Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ Maalismussukat Keskellä Viikkoa ¤¤¤

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut maaliskuisia tarinoita silloin tällöin, mutta en tätä ennen ole osallistunut keskusteluun. Nyt raskaus alkaa olla jo niin kokoaikaista ja ajatukset täyttävää, että johonkin sitä on alettava purkaa...:)

Lyhyesti itsestäni; toista odotan ja la on 27.3. Esikoistyttö täyttää huhtikuussa jo 6v ja höpisee " pikkuveljestä" päivittäin. Käyn vielä töissä, mutta pitkät työmatkat vie voimat...saapa nähdä, miten kroppa kestää helmikuun puolessa välissä alkavaan mammikseen asti! Vähän epäilen.

JOULUVALMISTELUT on todellakin puolivälissä. Vietetään perheen kanssa ekaa kertaa jouluaatto keskenämme ja olen vielä edellisenkin päivän iltamyöhään töissä!!! Onneksi äiti lupautui tekemään laatikot ja piparit. Lahjaostoksille mennään miehen kanssa tänään. Ja kortit kirjoitin eilen, kunpa muistaisin viedä ne postiin!

PAINONNOUSU on aivan erilaista kuin ekassa raskaudessa. Silloin koko aikana tuli vain 8 kg, vaikka höyhensarjaa olen muutenkin. Nyt vaaka näytti 5,5 kilon nousua. Eihän tuokaan vielä paljoa ole, mutta kaikki on tullut muutamassa viikossa. Massu on kyllä iso ja välillä tuntuu siltä, kuin sukkapuikoilla pisteltäisiin. Kudoksetko siellä repeilee?

Nyt täytyy ryhtyä töihin! Mukavaa pakkaspäivää maalismammat ;)

Hupla ja Kupla 25+2

Vierailija
2/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yritän tänne jotain kirjoitella....Lukenut kyllä olen kun olen ehtinyt! :)

Mä olen jo sairaslomalla työn fyysisyyden takia, jatkuva nostelu ja kumartelu aiheutti supistelua joten lääkäri käski levätä ja kunnolla, äitiysloma alkaa varhennettuna 13.1....Opiskelutkin oli hyvässä kohdassa jättää tauolle, joten nyt ollaan vaan " totulteltu" ;) olemaan kotona..Outoa kun viimeiset 2v. oon saanut juosta ihan hulluna paikasta toiseen jatkuvasti!

Browniette ja muut! :) Mulla tuota painoa on tullut jo +15kg!!!! :O ;)) Hieman hampaita kiristelen kun peiliin katson ;), mutta kahdessa ensimmäisessäkin raskaudessa tuli yli +20kg ja kaikki lähtivät nopeasti kuitenkin pois jälkikäteen, joten ei se niin kovasti haittaa...Olen kuitenkin aina ollut hoikka ja aktiiviurheilija, tää olotila on hieman...outo.;)

Me emme vietä joulua, mutta tuli jo esikoiselle luvattua,että pääsevät mummun luokse jouluviikonlopuksi ja siellä tietty saavat lahjoja yms. Siinä jouluviikolla on myös pari synttärit tiedossa, joten juhlia lapsille riittää :))..

Mistähän muusta olette keskustelleet....hhmm...Äitiyspakkauksen hain maanantaina ja sen innostamana tilasin postimyynnistä hieman lisääkin vaatetta :)) Vanhemmilta lapsilta ei ole mitään jäänyt koska asuimme ulkomailla pari vuotta... Esikoisen sänky oli mummulla varastossa ja se on nyt valmiina tuossa kaapissa kokoamista odottamassa. Samoin esikoisen vaunut saavat kelvata lopputalven loskakelit, sitten keväämmällä ostan yhdet ihanat kevyemmät rattaat jotka sattumalta löysin Lastentarvikkeesta...:))

Hyviä vointeja kaikille ja varovasti ulkona!!! Inhottaa nämä " luistelukelit" , tulis sitten mielummin kunnolla lunta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin maanantaina neuvolassa ja hämmästykseksi paino oli laskenut 300 g viime käynnistä, joka oli n. 2,5 viikkoa sitten! Olin ihan äimän käkenä. Muuten kaikki näytti olevan kunnossa. Mulla on nyt alkanut tulemaan noita harjoitussuppareita hieman enemmän. Koko illan saattaa olla maha kovana. Onneksi ne eivät ole kivuliaita. On tässä hieman ollut stressiä niin saattavat johtua siitäkin. Pitää vaan yritään lepäillä liikuntaa kokonaan unohtamatta.

Lasten joululahjat ovat vielä paketoimatta. Ei ole oikein jaksanut. Pitää ottaa kohta itseä niskasta kiinni ja alkaa paketoimaan.

suvi77 rv 28+0

Vierailija
4/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]nyt ehdin pinolle, kauaa en ole ollut työpöydän ääressä - aamusta oli neuvola ja lääkäri ja sitten käytiin vielä ottamassa se vauvavakuutus (öh, ja siis viimeisenä mahdollisena päivänä tietysti;)

kaikki hyvin lääkärissä. painoa tullut kaikkiaan nyt 6,5kg, eli ihan sopivasti kai. verenpaine ok, hemoglobiini oli jälleen huikea 130! spartocin -kuuri purenut helposti. neuvolatäti ei kommentoinut mitenkään kun sanoin että nyt voi varmaan puolittaa rauta-annosta. mitäs olette mieltä, ONKO TULLUT NEUVOJA RAUDAN syönnistä?

lääkäri halusi taas otattaa valkovuotonäytteet, ihan varmuuden vuoksi. syksyllä kun oli kaksi kertaa tulehdussolut koholla ja antibioottikuurin pistin tuonne alas tuplasti, niin halusi vielä tsekata että kaikki kunnossa. ihan hyvä niin. muuten kaula samoissa mitoissa eikä mitään pehmenemisen merkkejä. sydänääniä kuunneltiin ja lekuri etsi sydämen paikan mikä (doppler) ilmeisesti ärsytti vauvaa - potkaisi nimittäin suoraan anturiin, tarkka tenava (sanoi että vauva huomaa kun sitä kuunnellaan).

joulujutut jää aika vähiin kun ollaan reissussa. jouluvalo ikkunassa, kynttilöitä poltetaan, kortit odottaa kirjoittamista tuossa vieressä. torttuja leivoin viime viikonloppuna vähän (syöty jo:) ja nyt tällä viikolla teen kyllä pipareita. lahjoja ei hirveästi osteta; meidän viidelle kummilapselle ja sitten ostan miehelle lahjan - näistä yksi kummipojan lahja ja miehen lahja ostamatta, mutta tiedossa onneksi.

tullaan reissusta uudenvuoden aattona hyvissä ajoin ja leikkimielellä miehelle ehdotinkin että haetaan silloin laatikot, kinkut ja suklaat kaupasta. ovat silloin ehkä jo alessa ja tulee maistettua joulumakuja;) no, voi olla että ei ehkä huvita kuitenkaan.

palataan,

:) Caddie ja Pirpana, rv 27+1

ps. noista raskaustodistuksista lentoja varten on ollut silloin tällöin juttua; vein tyhjän finskin lomakkeen aamulla mukana ja lääkäri kirjoitti luvan kiltisti. nyt päästään lentämään!

ps2. niin ja SASilla saa lentää 36 viikolle asti ja ilman todistuksia, Finski vaatii 28 viikosta todistuksen [/color]

Vierailija
5/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri mansikkakiisselin tehtyä. Neitikin pääsi vihdoin sitä syömään, olisi syönyt jo kiehuvana kattilasta... Mistä lienee noi malttamattomat geenit saanut?

Huomenna on onneksi auto käytössä ja ajattelin lähteä hoitmaan viimeiset jouluostokset. Sitten alkaa olla jo joulu plakkarissa... Kinkku ja kuusi vielä. Mekin siis vietetään joulu mun isän luona.

Eilen kävin töissä syömässä jouluaterian ja oli ihan hyvää, ei tosin yhtä hyvää kun aattona kotona. Oli ihan mukava nähdä työkavereitakin. Muutama tosin oli sairaslomalla ja heidät olisin erityisesti halunnut nähdä. No ehkä tossa ensi vuoden puolella ehtii käydä heitä ihan privaatisti tapaamassa.

