti vastaan tulevat ongelmat. Sitten ratkaista riittääkö rahkeet vai hakeeko kokemusta vielä lisää. mm. lääkehoito on aika iso vastuu, jos ei ole varma kyvyistään

Vierailija
12/15 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on todella hyviä, sitten sellaisia missä laillisesti kaikki on periaatteessa kunnossa mutta henkilöstö ei ole ihan ok, sitten niitä todella epämääräisiä. Onneksi niitä epämääräisiä on kuitenkin murto-osa.

Vierailija
13/15 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tuttu oli yksityisessä vanhusten hoitokodis työharjoittelussa ja vanhuksille syötettiin vanhaa leipää johtajan käskystä ja ne oli ihan uskomattomia juttuja mitä kaikkea hän kertoi.

Luulis, että niillä rahoilla mitä ne vanhukset siitä hoidosta maksaa niin sais edes kunnon ruokaa. Mun tutulla teki pahaa olla siellä työharjoittelussa eikä ihme. Toivottavasti se johtaja vielä saa ansionsa mukaan ja toi touhu loppuu.

Vierailija
14/15 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koulun työharjoittelussa aika monessakin hoivapalveluja tuottavassa yksityisessä yrityksessä Tampereen alueella.

Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ko. paikoissa mättää joku ja pahasti. Silmiinpistävin seikka on ollut asukkaiden aliarvioiva kohtelu, ränsistyneet tilat, toiminnan hajanaisuus, henkilökunnan kouluttamattomuus, varsinkin Siltavalmennus oy:ssä.

Tuntuu, etten uskaltaisi mennä ikinä minnekään yksityiselle töihin. Kaupungilla on turvallista olla duunissa. Jännä on ollut kuitenkin huomata, että monet pitkälle kouluttautuneetkin jaksavat rämpiä noissa paikoissa. Valvookohan näitä paikkoja kukaan?

-ap-

Vierailija
15/15 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut niin monelta ihmiseltä siitä kautta rantain ja kaikki ovat samaa mieltä ( siis työntekijät). Itsekin olin siellä töissä, mutta joku raja pitää olla. Jumankauta mitä touhua, ihan pahaa tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän