Mitä mieltä olette, jos kaksosille annetaan kolme nimeä ja kaksi viimeistä molemmilla samat?
Tänään paikallislehdessä oli kastetuissa kaksostyöt joiden 2. ja 3. nimet olivat täsmälleen samat.
Mun mielstä jotenkin mielikuvituksetonta. Lapsiparat, on siinä omassa identiteetissä hakemista, varsinkin kun ensimmäiset nimetkään eivät paljoa eronneet toisistaan.
Toivottavasti näiden kaksosten äitikin sattuu olemaan täällä ja kommentoit miksi päädyitte tollaseen ratkaisuun.
Kommentit (17)
HÖLMÖÄ antaa sama nimi sisaruksille - vaikka sitten toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.
t. 2
isän veljillä on kaikilla sama toka nimi ja etunimikin poikkeaa vain kirjaimella ;)
mutta siis kaksosilla ei missään tapauksessa.
on myös lähes identtiset nimet. Ekat nimet hyvin lähellä toisiaan ja toka nimi täsmälleen sama. Lapset puetaankin täysin samanlaisiin vaatteisiin.
Ja sitten kuitenkin äiti on itse huolissaan, että kohdellaanko lapsia riittävästi yksilöinä...
aamulla päiviteltiin miehen kanssa samaa juttua.
Mulla menee jotenkin kylmät väreet selkäpiissä. Tulee semmonen olo, että jos yksi lapsi kuolee, niin sitten on toinen samanniminen heti tilalla. Tulee kalma olo.
Samaa ihmeteltiin myös meillä aamulla kun luettiin ko lehteä. Näiden tyttösten etunimetkin oli melkein samat, vain yhden kirjaimen heitto nimissä!!
Ei tajua..
joku ystävällisesti laittaa ne nimet tähän ketjuun? Ei kai ne kovin salaista tietoa voi olla kun on kerran lehdessäkin julkaistu ;)
Tinka oli Tinja. Eli Tinja ja Tiina. -ap
HUI KAMALAA!
On täällä kyl niin ahdasmielistä, niin ahdasmielistä porukkaa et ei voi kun ihmetellä!
Mielestäni on hassua antaa lapsille sama nimi, vaikka he ovat kaksoset, tai juuri siistä syystä, että ovat kaksoset. Väkisinkin tulee mieleen, että lapsia yritetään ahtaa samaan muottiin ja yksilöllisyydestä viis. Sama juttu jos sisaruksilla on sama nimi yhden kirjaimen erolla.
siellä Kouvolan Sanomien kirkollisissa ilmoituksissa...
Minusta se ei ole niin outoa (ei kyllä idearikastakaan), kun se, että kaksosille annetaan samat toiset ja kolmannet nimet.
Nimenomaan se oma identiteetti. Aina puhutaan, että kaosia pitää kohdella yksilöinä, mutta jos niillä on jo tosi samankaltaiset nimet, niin aika massaa ovat.
Niitä sattuu. Omassa vihki-ilmoituksessa mun nimi oli totaalisen väärin, ja kun pienellä paikkakunnallamme vielä sen niminen about samanikäinen ihminen eleli, oli asiassa sekaannusta kerrakseen.
antaa samaa nimeä toiseksi nimeksi.