~~+#PUOLUKOIDEN KESKIVIIKKO#+~~
Kommentit (17)
Ekaksi elliä: Kysyin minäkin tulevaa lapsilykkyä ja eilen illalla oli tullut vastaus: " Sinulle syntyy tyttö 13.8.2007 ja tyttö 8.1.2010." Huijui, voishan tuo olla ihan mahdollistakin!
Sitten se MIES: Meillä siis ukko on koti-isinä ollut heinäkuusta ja tarkoitus on ollut, että ensivuoden maaliskuussa menis takasi töihin ja minä vuorostani jään kotiin, kunnes kuopus ois 2,5v ja sitte tarhaan tytöt, poika on sitte jo koululainen. No, nyt minä sitten hairahduin vauvakuumeeseen ja mies oli pohtinut asiaa. Hän sanoi, että voin lopettaa nyt pilsut yhdellä ehdolla: Jos tai kun tulen raskaaksi, niin kuulemma pitää synnytää kiltti, rauhallinen ja hiljainen poika, meillä kun nämä pikkulikat on aika raisuja tapauksia! Heh, sanoin että siitähän se on kiinni, millaset siemenet se kylvää :) Mutta siis hei, SE SUOSTUI!!! Sanoi kyllä vielä sunnuntaina ajatelleensa, että oon ihan seko, mutta sitten sen yks tuttu oli ihaillu meidän lapsia niin oli mies niin ylpistyny, että oli alkanu ajatella, että kivahan se vielä yks ois.
Arvatkaa oonko onnesta soikeena ja jännittääki kyllä! Minä en oo koskaan nuita päiviä laksenu enkä ovista tarkkaillu, mutta sen verta kalenteria vilkaisin, jotta jouluaattona ois ehkä se hedelmällinen aika. Mulla on kierto ilman pillereitä yleensä 29-32 pvää, toivottavasti nytkin tasoittuu pian.
[color=darkviolet]Eilen tosiaan töissä 12,5 tuntia! Ja nytkin ois kiirettä mutta pakko silti vähän kommentoida väliin tännekin...
[b]JUVELIKS:[/b] ONNEA TUPLAUKSEN ALKAMISESTA! Ja toivottavasti tärppää heti niin Ellin ennustus pitänee paikkansa!
[b]GOLDA:[/b] Tuota minäkin toivon että " taitaa olla vielä seuraavassa ja sitä seuraavassa ja sitä seuraavassakin kierrossa..."
[b]GALTSU:[/b] Mullekin on tulossa se kantoliina ja se myyjä sanoi että kun 1.erän on laskusta maksanut niin kantoliina tulee. Mulle ei ollut eilen tullut vauvalehtiä, ainakaan mies ei sanonut ku kysyin puhelimessa...
[b]LUMIINA:[/b] Ei oo viisurit tulehtuneet, ne poistetaan koska niissä on reiät. Kiitos ohjeista! =o)
[b]LUUMUHILLO:[/b] Pääsetkö sitten ollenkaan palstailemaan kun oot suomessa?
Oikeastaan vois esittää [b]GALLUPIN: Missä päin aiot joulun viettää?[/b]
Me vietetään joulu Rovaniemellä.
Ja [b]vastaus edelliseen galluppiin:[/b] ehdottomasti haluan että lapset oppii itse siivoamaan lelunsa.
[b]Marttakerhoilu[/b] on jäänyt mullakin vähiin. Itselle oon sukkia tehny verkkaseen tahtiin...
[b]Hyvää työpäivää/koulupäivää/vapaapäivää[/b] itse kullekkin! =o)
Voi pyhä jysäys, meinas sitten TÄRKEIN unohtua!!! Näin viime yönä semmosta unta että synnytin keskosen! Pojan! Se oli lähinnä painajainen, se vauva nimittäin kärsi jostain happivajauksesta, ja lääkäri ilmotti että se on " invalidi" ... Mää en vissiin etes tienny olevani raskaana tai jotain, vessan pöntöllä istuin ja ponnistin niin ilmesty pienen pieni jalka sieltä... Toivottavasti oli enne vaan siinä mielessä että nyt Vallu on tarttunut kiinni!
