G: Kuinka siistiä teillä on??
Ja lapsien ikä ja lukumäärä :D Onko teillä siivouspäivä, vai siivoatteko silloin kun huvittaa? Montako kertaa viikossa?
Kommentit (12)
Meillä käy perjantaisin siivooja, muina päivinä ite siivoillaan tarpeen mukaan. Mutta meitä onkin vain kolme henkilöä talossa, lapsi jo koululainen.
Kolmihenkinen perhe, lapsi alle 3-vee.
Lapsia 2 3-vuotias ja pieni vauva..
Siivoan silloin kun siltä tuntuu ja kerran viikossa paremmin..
Siisteys ja kaunis koti tekevät onnelliseksi.. =)
ei ole siivoupäivää, siivoan joka päivä ja haluan että aina on paikat järjestyksessä, puhdas ja raikas koti :)
joka päivä siivoilen tarpeen mukaan.
imuroin joka toinen päivä.
todella siistiä on tällähetkellä.paitsi yläkerran wc kaipaisi pesua :)
riippuu miten paljon jaksan juosta ton poijjaan (kohta 2v) perässä. Jos talo on siistinä, tunnen että tällä hetkellä on elämä hallussa. Heti kun kämppä on päässyt sekaiseksi, tuntuu että mopo on karannut käsistä.
kaksi kertaa viikossa niin että imuroidaan ja pestään lattiat.
Muuten siivotaan tavarat ja muut isommat roskat jokailta tai jos vieraita tulee.
Pyykkiä pestään n.5-7koneellista viikossa ja tiskataan kerran päivässä.
Lapset ovat 6v,5v, ja 3v.
ei oikein auta. Syy tähän on se, että asutaan tällä hetkellä todella ahtaasti. Säilytystilasta on puutetta ja tavarat pyörii paikasta toiseen. Niinkään likaista meillä ei ole mutta tavaroita on joka paikka täynnä, tekee todella hirveän näköiseksi tämän kodin. Jospa tämä tilanne paranisi, kun joskus muutetaan puolta isompaan asuntoon.
Mulla on 2 lasta kotihoidossa, puolitoista ja 3-vuotiaat. Siivoan torstaina ja/tai perjantaina, riippuen miten olen kotona. Koskaan en ehdi koko taloa siivota. YRITÄN kuitenkin pestä kaikki huoneet joka toinen viikko, tosin yläkerta jää joskus kolmeksikin viikoksi siivoamatta. Alkuviikosta yleensä imuroin lisäksi. Ikkunat, peilit on tahmatassujen jälkiä täynnä niihin asti en yleensä ehdi kun otan ensin lattiapinnat ja sitten keittiön ja vessan. Samoin pölyt olkkarista, tv:stä tms. ehdin pyyhkiä ehkä enintään kerran kuussa. Matot pölytetään kerran kuussa.
Että sillei. Ja tavaroita on aina liikaa koskaan ei ole paikat järjestyksessä. Ei ole läheskään niin siistiä mitä pidän siistinä mutta ei tässä likaisuuden takia sairastutakaan...
Lapsia on kolme. Sekä mieheni että minä olemme kumpikin peruslaiskoja siivoamaan. Nytkin keittiössä pitäisi laittaa astiat koneeseen ja pyyhkiä kaikki tasot. Lasten pitäisi siivota olohuoneesta iso majarakennelma. Pyykinpesukoneessa märät pyykit odottavat ripustamista. Vessassa lavuaarissa on hammastahnaa. Siisti koti on kyllä kiva juttu, mutta siisteyden ylläpitämiseen menee mielestäni liian paljon aikaa ja se vaatii liikaa vaivaa. Käytän niin paljon mielummin aikaani lukemiseen, samoin mieheni.
Välillä aina innostun pitämään kodin siistinä. Silloin järjestelen tavaroita jatkuvasti ja pyyhin pölyjä ja kaapin ovia. Silloin huomaan, että melkein koko ajan pitäisi puuhastella jotain kodin eteen ja sitä tulee kuin huomaamatta stressiä. Silloin jätän leipomisen väliin kun ajattelen siitä tulevaa tiskimäärää, joka minun pitää heti siivota. Illalla kiertelen pitkin kotia järjestelemässä tavaroita ja huomauttelen miehelle jos kengät on jätetty eteiseen väärin. Todella rasittavaa!
Nykyinen systeemi sopii meille paremmin. Meillä ei ole mitään tiettyä siivouspäivää vaan siivoamme silloin kun huvittaa, usein viikonloppuisin. Koti ei ole aina siisti, sillä en jaksa stressata. Minua ei enää häiritse jos kengät ovat eteisessä vähän sikin sokin. Laitan paljon ruokaa ja leivon, mutta en aina siivoa jälkiäni ihan heti kokkaamisen jälkeen.
Tänään ihme kyllä siivosin keittiön kaappeja ja järjestin astiat ja muut tavarat hyllyille siististi.
- päiväruoat siivoamatta keittiöstä kun uutta jo pitäisi pukata lapsille suuhun. En nyt jaksa...
- koneellinen pyykkiä odottaa ripustamista
- muutama paita odottaa silittämistä
- yläkerrassa pölyistä
- lastenhuoneessa lattia täynnä leluja, samoin alakerran olohuone
- jääkaappi pitäisi pestä
- pakastin pitäisi sulattaa
- yläkerran roskis pitäisi tyhjentää
- peilit ja ikkunat pitäisi pestä kädenjäljistä
- sohva, sen alusta ja tausta pitäisi imuroida ja laittaa suojaviltti päälle
- pari kuollutta kukkaa pitäisi heittää menemään
Näin aluksi tuli mieleen :-O
On siistiä, eli vieraita kun tulee, ei tarvitse kuin vähän pyyhkiä jotain tiskipöytää, niin on hyvä. Joskus tietty sotkusempaa, mut olen aika tarkka siitä missä tavarat lojuvat.