****SYYSKUISET KOHTI LOPPUVIIKKOA****
En huomannut syyskuisille tuoretta pinoa, joten päätin aloittaa...
Takana oikein touhupäivä ja käyn itse vielä jotenkin " ylikierroksilla" , ei oikein kunnolla nukuta vielä... Oltiin päivällä kaverin luona ja vietimme siellä " kotiäitien pikkujoulua" ;) Meitä oli 3 äitiä ja yhteensä 7 lasta =) Sitten olin pojun kanssa siellä rokotetutkimuksen ekalla käynnillä. Verinäytteen otto meni mahtavasti puudutelaastarin ansiosta, poju ei huomannut mitään! Molempiin reisiin tuikattiin rokote ja sitten tuli kyllä iso itku, mutta mieli leppyi nopsaan, kun sai lohdukkeeksi rintaa... Illalla meillä onkin sitten ollut vähän ärtsympi pikkuherra ja lämpökin nousi hiukan (38,1), mutta sain hänet kuitenkin hyvin klo 22 yöunille. Saas nähdä, heräilläänkö sitten yöllä. Yöt normaalisti menee tosi hyvin, syö vasta aamulla klo 6-7 ekan kerran. Päikkäreitä nukutaan yleensä 3:een otteeseen, mutta joskus risaisempikin päivä ja nukutaan miniunia useita... Mutta sellaista se on, enää en niin kauheasti stressaa rytmiasioista kuin esikoisen kanssa...
Kirjoitelkaahan syysäidit =)
Noppis ja poju 2,5 kk ja neiti 4 v.
Kommentit (25)
syksyn_tyttö kyselit nukkumisista. Meidän poju nukkuu vallan omassa pinniksessä, mutta hän ei syö enää yöllä, vasta aamulla 6-7 herää syömään. Mutta alusta asti hän on ollut sellainen " yksinnukahtaja" , eli omassa sängyssä parhaiten uni tulee. " Vanhasta tottumuksesta" yritin alussa nukuttaa syliinkin (esikoinen nukahti suurimmaksi osaksi vain syliin), mutta huomasin, että sylissä poju vääntelehtii vaan tuskaisesti ja sitten tajusin antaa hänelle nukahtamisrauhan omassa sängyssä ;) Joten olen enemmän kuin tyytyväinen, että nukahtaminen ja nukkuminen menee näin mukavasti! Nyt on aamutankkaukset ennen päikkäreitä meneillään, joten pitää mennä =)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Noppis ja poju 2,5 kk
Meillä nukutaan perhepedissä...Pinnis on kyllä siinä sänkymme vieressä, mutta harvemmin on nyt tullu käytettyä, yritetty kyllä on. Mutta oikeastaan en ite jaksa tuota pinnikseen nukuttamista, kun se menee aina huudoksi (pää pyörii, kädet heiluu, tutti tippuu lattialle jne..) ja kun on ne yösyömiset kuitenkin...
Oikeastaan stressasin ihan hirveästi sitä, että tyttö nukkuu meidän välissä kun ajattelin että sitten ei opi koskaan omaan sänkyyn. Nyt oon antanu olla ja tehny just niin kun parhaalta tuntuu..Ja tällä hetkellä tuntuu parhaalta nukkua yhessä, niin me kumpikin nukutaan paremmin :) Mutta kun yösyömiset loppuu kokonaan, siirrän tytön siihen omaan sänkyynsä...;)
maaly
Meillä poika nukkuu pinniksessä. Simahtaa sinne iltasella joskus pullo suussa ja joskus ihan itsekseen. Heräilee " alku unissa" monta kertaa mutta sitten tuttia suuhun :) Nukkuu yleensä kapalossa tai nyt ollaan myös kokeiltu mahalleen nukkumista.
Kapalo on kyllä parempi ettei kädet viuhdo joka suuntaan :)
Yö syötöllä otan kainaloon ja laitan takaisin pinnikseen! Aamulla 6den jälkeen nukkuu meidän keskellä, koska niin levotonta unta, koko ajan tuttia suuhun, plääh...
Päikkärit nukkuu meidän sängyssä mahalleen tai vaunuissa ulkona.