Taas masussa jumpataan. Napakin on jo " madaltunut" mutta ei vielä pullahtanut. Voipi olla ettei pullahdakaan. Tissit vuotaa aikas reippaasti ja välillä ovat tosi kipeät. Kutina on jonkin verran helpottanut.

Tilasin muuten muutamia lastenkirjoja esikoiselle mm. Vallaton vauva valtaa vatsan, meille tulee vauva ja minä ja vauva. Auttaa ehkä vähän ymmärtämään miten se vauva siellä vatsassa on. Ja siinä yhdessä kirjassa se vauva ei sitten olekaan niin ihana kun se vaan itkee.

Kysytään taas pitkästä aikaan, missä esennossa te nykyään nukutte? Itse nukun joko kokonaan kyljellään tai sitten toinen jalka edessä koukussa silleen puoliksi vatsallaan. Joskus saatan herätä myös vatsalleen.

Painon noususta on ollut puhetta. Nyt mennään vielä miinuksen puolella n. kilon verran. Esikoisen aikana paino nousi varmaan 17kg tai jotain vastaavaa. Nyt tavoitteena ettei paino nousisi lähtöpainon yli. Itselläni on sen verran tuota lähtöpainoa että neuvolassakin sanottiin ettei tarvitsisi nousta ollenkaan. Syön kuitenkin hyvin ja vauva kasvaa. En siis laihduta millään tavalla. 20. päivä seuraava neuvola ja siellä sitten näkee miten tuo paino heittelee ja millainen se sf-mitta on.

Nyt alan soittelemaan niitä osoitteita niihin kortteihin että saa ne huomenna postiin ja perille ennen joulua.

Kati (rv 28+3)

Vierailija
6/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]lääkäri mittasi sf:ksi nyt 24, mikä tuntui aika omituiselta, sillä viisi viikkoa sitten rv22 mitta oli 22 (ja maha kasvanut reilusti). tähän asti menty yläkäyrän yläpuolella reilusti, nyt ollaan tasan keskikäyrällä.

miten se oikein mitataan? lääkäri otti mitan kyllä häpyluusta, mutta jätti jonnekin puolitiehen - onko se korkein kohta vatsasta vai mikä ihme?

C[/color]

Vierailija
7/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ulkona paistaa aurinko! Vielä kun saataisiin sitä lunta maahan tänne Hlsinkiinkin... Pekka Pouta lupaili kyllä täksi illaksi ja viikon lopulle lumisadetta, mutta saa nähdä...

JOULUVALMISTELUISTA taisi kysellä NapNap. Mekin ollaan jolu muualla, tai siis aattona mun puolen sukulaiset tulee mun äidille (asuu tossa 1km päässä) ja Tapanina mennään meidän mummille. Joulupäivänä käydään miehen äidillä. Me jaettiin hommat aaton osalta ja mulle tuli lanttu- ja porkkanalaatikot. No mä olen tehnyt ne jo viikko sitten pakkaseen valmiiksi niin ei tarvii enään niitä ajatella. Lahjatkin on ostettu ja yhtä vaille paketoitu:) Kotonakin on tonttuja ikkunoissa ja jynttelikkö olohuonenn ikkunassa sekä värikkäät valot tytön huoneessa. Vielä kun saisi tämän siivottua joulun näköiseksi, tai edes niin että sekaan mahtuu. Täytyy varmaan tänään yrittää jos saisin tuota tiskikonetta tyhjennettyä, kumartelu kun ei tunnu kivalta selässä:( Imuroidakin pitäisi, se on kyllä miehen hommaa mutta ei koskaan saa aikaiseksi, pitää varmaan koittaa sitäkin.

PAINONNOUSUSTA. Neuvola oli maanantaina ja painoa on tullut jo yli 10 kg!!!! No tytön kanssa tuli kaikkiaan 18kg ja lähtivät helpoti.

Nyt tuo pieni tuli tohon viereen huutamaan, täytyypi mennä.

-Santtu, tyttö 14kk ja Valttu 29+0

Vierailija
8/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=goldenrod] Sf-mitta on häpyluusta kohdun yläreunaan, eikö? Eli kohdun koko. Ja sehän voi vaihdella varmaan aika paljon, se kuitenkin ihan manuaalisesti mittanauhalla mitataan... eli eri ihmiset voi saada samastakin mahasta samaan aikaan vähän eri lukemia...?

