¤¤¤MAALISMASUJEN viikonloppu pe-su¤¤¤
Kommentit (23)
En ole taas vähään aikaan käynyt netissä. Kovasti väsymystä ja pentä stressiä ilmassa. Väsymystä selittänee hb, joka tänään oli 103!! Tippuu vaan raudan syömisestä huolimatta...Suositteli mulle sitä luontaiskaupan yrttirauta juomaa, jolla tosi hankala nimi :) Onko joku käyttänyt/käyttää??
Tänään neuvolassa sydänäänet olivat ensin matalat (120), mutta pienen tönäisn jälkeen nousivat 135:een. Voi kuulemma johtua siitä että pikkuinen puristaa napanuoraa tai jotakin...Mutta jotenkin jäi siitä vähän huono mieli huoli. Stressaaja kun olen... Onko kellään ollut vastaavaa....???
Painoa oli tullut tuollaiset 8,5 kg. Sf mitta taisi olla 24.
Nyt täytynee mennä syömään ;)
T. Suzy ja Milli 27+4
Minttumarialle paljon onnea!!!
Ja Urkille lämpöisiä ajatuksia!!
[color=red]Taas tuli töissä kyyneliä vuodatettua... on tää rankkaa nää viimeiset työpäivät. Meillä oli tänään henkilökunnan kahvitus ja sain sieltä läksiäislahjaksi Mariskoolin. Siinä rinnakkaisluokan ope juuri harmitteli, että kun lähden ja sanoi, että aina olen ollut iloinen ja siinä sitten itkin oikein kunnolla. Sanoi sitten, että siis aina muulloin olen ollut iloinen =) Nää hormonit kyllä varmasti tuplasi mun itkureaktiota, oon kyllä muutenkin herkkä itkemään. Keskiviikkona uudet jäähyväiskyyneleet tiedossa...
Masuun ei ihmeempiä, kovasti tuolla masussa mosse työntää jalallaan välillä. Tuntuu jo sellanen paine nahassa. Jalat taitaa olla hieman turvoksissa, kun ei ole ihan paras olo kengissä enää, puristaa inhottavasti. Ei kuitenkaan hirveesti turvotusta, sukasta jää kyllä painauma nilkkaan. Mossen kasvupyrähdys taitaa olla tasaantunut, kun kotivaa' an mukaan painoa tullu parissa viikossa vaan 500g, kun viimeksi se oli melkein kilon viikossa. No, eiköhän tuossa jouluna oteta kunnon painonnousupyrähdys kaikkine herkkuineen.
Nyt päiväunille ja sitten lähdetään käymään miehen mummolla ja vaarilla. Ja kauppaankin pitäis illalla jaksaa raahautua... tuntuu vaan, ettei jaksa, kun miljoona työhommaakin vielä tekemättä (mm. todistukset kirjoittamatta) -> PANIIKKI!
-Monkey ja mosse rv. 26+2-
Olen pinot lukenut mutta jotenkin en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitettua mitään. Onskut minttumarialle ja vaaville tarrasukkia! Ja osaanotto suruissaan olevalle, nimeä en nyt valitettavasti muista =(
Mulla on ollut selkä nyt ok kun en ole nostellut mitään mutta eilen satuttiin korkeaan bussiin ja koska kukaan ei vaivautunut auttamaan niin raahasin rattaat yksin ylös ja alas bussiin. Siinähän sitten taas tää selkä pamahti eikä taaskaan pysty kävelemään kunnolla. Lisäksi mulla on alkanut uusi mukava vaiva, närästys. Plääh! Ei kuitenkaan hikoiluta niinkuin monia meitä muita mutta eikös se johdukkin kilpirauhasen toiminnan vilkastumisesta ja mulla on vajaatoiminta niin se varmaankin selittää sen asian.
