Onkohan kukaan tänä jouluna vieläkin rahattomampia kuin me :' ' ' (
Kommentit (10)
Ja esim. uimahalliin joudun kuitenki maksamaan kokohinnan, sä pääset puolee hintaa. Nin ja on kyllä rahat ihan loppu, onneks 20. pv tulee lapsilisät!
Hauskaa joulua, eihän kaikki ole rahasta kiinni! ;)
Tietysti toisaalta tajuan miksei, mutta toisaalta en. Hyvää joulua, tietysti annoin rahaa vähävaraisten joulukeräykseen n.10 e.
Vierailija:
Tietysti toisaalta tajuan miksei, mutta toisaalta en. Hyvää joulua, tietysti annoin rahaa vähävaraisten joulukeräykseen n.10 e.
ei ole varaa ostaa vauvalleni eikä miehelleni edes sitä yhtä lahjaa.
tapelkaa vaan mun puolesta rauhassa siitä pitääkö miehille ostaa taulutelevisio lahjaksi, miekin ostasin jos ois varaa.
anopin luo mennään syömään, saadaanpahan edes jouluruokaa.
Ja pakolaisavustukseen, nälänhätäisille, sotien uhreille, veteraaneille jne...
Miten teillä sitten on varaa pitää nettiä? Mä en usko tätä ollenkaan..
Yh-opiskelijanakin elätin itse perheeni. Oli tiukkaa, mutta mistää oleellisesta ei ollut pulaa. Suomen sosiaalitoimi pitää kyllä huolen jos ihminen itse pitää myös itsestään.. Sitten on nämä jolta valuu se raha ties minne ja niitä en kyllä haluakaan auttaa.
Hoitotuella oleva, työtön opiskelija ei voi tituleerata itseään automaattisesti köyhäksi (kuka haluaakaan väliaikanen vaihe monesti jopa täysin harkittu sellainen).
Itse annan joulurahaa ja joka kuukausi Afrikkaan, siellä oikeasti sitä tarvitaan.
Köyhätkin haluaa pysyä kuitenkin mukana tässä päivässä!Tietokone alkaa olla nykyaikana välttämättömyys jota ilman on aika hankala olla.Meidän tietokone on vanha ja aika hidas,mutta parempaan ei ole varaa.
Lahjoihin on käytettävissä ehkä 100 eur. ja omia lapsia on jo 4 siihen päälle kummilapset.Ei ole kauhean arvokkaat lahjat kellekään,mutta pääasia kai se ajatus on.
Hyvää joulua kaikille!!!
Suhteellisessa köyhyydessä kysymys on juuri siitä, että on vähän varoja käytettävissä suhteessa suomalaisiin keskivertoihmisiin. Vaikka ei uhkaa suorastaan nälkäkuolema, joutuu tinkimään paljosta siitä, mitkä suurimmalle osalle ovat kutakuinkin arkisia perustarpeita. Myös suhteellisessa köyhyydessä elävän osa on erittäin raskas, eikä tilanne aina (likimainkaan) ole itse aiheutettu.
Voi olla, ettei tämä " aines" arkipäivässä keskiverto av-mammalle esittäydy, onhan jo pelkästään raha-asiat äärettömän henkilökohtaisia asioita..
joululahjaostoksistaan. Kateellisena kuuntelen :-( Ens jouluna tilanteen on pakko olla toisenlainen. Töitä ON löydyttävä.