Entinen jehova-ystävä lähetti " kivan" kirjeen tänään
Jouduin lapsena vaikeuksiin vanhempieni kanssa, koska he eivät onnistuneet kasvattamaan minusta jehovaa pelkäävää uskovaista, vaan valitsin oman uskonnottoman tieni. Kävin läpi todella pitkän ja vaikean taistelun, joka vei minut jopa suljetulle osastolle, koska otti niin koville joutua vanhempiensa ja sisarustensa hylkäämäksi; jouduin muuttamaan kotoa pois.
Mulla oli niihin aikoihin eräs jt-kaveri, joka oli kovastikin tärkeä. Kun seurani huomattiin " huonoksi" , kaverini manipuloitiin karttamaan minua ja lopulta hylkäämään ystävyytemme.
N. 10 vuotta tapahtuman jälkeen tämä ystäväinen lähetti mulle mailia, jossa hän kyseli kuulumisia, ylisti ystävyyttämme ja toivoi, että voisimme tutustua uudelleen. Kun sitten laitoin vastausmailia, jossa kerroin nykyisestä elämästäni, niin tämä nuori nainen laittoi minulle ihan perinteisen kirjeen, jossa kirjoitti huomanneensa mailini perusteella, ettei musta tule enää jehovan todistajaa. Hän siteerasi omaa raamattuaan, ja perusteli sieltä löytämillään kohdilla sen, ettemme voisi enää koskaan olla ystäviä. Samoin hän tulkitsi hyvin menemiseni kehuskeluksi ja luuli, että yritin vakuutella hänelle elämäni paremmuutta.
Hän kirjoitti erittäin ylimieliseen ja loukkaavaan sävyyn. Hänen kirjeensä valui teennäistä huolta harhaanmenneestä elämästäni.
Ei jumalauta, se kirje oli ihan seko! " ..haluan miellyttää enemmän jehovaa kuin ihmistä. Jehovalle tulee paha mieli, jos olen sun ystävä.." yms. Kirjeen lopussa hän lausui dramaattiset hyvästit.
En osannut muuta kuin itkeä! Onko tuo jotain kiusaa, vai mitä?? Kirjotin " kaverille" vielä mailin, jossa kehotin häntä miettimään ensi kerralla sanomisiaan tarkemmin, koska hänen koppava ja mustavalkoinen asenteensa loukkaa muita syvästi. Viiraakohan sillä pahasti tai jotain? Ekassa kontaktimailissa luki kaikkea " true friendship never die" ja muuta paskaa. Kyllä tuli paha mieli ja koko ilta meni pilalle, vaikka heitinkin kirjeen lehtikoriin ja vannoin unohtavani tämän sekoboltsin samantien.
Huoh, kaikki vanhat haavat repesi taas..
millä tapaa rahanahneita?