Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus naapurilta?

Vierailija
14.06.2008 |

Luulen että meidän naapuri on tehnyt meistä lastensuojeluilmoituksen.

Itse tietenkin perheemme tuntien voin uskoa että kyse on liiasta melusta ja huutamisesta.Mitään muuta syytä ei yksinkertaisesti voi olla.

Kuitenkin ihmettelen onko sellanen perusteltua???Naapurihan ei voi kuuleman perusteella kaikkei oikeinkaan käsittää kun luulenpa et täs on mennys sekaisin se kenellä huudan.toki lapsillekkin kun oikein kova paikka tulee mutta viime aikoina olen käynyt puhelimessa kotona erittäin kiihkeitä ja kovaäänisiä puheluita liittyen erääseen vakavaan asiaan jota puidaan oikeudessa kohta ja liittyy omaan lapsuudenperheeseeni.Mitään muuta selitystä en todellakaan voi antaa sos.viranomaisille kun pian on tapaaminen.sain siis kirjeen kotiin äskettäin.pidän sellaista ilmotusta vakavana enkä olis koskaan kohdalleni uskonut.En tiedä mitä pitäs nyt ajatella....

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi todellakaan tietää kuka ilmoituksen on tehnty, joten lakkaa syyttämästä naapuriasi. Ilmoitus on voitu tehdä myös koulusta, päiväkodista jne. Jos teillä on asiat hyvin, ei sulla tietenkään ole syytä huoleen eikä ole muutenkaan, ei ne sossut teille pahaa tahdo.

Vierailija
2/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menet tyynenä kuuntelemaan mitä heillä on sanottavana. Jos et ole mitään väärää tehnyt, niin turhaan murehdit. He ovat auttamassa ja jos mitään ei ole tapahtunut niin nou hätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päiväkodista ei tehdä ilmoitusta ilman että vanhemmille kerrotaan.

Älä ole hermostunut, sosiaalipuolen ihmiset ajattelevat ihan oikeasti perheiden parasta, ja näkevät kyllä jos kaikki on hyvin.

Vierailija
4/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua kyllä mitään leimaa yhden ihmisen mielipiteen takia...voiko niin käydä?

Eikä voi olla kukaan muu kuin naapuri.Lapset ei ole päiväkodissa vaan kotona ja kaikki ihmiset jotka tuntee perheemme niin tietävät kyllä että asiat on hyvin.

Jos huutaminen ei tosiaankaan ole rikos niin kyllä se näköjään lastensuojelulle riittää!?!?!

Naapuritkin ketä täällä on täs 2 kk:n aikana nähnyt eivät voisi millään muulla perusteella ilmotusta tehdä koska lapset on terveistä,puhtaita,sosiaalisia kaikkea mitä lapsen hyvinvointi edellyttääkin.

Tietenkin huutaminen ei oo mitään mun mielestä niin vahingollista lapsille tai lapsen kuullen et oisin uskonut et nyt siitä varmasti ollaan kutsu sinne sos.virastoon saatu.Ja sen viel sanon et pienestä en edes huuda. T:ap

Vierailija
5/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo pitänyt niin kamalan vahingollisenkaan...korjaus edelliseen

Ap

Vierailija
6/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko ilmoituksen voinut tehdä se, kenen kanssa olet kinannut puhelimessa??

Vierailija
7/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilmoituksen ilmeisesti voi jättää nimettömänä niin näitä vääriä kiusallaan (vi******essaan) tehtyjä perättömiä ilmoituksia jonkin verran tehdään. Niin olisikohan mahdollista vaatia edes soskun tietoon ilmoituksen tekijän henkilöllisyys. Jos ei suostu paljastamaan henkilöllisyyttään ei ilmoitusta noteerata ja sitten taas jos antaa henkilöllisyyden ja vielä väärän ilmoituksen voidaan perättömästä jutusta määrätä joku sanktio???? Ihan vaan mietin kaikkea hölmöä....

Vierailija
8/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut riitaa naapureiden kanssa ja onko heillä itsellään lapsia? Minä menisin suoraan kysymään, että oletteko tehneet ilmoituksen meistä

Vierailija
9/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kuka, ihan höpöpöä sekin oli. Mutta pakkohan siellä oli käydä ja ne tuli meille. Kyse olis siitä kun olin raskaana ja rajusti riideltiin mieheni kanssa yhdestä asiasta ja olivat kuulleet kun partsi auki, siis ei mitään väkivaltaa vaan mesoamista monta tuntia. Olin ihan kypsä, mutta sossut oli ihan kivoja ja tässä kahviteltiin jne.. meillä myös vanhempi lapsi ja mua ärsytti kun soittivat hänen päivähoitoonsa ja kysyivät lapsesta. Kertoivat päivähoidossa että olivat äimistyneet koska lapsemme ok normaali kiva lapsi.

myöhemmin kuulin että yksi naapureistani oli saanut noihin aikoihin keskenmenon, en tietty varmasti tiedä mutta ajattelin että olisiko ollut hän?? omassa surussaan tekee kaikkea mitä ei ehkä ajattele loppuun, en tiedä.

Kait sinne lastensuojeluun jäi joku merkintä,en tiedä?

Vierailija
10/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä ymmärtänyt tuollaisia naapureita, minusta, jos oikeasti ollaan huolissaan, käydään koputtamassa oveen ja kysytään onko kaikki ok ja jos voi jotekin olla avuksi: eikä tehdä tyhmiä ilmoituksia!

