Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia minkä luulit toisenlaiseksi ennen synnytystä ja sairaalaan menoa:)

Vierailija
14.12.2005 |

Niitä tärkeitä ja vähemmän tärkeitä juttuja kun tuli silloin mietittyä...

Itse raahasin sairalaan repullisen siteitä, kun ajattelin että niitä tarvitaan siellä... Tottakai sairaalassa oli vessassa siteitä:)

Kaverini ei tiennyt, että vauvan jälkeen pitää " synnyttää" istukka...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen ei ollut lähimainkaan sitä mitä olin kuvitellut vaan paljon vaikeampaa :P

Vierailija
2/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä voi myös paikat revetä. Sitten synnytyksen jälkeen vasta muistin, kun kätilö sanoi, että pitää laittaa tikkejäkin.

Ja itse synnytyskivut kuvittelin aivan erilaisiksi. Odotin sellaisia viiltäviä kipuja, mutta eihän se ollutkaan sellaista... Onneksi!

Lisäksi kuvittelin, että synnytyshuoneessa on kova hälinä.

Mutta eihän siellä ollut muita kuin se kätilö ja me ja kaikki oli ihan rauhallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, olin kipeämpi synnytyksen jälkeen kuin aikana.

Vierailija
4/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan tuodut liivinsuojat jäivät käyttämättä, kun hyvä kun 10 ml sai tiristettyä vauvalle koko sairaalassaoloaikana.

Vierailija
5/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin sitten koko sairaala-ajan kaksilla liiveillä :S

Liivinsuojuksia toi mies, mutta rintaliivejä ei ikinä muistanut tuoda

Vierailija
6/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty antamaan minulle puhtaita neuloja ja liuskoja verensokerin mittaamiseen, kun olen diabeetikko (omat insuliinit oli kyllä mukana, mutta neulat unohtuivat siinä hässäkässää) kun tulin synnyttämään supistusten tullessa 3-10 minuutin välein.

Olivat sitä mieltä, että minun on hommattava ne jostakin ITSE. Kun soitin neuvolan-tädille, niin johan tuotiin neuloja diabetespolilta...

Mietin vaan, että jos sinne tulee auto-onnettomuudessa loukkaantunut diabetes-potilas, niin pitäisikö hänenkin lähteä hakemaan niitä kotoa??

Vierailija
7/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siellä tarvitse lojua ja kärsiä 18 tuntia..

Minäkin raahasin siteitä laitoksella mutta mielestäni se oli hyvä kun ne niiden sitet on kykkä onnettoman kamalia paksuja tumppuja! =)

Vierailija
8/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti asetella vauvan huulia ja suuta oikeaan imuotteeseen jne. Myös vauvan kantaminen tuntui hankalalta :)

Vierailija
9/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän oli täysin kivutonta!!

Vierailija
10/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kakka, vaan esikoispoika ;)

Vierailija
11/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusin vain että nyt paskattaa ja häpesin samantien :)

Vierailija
12/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kuvitellut supistelujen oleva niin kipeitä. Multa meni koko ajattelukyky, onneksi mies oli mukana joka huolehti...

Vierailija
13/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huusin vain että nyt paskattaa ja häpesin samantien :)

11

Vierailija
14/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva näkeminen!! En olisi ikinä voinut kuvitella sitä, miltä oman lapsen näkeminen tuntuu. Sairaalassa mä välillä vaan tuijotin lasta ja ihmettelin, että " siinä se nyt on" .

Vierailija
15/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelin että hän olisi ollut sellainen vaaleanpunainen puhdas ja tuoksuva pieni nyytti (ihan niinkuin elokuvissa). No sellaisen nytin sain kyvetyksen jälkeen syliini :)

Vierailija
16/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu hämmensi kun meidät vaan jätettiin osastolle ja heippa:) Jouduin soittamaan perään kelloa, että hei, mitä tuolle vauvalle pitää tehdä... En ollut koskaan aiemmin edes pitänyt vauvaa sylissä:)

Liivinsuojukset myös oli aika turha juttu, tosiaan se 10ml oli kova saavutus...

Vierailija
17/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiennyt jälkisuppareista mitään, aika shokki olivat.

Vierailija
18/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kivunsietokykyni ( en jaksakaan useampaa vuorokautta kipua, joka lyhytkestoisempana olisi siedettävissä)

* yksityisyyden suojan lasku:

- olen wc:ssä pöntöllä, niin laitoshuoltaja tms. tulee siivoamaan. lähtee hakemaan lisää wc-paperirullia ja jättää oven auki käytävälle.

- mulla on vaikeuksia ymmärtää edellä olevaa edes laitoshuoltajalta, mutta vähän samaan tapaan fysioterapeutti tuli kyselemään/tiedottamaan jostakin lantionpohjalihasten kuntoa käsittelevästä tilaisuudesta kun olin myöskin pöntöllä. fysioterapeutti vähän enemmän koulutettu kuin laitoshuoltaja, niin luulisi olevan vähän kykyä ajatellakin. mut tällanen kait yleinen käytäntö sairaalassa. toki henkilöillä kiire, mut potilasmukavuus lisääntyisi, jos voisi odottaa lyhyen hetken.

nyt olen työelämässä, ja saan kyllä käydä wc:ssä ihan rauhassa, vaikka olisi kuinka kiire.

Vierailija
19/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teinnyt että mies joutuu lähtemään kotiin tunti synnytyksen jälkeen ja että vierailuaika on vaan 1,5h päivä

Vierailija
20/29 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosin verta ihan hirveästi ja oikein pelästyin, että onko se normaalia. Ne isotkaan siteet ei riittäneet, vaan kamalia lammikoita valui lattialle kun kävelin vessaan.

Toinen yllättävä asia oli se, että lapsen hoitaminen oli oikeastaan alusta asti tosi helppoa. Olin kuvitellut asian vaikeammaksi ja että vauva olisi jotenkin niin hauras ja särkyvä, ettei sitä uskaltaisi oikein syliinkään ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme