Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinkö väärin

Vierailija
16.12.2005 |

Eräällä kirjetoverillani on down veli. Kerroin tälle äidille nyt, kun odotan että teen abortin, mikäli lapsi on vammainen. Tänään tää äiti sitten kirjoitti, että vammainenkin ihminen voi antaa paljon ja kuinka ihana hänen veljensä on ja blaa blaa blaa.

Kirjoitin takas: " Mä oon ratkaisuni tehnyt, enkä tule muuttamaan sitä ja turha tuhlata enää paperia kertomalla vammaisuudesta. Se ei muuta päätöstäni"

Oliko liian tyly komentti. En vaan halua, että kukaan yrittää pyörtää minua. Mun voimat vaan ei riitä kehitysvammaisen lapsen hoitamiseen ja itselläni kaiken lisäksi paha lukihäiriökin ja kaikkein lomakkeiden ja korvauslappujen täyttö vaikeaa. Pitäköön kirjekaverini minua sitten miten välittömänä ihmisenä, niin en pyörtää sanojani takaisin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kylmä ja empatiaton ihminen

Vierailija
2/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kuin kuulostit varmaan hänen korvissaan siltä, että et pidä hänen veljeään elämän arvoisena tms. Omat mielipiteet ja mölyt mahassas. Ajattele kahteen kertaan ennen kuin sanot mitään. Turha loukata ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielestäni erittäin tyly ihminen etenkin kun tilanne on TÄYSIN hypoteettinen, eli et tiedä odottavasi vammaista lasta. Asiasta ei olisi tarvinnut keskustella ollenkaan, ei ainakaan ihmisen kanssa jolla on lähipiirissä vammainen.

Vierailija
4/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen äidiksi. Lukiohäiriön takia mulla on myös ns. hahmotushäiriöitä.

Omassa lapsessani pian viisivuotiaassa on jo tarpeeksi, kun on villi. Miehen sukukaan ei voisi hyväksyä kehitysvammaista laspea.

Vierailija
5/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Miksi? Miksi?

Miksi piti kertoa jokin asia, jolla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa? Siis jos et tiedä odottavasi vammaista, niin miksi kertoa jollekin että tekisit abortin jos vauvalla olisi vamma?

Vierailija
6/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä masennuin. Olen syönyt lääkkeitä ja osassa niissä jotain hormoonihommia. Raskausaikanakin olen syönyt, kun en tiennyt odottavani.

Onnitteli toissa kirjeessä, kun olin tullut raskaaksi ja sitten kerroin, että

" Ei tää mikään onnittelujen paikka ole, kun edes tiedä, että onko lapsi terve" ja sitten kerroin, että haluan sikiöseulannan ja teen abortin, jos lapsi vammainen.

Nyt hänen kertomuksensa vammaisen veljensä ihanuudesta tuntui, kun tahtoisi syyttää minua välittömäksi ihmiseksi ja saada muuttamaan mielipiteeni. En mitenkään välittömästi suhtaudu hänen veljeensä.

Vierailija
7/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisen ihmisen hyvistä puolista.

Vierailija
8/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättäviä, ja paljon eri aineista johtuvia kehitys häiriöitä ilmenee vasta ajan kuluessa, että kannattaa vähän ajatella mitä tekee, ja miltä tuntuu abortoida oma lapsi jonka tuntee jo liikkuvan sisällään?

Vierailija
9/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää syyllistää mua.

Vierailija
10/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vaikutat liian tasapainottomalle vanhemmaksi yleensäkään. Lapsella voi olla vaikka minkälainen vika, eikä se tule aina ilmi niissä testeissä.

Vierailija
11/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammaista lasta. Anopin ivan kohteeksi se joutuisi ja sitä kiusattaisiin ja katsottaisin. Minä olen herkkä ja masennukseen taipuvainen ihminen, eikä voimavarani riitä vaikeasti vammaisen kanssa. Adoptoitavaksi lasta en missään tapauksessa antaisi, sillä se jo mikä olisi itsekästä.

Vierailija
12/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kyllä aika TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

Onneksi et ole mun kaveri.

Vierailija
13/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole ennalta suunniteltavissa.

Vierailija
14/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko silloinkin valmis tappamaan lapsesi että säästyisit paperitöiltä kun on lukihäiriökin...

Vierailija
15/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa huolella ja harkiten mietittyäni päätynyt siihen tulokseen, että itselläni ei ole niitä voimavaroja, joita vammaisen lapsen huolehtimiseen tarvitaan. tai sinne päin.

Vierailija
16/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksan paikkeilla jo heti kirjeen luettuani vastasin hänelle. Pelottaa, jos nyt lopettaa kirjeenvaihdon. On erittäin ihana ihminen ja mun harvoja todellisia ystäviäni.

Vierailija
17/30 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kirjoittamatta enää vammaisuudesta.

Vierailija
18/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin vain, kuten asiat ovat.

Vierailija
19/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Toivottavasti et pahoittanut mieltäsi kirjeestäni, kirjoitin vain kuinka asiat ovat." Eli jos pahoitit mielesi, olet tyhmä, koska totuudenhan minä vain kerroin!

Jestas ap, että olet taukki ja ajattelematon... Tunteeton, kylmä, ja vaikutat ...omituiselta.

Vierailija
20/30 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon viestiin vastasi, että haluaa tietää, mitä mahdollisesti loukkavaa sitten kirjoitin. Hän ei pysty menemään nukkumaan ennen, kun saa tiedon. Kirjoitin sitten tekstarilla tuon lauseen, mitä kirjeeseen kirjoitin, eli

" Mä oon ratkaisuni tehnyt, enkä tule muuttamaan sitä ja turha tuhlata enää paperia kertomalla vammaisuudesta. Se ei muuta päätöstäni"

Laittoi viestin takaisin: Ymmärän kyllä kantasi, vaikka se hieman pahoittikin mieltäni,. En kuitenkaan suuttu siitä lopeta kirjeenvaihtoa.

Onneksi ei lopettanut kirjeenvaihtoa.