Vierailija
11/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekijä on tehnyt kansalaisvelvollisuutensa. Älä mieti, kuka sen on tehnyt, vaan ole tyytyväinen, että ihmiset välittävät siitä, mitä tapahtuu. Ajattele se niin, että jospa lapsilla oikeasti olisikin ollut hätä. Maailmassa tapahtuu liian paljon sellaista, johon naapurit tms eivät puutu.

Jos teillä on kaikki ok, ei ole mitään syytä pelätä tai huolestua.

Vierailija
12/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelettekö kovaäänisesti miehenne kanssa? Valvooko teidän lapset myöhään? Voihan se olla mitä vaan, mitä naapurit kyttäävät.

Vierailija
13/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita sitä et oon sit leimattu tai lastensuojelun asiakas,mitä en kyllä tule pitämään mahdollisena.Kaiken lisäksi kun oon päihteetön,omilla toimeentuleva jne.Ja mitään ongelmia ei oo koskaan mistään muusta tai muualta ollut.Jos kerran saavat ilmoituksen ja haluavat tavata niin olis vaan tulleet vaikka ilmoittamatta kotiin suoraan kun ei ole YHTÄÄN mitään salattavaa tai peiteltävää.

Ärsyttää vaan kun just enne vko-loppua tulee tollanen kirje.

periaatteessa hyvä että lastensuojelu toimii mutta olispa toiminut mun omassa lapsuudessa kun siihen olis ollut TODELLA aihetta. Ap

Vierailija
14/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoileeko teidän lapset riittävästi? Riitelettekö kovaäänisesti miehenne kanssa? Valvooko teidän lapset myöhään?

Vierailija
15/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä teki ilmoituksen eräs häiriintynyt naapuri ja ei se yksi tapaaminen sosiaaliviranomaisille riittänyt. Minua ei tapaamiset häirinneet, koska kaikki on perheessämme kunnossa. sovin tapaamiset yleensä meidän kotiimme, niin ei tarvinnut lähteä lasten kanssa edes heidän toimistolleen. Meillä oli tuo häiriintynyt naapuri, joka soitteli esim. poliisia usein eri naapureiden luokse ja milloin mistäkin aivan perättömästä syystä. Teki naapureista valituksia isännöitsijälle jne. Me emme olleet onneksemme ainoat tämän häirikön uhrit, joten asia oli siten helpompi osoittaa vääräksi ilmoitukseksi sosiaaliviranomaisille. Mutta tosiaan ihan nopea yhdellä tapaamisella selviävä juttu ei lastensuojelu ilmoitus kylläkään ole, joten varaudu siihen.

Vierailija
16/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka ilmoituksen on tehnyt, ellei ole jotain erityistä syytä sitä olla paljastamatta ja tällainen syy ei todellakaan ole se, että se on ilmoittajasta ehkä kiusallista. Kysymään vaan.

Vierailija
17/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin tekemistä kuin miettiä säännöksiä sille kuinka paljon lapsien pitäisi ulkoilla tai koska niiden pitää mennä nukkumaan eli ei tosiaan ole mitään syitä ilmoituksen tekemiseen tuollaiset asiat :o)

Meillähän olisi saanut käydä sitten lastensuojelu jo viimeiset puoli vuotta, kun pienempi ei juurikaan koskaan nuku yöllä, vaan huutaa läpi yöt ja samoin päivät, kun on sitten väsynyt. Eli ei lasten nukkumisiin tosiaan puututa, olen kyllä mielessäni ajatellut itse et mitähän naapurit oikein ajattelevat kun lapsi "aina" itkee yöt.

Vierailija
18/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan laissa mainitut viranomaiset ja sosiaalipalveluiden tuottajat ovat velvollisia ilmoituksen tekemiseen. Tavalliselle tallaajalle on laissa annettu oikeus tehdä ilmoitus. Oikeus ja velvollisuus ovat kaksi hyvin eri asiaa.

tekijä on tehnyt kansalaisvelvollisuutensa. Älä mieti, kuka sen on tehnyt, vaan ole tyytyväinen, että ihmiset välittävät siitä, mitä tapahtuu. Ajattele se niin, että jospa lapsilla oikeasti olisikin ollut hätä. Maailmassa tapahtuu liian paljon sellaista, johon naapurit tms eivät puutu.

Jos teillä on kaikki ok, ei ole mitään syytä pelätä tai huolestua.

Vierailija
19/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä voi olla hyvin erilaisia käsityksiä lasten hyvinvoinnista (puhtaudesta, hoidosta jne.) Eli vaikka jonkun mielestä omat lapset olisivat hyvässä hoidossa, voi yleisen mittapuun mukaan tilanne olla hälyttävä ja joku voi tehdä ilmoituksen. Samoin vaikka lapset olisivat yleisen mittapuun mukaan hyvin hoidettuja, voi aina löytyä joku, jonka mielestä lapsia ei hoideta hyvin.

Eli asiat on suhteellisia. On parempi, että ilmoituksia tehdään liian pienestä kuin jätetään tekemättä vakavissa tilanteissa. Tällaista tuli mieleen ls-asioiden parissa työskentelevänä.

Vierailija
20/20 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu ei kyllä kerro kuka ilmoituksen on tehnyt. Voit ehkä itse sen päätellä asioista, joista ilmoittaja on ilmoituksessaan maininnut. Meillä se asia oli se, että naapuri tuli soittamaan ovikelloa ja valittelemaan omista asioistaan minulle. Kun en halunnut häntä kuunnella, teki ilmoituksen lastensuojeluun. Ilmoituksen syy oli se, että lapsella oli likaiset vaatteet. Olimme aamupalalla ja syömään vielä harjoittelevalla lapsella oli kaurapuuroa vaatteissaan, kun käveli ovelle perässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän