Kuinka paljon näette vaivaa lahjojen hankkimisessa miehellenne?
Tuli mieleen kun joku oli säästynyt ne 1250€ että kuinka paljon te muut teette sen eteen että mies olisi tyytyväinen?
Minä olen huomannut että mieheni on kuin iso lapsi, eli hän todella odottaa joulua. Ostan joka joulu noin 10 lahjaa joista puolet sellaisia oikeasti järkeviä/hyviä lahjoja, tv, tietokone, tallentava dvd jne. Jotenkin säälin aina niitä miehiä, jotka saavat vain kerraston ja suklaata. Enkä oikeastaan ihmettele yhtään jos parisuhteessa menee sitten huonosti, kun ei haluta tehdä toiselle yllätyksiä.
Kommentit (31)
ostaisin taulutv:n joululahjaksi! Hyppäisi kattoon suorastaan ällistyksestä. Perheessämme on vain yksi kasa rahaa, johon kumpikin laittaa ansionsa, minä äitiyspäivärahani ja mies palkkansa. Mies vielä aina paasaa, kuinka turhaa kerskakulutusta on vältettävä ja kuinka hän mitään ei niin inhoa kuin typerää ostamista ostamisen vuoksi. Vanhaa pitää korjata jos suinkin mahdollista jne. Lahjaksi hän saa harrastuksensa aiheisen kirjan.
Taas olen onnellinen, kun minulla on niin erinomainen mies!
Mahdanko elää edes samassa maassa esimerkiksi numero 15.sta kanssa? Miksi ostaisin miehelleni ison taulu-television, kun hän ei juurikaan katsoa telkkaria? Miksi ostaisin hänelle tietokoneen, kun hänellä jo on sellainen ja käyttää sitä lähinnä vain työntekoon? Siis mitä urheiluvarusteita minun pitäisi aikuiselle miehelleni ostaa, miehelle, joka harrastaa hiihtoa, juoksua, lenkkeilyä, uintia...?
En kestäsi lapsiaikuista miestä päivääkään. Yööööök! Onneksi mieheni on älykäs, luova, tasapainoinen ja kypsä AIKUINEN ihminen, joka nauttii aidosti lasten ilosta, joulutunnelmasta ja siitä, että meillä on jouluna ja pitkällä joululomalla aikaa olla yhdessä kiirettä, tavata ystäviä ja sukulaisia, valvoa kynttiliden ja viinilasien kanssa takkatulen äärellä, saunoa, käydä avannossa ja nauttia kaikesta. Ei tähän mitään kalliita lahjoja tarvita, vaikka meillä niihin varaa olisikin.
Vierailija:
Te jotka väitätte että miehenne ei arvosta kalliita lahjoja tai materiaa, niin kokeilkaapas joskus. Ostakaa esim. iso taulu-tv tai tietokone tai urheiluvarusteet...jos mies on kiinnostunut tuollaisista jutuista. Huomaatte varmaan pian että miehenne on selvästi tyytyväisempi vaimoonsa. Ei tuollaisia asioita voi järjellä selittää, mutta tunteet muuttuu, jos kokee ihania antamisen ja saamisen iloja.
urheiluvarusteita jos mies harrastaa jotain. Eli ostaa jonkun sellaisen asian mikä on miehelle tärkeä. Sinun tapauksessa miehesi nauttisi varmaan eniten aamutossuista....jaiks että teillä on niin homoja miehiä:)
jota ei itse keksisi ostaa. Toiset taas, että jotain hyödyllistä, mitä oikeastikin tarvitsee. Tapoja on niin monia.
Oma mieheni on elektroniikan ystävä, mutta minulla ei tulisi mieleenikään ostaa hänelle jotain taulu-tv:tä. Ostaisin kuitenkin vääränlaisen. Hän haluaa itse tuollaiset ostaa ja niitä ensin tutkiskella ja vertailla. Ja tuskin ilahtuisikaan, jos yhteisistä rahoista ihan yllätyksenä jotain niin kallista ostaisin.
Ei hän muutenkaan ole niin lahjojen perään. Toki on iloinen, että häntä muistan paketilla, mutta ei sen tarvitse olla mitään kallista. On ollut jouluja, jolloin ei ole ollut rahaa paljon muuhun kuin niihin sukkiin;).