Kai se on muutenkin vaan joku suuntaa antava mitta, nähdään että kohtu kasvaa tasaisesti. [/color]

Vierailija
9/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuurin poskiontelon tulehdukseen ja tänään potsu sai kuurin korvatulehdukseen : ( Sairasta porukkaa siis meillä. Iloinen uutinen oli se että sain nyt vihdoin sairaslomaa siihen saakka kun alkaa vuosiloma ja äippäloma eli 1.1.06 asti. Heti on itelläkin parempi olo..Ei särje kovasti häpyluuta eikä selkää kun voi omien tuntemusten mukaan tehä kotiaskareita yms. Lapsiakaan ei juuri tarvi nostella niin kaikki hyvin.

Painosta on ollut puhetta..3 viikkoa sitten oli painoa tullut 9kg ja viikko sitten enään 200g kun rupesin seuraamaan ruokailutottumuksiani niitten sokereittan takia..Eli heti oli painonnousu tasaantunut kun ei niin herkuttele kun aiemmin ; ) Huomenna luultavasti taas punnitus kun meen sinne äippäpolille. Rautaa olen syönyt jo pitkään yhden tapletin päivässä kun hemppa laski 139 sta 117 sta. Neuvolan tätsy kehotti syömään jopa 2 pilleriä/päivä muttei onnistu niinkuin ruokailujen kannalta kun pitää olla se 2 tuntia ennen ja jälkeen aterian..Ja en kovin väsynty ole ollutkaan joten ei ole hemppa ainakaan tainnu enempää laskea..Ja tokihan sen kuuluukin vähän laskea raskausaikana. Ei mun vatsakaan taitais kestää kahta retafer pilleriä päivässä..

NUKKUMISASENNOISTA ollut puhetta eli minä nukun kyljeltään tai sillain osittain mahallaan niinkuin joku muukin kertoi nukkuvansa..Joskus herään siihen että olen selälläni tai täysin mahallani mutta ne ei tunnu hyviltä asennoilta enään herättyäni..

Olikohan jostian muusta vielä puhetta?! Jaa niin sf mitta oli 25+5 viikolla eli viikko sitte 25 cm kun se 23 viikolla oli 23 cm ; ) Helppo muistaa kun sama senttimäärä viikkojen kans ; ) Sekin ehkä sitten katsotaan taas huomenna.

Äippäpolin tuloohjeessa pyydettiin aikaa varaamaan 6 tuntia että kai siellä kaikki tutkitaan vimpan päälle ja pääsen taas kurkkaan ultralla kohtuun meitin vauvelia..Tuun sitten huomis iltana kertomaan mitä siellä on ollu. Nyt ruuan laittoon. Moi!

Vierailija
10/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennoista sen verran et, meinaatko faxata ne paprut johonkin?? Swissair ei vaadi mitaan rv 36 saakka, mut loppumatka lennetaan Finskilla ja ne paprut vien mukanani laakariin ensi viikolla. Kuulin et ne pitaisi sitten faxata johonkin.. Pitaakohan paikkaansa?

-B-

Vierailija
11/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, finskin sivulta löytyy se lomake ja tiedot; http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?BV_…

ja papru pitää faksata nroon: +358 9 818 4825.

:) C

Vierailija
12/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aamulla sitten lääkäri ja sokeriarvot meni rimaa hipoen yli. Noh, pitää käydä sitten tuolla diabetes-juttelussa ja ottamassa mittarit vastaan. Itsestäni en niin välitä, mutta tosiaan jos vauvaan alkaa vaikuttaa nämä sokeriarvot ja synnytyksen jälkeen joudutaan kovin piikittämään, niin ehkäpä otan tämän hieman vakavammin.

Painoa on raskauden alusta kertynyt 7,4kg ja sf-mitta oli nyt (27+4) 27, eli käyrän ylärajalle mentiin. Mulla oli sellainen nuori jannu lääkärinä. (Hyvä kun oli saanut parran kasvamaan ;-) ) Oli se sitten tarkkaa hommaa kun on jo tottunut noihin konkareihin, jotka ovat olleet aina naisia neuvolapalveluissa. Kohdunkaulankin tais tutkia kolmeen kertaa ihan varmuuden vuoks.