Thunderi: kaikkein parastahan se on asennoitua aina tädin tuloon niin ei tipu ainakaan kovin korkealta kun se soittaa ovikelloo. Ja sit taas jos ei sitä näy niin yllättyy varmasti positiivisesti, vähän niin ku odottamatta. Ylihuomenna se siis selviää! Voi kun saisit sen vauvan
Juveliks: Onnea tuplauksen aloittamisesta! :o)
Hannele: Joo, sulle tuleekin ehkä vasta tammikuussa se lehti, jos oot niin sopinut. Mulle ei oo muistaakseni tullut laskua vielä joten kerrankin odotan laskun tippuvan tosta luukusta! :O)
Joku muuten kyseli et miks on miehet joskus reissussa. Mun mies oli alunperin töissä risteilyaluksella kokkina aina viikon ja sit viikko himassa jne.. Sit ne lupas sille viran ja loppujen lopuksi ei jatkanut koko sopparia ollenkaan. ja nyt se on työtön ja tekee keikkaa sinne sit ku sitä on tarjolla! Nyt oli siis 5 pv pois.
Mies tulikin just himaan. Täytyy mennä. Taas tuntuu pää halkeavan, toivottavasti on buranaa vielä kaapissa!
Galtsu kp 5
[color=maroon]JUVELIKS: Onnea tuplauksen johdosta! Näin se Puolukkapino alkaa lisääntymään oikein urakalla* taputtaa* Plussasäteitä sinne ~~~~~
HANNELE: OIjoi, mikä uni! Toivottavasti ois enneuni ainakin siitä kohtaa, et saisit pojan ja PIAN!
Täällä sitä siis kärvistellään töissä. Tylsii niin pirusti! Kudoin aamulla muutaman rivin sitä lapasta jonka olen alottanut itelle jo ajat sitten. On niin vaikee se kuvio, et pitää pienissä erissä tehä. Mutta tuleepahan hienot ja erikoiset!
Plaah... JJ 32+1 (jo!) + Tuutti♥
[color=darkviolet]Niin joo vauvalehtitilaus alkaa ens kuussa mutta aattelin että se ois tullu tässä kuussa se Leijonan lahjoittama lehti!
HANNELE kp 26
Laiskiainen vaan istuu koneen ääressä... monta päivää pitäny siivota, mutkun ei kiinnosta... :( tänään sentää sain imuroitua kun netti ei toiminu aamulla....
G: Lapset opetetaan pienestä pitäen siivoamaan lelunsa: tosin ensin vanhempien avustuksella, mutta vähitellen ihan itse: voisin veikata että mies pitää tässä asiassa viel mua tiukemman kurin.
G: joulua vietellään ihan täälä kotipaikkakunnalla.
Juveliks: ONNEA TUPLAUSPÄÄTÖKSESTÄ!!! tosi upeeta!! Ja muutenkin huomaa kyllä et sun mies ainakin tosissaan on kiinnostunut lasten kasvatuksesta kun on kotona hoitamassa: mä epäilen että meillä mies saattais joskus asiaa harkita, mutta mulla on niin huono palkka ettei varmaan ainakaan tän ekan aikana oo ees taloudellisesti mahdollista: kun saattaa olla ettei oo mahdollista et mäkään voisin pidempään olla kotona, toivoa tosin viel on eikä mulla oo ees työpaikkaa äippäloman jälkeen, joten työttämänä on paha mennä töihin....
Nyt on kauhee nälkä, joten entävä syömään ja sitä siivousta sitten....
Mukavaa työpäivää/vapaapäivää kaikille!!!
M ja masutyyppi 13+4
JUVELIKS: ONNEA! Toivottavasti täältä perässä tullaan :)
GALLUP:Me kyllä opetetaan lapset itse siivoamaan omat leikkinsä. Ja sit pikkuhiljaa tekee jotain pienee kotiaskareita kaveriks.
HANNELE: Mäki näen paljon vauvaunia nykyään. Viimeks näin unta et mun serkku ilmotti oottavansa kolmatta lasta ja mä olin niin KADE.
GALTSU: Mä oon kohta lh. Jotain olis tarkotus viel opiskella. Th kiinnostas kovasti:)
Kävin muuten eilen hamstraa 6 vauvanbodya kaupasta. Makso 1.90e kappale. Mun mielestä toosi halpoja.. Ois tehny mieli ostaa enemmänki, mut mies ei antanu:) Mut toi oli niinku historiallista, koska mies ei ole tähän asti antanu mun ostaa yhen yhtä bodya ilman, et se olis menny jolleki lahjaks. Pehmenemistä???
Mä oon muuten mielenkiinnolla lukenu tuolt odotus-puolelta kesä-elokuussa syntyvien palstoja. Olis se niin ihanaa olla jo raskaana. Meillä kyl mies sano, et musta melkein vois luulla jo et olisin raskaana. Mun massu on kasvanu, syön mahdottomasti, olen tosi väsyny ja kiukuttelen (joka ei ole yleistä mulla). Mut noi " oireet" vaan johtuu stressistä ja syysmasennuksesta. Toivottavasti puolen vuoden sisään noi oireet alkaa raskauden vuoks.
GALLUP: Mitä mieltä te ootte " kestovaipoista" ?
JEP. Taidanpa lähteä ruoan syöntiin.
-Kaktus-
[color=blue][b]Hannele[/b]: ai niin unohdin kommentoida sun unen. Musta tuntuu et sun kohalla noi enteet on ruvennut sateleen oikein urakalla nyt! Uskon että tärppää kohta! Mutta sua piti muistaakseni muistuttaa siitä ettet elättele toiveita nyt seuraavien kuukausien suhteen, et oot luvannut kiltisti oottaa kesään! Mutta uskon että moni elättelee täällä puolestasi niittä toiveita. En haluais mitenkään pilata onneasi.
[b]Miitsu[/b]: ihan kohta alat varmaan tuntee pikku hipaisuja masussa. Miten on sunkin raskaus edennyt jo noin pitkälle??? ;o) Tuntuuko susta yhtään että aika menee nopeasti? Vai mateleeko se pikkuista odottaessa? Onko sillä muuten työnimeä?
[b]Kaktus[/b]:sun mieshän on tainut jo lämmetä ajatukselle kokonaan, kun antoi ostaa peräti 6 bodya! :o) Toivottavasti viim puolen vuoden kuluttua oireet on täyttä tottaa!!!
[b]kestovaippa-G[/b]: olen ehdottomasti kestovaippojen kannalla, se toki tarkoittais et pitää oma pesukone hommata! En tiedä miten toi alku menee, koska oonhan jo vaippoja hankkinut, niitä riittää ehkäpariks kolmeks viikoksi. Ajon kyllä käyttää ne, koska on sen verran pitkään jo oottanut kakkapyllyä ;o) Toivottavasti ei oo vanhentunut :-O
Itsellä päänsärky vaan jatkuu ei oo kaks buranaa auttanut :( Soitin terv keskukseen ja ehkä tammikuun lopulla tai helmikuun alussa olis aikoja lääkärille! Soittavat sitten takas. On se ihme ja kummaa että kaikki alkikset ja satavuotiaat mummelit tutkitaan ja hoidetaan vaikka miten nopeasti, mutta työikäisten on niin vaikea päästä ees arviointiin.. Miten se hoitotakuu tässäkin toteutui?? Kaikilla työkavereilla onkin muuten sair.vakuutukset, et pääsee heti ykstyiselle, kun ei tosiaan terv.asemalle nykyään pääse ku ihan akuutissa ongelmissa!
[color=darkviolet]Isukille tilaan sellasen kuvakalenterin, illalla valkkaan kuvat ja huomenna lähetän niin just kerkiää jouluksi! Kuvia lapsenlapsista, siitä tulee tosi hyvä! Sitten on KAIKKI lahjat hommattu!
