Mites muilla?
Kuinka helposti miehesi voi jäädä töistä pois, jos itse olet esim sairaana etkä voi hoitaa lasta / lapsia? Vai onko niin, ettei miehesi malta jäädä pois töistä?
Meillä on tästä asiasta käyty viime aikoina keskusteluja, kun olin itse jokin aika sitten kovassa kuumeessa ja lääkekuurilla ja sain kerjätä, että mies oli yhden päivän kotona, vaikka työ on sellainen, että olisi voinut olla toisenkin päivän kotona... Lapsia meillä on kaksi ja touhua siis riittää...
Muutenkin minusta tuntuu, että kun itse olen hoitovapaalla, mieheni olettaa, että selviydyn kaikista kuvioista (neuvola, hammashoidot, lääkärit jne) ihan itsekseni enkä kaipaisi apua... tympeää!
Noh, nyt olemme aiheesta päässeet keskusteluasteelle ja täytyy toivoa, että asiaan tulee muutos. Työt alkaa minulla parin kk kuluttua, että sitten olemme samalla viivalla mieheni kanssa ja hommat jaetaan!
Kommentit (2)
mies opettaa laumaa lapsia, joten eipä voi olla pois töistä, vaikka mulla olisi kuinka kuumetta. Kaipa voisi ottaa palkatonta, mutta aika kalliiksihan tuo tulisi. Onneksi jotkut päivät on sentään vähän lyhyempiä, ajattelin minä kun viime viikolla olin kuumeessa rintatulehduksessa ja vauvan kanssa kaksin kotona. Kaikki hammaslääkärit yms on mun kyllä hoidettava ihan itsekseni, vaikka toki mies mielellään hoitaisi jos voisi. Yritän järkätä kampaajat ja hierojat ja muut sellaiset joko lauantaiksi tai sellaseksi päiväksi, jolloin mies pääsee aikaisemmin.
Meillä siinä mieles ihan hyvä tilanne ku mies on ystävänsä firmassa töissä ja aika hyvin pääsee aina kotia siks aikaa jos mulla on vaikka kampaaja, hammaslääkäri tms.johon ei voi lapsia oikeen ottaa mukaan. Mutta mun mies ajattelee kuitenkin aina niin taloudellisesti että ei ihan helpolla oo töistä pois...jos vaikka vaatisin pitämään koko päivän vapaata jonku hamppilääkärikäynnin takia niin empäs usko että suostuis:) Mutta keskustelkaa asiasta ja kyllähän se on nyt ihan selvää että ei pienen lapsen kans esim. hammaslääkärille voi lähtee. Toivottavasti saatte asian selvitettyä:)