Vauva oli jo kuulemma asettunut päätilaan, minkä mä itsekin olisin voinut jo kertoa potkuista, huitomisesta ja nikottelusta. Häpyliitos on kieltämättä ollut välillä herkkänä. Selkäkipuja ei sentään ole tullut.

Viime yö jäi sitten tosi rikkinäiseksi. Verta tuli nenästä kuin Niagarasta. Mulla on ilmojen kuivetessa ja kylmetessä toisinaan ollut taipumusta vuotoihin, mutta se mä olen saanut yleensä ihan ripeästi tyrehdytettyä. Vaan en tätä! Aiemmin joskus kymmenen vuotta sitten (vai viisitoista?) mulla tuli tosi vuolaasti nenästä verta samalla tavalla ku eilenkin ja sillon mut jouduttiin kahden tunnin vuotamisen jälkeen kiidättämään taksilla terveyskeskukseen suonen polttoon. Sillon vaan meinas taju lähteä verenvuodon takia ennen ku pääsin terkkarille. Arvatkaapa vaan jännitinkö nyt meneekö taju kohta vai pian. Puin vaatteet jo heti puolen tunnin vuotamisen jälkeen. Taksit on onneks nurkalla, mutta odotellessa sitä kahden tunnin rajaa teki mieli nukkua, mutten uskaltanut kun pelkäsin meneväni sitten tajuttomaksi nukkuessa.

Lääkärissä mitattiinkin sitten hemoglobiinin laskeneen jo 116, mutta eivät vielä ehdotelleet rautatabletteja kun muutaman tuntia aiemmin olin valuttanut niin runsaasti.

Joulusta: Kyllä täällä on jo kovasti kaikkea valmisteltu. Vanhempani tulevat meille joulun viettoon. Ensiviikonloppuna lähdemme perheen kanssa risteilylle, jotta voisimme " rauhoittautua" ja katkaista tämän vilskeen (asumme ydinkeskustassa, kävelykadulla).

Vierailija
13/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Joka yö tämä sama rituaali: hetki selällään, sitten oikella kyljellä katselen ukkoani kunnes meinaan nukahtaa ja sitten ähkimisen kautta vasemmalle kyljelle. Ja kylkiasennosta myös herään aamulla.

Vierailija
14/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightskyblue]Eilen kävin kyllä pinon lukemassa läpi, mutten ehtinyt/ jaksanut kirjoittaa mitään, kun oli ihan järkyttävän kiireinen päivä. Töistä suoraan astmahoitajalle saamaan ohjeita PEF-mittausta varten ja sieltä pikapikaa kaupan kautta kotiin ja juhlavaatteet päälle ja neidin muskarin joulujuhliin ja sieltä mäcin kautta oman luokan pikkujouluihin takasin töihin. Pikkujoulut menivät oikein mukavasti, vaikka itipääni oli taas söhlännyt salin varauksen. Olin varannut juhlasalin puoleksi tunniksi, puolentoista tunnin sijaan. Siinä tuli sitten vihaiset lentisäijät huutamaan, että verho ylös, että he pääsevtä pelaamaan. Siinä sitten siirryttiin ruokalaan syömään herkkuja ja joulupukkikin mahtui hyvin vierailemaan ruokalan puolella ei siis suurempaa ongelmaa tosta sähläyksestä. Luokka oli hankkinut mulle Pentikiltä ihanat tyttö- ja poikanallet ja tehneet kortin läksiäislahjaksi. Ihana yllätys ja kyllä siinä tuli itku mulle. Kuinkahan paljon itken joulujuhlassa, kun on oikeesti vika päivä luokan kanssa... Niin, joo ja äitipäästä vielä lisää, että ehdittii eilisen päivän aikana hukata neidin juhlakengätkin. Onneksi löytyivät tänään Järvenpää-talolta.

TERVETULOA mukaan [b]HuplaKupla[/b]!

