~~||*||~~Truplien keskiviikko keskustelut~~||*||~~
Kommentit (41)
Tervetuloa koto Suomeen takaisin. Ilmat ainakin taisivat suosia teitä koska ex-mieskin oli ihan musta palattuaan samasta maasta ;)
Matka kertomusta kehiin kunhan jaksat :) *odottaa jo..*
Talvikille tsemppiä loppu rutistuksiin ja toivotaan et mieli pysyy korkealla vaikka kynsin ja hampain. Ihana pikkuinen tulossa, nyt ei kärvistellä ;)))
Miitsu, kerrohan mitä Äitee sitte otti asian. Uskon et menee kaikki hyvin koska äidit yleensä ihastuvat ajatuksesta mummiksi tulosta :)))
Nyt poika inisee, meen kattoo..
Marieela! Kiitos vinkistä! Mä luulen, että en oo ruutannu sitä tarpeeks syvälle sinne suuhun niin on päässy sylkemään pois. Mutta illalla koitan uusin voimin..
Kovasti voimia sullekkin pienen poloisen hoitamiseen ja pikaista paranemista pojalle!
Hönttä! Voi sua ja sun juttuja..*reps ja kops* Tuotakin on niin helppo kuvitella mielessään mitä inhokkimolla on saanut kestää! =)
Talvikki! Hyvä että ees ne sappiarvot on pysyny aisoissa. Kovasti jaksuja loppumetreille, ei mikään ihme että alat olla jo melkosen kypsä.
Himskutti, kun en mä aatellu ollenkaan ettei sinä lääkkeessä ois yhtään ylimäärästä, mä jo aamulla annoin yhden millin lisää, kun sitä tuli niin paljon ulos. Höh, mikseivät voi varottaa purkin kyljessä. No nyt ei oo ainakaan sitten yhtään varaa hukata.
Mulla on muuten tuo babu. Ihana liina.. mutta mulle laiskimukselle liian hankala. Ostin kuopusta ajatellen, mutta enpä tainnu viittä kertaa enempää käyttää. Mä kun olin niin laiska tekemään sidontaharjotuksia ja esikoisen aikana totuin käyttämään pikaliinaa joka vaan heitettiin olalle. (maya wrap pouch, se on kyllä loistava!) Tuon pienemmän vauva-aikaa ajatellen sen olin ostanu, mutta mä en heti oppinu häntä siihen mukavasti laittamaan niin jäi käyttämättä. Kavensin siitä ne päätkin ettei ois liian iso solmu. Samoin ostin kuopusta ajatellen vesiliinan, ei tullu kertaakaan käytettyä, mutta eipä ollu rantakelejäkään hirveesti. Nyt just muuten tässä tajusin, että sehän ois ihan huippu kätevä apuväline vauvauintiin suihkun ajaks, pitääkin kaivaa se kaapin kätköistä ja kokeilla.
Johelle! Tervetuloa kotiin! =)
Mariposa! Niin, mitkä ne sun päivät olikaan? Toivottavasti tää nega oli vaan liian aikasin testattu ja muuttuu pikapuoliin!
Pyykkejä olen pessyt, muuta en juurikaan ole aikaan saanut.
Notkun ja kotkun täällä, ja välillä edelleen sohvalla ;)
Plääh, tylsistyttää jo todella tämä kotona olo -> seinät tosiaan kaatuu päälle...
Nyt menee reipastumaan *yrittää kaikkensa*
Kävin kelalla selittelemässä mun varattomuutta, ei meinannu täti uskoa etten ole saanu viime maaliskuun jälkeen mistään senttiäkään rahaa mistään. Ihmettelin vaan että millä olen eläny. Pyhällä hengellä. ;D Noh,jospa ne sieltä auttas vähän ja opintotukeakin voisin taas kokeilla hakea.
