Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei meillä ole aikaa täällä...

Vierailija
13.12.2005 |

sylitellä. Kuulee huolestuttavan usein päiväkodissa, kun alle vuoden ikäiset itkee syliin. Olen itse ollut kiertävänä ja jos erehdyin ottaman pienen syliin, kuulin aina tuon kommentin. Tutti ja nalle sai riittää:( Siinä yksi syy miksi en vie omiani alle 3-vuotiaana hoitoon. Luuletteteko te vanhemmat oikeesti, että pienillä on siellä hyvä olla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut joka ikistä pk.ta mitä löytyy...

Vierailija
2/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan luule, tiedän että jos lapsi saisi valita, hän olisi mieluiten kotona vanhempansa kanssa. Sen takia sitoutunut hoitamaan itsetekemäni kotona, eivät hoitoon joudu päiväksikään elämänsä aikana!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla näitä puolustelijoita rittää.Itse olen nähnyt pieniä hoidossa ja tiedän millaista siellä on.Minusta tuntuu,että vanhemmat eivät edes tiedä millaista lapsella hoidossa on ja kuinka paljon he ikävöivät.

Vierailija
4/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aina aikaa sylitellä ja lohduttaa, eikä kukaan sanonut, etten saisi niin tehdä.

Vierailija
5/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin mielelläni syliin otan. Sitä vaan sai paheksuvia katseita ja mutinoita ajanpuutteesta..

Vierailija
6/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on aina saanut päiväkodissa parhaan mahdollisen hoidon ja on muutenkin iloinen ja tasapainoinen lapsi. Koti on paras paikka, mutta päiväkotikin turvallinen ja tärkeä sosiaalinen yhteisö lapselleni. En voi ymmärtää minkä takia täytyy kantaa toisten ratkaisuista näin suurta huolta, jokainen on varmasti kohdallaan miettinyt oikean ratkaisun. Arvostan suuresti kotona lapsiaan hoitavia äitejä, mutta yhtälailla työssäkäyviä.

Vierailija
7/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kyllä tullut käymään kesken päivänkin ja silloinkin on voinut joku lapsi istua sylissä.

Vierailija
8/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kun ei pysty kertomaan millaista hoidossa on.Tietenkään ei voi saada syliä ja läheisyyttä yhtä paljon kuin kotona.Ja kyllä,tiedän mistä puhun.Välillä haluaisi sylitellä mutta kun ei ole aikaa.

Vierailija
9/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissaasi - meidän pienet olivat ihan tavallisessa kunnallisessa päiväkodissa alle vuoden ikäisenä. Eikä ole kyllä koskaan jätetty itkemään, ei, ei, ei!

Miksi yleistät?

Kyllä minä luotan hoitajiin, täysin - siksi myös lapseni luottavat...

Alle vuoden ikäisia meidän pienemmän ryhmässä on tällä hetkellä 2, 3 vakituista hoitajaa, apulainen, kiertävä hoitaja ja harjoitelijoita. Lisäksy eskarilaiset jotka tulevat leikkimään pienten kanssa...

Alle vuoden ikaisille riittä huomiota! sen on järjestely kysymys.

Ja kun vanhemmat luottavat hoitajiin - niin lapsetkin tekevät niin

Olen ollut tyytyväinen! Ei perhepäivähoitajalle sen enemmän aika löytää lapsille kun lastentarhaopettaja - hän nimittäin ei esim. tarvitse laittaa ruoka. Päiväkodin tilat ovat lapsille tehtyjä - huonolla kelillä sisälläkin voi leikkiä ja olla. Isommissa taloissa löytyy nurkka lepoa varten yms. ...

Ole ylpeä ammatistasi! Teet tärkeä työtä!

Vierailija
10/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli ketju päiväkodeista ja joku haukkui yhden tuntemani päiväkodin eräällä paikkakunnalla ja kun otin asioista selvää, sain paikkakuntalaisilta sekä vanhemmilta että ko. paikassa töissä olleilta aivan toisen laista tietoa. Joten täällä ei kannata uskoa edes itseään.

Vierailija
11/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeja ja hoitsuja. Ja kyllä se on niin, että jos ei erillistä pienten lasten ryhmää ole, jäävät pienet isompien jalkoihin. Ja ei siellä ole aikaa sylissä pidellä.

Vierailija
12/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sijaiset saavat heitä sylitellä.

Vierailija
13/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten se siitä.

Vierailija
14/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemmat haluavat uskoa että lapsella on hyvä olla.Omaani en hoitoon laita ennen kuin osaa puhua/kävellä.

Vierailija
15/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomiota on hakemassa myös ne 3-vuotiaat ja vanhemmatkin, niin luuletteko oikeesti, etä joka kerta se ihan pieni pääsee syliin? Laitetaan monesti istumaan tutti suussa ja lelu kädessä. Välillä pääsevät syliin, mutta välillä huomiota saa se isompi lapsi...Ei pk.ssa hoideta ainoastaan vauvoja, vaan yritetään olla tasapuolisa. Se on hankalaa ja joku jää huomiotta tai ei ainakaan saa sitä kokoajan. Ja alle vuoden ikäinen tarvitsisi huomiota KOKOAJAN....

Vierailija
16/16 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkijöitä voi olla useampi yhtä aikaa, mutta yhden hoitajan syliin mahtuu hyvin kaksi lasta. Jännä juttu, että aina kun olen hakenut lastani (5v., mutta samalla näen pientenkin ryhmän) niin siellä pienten ryhmässä kukaan ei itke juuri koskaan. Siellä ne touhuavat kaikenlaista! Usein hoitajat pelaavat/piirtävät/kokoavat palapeliä hiukan isompien kanssa ja pienemmät istuvat samalla hoitajan sylissä. Jos ovat taas ulkona, niin kukaan ei ole juuri koskaan sylissä koska ne taaperot touhuavat ihan omiaan. Kyllä, ne alle 1 vuotiaatkin.

Jännää...