[b]KAKTUS:[/b] Lämpenemistä, juu! Minkävärisiä ostit/miehesi halus sun ostavan? Mistä ihmeestä löysit niin halvalla?!?
Sinänsä en toivo unen olleen enne koska se oli lähinnä painajainen, yhtäkkiä pikkunen jalka pilkisti sieltä ja kivut oli kamalat ja kun vauvalle kävi vielä aika huonosti. Mutta toivottavasti se silti jotain tarkottaa! Niin pitää koittaa pitää jalat maassa... Mutta jos en jouluaattona plussaa niin onneksi sitten tammikuussa! =o)
[b]Kestovaippa-gallup[/b] Itse en henk.koht. usko siihen ryhtyväni vaikka ideana tosi hyvä! Liian laiska tai jotain...
Mulla tuntuu nykyään päivät menevän niin nopeaa etten ehi ees lukemaan pinoja saatika sitte kirjottamaan mitään.. Oli nyt pakko tulla pikasesti ilmotteleen itsestäni ennen ku edes luen tän viikon pinoja.
meillä ei vauva-asiassa mitään uutta! Mua masentaa nyt ihan muut asiat.. Mun paras kaveri jonka kanssa ollaan oltu ku paita ja peppu monta vuotta tuntuu tekevän mulle nykyään ohareita tämän tästä.. Meillä on tässä välimatkaa nykyään n.1000km ja nähdään tosi harvoin.. No kaverillani asuu poikakaveri täälä ja käy onneksi suht usein nykyään täälä sen takia.. Mut ei se mua tuu kyl tuu ku harvoin kattomaan ku sille tuntuu olevan niin paljon tärkeempiä nähä niitä poikakaverinsa kavereiden puolisoja.. Nyt oon aivan maassa sen takia et ollaan jo syyskuussa sovittu et hän tulee mun luo 17.12 ku oon yksin kotona ja saadaan pitkästä aikaa olla kahdestaan rauhassa.. no nyt se sit ilmotti viikko sitten ettei oo varma ehtiikö ku täytyy mennä anoppia ja miehen mummoa ja miehen kavereita kattomaan ennen joulua.. Et on näköjään hällä hieman tää tärkeysjärjestys muuttunu miehen löytämisen jälkeen.. Et tämmönen suru tällä kertaa mulla..
Olipa taas omaanapaa..
Nyt mustikkasopan keittoon ja sit postiin viemään joulukortteja..
GALTSU: Onpas tosi outoa toimintaa tk:ssa, jos aikoja tarjotaan yli kuukauden päähän! En kyllä ymmärrä ollenkaan, eikö ole olemassa joku aika jonka sisällä asiakkaalle PITÄÄ pystyä tarjoamaan lääkäriaika? Tosi ikävältä kuulostaa noi sun päänsäryt, toivottavasti saat apua jostain. Joko kävit siellä akupunktiossa?
HANNELE: sovitaan, että sun uni enteile poikavauvan pikaista alullesaattamista ellei peräti asian selviämistä;) Viittaan nyt siihen eniten toivomaasi joululahjaan...Mä olen kanssa nähnyt jos jonkin sortin vauvaunia elämäni aikana, osa tosi ikäviäkin painajaisia. Kai sitä koko ajan kuitenkin jollakin tasolla myös pelkää vauvan saamiseen liittyviä asioita, onko lapsi terve, miten synnytys menee jne. ja käsittee niitä sitten unissa. Vaikka koko ajan tietää, että riskejä on, niin kyllähän sitä pääasiassa ajattelee vauva-asiasta vain niitä positiivisia puolia ja ne ikävämmät sysätään taka-alalle. Siis uniin. En tiedä, tuli vain tällainen ajatus mieleen.
SiivousG: kai tuota lasta pitäisi pikkuhiljaa alkaa opettamaan edes vähän keräilemään omia lelujaan. Toistaiseksi hän on vain erittäin tehokas niiden (ja kaikkien muidenkin tavaroiden) levittämisessa, niin että kämppä näyttää yleensä siltä, kuin hurrikaani olisi juuri pyyhkäissyt yli.
