Muita joilla suonikohju/pukama alapäässä (ällö juttu)???
Tuntuu, että alapäässä olisi tamponi, joka on putoamaisillaan. Iltaisin käveleminen tuntuu inhalta, istumisesta ilmeisesti pahenee.
Kokeilin varovaisesti, että mikä siellä pullottaa ja yllätyksekseni löysin emättimen suulta hieman sisäänpäin sellaisen peukun kokoisen hyvin pehmeän paukaman. On emättimen etuseinämässä häpyluun takana. Aamulla ei ole niin turvonnut kuin illalla.
Soitin neuvolaan ja kysyin, että mikä ihme tollanen on ja oliko jotakin samaa sukua peräpukaman kanssa. Täti valaisi, että kyllä, se on ilm. suonikohju ja peräpukamaa vastaava juttu, mutta alapäässä ja niitä voi siis tulla.
En ollut ikinä ennen kuullutkaan.
Masu on todella alhaalla painamassa ja luut paukkuvat, joten ei kai siis ihme, mutta aika yllättävä, kun viikkoja on vasta 20+.
Onko muilla kokemusta? Niihin ei kai auta mikään?
Tuntuu vaan inhottavalta likistellä ummetusta pihalle, kun toisesta päästä tulee herkemmin...
Kommentit (3)
Itse olen kolmesti synnyttänyt (nyt nuorin 1,5 kk) ja kahessa viimeisessä raskaudessa kärsin sekä pahoista peräpukamista että suonikohjuista, joita oli sekä jaloissa että alapäässä. Tosi inhaa oli just käveleminen, kun tuntu, että alapää roikkuu polvissa... siis ne suonikohjut pakotti ja sai aikaan sellasen tunteen, että alapää roikkuu...
Ikäväpuolihan on se, että ne todennäköisesti pahenevat loppuraskautta kohti, kun vauva painaa suonia aina vaan enemmän ja enemmän. Hyvä puoli taas on, että yleensä (ja mulla ainakin) ne suonikohjut alapäästä hävis sillä samalla sekunnilla, kun vauva oli maailmassa.
Ei auta kuin kestää... tsemppiä!
ainakin luulen sen olevan joku kohju, en ole peilin kanssa kattonut. Mutta mulla se menee vanhaa eppari-haavaa pitkin pakaraan, mutta tuntuu turvonneelta just varsinkin iltaisin, tuntuu vallan hyvin kun laittaakin käden tonne alapäähän...Toinen odotus ja rv 23+4, et vielä on pitkä matka edessä noiden kohjujen kera!
onko harvinaista?