Painostakin taisi olla puhetta ja mulla on noussut nyt 5kg paino. Ei ehkä kauheasti mutta edellisessä raskaudessa ei noussut kuin 6,5kg koko aikana niin siihen nähden tää on aika paljon ;)
Olikos muuta...Joulusiivota pitäisi mutta jätän sen suosiolla ensiviikkoon jos tää selkä olisi silloin jo parempi. Ja loput joululahjatkin on vielä ostamatta. Aika viimetippaan menee kaikki =)
[color=green]ihanaa kun viikonloppu alkaa. kavereita nähdään tänään ja huomenna illalla, lisäksi huomenna olisi ostoksilla käyntiä tiedossa. sunnuntaina menen tädin kanssa yhteen tapahtumaan. menoja siis luvassa.
keskiviikkona otettiin valkovuotonäyte, varmuuden vuoksi. itse en edes puhunut siitä mutta lääkäri määräsi sen muuten vaan. tänään sitten neuvolan kanssa juttelin ja sekä hiiva että pahat solut taas jylläsivät alapäässä:(
en ihan noin helposti niellyt tulosta vaan lähdin siltä istumalta otattamaan uutta näytettä muualle; kolmen ihmisen katsomana tulos oli negatiivinen(!). hiivaa kyllä löytyi mutta muusta ei havaintoa. epäselvät tulehdussolut sekoitetaan vähänkin kokemattoman näytteenkatsojan silmissä glu(?)-soluihin helposti, jolloin antibioottejakin määrätään välillä turhaan. mulle määrättiin neuvolasta kuuri voideantibioottia (jo kolmannen kerran neljän kuukauden sisään).
uudessä näytteenottopaikassa sovittiin ettei hypitä neuvolan ja heidän labran nenille ja laitan nyt sitten voiteen kiltisti, mutta kun seuraavan kerran tulee lähete labraan, käyn ottamassa näytteet toisessa terveyskeskuksessa. ehkä raskaustapauksissa hoitavat mielummin " epäselvät" tulokset kun jättävät hoitamatta ettei ala paikat pehmenemään. voide ja geeli on muutenkin leudompia kuin suun kautta otettava antibiootti. silti vähän ihmetyttää tämä touhu.. ehkä mulla ekan kerran olikin pahoja soluja, mutta sen jälkeen nämä kaksi kertaa on vaan annettu positiivinen tulos vanhan mukaan.. kuka näistä tietää. no, nyt ollaan siis reilu viikko yökuureilla, antibioottia ja hiivalääkettä.. onneksi loppuu just reissuun lähtiessä.
rentouttavaa viikonloppua kaikille (ja pitäkää oikeuksistanne kiinni..;)
Caddie ja Pirpana, rv 27+3[/color]
tehä isompi siivous joulua ajatellen. Sunnuntaina tuleekin kaveri perheineen kylään. Muuten ollaan ktosalla ja ulkoillaan kirpeässä pakkasessa mikäli niitä kestää. Täällä nyt -11.
Näyttää huolestuttavasti siltä että joudun alottamaan insuliinihoidon..Tänään oon taas sokereita mittaillu ruokien jälkeen ja vaikka kuinka vähän ja terveellisesti syön niin menee yli suositusarvojen..Nälkäkin vaivaa koko ajan. Tayssissa eilen sanoivatkin että tärkeää on syödäkin eikä sais nälkä vaivata koko aikaa näin raskaana ollessa. Se nyt vaan on niin etten ilman sitä insuliinia taida pärjätä. Näinkai voi käydä kenelle tahansa vaikkei aiemmin olis ollutkaan. Enkä edes normaalissa tilassa ole mitenkään ylipainoinen ettei tää lihavuuteen liity mitenkään : (
Kauhukuvia nään silmissäni kuinka vauvasta tulee hirveen iso ja se ilmenee sitten vasta synnytyksessä kun en saa häntä millään pakerrettua alakautta ulos..Tauysin ultrat nimittäin voi heittää jopa kilolla arvioidun painon joten niihin ei ole luottamista..Minulla on täys työ ollu saada nuo kaksi vähän yli 3 kiloista tähän maailmaan alakautta..mitenkäs sitten se yli 4 kiloinen? Pelottaa. Lisäksi luulen että tämä vauva sitten käynnistetään ja/tai leikataan ennen aikojaan suuren koon takia..Sekavat mielentilat täällä, mutta toivotaan nyt vielä parasta..Muuten omaan (.) ei uutta. Niilo liikkuu kovasti ja muuten omakin oloni ihan hyvä. Nyt lähemme ulos. Muksaa viikonloppua kaikille.