JoulunviettoG: ollaan täällä kotimaisemissa, vieraillaan kummankin vanhempien luona mutta ollaan myös kotosalla. Ihanaa rauhallista aikaa siis tiedossa. Mulla pitäisi olla ovis just ennen joulua, joten täytyy olla ahkera heti kättelyssä, ettei tartte anoppilassa harrastaa;))
KestovaippaG: ei ole mun juttu:( Tiedän, että on ihan kamala määrä roksaa mitä mekin tuotetaan päivittäin, mutta musta ei yksinkertaisesti ole siihen rumbaan.
Ai niin, hyvähyvä Juveliksin mies!!
Nyt mua kutsuu zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, taas. Kirjoitan näköjään joka päivä samaan aikaan, kun olen aina menossa torkuille tässä vaiheessa tekstiä:)
-Lillis-
Mähän taidan tehdä henk.koht ennätyksen kohta pinoutumisessa! ;) Hahhahaa Jopa kolmas kerta viikon sisään¿ :D
Niin mitäs pitikään rustata¿hmmm. Niin joku jutteli kierroista jotain ja nyt tarvii sanoo, että eka kierto Terolutien jälkeen oli hieno 26, mutta tässä seuraavassa kierrossa menossa jo 35 päivä! Blaah! En kestä jos nää taas lähtee tällai pitenemään. Millaisia kiertoja teillä on, jotka on jo ehkäisyn jättäneet?
JUVELIKS; THUNDERI JA HANNELE: Onnea kovasti teille tuplaamisessa ja pitelen kyllä peukkuja kovasti. Jotenkin on puolukkaiset, nykyiset ja entiset, kovasti mielissä ja teille erityisesti toivon onnistumista!
Mä en ole _vieläkään_ saanut kantoliina minkä piti tulla! Stana! Lehti on kumminkin tullut jo ainakin 8kk. Ja laskukin maksettu silloin heti. Laitoinkin asiasta jo menemään mailia ja lupailivat laittaa tuleen. No siitäkin on jo 2 viikkoa. :O
JOULU GALLUP: Me ollaan ihan kotosalla, mutta vielä on epävarmaa tuleeko mun äiti ja sisarukset meille saunoon ja syömään. Toivottavasti. Olis aika mukavaa yhdessä. Jos eivät tuu niin kattellaan leffoja viltin alla ja syödään suklaata. ;)
Marttakerho: Jopa minä olen saanut nyt aikaiseksi noin 30 cm kaulaliinaa! Ostin nättiä lankaa ja kutimet. Jospa ton jälkeen kokeilisi jotain nuttua tehdä.
Tässä kuivia faktoja tuosta hoitoon pääsystä.
Lainmuutosten mukaan vuonna 2005 maaliskuun alusta lähtien terveyskeskukseen pitää saada arkipäivisin virka-aikana välitön yhteys. Kiireettömän hoidon tarpeen arvioon terveyskeskukseen terveydenhuollon ammattihenkilölle, ei siis välttämättä lääkärille, on päästävä kolmessa arkipäivässä yhteydenotosta ellei asiaa voida hoitaa puhelimitse. Lääketieteellisesti ja hammaslääketieteellisesti tarpeelliseksi todettuun hoitoon on päästävä kohtuullisessa ajassa. Perusterveydenhuollossa hoitoon tulee päästä viimeistään kolmessa kuukaudessa siitä, kun hoidon tarve on todettu. Tämä kolmen kuukauden enimmäisaika voidaan ylittää suun terveydenhuollossa tai perusterveydenhuollon yhteydessä toteutettavassa erikoissairaanhoidossa, enintään kolmella kuukaudella, jos hoidon antamista voidaan perustellusta syystä lykätä potilaan terveydentilan vaarantumatta.
