Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♦♦♦ SYYS04 äiteet, keksiviikko! ♦♦♦

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen ahkera pesemään pyykkiä, mutta se vaatteiden viikkaus ja laittaminen kaappiin on ihan k-a-m-a-l-a-a-! Siksipä meillä onkin kodinhoitohuoneessa kaksi isoa vaatekoria, joihin viikkaan aina vaatteet telinneltä. Mies sitten yrittää epätoivoisena tyhjentää neljän immeisen vaatteet oikeille paikoille huonoin tuloksin. Hän ei nimittäin saa edes minun ja esikoisen sukkia oikeisiin koreihin. On mulla nyt sentäs vähän isompi jalka kuin meidän 9-vuotiaalla. T:n vaatteet menee kyllä oikeaan kaappiin, mutta eihän sillä poloisella ole mitään tajua, että housut pitäisi laittaa samaan pinoon ja bodyt toiseen. Minä niitä sitten aina yritän järjestellä päiväsaikaan, kun T leikkii ja minä seurailen vierestä. Tuo olikin Lila oikein hyvä vinkki, että laittais hyllyn reunalle, mitä mihinkin. Jos vaikka vanhakin koira oppisi uusia temppuja.

IhQu tuo satiaispesukone :D

Ihanaa, että korvien putkitukset ja muut siihen kuuluvat on menneet kaikilla putkeen!

Nyt kohta unten maille lähtee hän. Pupu-unia (eli puppallaa, kuten meillä esikoinen silloin joskus kauan aikaa sitten pienenä sanoi)!

Mimmu

Ps. En ole sitten vieläkään saanut tätä hiuskuontaloa värjättyä, laiska minä... :(

Vierailija
22/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile. Ihanaa, että operaatio sujui noin hyvin. Toivotaan, että nyt rupeais helpottamaan!

Tomeralle onnittelut, että Iidalle löytyi hyvä hoitopaikka. Tsemppiä opiskeluihin!

Olin illalla lasten kans kirkossa, kun pienet koululaiset esitti siellä jouluevankeliumin. Tosi hyvin meni reissu. Meille sattui niin hyvä istumapaikka, että pääosa esityksestä oli just meidän kohdalla. Lapset seuras silmät tapillaan ja ihaili roolihahmoja. Ja huomasivat toki, että mukana oli paljon tuttuja lapsia. Mulla vaan pakkas vähän väliä kyyneleet silmiin. Enkeleillä oli jos mitä keijunsiipiä ja yks (kehitysvammainen tyttö) päätti tulla konttaamalla enkelipuvussaan. Paimenilla oli harsovaipat pääliinoina. Kummipoika soitti viulusoolon. Vieläkin tulee kyyneleet silmiin. Onneksi tuli mentyä.

Tosi moni tietää jo meidän vauvauutisen ja kovasti on onnitteluja tullu.

Sainpa vai joulukortit kirjoitettua ja lähetettyä. Valtava pino niitä taas kertyi.Pari iltaa on vain menny pahon pitkäks niitten parissa, joten kohta painun nukkumaan. Seuraavaks pitää tehdä raivaussiivousta ja laitella koristeet esille ja piparitalo pitäis vielä jossain vaiheessa tehdä. Mutta yritän olla ottamatta liikaa stressiä. Joululahjojakin vielä puuttuu.

Meillä alkaa vessa käymään ahtaaks, kun lapset innostuu aina yhtä aikaa asioimaan. Siis jos isommat menee, Pekka tormaa myös ittensä potalle. No, joskus sinne tuleekin jotain, mutta toisinaan tahtoo mennä ihan höpinäks koko touhu. Mutta on kyllä tosi kiva seurata, miten tomerana poika on touhuissa mukana ja juttelee omalla kielellään ja " komentelee" . Päivällä yritti jo maitoakin kaataa purkista lisää itelleen, kun menin välillä lisäämään puita hellan pesään. Mutta varsin mustasukkainen poika on, että siinä on vielä paljon työtä. Ja toki olisi mukavaa, jos oikeita sanojakin rupeaisi löytymään.

Limaisuus ja aamuyön yskät vain mua huolettaa. Ja limaa tulee sitten kakankin mukana. Mun ymmärtääkseni se on Pekan kurkkuun noussutta ja takaisin nieleskelemää limaa, mutta en sitten tiedä. Mutta kun päivisin ei tunnu olevan vaivaa. Paitsi kyllä päikkäreilläkin välillä yskii. Mutta kun jotkut yöt sitten nukkuu ihan hyvin. Mikähän ois viisainta? Ei yhtään jaksais nyt tilata lääkärinaikaa, mutta...

Paranemisia Venlalle ja muille sairastaville!