T.lyytikki rv 26+6
Tänään onkin ollut taas kiirus päivä. Olin aamuvuorossa ja kun pääsin kotiin, niin yllätyksekseni mies olikin jo kotona ja sellainen into päällä, että oksat pois. Hän houkutteli minut vauvatarvikeostoksille. :) Lähdettiin sitten katselemaan ja ostettiin vaunut ja kaukalo vauvelille. Tuolla eteisessä on nyt sitten Brio kombit ja Britax Baby safe plus. :) Ne pitää viedä varastoon, mutta ollaan niitä nyt iltapäivä ja ilta ihailtu. Vielä pitäisi tosiaan pinnis ostaa noista isommista hankinnoista, mutta sitten saakin keskittyä pieniin ostoksiin. Johan noihin rahaa upposikin.. Vaikka ei meillä vauvaa siis mittaillakaan rahassa.
Omassa (.) ei ihmeempiä. Samanlainen tukala ja hankala olo jatkuu. Varmaankin se on nyt tätä loppuun asti. Kun nyt edes verenpaine ja hemppa pysyis hallussa. En haluaisi enää lisää huolen aiheita tähän syssyyn. Vauveli potkii tyytyväisenä ja kiusaa äitinsä rakkoa. :) Mä tuumasinkin tuossa hetki sitten, että kohta mä suutun, jos vauveli ei jätä rakkoa rauhaan. No, ihan vitsillä sanoin, mutta kyllä oikeasti aika epämukava tunne.. Liitokset ovat tänään taas olleet ihan repeämäisillään. Ja jalat ovat turvoksissa..
Ilta meneekin töllön ääressä ja miehen kainalossa. Huomenna molemmilla on töitä, mutta sunnuntaina on vapaata. Mennään silloin käymään varmaankin anoppilassa ja sitten pitäisi kuusen hakukin suorittaa. Voi kyllä olla, että minä en lähde metsään rämpimään. Saavat miehet mennä. :) Minusta olisi todennäköisesti muutenkin enemmän haittaa kuin hyötyä..
Semmoista tänne. Oikein kivaa iltaa ja viikonloppua kaikille! Josko minä taas huomenissa palailen linjoille.. :)
Lily & Nappo 29+2
Mä oon N82 vaikka nyt nicci muuttuikin. Tulin vanhempien luo viikonlopuks lepäilee ja en tietenkään muistanut enää salasanaa kun se on kotikoneelle tallennettu ja mieskin on töissä, ettei voi tsekkaa, joten tein siis uuden.
Itseasiassa taidan pitää tän nimimerkin tästä eteenpäin...
Hittolainen olin kirjoittanut aika pitkän tekstin ja se katos bittiavaruuteen, aargh!! En ole tottunut kannettavaa tietokonetta käyttämään ja vahingossa painoin jotain ihme nappia, höh. No ei auta ku uudestaan kirjoittaa jos nyt muistan enää mitä kirjoitin.
Caddie ihme juttu, että ei olla varmoja ja silti määrätään kuuri. Hyvä, et kuitenkin sulla oli mahdollisuus käydä toisessakin paikassa tarkistuttaa tilanne kun se sua jäi vaivaamaan.
Multa otettiin viime viikon torstaina siellä naistenklinikalla pissanäyte (josta nyt katsotaan onko virtsatientulehdus) ja sit samalla kun tsekkas kohdunkaulan niin otti jonkun bakteerinäytteen. Ja uskomatonta, mutta tulokset ei vieläkään ole valmistuneet! Todella HIDASTA toimintaa huippusairaalassa. Siis viikko jo mennyt! No ehkä maanantaina. Pelottaa vaan, että mitä jos onkin joku tulehdus jylläämässä ja et siitä johtuu kohdunkaulan lyheneminen. Kohtuutonta, että joutuu odottamaan näin kauan =(
Sit toisekseen mulla on ollut kielessä sammasta jo useamman kuukauden ja nyt kieli on tullut vähän kipeäksikin niin kun siitä hoitajalle osastolla sisällä ollessa mainitsin niin sit seuraavana päivänä hoitaja toi mulle jotain lääkettä, jota lääkäri oli määrännyt mulle.. sellaista suussa purskuteltavaa geeliä. Hassua, ettei lääkäri vaivautunut edes tulemaan vilkasee mun kieltä, että onko se tosiaan sammasta?! Mun kieli on vaan tullut nyt entistä kipeemmäks niin mietin, et meen maanantaina yksityisellä käymään, koska pelottaa et mitä jos johtuukin jostain muusta mm.kielisyöpä... arvatkaa meninkö siitä googlettaa tietoo ja nyt oon huolesta sekasin kun kipu tulee viimisenä oireena =( No aika epätodennäköistähän se olis...