PAINO noussut täällä n. 7kg ja vähän rupee hirvittää, että mitä se on joulun jälkeen. Tiedän kyllä, ettei tuota painoa ole kauheesti tullut ja kaikki taitaa olla tuossa masussa. Ainakin näyttää, etten oo muuten levinnyt. Esikoisen aikaan ei ihan samaan tahtiin paino noussut, oisko ollu n. kilon heitto, mutta sillon kyllä levisin hieman muutenkin.

Meillä JOULUVALMISTELUJA ei kauheesti tartte tehdä, kun mennään koko jouluksi mun vanhempien luokse. Kortit tehdään tänään valmiiksi ja huomenna vien ne postiin. Ja muoriin nimet kirjoitettava, osoitteet on jo onneksi päivitetty. Pipareita ja torttuja aattelin leipoo viikonloppuna. Lahjat aikalailla ostettu, mutta ihan paketoimatta ovat vielä. Joulukoristeiksi ollaan laiettu jouluvaloja ja muutamia neidin askartelemia tonttuja. Niin joo ja ostinhan mä sellasen pöytäkatajan (n. 50cm) ja siihen ollaan laitettu valoja ja koristeita.

[b]Katjuska[/b] kirjoitteli kirjoista. Meille esikoiselle ostettiin Vallaton vauva valtaa vatsan -kirja jo ihan alkuraskaudessa ja nyt joulupakettiin tilasin Tyttö, joka tahtoi takaisin äidin vatsaan -kirjan.

Mä olen aina NUKKUNUT kyljelläni, joten en suuremmin ole asentoa joutunut muuttamaan. Jalat ei kyllä enää ihan niin kippuraan ylös nouse kuin aiemmin =) Ja kyllähän tuo kyljeltä toiselle kääntyminen on aika urakka =). Selällään ei enää psyty olee tai tulee huono olo.

Sitten kysymystä...

Haetaanhan isyysloma jälkikäteen vai olisko pitäny hakee jo nyt?

Ja sitten toinen kysymys:

kuinka paljon tulette saamaan äitiyspäivärahaa?

Nyt syömään...

-Monkey ja mosse rv. 26+0-

Vierailija
15/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa!

Olen ollut poissa koneelta taas pidemmän jakson...meidän perheessä on ollut surua ja fiilikset on aika matalalla. Anoppini kuoli sunnuntai yönä ja itkulle ja turralle ololle ei tahdo tulla loppua.....66-vuotiaan eli aivan liian aikaisin, mutta sitähän ei meiltä kysytä!! Jotenkin käsittämättömämmäksi tilanteen tekee vielä se, että kun odotin esikoistani isäni sairastui ja kuoli vauvan ollessa 2kk!!

Olen itkenyt itkemistäni ja nämä raskaushormonit vaan kiihdyttävät kyynelien määrää, tuntuu että välillä sille itkulle ei tule loppua. Minulla oli ihana ja maailman hyväsydämisin anoppi ja olisin niin toivonut, että olisin tämän uuden tulokkaan ehtinyt nähdä....

Minulla ei nyt paljon muuta mielessä....omassa voinnissa ei ihmeempiä, kun vain saisi nukuttua.....mutta ei vain uni tule tai on tosi katkonaista...

On kuitenkin lohdullista lukea muiden mukavia kuulumisia, että saa muutakin ajatuksia ja edes vähäksi aikaa näkee mukavia asioita... Tervetuloa uudelle maalismammalle ja kaikille muillekin hyviä vointeja!!

Urkki

Vierailija
16/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa kuoli isäni äiti kun esikoinen oli vasta vajaan kuukauden. Onneksi ehti kerran tytön näkemään vaikkakin silloin oli jo teholla. Suru oli aivan suunnaton sillä mammani oli minulle yksi maailman tärkeimmistä ihmisistä ja olisin suonut hänelle vielä monia vuosia lisää. Kuollessaan oli vain 59 vuotias. Mutta uskon mammani pilven reunalta tyttelin toilailuita seuraavan. Mutta voin vakuuttaa että surun yli pääsee aikanaan kun vaan saa surra rauhassa. Mutta voimia ja haleja teille koko perheelle ja koittakaa nauttia joulusta. Rakkaamme ovat kuitenkin aina mukana sydämissämme!