JOHELLE: Tervetuloa takas!!! Oli varmasti ihana reissu, heti kertomaan kun saat jetlagin tasattua! :)
MIRULII: Juu ois kiva sit vähän nähdä minkä näköinen teitin uus talo on, jos vaan haluat laittaa kuvaa postiin. Mulla vaan talokuume nousee ja nousee.. Johtuu kyllä osaksi siitäkin ettei mies haluais tähän " pieneen" taloon lapsia, koska tilaa on muka niin vähän (100m2) ja sit ois pikkunen raksa-aikana, ja se on raskasta. Phyh, sanon minä. Ei kai se luule että minäkin oisin sitä taloa rakentamassa.. ;D
Kamalasti paranemisia sairastaville pienille.. Mitä ihmeen pöpöjä ne tontut on sieltä korvatunturilta tuonu. :/
Ketkä kaikki kysykään, mulla on kp31/28-49, eli ei ois oikeasti edes kannattenu vielä testata, mutta halusin varmistua ihan vaan viikonlopun takia.. Siellä juhlissa tulee varmaan otettua pari.. päivää. ;D Hellu oli ihan " neutraali" kun sanoin että se on nega. Sit se meni ehkä lievästi lukkoon kun hirittelin ja se luuli että on sittenkin plussa. Niin ja haukku mut hulluksi kun huijasin sitä. ;) Nyt vaan pitäs saada se töistä kotiin pupuileen, jos se ovis onkin siellä tulossa. Kyselin jo vähän siitä viikonlopun majoituksestakin.. että onko omaa rauhaa vai nukutaanko muiden kanssa samassa huoneessa. Melko iso mökki on, joten ei tarvii sitä mahdollisesti lähestyvää ovista missata sen reissun takia.. =)
Nyt pitäs mennä siistiin tätä huushollia, en käsitä kuka täällä sotkee KOKO ajan..
kauhee kun väsyttää taas niin p' ' keleesti,täytyy varmaan mennä oikasee hetkeks. Sit on vaan kiva kun ei saa sit illalla unta ja aamulla tarvii kuitenkin nousta. =/
TERVETULOA kotiin JOHELLE. Minäkin täällä palan halusta kuulla matkakokemuksia. *matkakuume taas nostaa päätään*
Mariposalta piti kysyä, ihan siis vaan tosi ystävällisesti ja mitään pahaa tarkottamatta, että meinaatteko nyt sitten kuitenkin yrittää sitä vauvaa, kun mä muistelin jotain että se sun mies oli ollut vähän " vastahakoinen" tossa jokin aikaa sitten, vai oonko taas sekottanu/muistan väärin. Mä ajattelin vaan, että mä en ainakaan uskaltais ees yrittää, jos en olis varma siitä et miten mies sit suhtautuu jos tuleekin tärppi...
MIITSULLE oon kade, kun olit niin ahkerasti siivonnu. Mun tarvis kans pestä lattioita ym (eilisestä jäi hommaa vielä) , mut jotenkin on taas niin vetämätön olo että huh.
Outoa tää väsymys, mietin et johtuuko vaan tästä pimeästä vuodenajasta vai siitä et käytiin äsken kaverin kanssa Rossossa syömässä. ----> raskas ruokako se vaan väsyttää.
Kai se on pakko antaa periks ja mennä tutii vähäks aikaa ja katsoa sitä siivoomista sitten.
väsy-mii
P.S. Sillä aikaa kun oltiin siellä Rossossa, oli alkanut sataa VETTÄ. =( Ja nyt sitä tulee ihan taivaan täydeltä, _tosi_ jouluista!!!!! =/ =(
Eli katon tässä samalla telkkaria. :)
MII: Hyvä kysymys. :) Mies on semmonen imbesilli, että ei ota tajutakseen että se on sen " vuoro" huolehtia ehkäisystä. Minä en halua syödä tai muutenkaan käyttää MITÄÄN hormonipitoista ehkäsyä, koska haluan olla ihan luomuna ja saada kierron ja oman hormonitoiminnan tasoittuun, ettei se raskautuminen ois sitten ainakaan sen takia viimisen kiven takana, kun sitä aletaan tosissaan yrittämään. Eli ukko tietää varsin hyvin mikä on tilanne, mutta ei tee asialle MITÄÄN... Muuta ku vonkaa koko ajan. ;) Ja onhan se mm. sanonu että jos oisin raskaana niin siinä ois elämän tärkeimmät asiat samassa paketissa, eli taitaa olla osittain sellasta perus vastaan inttämistä, mitä se meitin beibe harrastaa oikein urakalla. ;D Itse en kyllä usko että kovin nopeaa niiden pillereiden jälkeen raskaudun, mutta jos sattuu että niin käy niin se on tarkotettu. Ja jos mies ei ymmärrä niin käsken anopin ja miehen siskon pitämään luennon siitä että lapset on jumalan lahja ja se on siis meille tarkoitettu. :)
Huh, olipas siinä tekstiä.. Nyt pitää lähtee ostaan pattereita, taas on hiiri pimeänä. :/
Vapaapäivää täällä viettelen siivouksen ja pipareiden parissa! Taloa yritän vihdoinkin väsätä!
Eilen käytiin ostaa meille uus vitriini ja samalla päätin että nyt ostetaan joku halpa sohva samalla. Ei otettu viel mukaan sohvaa, mut haetaan vissiin huomenna. Meijän kaikki huonekalut kun on jonkun vanhoja ja mikään ei sovi toiseen. Oon kai joskus sitä täällä jo harmitellut!
Sain kevääksi harkkapaikan koulusta tokalta luokalta. Vitsi et oon iloinen siitä!
Joku kyselikin et miten mun koulu nyt keväällä. Opo tosiaan oman pään mukaan laitto mulle kevään ja siinä on nyt tuo väliin jäänyt harkka ja yksi nettikurssi. En mä ymmärrä miten voin saada opintotuet ku teen noin vähän, mut niin se opo väitti et saan. Valmistun siis vuonna nakki vaikka kaikki piti saada kasaan ennen synnytystä. Pari kurssia piti jäädä vajaaks jotka olisin tehny äippälomal vaikka just nettikurssina. Raivostuttava opo mut mä en jaksa alkaa enää taistelee. ihan sama! Meille tulee vauva ja muu on nyt just ihan sama, enköhän mä joskus valmistu?!
Kaveri just soitti et meinaa tulla kylään!
Mutta siis Miitsu ja Marieela: Raskaus on menny hyvin. Tuntuu ku ei olis ees raskaana. Pissillä pitää öisin juosta ja kamala jano koko ajan. ei paljon muuta. Outoa!
Neuvolas olin muutama viikko sitte, kaikki ok! Alkuraskauden ultras sillo rv 7+0 ja sikiö havaittiin. Nyt menos vihdoin np-ultraan ens maanataina heti aikaste aamulla. Sitte kerrotaan vaikka kaikille jos kaikki on ok!!!
Masu ei näy, mutta mun kohtu on taaksepäin kallistunut reilusti. Onhan se vielä niin pieni et kaipa tuo mahtuu siellä kellimään ilman et mitään nähään =)
Maanantaina siis enemmän kerrottavaa raskaudesta. Jännittää et minkä kokonen vaavi on. Vastaako viikkoja!?
Johellelle tervetuloa!!!!!
Meijänkin Rukan matkaan n. kuukaus enää. Kivaa!
Mut nyt soi ovikello.... Moi!
S 12+0 (se on nyt täynnä! )
Oon lukenut teidän pinot, mutta eilen en ehtinyt mukaan...jostain kumman syystä on niin sairas olo! Pari päivää on tuntunut, että iskee mahatauti, koko ajan niin sairaan paha olo...Fantaa siis vetänyt tässä urakalla ja yritän töissä jaksaa sinnitellä, ei maistu ruokakaan yhtään ja heti kun syö jotain meinaa tulla ulos. Mä olen ihan varma, että elimistö nyt vain protestoi tätä kamalaa kiirettä vastaan. Nyt siis oon saanut loputkin raportit palautettua koululle, joten nyt on sitten loppuvuosi aika rauhallista niiden suhteen. Aloittelen jo tossa joulun jälkeen uusia juttuja tekeen, mutta tahti yleensä on vasta maksimissaan sit kun ne deadlinet lähestyy.
Axe kyselikin mun opiskeluista. Mulla olis tarkoitus saada opinnot ensi vuoden aikana loppuun. Mä olen nyt tehnyt näitä opiskeluja pari vuotta. Meillä on todella tiukat rajat koulussa sen suhteen, että kauanko saa aikaa käyttää opiskeluihin ja tietty määrä kursseja pitää saada suoritettua per vuosi. Senkin takia on pakko painaa, koska koulu on erittäin kallis ja maksullinen siis. Olen nyt maksanut tästä koulusta noin 10 000 euroa!! Eli siis, siinä on hieman motivaatiota! Joten olkaa te iloisia vielä siellä Suomessa, kun opiskelu on suunnilleen ilmaista. Muualla maailmalla opiskelu- ja lukukausimaksut on ihan pilvissä ja tosiaankin, kun mun yliopisto on Englannissa, niin punnissa maksaa ihan sairaasti kaikki.