Täksi jouluksi olen ostanut hänen lempituoksunsa, joka pääsi juuri sopivasti loppumaan. Aion vielä tällä viikolla käydä ostamassa yhden takin, jota hän katseli kaupassa. Tiedän, että molemmat lahjat ovat mieluisia.
Joskus tosin on kiva ostaa lahjaksi jotain härpäkettä, hyvä taskulamppu, elektroniikkaa tai työkalu niitä tarvitsevalle. Mutta meilla aletaan olla tilanteessa, jossa kaikkea tarpeellista on jo ja tavaran ostaminen vain ostamisen vuoksi on älytöntä.
Samoin minusta olisi outoa ostaa enemmän kuin yksi lahja.
Meillä kalliit hankinnat (sanotaan nyt yli 150 euroa) ietitään yhdessa, kun yhteisessä taloudessa eletään. Siksi en tosiaankaan laittaisi tonnia johonkin lahjaan.
Arvaa rakas ap mitä minun mieheni toivoo joululahjaksi? Vaatteita. Toivoi pitkiä kalsareita ja työpaitoja. Mieheni on kiinnostunut ulkonäöstään, hän ei kulje kauhtuneissa vaatteissa vaan tykkää olla edustavan näköinen. Tämän lisäksi hän luottaa minun makuuni ja tietää, että osaan ostaa juuri hänelle mieluisia vaatteita. Joten toivoi vaatteita.
Minusta olisi todella noloa ostaa miehelle taulutelevisio tai tietokone. Meillä on tietokone ja tv ja molempia käytetään yhdessä. Miksi minun pitäisi ostaa miehelleni jotain sellaista (kaikki perheen rahat käyttäen) josta SINUN miehesi tykkäisi? Miksi minä en saa ostaa MINUN miehelleni sellaista lahjaa, josta HÄN tykkää?
Ostakaa miehillenne jotain mistä hän oikeasti tykkää. Jos miehesi on niin nappeli mies että tykkää vaatteista, niin silloin hänelle ne ovat oikea lahja. Tosin luulen että miehesikin tietää ettet mitään muuta osaisi ostaa niin siksi pyytää vaatteita:) tai sitten miehesi on salaa kiinnstunut omasta sukupuolestaan:) T: olinkohan 15
Ja sitten lisäksi joku henkilökohtaisempi juttu. Edellisellä kerralla hankin hänelle hänen lempibiisinsä soittorasiana. jouduin tilaamaan sen ulkomailta, ja vaikei kallis ollutkaan tuli tunne, että nyt tuli hankittua JOTAKIN kivaa!
Tänä vuonna yritän keksiä jotain " yhtä erikoista" , mutta vielä en tiedä mitä, kun ei rahaakaan tosiaan kovasti ole.
ME aina annamme toisillemme monia paketteja, ihan vain koska se on niin kivaa!
hirvikiväärin taannoin lahjaksi, kun sitä toivoi, mutta sille onkin käyttöä ja saadaan pakastimeen purtavaa. Vetelät taulutelkkarimiehet on syvälta, takapuoli leveämpi kuin hartiat, hyi helkkari ;)
t. 24
Olet todella, no, typerä.
Vierailija:
Ostakaa miehillenne jotain mistä hän oikeasti tykkää. Jos miehesi on niin nappeli mies että tykkää vaatteista, niin silloin hänelle ne ovat oikea lahja. Tosin luulen että miehesikin tietää ettet mitään muuta osaisi ostaa niin siksi pyytää vaatteita:) tai sitten miehesi on salaa kiinnstunut omasta sukupuolestaan:) T: olinkohan 15
Eikä minun tosiaankaan tarvitse nähdä vaivaa selvittääkseni mitä hän haluaisi, koska hän ihan varmasti ostaa sen haluamansa itse, ja mitään turhuuksia hän EI halua. Ihan samoin kuin minäkin.
Onko niin vaikea ymmärtää, että me emme halua lahjoja keneltäkään, ostamme tarvitsemamme itse itsellemme ja muuta emme halua.
Lapsillemme ostetaan lahjat eikä muille. Jotenkin typerää aikuisten vaihtaa lahjoja keskenään.
t.14