Erikoissairaanhoidossa hoidon tarpeen arviointi on aloitettava kolmessa viikossa siitä, kun lähete on saapunut terveydenhuollon toimintayksikköön, esimerkiksi sairaalan poliklinikalle. Hoidon tarpeen arvion perusteella lääketieteellisesti tai hammaslääketieteellisesti tarpeelliseksi todettuun hoitoon on päästävä viimeistään kuudessa kuukaudessa siitä, kun hoidon tarve on arvioitu.
merineito
[color=dodgerblue]Juveliks: Onnittelut TUPLAUSPÄÄTÖKSESTÄ!!! On se niin ihanaa että voidaan kohta yhessä alkaa Odottamaan ;)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
JouluG: Ei olla suunniteltu kummemmin, kotosalla lekotellessa...
KestoG: Oon hyvin kiinnostunu kestovaipoista, ja aion ottaa ne käytäntöön asti. Oon vähä joihinkin ekojuttuihin hurahtava immeinen ;)
Pikkupiru: Ikävä tuo sun kaverin ohareittein teko!!!! Ärsyttää moinen. Pian sillä ei ole muuta kun miehen elämää...
Piips: Hienoa että tsemppaat meidän viihdytyksessä ;)
Nämä kaikki Plussat on nyt onnentuojia, kullekin siihen asiaan mitä eniten toivoo!!!!
Omassa navassa ei muutoksia, odottelua vaan...
+Thunde+
[color=maroon]HANNELE: Hyvän lahjaidean olit keksiny isällesi! Ja onnea siitä, et sulla kaikki lahjat on jo ostettu. Mulla ei...
JOULUVIETTOGALLUPPI:Vanhempien luona ollaan, yöksi kotiin.
KESTOVAIPPAGALLUPPI: Ei musta taida olla kestovaippaileen. Ajatus on hyvä ja nostan kyllä hattua kaikille, jotka siihen lähtevät. En vaan usko, et mä viittisin ottaa siitä sydämen asian. Joskus ennen aattelin, et ainakin kokeilen, mutta nyt en enää ookkaan niin varma, ainakaan tän vauvan kohdalla.
[b]Antakaas jotain vinkkiä. Haluaisin ostaa miehelle myös jonkun autoaiheisen lahjan, kun hän siis on nuita automiehiä henkeen ja vereen. Mitä siis voisin ostaa??? Ei ihan moottotiöljyä viittis pakettiin laittaa ;) Ihan siis jotain käyttökelposta, ei mitään krääsää. [/b]
JJ 32+1+Tuutti♥
Juveliks:
Ekaksi elliä: Kysyin minäkin tulevaa lapsilykkyä ja eilen illalla oli tullut vastaus: " Sinulle syntyy tyttö 13.8.2007 ja tyttö 8.1.2010." Huijui, voishan tuo olla ihan mahdollistakin!Hei voitko kertoa minulle sen Ellin ja Madamen yhteystiedot niin voisin myös kysäistä? Kiitos paljon etukäteen !!!
Terveisin,
Mulberry
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[color=darkgreen]Vaikkei vielä aamu olekaan, mutta tuskin kukaan tätä ennen aamua lukee....
Tänään pitää käydä ostamassa tuo uus Vauva-lehti. En ole vielä aatellu tehä tilausta, kun mulle tulee yks toinen lehti. Mutta sen tulo loppuu huhtikuussa, niin sitten tilaan Vauvan jos yhä on tarvetta ;)
Galtsu: Tuosta testauksesta... Taidan malttaa mielen ja aikasintaan pe testata jos ei täti ole ilmestynyt, sillon kuitenki jo kp 29. Useimmiten tuo kierron pituus on 27-28 päivää ollu, poikkeuksia molempiin suuntiin mutta yli 30 ei ole tainnut mennä. Ainkaan viime vuosina. Oon henkisesti valmis kuitenki tädin tuloon, kun ne pettymykset on niin karvaita kun liikoja toivoo =(
Nyt aivot lyö tyhjää... Olikohan mulla vielä muuta kirjoteltavaa [color=grey]*pohtii aivot sauhuten*[/color] Voi ei, nyt alkaa nää väsymys tunnit kun kello lähestyy kolmea. Lopetan tän turhan löpinän nyt ja lähen tekemään jotain järkevää.
-thunde-
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++