Ensimmäisen kuukauden nukkui koko yön meidän keskellä koska söi niiiin monta kertaa yöllä ja oli rasittavaa aina nousta sängystä..
Jeps..
Lume ja poika n3kk
Minäkin pitkästä aikaa ehdin/jaksan kirjoittaa kuulumisia :)
Meillä yöt jatkuneet 1-3 tunnin välein heräämisillä, eli parhaana yönä herätään 5 kertaa :( Joka kerta syödään vähintään vartti! Mikäköhän oikein on, kun päivisin syömisvälit ei oo muuttunu miksikään? Masuansa aina välillä valittelee ja varasinkin meille vyöhyketerapian maanantaiksi, joskohan se auttais.
NASU: täällä kohtalotoveri, eli olen joutunut sen letkun myös nielemään ja oikeesti voin sanos, että mikään ei ylitä sitä toimenpidettä kamaluudellaan, hoitsu käski niellä ja oksennus vaan pukkaa :(
Syyskukkakohan se oli joka kyseli nukkumisjärjestelyitä...
Meillä nukutaan omassa pinniksessä ja jos jotain positiivista pitää meidän viime viikoista etsiä on se se, että poika on oppinut nukahtamaan yöunille itse! Tissittelyn jälkeen vaan väsyneenä sänkyyn ja sinne pienimies simahtaa vartin sisään :)
Ja onhan meillä ruvettu naureskeleenkin, ihan meinas kyyneleet tulla, kun poika hoitopöydällä päästi naurahduksen, pitihän sitä itten naurattaakkin ja parhaat naurut tulee just hoitopöydällä.
Viikonloppuna olis tehtävä joulusiivous ja pestävä muutama matto :(
Hyvät joulunodotukset ja viikonloput kaikille mammoille perheineen!
Outi ja Viljami 3 kk + 11 pvää
Pikaiset kuulumiset..
Huomasin että taitaa meidän tytölle tulla masuvaivoja aina kun syön suklaata.. Ainakin nyt 2 kertaa tullut ihan selkeästi kun olen vetänyt puoli paketillista (!!) konvehtirasiasta niin seur. päivänä ollut kärttyisämpi ja paukkua/itkua tullut enempi. Täytyy välttää suklaata sitten kokonaan ja ihan hyvä niin, onkin jäänyt kiloja raskaudesta n. 7 kg.. Olen kyllä liikkunut ahkerasti vaunujen kanssa mutta kun karkkikin on maistunut aikas usein niin ei ole ihme että on jäänyt.
Laskettiin tänään pinnasängyn toista reunaa alas ja laitettiin se ihan kiinni meidän sänkyyn. Jos tulisi näin nukutettua tyttöä useammin omassa sängyssään. Kun nyt hän nukkuu siellä vain sillon tällöin, hyvä jos kerran päivässä. Päiväunet nukkuu monesti sitterissä (helppo nukuttaa siihen) ja ulkona vaunuissa ja yöunillekin tulee monesti nukutettua viereen meidän sänkyyn, kun siihen niin helposti nukahtaa tissittelyn jälkeen. Helppoahan tämä nyt näin on mutta ei kauaa varmaankaan.. hyvä olisi tytölle opettaa että pinnasänky on nukkumista varten. Koska sitten kun tyttö alkaa enemmän liikkumaan niin minä en varmana saa unta samassa sängyssä. Nytkin on välillä jo melkoista touhua kainalossa kun mahalleen pitäisi kääntyä HETI kun vähänkin on tolkuissaan :) heti alkaa nuppi tutisemaan ja ähinä käymään, aika huvittavaa kyllä välillä :)
AJattelin sitten että koittaisi nukuttaa omaan sänkyynsä ja kun laita on alhaalla niin on helppo silitellä päästä ja nostaa tuttia.. Saas nähdä kuinka käy, täytyy siirtyä sinne asteittain tai muuten menee huudoksi..
Miten teillä nukutaan??? Tai siis missä??? Kokonaanko pinnasängyssä? meneekö helposti? ja nukahtaako itsestään vai täytyykö nukuttaa??
No niin nyt menen minäkin jo nukkumaan. Öitä!!
äiti ja tyttö 2,5 kk