Hyvää yötä kaikille!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kova työ opettaa miehelle, että hänen täytyy itse laittaa omat likaiset vaatteet pyykkikoreihin ja mielellään lajiteltuna ja nurinpäin käännettynä. Ja että omista vaatepinoistaa sais ite pitää huolta, siis kaapissa. Muuten mies ei pyykkihuoltoon eikä tiskeihin osallistu. Astianpesukoneen saattaa tyhjentää, mutta aina ei astioitakaan tahdo osata laittaa oikeille paikoilleen.

T@hti

Vierailija
24/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneimmat joululaulut oli mukava käydä kuuntelemassa ja laulamassa. :-) Sinikin tykkäsi kovasti. Taputteli laulujen ajat ja lopussa vähän väsähti mutta korppu piti neidin tyytyväisenä. Sini vei mummonsa ja pappansa haudalle samalla reissulla kynttilän. Humenna ollaankin päivä pohjanmaan mummolassa.

Hyvä että Piletten tyttö on toipunut nopeasti. :-)

Ihanaa, etten olekaan ihan järkyttävä nipo tuossa vaateasiassa.. *Huoh* Tai sitten ette kehtaa sanoa sitä ääneen! :-D Kuten Teankin mies, meillä tiskipöytä ja etenkin sen ympärys on miehen pyhää aluetta. Niinkuin hellanympäryskin. Jaksaisi pyyhkiä niitä mennen tullen ja huomautella kun taas on vesipisaroita tasolla.. Ja meillä ei todellakaan ole mikään massiivipuutasoa! Minä pidän pyykin pesusta, viikkaamisesta ja inttimäisistä vaateriveistä kaapeissa.. Mutta mitä silitysraudalla tehdään??? :-D Pääsääntöisesti meillä mies kokkaa ja minä siivoan. Nyt liitoskivut ovat kyllä kaataneet miehen päälle noita siivoushommiakin.. :-/ Ei kivaa kun toinen joutuu tehdä minunkin kotityöt. No eihän tämä kauaa kestä ja minä sentään kasvattelen sisuksissani uutta elämää. Näin ainakin yritän hokea itselleni.. ;-) Ihanan erilailla perheissä on nämä vaateasiat järjestetty. Lisää luen mielelläni! :-)

Heh, taas muka pika-pikaa..

Lila75

Vierailija
25/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu on musta hauta, mutta niin on joulukuun alkukin ollut. Harmaus on haukkonut minusta paloja, ensin meni iso osa ilosta, sitten toivosta. Vähän on ollut tarvetta sitä ankeutta, suoranaista penseyttä, jakaa.

Runoilut sikseen. Tänään aurinko paistoi. Ulkoilimme Poikasen kanssa, Kukkasen nukkuessa rattaissa. Viskoimme tiiliskivillä joen jäätä. Ei tullut reikää. Sitten nakkelimme jääpaloja vastarannalle. Jää lauloivat. Se on siis totta! Ison tiilen jälkeen jäät ujelsivat, kumahtelivat ja naksuivat.

Hiiret tai myyrät vilistelivät pihalla. Niitä riittää siis sinnekin. Luulin, että ne ovat muuttaneet kaikki meille. Otuksilla on pitkiä onkaloita lumen alla, joihin ne sujahtivat karkuun kulkijoita.

G: Uusin ratkaisu pyykkiongelmaan on yksinkertainen. Minä en enää pese pyykkiä! Vallankumouksellista. Ei tarvitse viikata vaatteita, ne voi mytätä kaikki suuriin mustiin jätesäkkeihin. Odottamaan likakaivon tyhjennystä, jota ennen en uskalla kuormittaa pieniä kaivojamme.

SaaMarille sydämelliset 23-vuotisonnittelut! Sinä se sitten olet noin nuoreksi nuoren näköinen. Kaikille korvatulehduksille puin nyrkkiä, ärh, varokaa pöpöt, jos ette poistu niin tulen murisemaan, grr.

Kiitsit myös huhuilusta, huhuilijat. Lämmittää mukavasti mieltä.

Kukkuu, Kukkanen 1v 2kk, Poikanen 5v 9kk

Vierailija
26/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas vasta aikaa kirjoitella. Päivisin ei millään tahdo ehtiä. Ehdin pinon lukea mutta siihen se jääkin.

Käytiin nyt illalla lastenklinikalla kun Veetillä oli taas lämpöä ja oli hieman kiukkuinen. Veetillä oli korvatulehdus, näin pitkään päästiin ilman yhtään korvatulehdusta.

G: Meillä ei mies laita vaatteita kaappiin. Ei edes omiaan, jos pyydän että vie omat vaatteet niin löydän ne vielä parin päivän päästäkin siitä mihin ne olen jäätänyt. Ja Veetin vaatteita kun olen pari kertaa pyytänyt viemään niin on heti tullut valitus; en osaa, en tiedä mihin mikäkin vaate laitetaan. Helpompi ja nopeampi on vaatteet itse viedä.

Tuli pelkkää omaa napaa. Pää ei toimi oikein enään tähän aikaan.

Nyt taidan mennä lukemaan.

Öttis ja Veeti