G: mikä on kamalin työ, mitä olet tehnyt?
Kommentit (56)
Joko puhelinmyyjän homma Liikennevalistuksella (terkut kasille!), kestin 3 päivää, tai siivoojana ISS:llä, kestin päivän.
eli olen siivonnut kivojakin kohteita, kuten toimistoja, sosiaalitiloja jne, mutta myös mm. kaupan kalakylmiötä (limaista hommaa!), saippuatehtaassa sekä kylpylää. Kamalaa hommaa kaikki nuo.
Onneksi oli edes aurinkoinen kesä.
Kauppasiivooja.
Hirveitä traumoja jättänyt, epäinhimilliset työajat (ma-la 4:30-9:30 JA 18-21), yksin olin vastuussa suuresta marketista, yksi vammainen apulainen ja yksi osa-aikainen joka suurinpiirtein pesi yhtä grillauskulhoa 2 tuntia ja painui kotiin. Lopetin suosiolla sairastuttuani siellä kamalaan vatsatautiin enkä olisi saanut sairaslomalle jäädä!!
Kamalan iso laitos kaikkine vessoineen sun muine tiloineen.
Opiskeluaikaan sitä kesti pakon kanssa. Kaikki viikonloput, lomat ja usein viikolla iltojakin siellä meni humalaisia höösätessä. Hyi helv... ei koskaan enää!!! Onneksi koulutus on ihan toiselle alalle.
en edes muista lehteä enää... joku luonto/eläinaiheinen muistaakseni täysin turha julkaisu muistaakseni! =D
yhden päivän siellä olin ja totesin että sellainen tyrkyttäminen ei sovi mulle ollenkaan!!
Intialaisten perheyritys, jossa työskentelin perheen (todella pihi perhe) tyttären kanssa ja välillä perheen äidin, joka piti orjana. Ko. naisen vuoksi työntekijä vaihtui usein. Heillä oli mania, että joku varastaa jotain ja piti koko ajan tarkkailla ihmisiä kattopeilin kautta. Asiakasta ei saanut auttaa kauaa, jos kyseessä oli halpa tuote (esim hiusväri). Työtä tein orjapalkalla 6 pv/vko ja työpäivien välissä oli siesta.
Päiväpalkka jäi surkeaksi, kun mansikat alkoivat jo loppua. (edes parhaimmat eivät tienneet juuri mitään) Selkä kipeänä ja sormet kohmeisina sateessa noukittiin mansikoita. Mansikkaisäntä valitti laadusta.
Kaikki muut työt onkin olleet vähintään " ihan jees" -sarjassa.
Ranteet kipeenä pyöritellä palloja,
kuunnella treffiehdotuksia kylän juopoilta,
palkka perseestä.
jonkinlainen mielisairaala nuoremmille potilaille...paha duuni...potilailta kaivettiin paskaa perseesta sormella kun ei suoli muuten toiminut, joskus kaiveltiin myos suusta kun potilas tykkasi syoda ulosteitaan.
Tarjoilijana Saksassa useempana kesana. Ei vois olla v-maisempaa duunia ollakaan. Pomo oli aarimmaisen pihi, edellisen asiakkaan ruuantahteet kaavittiin lautaselta talteen ja laitettiin takaisin kattilaan...saatiin syoda vain asiakkaiden ruuantahteita...olin ekaa kertaa 19v enka osannut kielta enka pitaa puoliani. En ikina unohda noita kesia niiden natsien keskella, vaikka siita on jo yli 10 vuotta aikaa. Kaikki pomot olivat poikkeuksetta vakivaltaisia, kavivat kasiksi jugoslavialaisiin tai turkkilaisiin tyontekijoihin. Itse kuuluis kaitenkin ylempaa luokkaan kun minua heitettiin vain kohti vain tarjottimella...
Palkkaa vain tehdyistä haastatteluista, joitten etsimiseen meni tuntikausia. jos ei saanu kiintiötä täyteen, mitään palkkaa ei tullu. Lopetin kun ekan kerran jouduin humalaisen äijälauman keskelle haastattelemaan...
Ensimmäinen kesätyöpaikka minimipalkalla (no ei siinä vielä mitään)
Mutta asenne harjoittelijoita kohtaan oli tosi alistava ja työilmapiiri huono, tuntui, että päälliköt nauttivat kyykyttämisestä. Olisi ehkä pitänyt lopettaa heti, mutta jatkoin koko kesän.
Siivoojanakin olen viihtynyt paremmin.
Ei siis muuten mitään vikaa, työkaverit oli ihania ja pomot mutta ne asiakkaat!!! Siis oikeasti joku neljäkymppinen äijä jaksaa huutaa naama punaisena, jos big macciä ei oo valmiina...tai perheenäidit jankuttaa, jos ei ookaan lapselle valittavana kuin viisi erilaista lelua kun pitäisi olla 10 mistä valita... Se on aivan uskomatonta, kuinka paljon ihmiset purkaa pikaravintolan kassoille vitutustaan ja mulla on kokemusta asiakaspalvelusta myös kaupasta, kioskilta, vakuutusyhtiöstä ja postista ja missään muualla ihmiset eivät ole olleet niin v-mäisiä kuin mäkissä.
Ja lisäksi eräs allergiapäiväkoti pk-seudulla, VITTU mitä ämmiä siellä oli töissä!!!!!
Muut olleet kivoja töitä. Jopa kaupankassan hommat.
Koko ajan hirveä kiire, kauhea sotku, töykeitä asiakkaita ja hemmetin pieni palkka! Never again! En taida kyllä muutenkaan sopia asiakaspalveluun, on aika lyhyt pinna ;)
täytin konvehtirasioita, tunnin välein vaihdettiin paikkaa jolloin pääsi laittamaan jotain muuta makua rasiaan. Oli vähän tympeetä hommaa. Suklaata sai kyllä syödä niin paljon kun napa veti.
jossa oli sekä karmea työilmapiiri, että joitakin seikkoja, joita en voinut moraalisesti hyväksyä. Työntekijät ja lapsia tapaavat vanhemmat pelkäsivät johtajatarta, joka oli lapseton, tunteeton ja asenneongelmainen sadistinen psykopaatti, joka kävi jopa työntekijöihin käsiksi, jotta kukaan ei saisi tietää, mitä seinien sisällä tapahtuu. Kuulin hänen mm. kiristävän erästä äitiä, joka oli mokannut mutta tapasi lastaan lähes päivittäin, että ei saa tavata lapsia jos ei allekirjoita adoptiopapereita. Myös hänen lastenkasvatusmetodinsa olivat aika outoja.
Itkin joka ilta, ja joka aamu oli hirveää mennä takaisin.
Takahuoneen siivous oli ällöä! Rasvaa ja luujauhoa joka puolella, ja kerrankin jouduin sullomaan täyteen roskikseen sian jalan. Kerran taas yllätin pari rottaa järsimästä jätesäkkiä auki ja levittämässä jauhelihaa ympäri kaupan takapihaa.