Eli töitä on pakko tehdä, että saan maksettua koulun. Nyt on siis suunnilleen kaikki maksut tehty ja ensi vuonna ehkä helpottaa sen suhteen. Onneksi mies on osallistunut tottakai noihin maksuihin, en olis ikinä voinut itse maksaa tuollaista summaa lyhyen ajan sisällä. Opintolainaakaan kun en voi saada etäopiskeluihin. Mutta tämä nyt on mun arkea tällä hetkellä, joten muu elämä ja vauvat saavat odottaa vielä...
Miruliille onnea uudesta kodista! Voi että minäkin haluaisin oman kodin. Vuokra-asunnossa siis ollaan asuttu koko ajan ja mahdollisuuksia ei ole muuhun. Lainaa kun ei ulkomaalaisena saa mistään, joten vuokralla on sitten asuttava, pitäis olla kaikki kunnossa credit historyn suhteen, mutta mistä senkin aloittaisi rakentamaan...Oma talo saattaa jäädä haaveksi loppuelämäksi, jos ulkomailla pysytään, mutta toivottavasti saataisiin edes joskus ostettua vaikka edes kerrostaloasunto tms. Kalliit on täällä talojen hinnat verrattuna Suomeen, ei olis mitään jakoja saada samalla hinnalla yhtään mitään. *katkerana*. No mutta, mun on pakko jatkaa nyt tätä työpäivää! Palaan taas linjoille.
Täällä myös veto ihan tyystin pois. Joku epidemia truplissa vai;)
Ihanaa tänään tuli rekisteriin viimeisetkin arvosanat, eli sitä ollaan valmistumista vaille:))))))) Viikon päästä siis juhlitaan!!!
[b]Neidille[/b] kiitos selvennyksestä:)
[b]Marieela[/b]: Voi kamala, vai meni pojan tauti noin pahaksi:( Toivotaan ettei kuume nouse, ettei sentään sairaalaan joutuis.
[b]Johelle[/b]: Teretulemast takaisin:)
Nyt soi puhelin, illemmalla koitan raahautua taas koneelle.
tää on USKOMATONTA, mä en siis saa mitään aikaseks. Pari tuntia huilasin, ja piti alkaa siivoo mut kun ei huvita niin yhtään. =/
Mies on töissä, mulla oli niin vakaa aikomus yllättää se siivomalla sillä aikaa oikeen TOSI hyvin, mut saamarin laiska ämmä, aikomukseks meinaa jäädä. *ruoskii itseään*
Mun piti muuten kertoa teille, söin siellä Rossossa ihan älyttömän hyvää jälkkäriä!!! Jos ootte menossa Rossoon syömään, ni kokeilkaas, en muista nimeä mut siinä oli lämpimiä marjoja ja omenalohkoja murotaikinan alla ja sit vaniljajäätelöä. Siis aivan [color=blue] taivaallista!!!!! [/color]
FEDERICA, mun piti sulta kysellä yhtä sun toista... Eli ootko ihan varma että te ette tuu muuttamaan takas Suomeen? Vaatishan sekin tietysti sit oman sopeutumisen ja tuntuis varmasti aluksi oudolta, mut silti...Sit vielä piti kans axen tavoin todeta, että ihan hullu tahti kyllä sulla, en jaksais ikinä yhtä paljon!!!Mä kun yritin liikaa viime vuonna, paahdoin koulussa ja tein silti aika paljon töitä, mulla meinas järki lähteä. Ja sillon sitten loppujen lopuks käsitin, että mä en haluakkaan sellasta elämää,vaan nimenomaan päinvastaista. =) Siihen asti olin siis kuvitellut että valmistuttuani yliopistosta menisin töihin johonkin koulutusta vastaavaan paikkaan, mut nyt oon ajatellu et oikeastaan voisin tehdä ihan mitä vaan. =) Kun sais vaan perheen, siinä olis se elämän ydin ja työtä tekisin vaan siks että siitä saa rahaa, en siksi että tykkäisin siitä. Mut kaikesta huolimatta aion kyllä ton koulun käydä, se olis jo liian hullua jättää enää tässä vaiheessa kesken. Mä oon muuten tehnyt yhden (hyvin pienimuotoisen) tutkimuksen maahanmuuttajista, se oli aika mielenkiintosta. Ne puhu kaikesta siitä, et miten sitä on vanhemmiten alkanut kaipaamaan takas kotimaahan ja että miten sitä jossain vaiheessa tuli ihan juureton olo, tai niinku sellanen että ei kuulu mihinkään, kun se synnyinmaakin alko tuntuu vieraalta. En mä sitä ennen ollut ajatellut että mitä se loppujen lopuks merkitsee se toiseen maahan muuttaminen. Se oli kyllä tosi mielenkiintonen tutkimus tehdä, täytyy sanoa!
