Bruttopalkkasi + paljon palkasta jää käteen?
Kommentit (70)
kylläpä olen tyytyväinen että kouluttauduin uuteen ammattiin! kahden kuukauden koulutuksella pääsen osa-aikaisenakin paremille liksoille kuin osa täällä palstailevista maistereista!
- 26
Sairaanhoitaja yötyössä. lisien osuus tosta brutosta on 800¿, paikkakunta helsinki
käteen jää 2300 (matkavähennyksen auttaa vähän).
Diplomi-insinööri olen.
Insinöörin koulutus on, muttei niitä töitä täältä Pohjois-Suomesta voi mitenkään löytää.
Vielä mielettömän raskasta fyysistä työtä, paljon raskaampaa kuin esim. raksamiehillä
siivoojana siis toimin.
käteen? Siis jos brutto on esim. 3500 euroa ja netto 2400 niin jotain veroalennuksia sun kyllä täytyy saada. Itsellä jää 3400 euron brutosta himpun yli 2100 euroa käteen. Paljonko lapsiluku vaikuttaa veroprosenttiin?
Joko mun veroprosentti on ihan liian korkea tai sitten tässä maassa ei palkkatulo tosiaankaan kannata!
47, samaa ihmettelen kun noita viestejä luin. Monella bruttopalkka pienempi kuin mulla, mutta käteen jää enemmän. Eikä täällä Espoossa mikään korkea veroäyri edes ole. Sen ymmärrän että veroprosentti voi olla tilapäisesti alempi, jos on vaikka palannut töihin kesken vuotta, mutta muuten ihmetyttää... No, ehkä joillekin tulee sitten aikanaan mätkyjä ja mulle palautusta!
Niin joo, mulla bruttopalkka on jotain 3600, käteen noin 2300, vero% taitaa olla 31. Koulutus on FM, ja IT-alalla olen asiantuntijatehtävissä.
Nykytilanne on hieman yli 3000 kk ja käteen jää kai 2050. Huvikseni laskin paljon perheen nettotulot putoisi, jos saisin puolta palkkaa (1500 euroa). Ruhtinaalliset 200 euroa!! Tässä huomioin asumislisän ja päivähoitomaksujen (2 lasta) muutoksen.
Eli jos on tulot alle 2000 euroa niin toivottavasti tämä lohduttaa. Omalta kannalta on sentään mukava, että pidän työstäni, vaikka olisikin mukavampi olla enemmän perheen kanssa.
Bruttotuloja vaikea yhtäkkiä laskea ja muutenkin palkkani vaihtelee melkoisesti kuukausittain. Olen yrittäjä. Ennen olin pph ja käteen jäi n. 1000 e. Nykyinen työni on ihanan vapaata ja lomaa voin pitää silloin kun siltä tuntuu, en tietenkään hirveän pitkiä aikoja kerrallaan. Kyllä olen onnellinen, että uskalsin ottaa yrittäjän riskin! Asun Oulun läänissä.
Käteen jää 1700 ja risat.. miehellä vielä huonompi, joten hyvin menee!! Näillä tuloilla ei paljon nykyistä isompia kämppiä (nyt 50 neliötä kolmelle hengelle..) Helsingistä osteta!!
Pieni veroprosentti, alkuvonna kotiäitinä.