Katjuska sä kärsit hikoilusta =/ Mäkään en vielä ole alkanut hikoilemaan normaalia enempää, tosin eilen illalla mun vatsanahkaa kuumotti, hassua kun yleensähän vatsa on vähän viileä. Ehkä johtuu masun kasvusta.
Mites hikotteleeko teidän muiden vauvat? Mun masukilla on joka päivä hikka ja välillä jopa kaksikin kertaa. Tuntuu todella jännältä kun pikkuinen hytkyy. Tietää ainakin, että keuhkot vahvistuu. Tosin paljon masussa hikkailevat hikkailee sit vissiin paljon synnyttyäänkin.
Nyt taas lepäämään,
Simbucca (N82) ja pikku-fisu rv 28+6
[color=red]Mulla on nyt parina päivinä ollu jalat sellaset oudot. Tossa yläreisissä tuntuu sellasta kihelmöintiä, ei kuitenkaan sama tunne kuin jalkojen puutuessa. Kutisee sillee jännästi. Ymmärsiköhän kukaan... Mistähän johtuu?
-Monkey-
Minäkin linjoilla pitkästä aikaa. Päivittäin olen kyllä yleensä ehtinyt pinoa lukea, mutten jaksanut kirjailla... Töissä on ollut kauheeta stressiä ja kiirettä, ja olen jo ihan kypsä jäämään lomalle. Velvollisuudentunto vaan painaa päälle, olen ainoa oman alan ihminen meillä ja jos lähden, jää kaikki " pulaan" . Vaikka tottahan on, että omaa oloa pitää kuunnella... Ja on siis tosi tukala olo, kuten joku jo sen ilmaisikin.
Muuten omaan (.) ei ihmeempiä kuulu. Ei kipuja eikä mitään, se vaan kasvaa ja painaa... ;o) Helmeri ilmoittelee jatkuvasti olemassaolostaan.
Jaksamisia kaikille!!! Nautitaan viikonlopusta!
V+Helmeri rv 27+2
Tässä ilmoittautuu kans yks, jonka olo on tosi tukala... Tuntuu että ratkean, maha on tosi piukea ja selkänahkakin kiristää. Usein mulla on sellanen olo, niin kuin ois ympärysmitaltaan liian pienet rintaliivit päällä (vaikkei ole). Rinnan alla kiristää ja tuntuu kummaa kihelmöintiä ja värinää.
Musta on tullu ihan jonkun piirroshahmon näköinen, kun jalat on yhtä tikut kuin ennenkin, mutta maha on sellanen ihmeellinen räystäs. Näytän sivulta tosi kummalta. No onhan se kai hauskaa, jos voi ilahduttaa lähimmäisiään, monet nimittäin vaikuttaa aika hilpeiltä mut nähdessään...
Eilen kävin neuvolassa ja nuori herra vatsassani voi kyllä erittäin hyvin, liikkuu paljon ja sydänäänet on kovat ja tasaiset. Hän on ollut jo pitempään pää alaspäin (rt eli raivotarjonta merkkasivat eilenkin äitiyskorttiin). Terveydenhoitaja veikkasi, että tulisi vähän yli kolmikiloinen jos ajallaan syntyy. Painoa mulle on nyt tullut 5,5 kg (ja kaikki se sojottaa räystäänä suoraan eteenpäin!), sf on 26.