mut joo, jos mä oikeen repäsen ni ehdin mä vielä jotain tekee ennenku mies tulee. =)
En kyllä millään jaksa tehdä yhtään mitään. Nälkäkin on, mutta kaapissa ei ole ku 5 litraa maitoa. Hip hei. :)
Niin ja pesu:n ovislaskuri masensi mut kertaheitolla, se sano mulle että jos kieto on alle 21 tai yli 35, ei ovista välttämättä ole ja kannattee mennä lääkäriin. *pönttö laskuri, mitä sekin tietää*
MIITSU: Tuuhan jo kertomaan mitä äiti sanoi uutisista!!
Mariposa, ainaki tällänen on olemas: http://www.schulzmedia.no/mei/Ovulaatiomenetelma.htm
En tiiä tarkoititko tota saatikka site onko tos mitään tärkeää ;)
Mä sitte oikeesti pakotin itteni ryhdistäytymään hetkeks ja sain siivotuksi & pestyksi seiniä myöten vessan ja kylppärin (ovat erilliset siis..)
Huomen aattelin aloittaa petivaatteiden vaihdolla ja sitte pölyt katon rajasta lattiaan ja sitte vasta lattiat.
Imuroida saan kuitenkin viel ens viikolkin 100 kertaa noiden kissojen takia.
Mirulii, mäkin haluun nähdä teidän talosta ulko ja sisä kuvia, kiitos ;)))
*ei malta oottaa*
On kyl jännä et miel Truplil tosiaan on aina samoihin aikoihin joku juttu -> tällä hetkel vetämättömyys/laiskuus/väsymys-linja, miesten kans tappelut, raskaaks tulot, tätien tulot jne jne. Ollaan me vaan tiimi ;DD
Mutta joo, mä aloin keittää tähän aikaa viel perunoita -> alko tekee sairaasti mieli ja valkokastiketta, ei muuta ku siis kokkaamaan =D
Tänään katsotaan leffa miehen kans -> Mrs. ja Mr. Smith, kummitytön äippä toi sen meille, voidaan kts samaa hintaan ;)
Joten jos en enään palaa(tänään siis) niin olen syönyt itseni ähkyksi ja katson leffaa ;)
Öitä siis jo varuiks :)
Eli ihmettele pois vaan ja kysele...tällä hetkellä ainakin tuntuu, ettei olla Suomeen muuttamassa, ei ainakaan ns. aktiivisen työuran aikana eli sitten ehkä jos ollaan eläkkeellä joskus tai vastaavaa. Minä olisin jo miehen kanssa lyönyt hanskat tiskiin jo ainakin sata kertaa ja muuttanut takaisin Suomeen, mutta sitten olen ajatellut, että mitäs minä siellä yksin tekisin. Se on aivan varmaa, että yhdessä ei muutettaisi. Jos siis minä lähtisin, niin mies jäisi ulkomaille - karua mutta totta. Tämä on siis usemman kerran ollut riidan/keskustelun aikana vuosien kuluessa ja mulle tulee aina noin puolen vuoden välein tunne, että en jaksa ja haluan muutosta ja jotenkin sitä aina sitten kaipaa kotimaahan takaisin.