Vierailija
17/35 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua on laiteltu täällä tällä viikolla, sairaslomalla kun olen edelleen. Soittivatkin eilen äitipolilta, että urea plasma ja streptokokki edelleen jylläävät ja häiritsevät pienokaistamme ja aiheuttavat tietenkin minulle tuskaa. Enää en antibiootteja niihin saa, joten niiden annetaan siellä vain jyllätä. Nyt vain hillitään supisteluja penisiliinillä jotta vauva saisi lisää viikkoja eikä tunkisi niin ulospäin vielä. Synnytykseen saan sitten lääkityksen, joka estää niiden tarttumisen vauvaan. Vauvallehan tartunta voi tehdä hengityselimiin infektion. Kipuja on ollut melkoisesti, joten joulunlaitto on jäänyt miehen hommiksi. Minä olen kovasti antanut ohjeita pitkältään käsin. Onneksi leivonnaiset ja laatikot ovat jo pakkasessa, joten niiden tähden ei tarvitsekkaan enää stressata ja apuvoimiksi tulee vanhemmat jouluviikolla.

Joulua siis vietämme kotonamme. Ensimmäistä uudessa talossamme. Vanhemmat ja sisarukset tulevat luoksemme koko jouluksi, joten onneksi käsiä on sitten enemmänkin auttamaan, minusta kun ei tekijäksi ole. Kovasti toivon, etten kuitenkaan sairaalaan joutuisi. Vaikkakin odotamme mieheni kanssa tätä joulua innolla, onhan tämä aivan erilainen joulu kuin aikaisemmin, uusi koti ja vauva masussa, on mielessä käynyt jo ensi joulu. Se meillä kaikilla maalismussukoilla on täysin erilainen kuin tämä tuleva. Jännää ajatusleikkiä......

Painonnoususta on ollut puhetta. Painoa on nyt tullut noin 9 kg. Sopivassa suhteessa, vaikkakin vähempikin olisi riittänyt. Masu vain kasvaa kasvamistaan ja tässä vaiheessa jo hyvin koominen olomuoto. Aikaisemmin jo valaisinkin, että pituutta minulla vain 158 cm ja SF mitta jo 31. No, olempahan raskaana olevan näköinenkin!

Näinpäs täällä sitten jatkellaan joulunodotusta rauhallisissa merkeissä. Vaavikin antaa potkuja masusta, joten terveiset häneltäkin kaikille.

Terveisin

mine + piiperoinen 28 + 6

Vierailija
18/35 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dimgray] Ja kyllä on taas pimeetä ja synkkää täällä... tulisi mielummin lunta kuin vettä. Toivottavasti tulee valkea joulu tännekin.

Voimia urkille! Kyllä nämä asiat aina epäreilulta tuntuu, toivottavasti aika parantaa. Haleja sinulle!

Isyysloma ilmoitetaan kelalle jälkikäteen, näin olen ymmärtänyt. Äitiysrahasta en vielä tiedä, kelalta ei ole tullut päätöstä.

NapNap rv28+1 [/color]

Vierailija
19/35 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai milloin Kela saa vahvistetun 2004 verotuksen käyttöönsä? Siitähän meillä maalismammoilla taitaa yleisimmiten kiikastaa?

Täällä vuodatetaan taas nenää. Täytynee hidastaa touhuamista, ettei ihan suihkua pumpulin ohitse. Missäköhän välissä sitä ehtis ne A-tipat ostamaan ja tiputtelemaan niitä sieraimiin? Henk.koht. niistä ei aiemmin ole ollut suuremmin apua, mutta yrittänee pitää.

Huomenna on taas tentti tiedossa ja tympii nyt jo. Lukea vielä vaan pitäis. Varsinkin nyt kun muut ovat töissä ja koulussa. Siivoaminenkin tuntuu nyt kiinnostavammalta :-)

Vierailija
20/35 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dimgray] Verotus taitaa vahvistua 19.12. Santtu_81 taisi olla kysellyt asiaa kelasta... Eli ensi maanantaina vahvistuu verotus, sitten rupee varmaan pikkuhiljaa päätöksiä tulemaan. Toivottavasti ei mene kovin kauaa... [/color]