Ensi tiistaina mulla on lääkäriaika, kun neuvolan tädin mielestä mä en oikein olis työkykyinen ja supistusten takia olis muutenkin hyvä tarkistaa tilanne. Olin kaksi viikkoa sairaslomalla vähän aikaa sitten ja nyt olen taas ollut viikon töissä. En mä kyllä todellakaan enää jaksais olla töissä (jotenkin kiireen ja stressin vaikutukset tuntuu moninkertaisena entiseen verrattuna) ja tällä viikolla mun miesparka, josta on tullut mun henk.koht. autokuski, on hakenut mut joka ainoa päivä töistä kotiin. Työpäivän jälkeen tuntuu, ettei voimat enää riitä kävelyyn ja busseissa kulkemiseen. Jotenkin tää on ihan tragikoomista, välillä me kumpikin saadaan hihityskohtauksia, kun mies kiskoo mua autosta ulos ja vetää portaita ylös (me asutaan kolmannessa eikä tässä talossa oo hissiä). Mä oon ihan niin ku joku kasikymppinen, köpöttelen ja kompuroin ja muistinkin kanssa on vähän niin ja näin. Eilen illalla kotona mä meinasin kaks kertaa kompastua omiin jalkoihini ja lentää suoraan nenälleni, onneksi sain kummallakin kertaa jostain pöydän reunasta kiinni. Pitäisköhän hommata rollaattori!?! Järkyttävää olla näin raihnainen!
Saa nähdä mitä se lääkäri sanoo. Jotenkin hävettäis jäädä näin varhain pois töistä kun tarkoitus oli jäädä äitiyslomalle vasta 7.2., mutta toisaalta tekis kyllä mieli jo luovuttaa. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan, niin vertaan koko ajan itseäni nyt itseeni tytärtäni odottaessa. Silloin vointi ja liikuntakyky oli niin loistava alusta loppuun asti ja pyöräilin ja juoksin portaita kolmoseen vielä lasketun ajan jälkeenkin. Ja sitten jotenkin hävettää, että olen nyt tällainen luuseri...
Näihin kuviin ja tunnelmiin,
Zia 28+4
P.S. Kumman mukaan te yleensä laitatte ne viikot - äitiyskorttiin raskauden alussa merkatun vai ultran täsmentämän lasketun ajan mukaan? Mulla on nyt 28+4 äitiyskortin mukaan ja 29+0 ultran mukaan.
P.P.S. Hikasta kysyttiin - mä en oo vielä kertaakaan huomannut vauvalla hikkaa.
P.P.P.S. Enkä ole hikoillut, olen päin vastoin ihan rutikuiva.
Ajattelin minäkin jotain kirjoittaa kun yleensä vaa lukee mitä muut kirjoittavat. Meidän maha-asukki on kova liikkumaan. Kauheasti pyöriskelee ja jumppaa. Tueekohan siitä vilkas vauva? Tuntuu kyllä ihanalta kun se potkiskelee niin kovasti. Loppua kohti varmaan liikkeet vähenevät. Joskus kyllä painaa kovasti alapäätä ja tuntuu, että vauva haluaa jo ulos. Selkäkipuja on alkanut tulemaan jonkin verran. Yöllä ei tahdo löytää sopivaa asentoa. Pitää laittaa aina tyyny jalkojen väliin. Se helpottaa hieman. Ens viikolla olisi tulossa imetystyyny. Kahdessa edellisessä raskaudessa minulla ei ole ollut käytössä imetystyynyä, mutta nyt ajattelin kokeilla. Toivottavasti se on hintansa väärti.
Nyt pitää alkaa käymään neuvolassa n. kahden viikon välein. Seuraava käynti on jo ensi viikon torstaina. Onneksi kaikki on ollut hyvin tähän asti lukuunottamatta alhaista hemoglobiinia.
Joululahjatkin olen saanut jo, ihme kyllä, paketoitua, mutta kuusi vielä puuttuu. Pitää kohta käydä torilta ostamassa. Ei joulu tunnu joululta ilman kuusta. Lapset odottavat jo innolla joulupukkia. Poikamme (5v) on alkanut epäillä jo, että onko joulupukki oikeasti olemassa vai onko se joku ihminen, joka on pukeutunut joulupukiksi.
Hyvää viikonloppu kaikille!
suvi77 rv 28+3
No, jopa on meilla hiljainen pino!!! Kaikki mussukat taitaa olla jouluostoksilla tai muuten vain jouluvalmisteluissa!!! Ma kavin tanaan ostoksilla myos, ja alkaa joululahjat olla aika hyvin ostettuina. Viimeiset viela kentalta tiistaina.