Mutta totta se on, että sitä vieraantuu kotimaastaan. Mutta olen aina ajatellut, että koska ulkomailla tienaa paremmin ja elintaso on joissakin asioissa Suomen parempi, niin senkin takia nyt vielä olemme missä milloinkin majaa pitämässä. Ja tosiaankin miehen työ on sellainen, että hänelle ei löydy Suomesta töitä. hän on todella urasuuntautunut ja kova etenemään aina vain korkeammalle ja se vaatii työtä ja kykyjä. Mahdollisuuksia ei ole Suomessa, sekin on jo testattu. Eli tällä hetkellä ainakin näin, jatkosta en tiedä, jos sitten vaikka joskus saamme lapsia. Sitten voikin olla hankalampaa kaikki, mutta olen jo varautunut siihen, että Suomeen emme palaa ainakaan lähivuosiin, mikä on suunnilleen 10 vuotta tästä eteenpäin. Joskus sitä on mietittävä, että mikä siinä vaakakupissa painaa, avioliitto miehen kanssa vaiko sitten itsellinen elämä jossakin muualla, ainakin alkuun. Tällä hetkellä siis olen kallistunut sen suhteen, että nyt on tämä vaihe ja joskus ehkä sitten jotain muuta.
Mutta näitä pohdiskeluja voisin jatkaa vaikka loppupäivän, niin paljon olen asiaa vuosien varrella miettinyt ja pohtinut ja yhdessä miehenkin kanssa satoja kertoja asioita vatkannut. Joten juureton olo iskee aika helpostikin, nyt ainakin vahvasti tuntuu, ettei kuulu minnekään, sitä on vain kotoisin jostakin paikasta a ja nyt asuu sitten paikassa b. Mutta elämäähän tää vain on...
Moi taas! :)
Eli Suomeen muuttoa vastaan on sekin seikka, ettei mieheni millään halua muuttaa sinne takaisin. Yleensä mies ei siellä käy edes visiitillä! Siis käy siellä vain " pakosta" , jos on esim. sukujuhlia tai muita erittäin pakottavia juttuja. Yleensä siis käyn Suomessa vain yksinään, mikä on sekin todella tylsää :( ei siis oikeastaan pystytä keskustelemaan koko aiheesta " Suomi" ilman, että se aiheuttaa jommassakummassa mielettömiä tunnereaktioita...siis onhan tää välillä todella raskasta ja hullua touhua, mutta en ole helppoakaan odottanut. Mutta elämä opettaa ja voi ainakin rehellisesti sanoa, että on tässä matkan varrella tullut yhtä sun toista koettua ja voin sanoa, että usein tuntuu, että olisi helpompaa asua Suomessa - tuttua ja turvallista ehkä.
Ja mitä tulee jaksamiseen, niin kyllähän tää mun ainainen kiire ja opiskelu syö myös suhdetta. Eli joskus tuntuu, että ollaan vain kämppiksiä, mutta sitten se tilanne taas paranee, kun mullakin välillä vähän taukoa opiskeluissa. Mutta usein olen aika zombie ja todella väsynyt kaikesta kiireestä ja odotan sitä aikaa, kun voin nauttia vapaa-ajasta ilman tunnetta, että nyt on pakko opiskella. Vapaa-aikaa kun ei juuri ole ollut sen jälkeen, kun aloitin opiskelut. Sairasta siis on!
Aloin tarkemmin tarkastella ja onhan siinä kumpu, mutta mistäs sitä nyt tietää et onko se kohtu kasvanu noin paljon vai turvottaako vaan jostain syystä lähes koko ajan? Mä oon koko ajan ajatellu et mun mha on vaan turvonnut jonkun ruuan takii ku pömpöttää. Vähä niin ku ennenki aina ruuan takii. En mä ainakaan ota selvää tosta....
Joo, kuhan tässä jaarittelen.
nyt viä kauppaan äkkii... =)
vielä hereillä, ihmeen kaupalla! äitikkä kävi kuulemassa matkakertomusta ja kattoo kuvia. pesin vähän vaatteita ja laukkuja puretaan pikkuhiljaa. ja käytiin prismassa kääntymässä. kauhee hinku ois jo päästä jouluostoksille ja muutenkin laittamaan kotia joulukuntoon!
