Miten voisin tehdä itsestäni mielenkiintoisen persoonan
työyhteisön ja ystävien silmissä? Tiedän tuon kuluneen sanonnan, että pitää olla oma itsensä, mutta kysyn silti vinkkejä.
t. harmaavarpunen
Kommentit (12)
että pyrin liikaa miellyttämään. Olen kyllä hyvä kuuntelija, mutten osaa kertoa omista asioistani mitään. Ajattelen kai, että elämäni on niin tylsää, että siitä on turhaa kertoa.
ap
saat olla varma että sinusta suorastaan kuhistaan tulvina viikkoina. :-)
kaikki olisivat varmaan ihan mykistyneitä!
ap
Etenkin: kysy heidän mielipidettään sellaisessa asiassa, josta he jotain tietävät. Jos sinulla on lapsia, kysy vinkkejä lastenkasvatukseen ja nyökyttele hyväksyvästi. Alä vaan nuoleskele tai imartele tai arvostele, kiinnostuksen on oltava aitoa.
Tämä tarina on tosi.
mene johonkin hyvään, laadukkaaseen kampaamoon ja anna heille vapaat kädet. Osta eri värisiä vaatteita, pirteämpiä kuin tähän asti. veikkaan, että pukeudut maanläheisiin väreihin?
tee jotain uutta, jota et ole ennen kokeillut. Se voi olla jokin harrastus esim. Seikkailumieltä elämään, uteliaisuutta! Kun innostut ja kiinnostut asioista, sinusta kiinnostutaan.
7: Pukeudun maanläheisiin väreihin, pitäisi varmaan kokeilla jotain uutta...
ap
ja tee niitä asioita, jotka oikeasti kiinnostavat.
minä olen aina ollut miellyttäjä tyyppi, ja yritän päästä siitä eroon. tarkoitus ei ole muuttua ilkeäksi tms vaan sellaiseksi, että saan oman mielipiteeni kuuluviin, enkä myötäile jos en oikeesti ole sitä mieltä.
Ihmiset tuppaavat tykkäämään ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneista heistä.
Enkä tarkoita mitään p-een nuolemiskampanjaa, vaan lähinnä aktiivista kuuntelua, joka on vieläpä aika helppoa. Kuuntelet, mitä toinen kertoo, ja kysyt aiheeseen liittyviä kysymyksiä. Ja muistat juttuja vielä myöhemminkin tyyliin " jäin miettimään sitä mitä kerroit silloin" .
Kun kerrot tasapainoisia mielipiteitä toisten jutuista, alat vaikuttaa mielenkiintoiselta toisten mielissä.
Yksi sääntö on ehdoton:
Puhu poissaolevasta selän takana vain hyvää.
Jos on vaikeaa puhua hyvää, älä sano mitään tai ota omakohtainen asenne kriittiseen kohtaan esim. " Mulla on ollut vähän hankaluuksia pysyä pomon tahdissa viime aikoina" , EI: " -ttu kun tuo ämmä kyylää koko ajan" .
taida enää edes muistaa kuka olen tai mistä olen kiinnostunut. Sen tiedän, että olisi ihana aloittaa joogaharrastus, vaikkei se kiinnostavaa olekaan.
ap