Muuten ei ihmeempia. Vahan alamaissa tuo mieli laahaa edelleen, ilman mitaan syyta, mutta kuitenkin. Mies-parka ihan ihmeissaan, kun ei oikein tieda et mistapain milloinkin tuulee, kun meikalainen painiskelee hormonihuuruissa... Et semmosta.
Ostin muuten itselleni aika kivan aitiys-paidan tanaan. Kivan joulunpunainen jossa lukee ' Bun in the oven' ! Ma en yleensa ole mikaan tekstipaitojen kannattaja, mut toi oli kivan hillitty, ja ihan hauska! Piristi mielta edes vahan :)
Mulla on nyt iltaisin vetanyt suonta jaloista ihan hirveasti, otan kylla magnesiumia ja yritan kaikki konstit, mut ei vaan auta. Liitoskivut ollut ihan ok muutaman paivan, eika salilla kayntikaan ole niita pahentanut.
Masussa kova meno ja meininki jatkuu :)
Oikein hyvaa viikonloppua kaikille!
Browniette 28+2
No, jopa on meilla hiljainen pino!!! Kaikki mussukat taitaa olla jouluostoksilla tai muuten vain jouluvalmisteluissa!!! Ma kavin tanaan ostoksilla myos, ja alkaa joululahjat olla aika hyvin ostettuina. Viimeiset viela kentalta tiistaina.
Muuten ei ihmeempia. Vahan alamaissa tuo mieli laahaa edelleen, ilman mitaan syyta, mutta kuitenkin. Mies-parka ihan ihmeissaan, kun ei oikein tieda et mistapain milloinkin tuulee, kun meikalainen painiskelee hormonihuuruissa... Et semmosta.
Ostin muuten itselleni aika kivan aitiys-paidan tanaan. Kivan joulunpunainen jossa lukee ' Bun in the oven' ! Ma en yleensa ole mikaan tekstipaitojen kannattaja, mut toi oli kivan hillitty, ja ihan hauska! Piristi mielta edes vahan :)
Mulla on nyt iltaisin vetanyt suonta jaloista ihan hirveasti, otan kylla magnesiumia ja yritan kaikki konstit, mut ei vaan auta. Liitoskivut ollut ihan ok muutaman paivan, eika salilla kayntikaan ole niita pahentanut.
Masussa kova meno ja meininki jatkuu :)
Oikein hyvaa viikonloppua kaikille!
Browniette 28+2
Heissan kaikille!
Työpäivä olisi takana ja on kyllä jotenkin ihan väsynyt olo. Ihan meinaa silmät mennä kiinni, vaikka mielestäni nukuinkin kohtalaisen hyvin viime yönä.
VAUVAN HIKASTA. Meidän vauveli on ahkera hikottelija. :) Tai mikä nyt sitten lasketaan ahkeraksi.. Parisen kertaa päivässä on aika normaali hikka meillä. Koko masu tärisee hassusti. :)
RASKAUSVIIKKOJEN MERKKAAMISESTA. Meillä ei ultrassa la muuttunut, joten en osaa tuohon vastata. Itse kyllä varmaankin luottaisin enemmän tuohon ultrassa varmennettuun laskettuun aikaan. Mutta makuasiahan tuo taitaa olla.
Omassa (.) ei ihmeempiä. Tiellähän tuo masu jo on ihan kohtalaiseti. Rinnat ovat taas tänään vuotaneet vähän enemmän. Täytyy tarkasti suojata rinnat ulkona, kun ne ovat jo muutenkin niin arat. Potkuja satelee normaaliin tahtiin ja käsilläkin vauveli ilmoittelee olemassaolostaan jatkuvasti. Pää alaspäin tuntuu viihtyvän. Toivottavasti loppuun asti viihtyy näin päin, eikä keksi kääntyä toisin päin!
Mies on vielä töissä. Pitäisi varmaan jotain pientä syömistä laittaa, kun nälkä vaivaa. Ilta menee telkun ääressä. Sieltä tulee ainakin pari ihan kivaa leffaa ja sarjaa. Huomenna onkin sitten vapaapäivä. Täytyy mennä anoppilassa käymään ja sitten miehet lähtevät kuusimetsään. Täytyy saada kuusi sulamaan ajoissa, että saadaan se joskus olkkariinkin asti. Viikon päästä on kuitenkin jo jouluaatto.