Miitsulla, Miruliilla, Soffulla, Marieelalla, Katzulla ja Talvikilla on ainakin menny noi viikot hirmusti eteenpäin, Talvikkihan kohta lähtee jo synnyttää!!! Musta tuntuu kun ois kuukauden ollu poissa, kun sitä oli niin eri elementissä siellä kun täällä. mut ihan kiva tosiaan tulla takasinkin.
ja Miruliille nyt onnittelut kun pääsette kohta muuttopuuhiin!
marieelan pojalle paljon paranemisia ja vähän vilkasin tota mitä sanoit tytön opettajasta, tosi hyvä ettet jättänyt asiaa sikseen. tosi törkeetä käytöstä opettajalta rupee lapselle vauhkoomaan asiasta!!!!
Emmasannalle voimia äitiyden alkutaipaleeseen ja onnittelut vielä kerran :)
en ole pinoja sen kummemmin kahlannut läpi kun silmät vielä sirrittää päässä. en oikeen tiiä mitä osaisin ees kertoa matkasta, ei oo oikeen vielä hahmottunut päässä :) mut hieno reissu oli ja ihan ok ruskeita ollaan, levätty on paljon ja nähty uusia juttuja. laitan parit kuvat sähkäriin ja kerron enemmän vaik huomenissa kun vähän saanu lepää.
Mun mielestä on hienoa, että rakastat miestäs noin paljon, että oot kuitenkin valmis asuu siellä jos hän ei halua Suomeen. Mä halusin joskus nuorena muuttaa pois Suomesta, mut en sit kuitenkaan ollu tarpeeks rohkee. Osittain sen takia valitsinkin sen maahanmuuttaja-aiheen siihen työhöni, halusin kuulla muualta Suomeen muuttaneiden kertomuksia siitä millasta se muuttaminen muualle on.
Loppujen lopuks tais olla ihan hyväkin, että en sillon aikanaan lähtenyt maailmalle, mä oon sellanen luonne et ikävöisin kotia, perhettä ja kavereita niin paljon että loppujen lopuks varmaan sekoaisin. Toisaalta haluais " nähdä" maailmaa, ja miehen kanssa ollaankin juteltu, että joskus hamassa tulevaisuudessa voitas muuttaa VÄHÄKS aikaa johonkin muualle. Mutta ei siis missään nimessä pysyvästi. No, tuskin meillä on mahdollisuutta töiden ym takia muuttaa yhtään mihinkään ennenku ollaan eläkkeellä. =/
Jännä tapaus silti toi sun mies,hän ei taida olla kovin läheinen perheelle, jos kerran ihan yksinkin " joudut" Suomeen reissaamaan. Onkos teillä siellä sitten paljon kavereita, kun hän ei kaipaa tänne?
Anteeks, tää aihe kiinnostaa mua niin paljon että voisin puhua tästä vaikka kuinka. =) Ei tarvi vastata jos et jaksa tai menee liian henkilökohtasuuksiin.
Siellä pesun sivuilla on myös niistä limoista. Katso ehkäisymenetelmät ja luonnollinen ehkäisy :)
Ja eikös se lämmönnousu ole oviksen tae, vaikka kierto olisikin yli 35? Mun yksi kaveri on jo toista kertaa raskaana ja hällä kierrot ovat tyyliin 80, eli ei tuo kaikilla päde!
MARIPOSA: Yhden lääkärin mukaan liian pitkänm kierron raja olis 44. Tiedän kyllä pidemmästäkin raskautuneita...
FEDERICA: Mun mies puhuu kans jatkuvasti poismuutosta ja se on tosi Suomi-vastainen. Suoraan sanottuna se ei näe täällä mitään muuta positiivista kuin mut, perheen ja ystävät.
Nyt suihkuun, xxxx ja nukkumaan ;)
Matkakuulumisia, kun vaan jaksat!!!!!
Talvikki: tää virta on niin heikkoa täälläkin, 3 päivää koittanu siivoilla, saamatta aikaan kovin näkyvää jälkeä :( kovasti voimia sinne viel viimeisiin viikkoihin! Toivotaan että pian pääset synnyttämään, ja että Allulla kaikki kunnossa!
mutta nyt tää lähtee ulos tästä torpasta... alkaa seinät kaatumaan päälle...
Niin tosta kertomisesta viel: mä oon joka asiassa semmonen lörppä että varmaan kyllä kaikki ihmettelee miten oon näin pitkään saanu pidettyä suuni kiinni ;)