Lue keskustelun säännöt.
äitiysraha-asiat, ja ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta
15.12.2005 |
kuka täyttää tuon palkkalapun? itse vai työnantaja.
entäs, kun olen ollut tähän mennessä töissä 3kk:tta ja työssaoloaikaa ennen äitiyslomaa tulee olemaan n.5kk:tta? lasketaanko tulojani siis äitiysrahahakemukseen? kun tuossa puhutaan kuudesta kuukaudesta. ei olis kiva saada vanhojen tulojen - eli opintotuen - perusteella äippärahaa. en voi siis antaa vasta kuin tuon 3 kkden ajalta tiedot tuloistani, vaikka työssäoloaikaa tulee " edes melkein" sen 6 kk:tta
Kommentit (2)
huomioipa, että voit saada paremman äippärahan, jos ilmoitat vain 5kk (vähintään 1kk:n tulot voidaan lukea vuosityötuloksi!)
Otapa selvää! Ei ne kelan tätit sulle rupea korjaamaan äippärahaa paremmaksi..=)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei,
työnantaja täyttää palkkalapun ja laskee siihen kertyneet lomakorvaukset yms. ekstratkin, jotka vaikuttavat mammarahaan, vaikka eivät olisi vielä tilitettyjäkään. Samoin lasketaan koko tuo 5kk, jonka töissä ehdit olla - jos siis nöiden 5 kuukauden + 6.kuukaus, jonka olet ollut tuloitta / jollain muulla tulolla ylittävät 2004 verotuksesi tulot.
Juttele palkanlaskijanne kanssa - meillä ainakin laski niinpäin, että paras mahdollinen tulos minulle. Kelan neuvovassa numerossakin olivat hyvin avuliaita ja asiakasmyönteisiä.