Oikein mukavaa lauantain jatkoa kaikille!
Lily & Nappo 29+3
Tuohon Zian kirjoitukseen vedoten, mä olen kanssa kunnon puolesta vanhentunut jotain 50:llä ;o) Äsken just ihmettelin miehelle, kun käytiin pyykkituvassa, kuinka voi hengästyä ja väsyä niin paljon. Ennen mulla oli hyvä kunto... Enää en jaksa mitään... Ja mullahan tää on vasta eka, sulla ilmeisesti jo toka! Mistäköhän se johtuu? Onko verenkierto muuttunut masuasukin myötä jotenkin niin ettei laskimot jaksa enää pumpata hyvin verta takaisin ylös? Noh, kai se siitä ajan mittaan ;o)
Raskausviikkojen merkkaamisesta: Meillä muuttu silloin ultrassa la, ja neuvolakorttiinkin ollaan merkattu ne uudet siitä lähtien. Joten kai se ultra-aika on luotettavampi..
On hurahtanut jo jokunen viikko kun olen koneella viimeksi päässyt käymään, itse kun en sitä omista.. alkaa vaan tuntua entistä enemmän että pakko hommata, viimestään kun vauva on maailmassa. ei paljon ajatus siitä kiehdo, että kohta olisi mentävä kolmen lapsen kanssa pankkiin laskunmaksuun.. :)
Raskaus on mennyt ihan hyvin, muuten mutta liitoskivut on valtavat. Jos vaan touhuaa entiseen malliin niin illalla on kävely melkoista vaappumista..
Painoa on tullut 1,3kg lisää. Johtunee paljon siitä kun ei alussa paljon syömään voinut ja närästys on valtava, kaikki rasvaiset närästää, banaania myöten. Mutta niinhän ne vanhat immeiset sanoo, että hiuksia kasvattaa :)
Maanantaina menen keskiraskauden ultraan, pitää sitten koittaa jossain päästä koneelle kertomaan kuulumiset masusta.
[color=red]Täällä masentaa ja harmittaa ihan älyttömästi, kun koko päivä on mennyt miehen kanssa riitelyyn. Välillä oltiin anopin luona syömässä ja ennen sitä saatiin riitaa sovittua, mutta sepä jatkuikin taas kotiin päästyä. Nyt mies nukkuu jo sohvalla ja mä tässä tuskailen ahdistavan oloni kanssa, kai mäkin meen kohta nukkuu...
Mä ainakin lasken RASKAUSVIIKOT nyt sen np-ultrassa vahvistetun la:n mukaan. Meillä niin tehdään myös neuvolassa. Meillähän la aikaistui viidellä päivällä.
Huomiseksi hommaa kasaantunut ihan järkyttävän paljon. Piparit aattelin leipoo, lahjat paketoida ja pari käydä vielä ostamassa ja oppilaiden todistukset pitäis myös kirjoittaa (jäljellä vielä 15 todistusta *AAAAAAAAAARRRGGGHHH!*. Pyykkiä pitäis pestä urakalla, kun vaan sais ne jonnekin mahtumaan kuivumaan. Mitanköhän vauvan syntymän jälkeen saan enää ikinä minnekään mahtumaan pyykit, kun nyt jo tuskaa?
Nyt unten maille...
-Monkey ja mosse rv. 26+3-
Mäkin kyllä oon sitä mieltä, että ultran antama laskettu aika on luotettavampi, mutta jostain syystä neuvolassa kuitenkin merkittiin äitiyskorttiin la viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan. Olin vuodon takia käynyt jo kaksi kertaa ultrassa ennen ensimmäistä neuvolaa, mutta ultrassa annettua laskettua aikaa ei neuvolassa huomioitu. Myöhempienkin ultrien mukaan la on vähän varhempi kuin äitiyskorttiin on merkitty, mutta tässä meidän neuvolassa sanottiin, ettei sitä päivämäärää silti ole tapana muuttaa. Kummallista, vaikka eihän sillä niin väliä ole. Lisään sitten itse mielessäni aina muutaman päivän siihen mitä äitiyskorttiin merkitään. Nyt taitaa sitten " oikeasti" olla jo 29+2 ja la on " oikeasti" 4.3.
Tytär tänään kyykisty mun eteen kun olin seisaalteni ja sano mun mahaa osoittaen, että se on niin ku katos, sen alla ei kastu vaikka satais! :)
No, täytyy mennä taas yrittämään nukkumista. Saispa nää levottomat jalat jotenkin rauhottumaan...
Heips kaikille!
Ihanaa, kun on vapaapäivä! :) Lojuttiin miehen kanssa sängyssä pitkään. No, eihän tuo kello nytkään paljon ole, mutta kun ollaan molemmat totuttu nousemaan aamulla aikaisin, niin eipä sitä osaa vapaapäivänäkään nukkua myöhään. Mies sai työpuhelun, joten noustiin sitten molemmat ylös tuossa vajaa tunti sitten. Päivän lehti on plarattu läpi ja aamupala syöty. Ajateltiin lähteä käymään vähän kävelyllä tuossa kohta. Sen jälkeen lähdetään anoppilaan. Anoppi halusi, että mennään heille oikein syömään, kun ei olla aikoihin oltu. No, viikon päästä oltais kuitenkin menty, mutta mä meen mielelläni valmiiseen pöytään tänäänkin. :) Ai niin, täytyykin muistuttaa miestä, että ottaa mukaan semmoiset vaatteet, joilla voi mennä metsään rämpimään, kun täytyy kuusi hakea. Mies lähtee isänsä ja veljiensä kanssa porukalla hakemaan, kun niitä kuusia pitää olla kolme. Meille ei niistä tietenkään tule kuin yksi. :) Siitäkin tulee sotkua ihan tarpeeksi..
(.) ei muutoksia. Viime yönä oli taas uskomattoman vaikea löytää hyvää asentoa. Masullaan ei enää voi nukkua, eikä selälläänkään ole oikein hyvä olla. Kyljellään ollessa vauveli intoutuu potkimaan aina sille kyljelle, joka on patjaa vasten. Huokaus.. Pitää varmaan ruveta nukkumaan päällään. :)
Mukavaa päivää kaikille!
Lily & Nappo 29+4
En löytänyt pinoa vaikka muutamaan kertaan kävin läpi. JOten ajattelinpa sitten kerrankin olla eka.
Tänään oli heti aamusta kokous ja nyt vasta kotiuduttiin. Pitäisi hieman siivoillakin, mutta se inspiraatio taisi unohtua jonnekin matkan varrelle. Koskas sen pesänrakennus vietin pitikään alkaa???
Eilen sain hankittua kaikki loput joululahjat ja sain ne jopa pakettiin. Viikonloppuna vien jo osan oman perheen paketeista isän luo, on sitten vähemmän raahattavaa aattona. Huomenna taas kummitytön synttärit ja sitten isälle koiran vahdiksi kun vanhukset lähtevät viettämään pikkujouluja. Kotiutuvat varmaan jo kymmeneltä vaikka uhosivat jatkoille lähtevänsä. Isäni ei siis todellakaan ole mikään baari-ihminen.
Ostin eilen itselleni ekat viralliset äitiysvaatteet. Jouluksi mustan mekon ja sitten mustan kauluspaidan. Kokeilin illalla mekkoa päälle ja vatsa näytti todella valtavalta, mieskin huomasi saman. Paidassakin masu jotenkin korostuu, vaikka näyttää ihan tavalliselta mustalta kauluspaidalta.
Minä kanssa olen alkanut hikoilemaan ihan uskomattomia määriä ja varsinkin rintojen alta. Koko ajan nenässä sellainen ummehtunut haju. Hyi yäk! Liivit on pakko vaihtaa päivittäin ja rintojen alta pestä useita kertoja päivässä. Ihanaa tämä raskaus!
Sain eilen ne kortitkin postiin, osoitteiden kera... Nyt jopa kirjoitin ne kaikkiosoitteet itselle ylös. Viime vuonna kirjoitin suoraan kortteihin ja kortit postiin... Enkä voinut edes älykkyyttäni laittaa raskauden piikkiin.
Masussa ei kummempaa, on kuulemma kasvanut kovasti vaikken itse ole niin huomannut. Tänään taas hiljaisempi päivä, silloin tällöin muutama muksautus tulee, ettei sentään huolestua tarvitse.
Nyt pitää aloittaa siivoaminen! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kati (rv28+5)