" Ihana" kela,poika oli sairaalassa 7 päivää ,oli kotona öisin
ja aamulla veimme hänet sinne,emme saa kelalta matkakulukorvauksia oman auton käytöstä kun poika vietiin isän työmatkalla sairaalaan,jos olisi oltu mainitsematta työ niin olisi korvattu,no tiedetäänpähän ensi kertaa varten
Kommentit (17)
mutta kun lääkäreidenkin mielestä oli järkevää että lapsi olisi kotona hoitojen välissä ja minä otin töistä palkatonta ja mies kävi töissä,yksi auto ja miehen pakko mennä sillä töihin /ei julkista, niin olisiko sairaan lapsen kanssa kävelty 5km lähimmälle bussipysäkille klo 6,00 aamulla...................
Ymmärrän kyllä että Kela ei korvaa isän työmatkakuluja.
Jos lapsi kerran vietiin ja tuotiin isän työmatkalla, mitä ylimääräisiä kuluja siitä kuljettamisesta teille muka tuli? Kela ei maksa mitään palkkioita vanhemmille lapsen urheasta kuljettamisesta, vaan korvaa aiheutuneet kulut. Ja niitähän teillä ei siis ollut.
Pitää olla jatkuvaa hoitoa tarvitseva ja jatkuvia menoja aiheuttava krooninen sairaus.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701160434EH?openDocument
Mä ainakin sain, kun poika leikattiin ja olin töistä palkattomalla lomalla pojan sairaalassaoloajan, poika silloin 2-v.
asia silloin eri tietysti. Jotenkin kuvittelin pienemmäksi.
Kehtaattekin edes hakea korvausta.
Vierailija:
ja aamulla veimme hänet sinne,emme saa kelalta matkakulukorvauksia oman auton käytöstä kun poika vietiin isän työmatkalla sairaalaan,jos olisi oltu mainitsematta työ niin olisi korvattu,no tiedetäänpähän ensi kertaa varten
Kummallisen ahnetta porukkaa. Törkeää.
Ja jos isin työmatka on lyhyt, niin on ilmeisesti sairaalamatkakin.
niin saat siltä ajalta korvausta palkan menetyksestä ns D-todistuksella.
Me saatiin kelalta erityishoitorahaa kun isä oli sairaalassa lapsen kanssa.Tyttäremme joutui olemaan sen 2vk sairaalassa ja minä hoidin kotona muita lapsiamme sillä aikaa. Tyttö oli niin pieni ettei häntä itsekseenkään voinut jättää kipuineen kaikkineen..Mutta mitää matkakulu korvauksia ei tullu kyllä mieleenkään hakea, kunhan ei jääty puolelta kuulta palkatta että oltas nähty nälkää sitte..
meillä on tälläinen tilanne että...
itse olen äitiyslomalla ja mieheni töissä mutta viime viikolla kun toinen lapsemme oli sairaalassa olin siellä hänän kanssaan ja mieheni toisen kanssa kotona. ja nyt ollaan selvitelty asiaa että saako mieheni palkkaa kun oli kotona hoitamassa lasta niin ei saa...
sit olis saanu jos minä olisin ollut työelämästä pois ja sairaalassa...
nyt se siis oli miehelleni palkatonta vapaata!
minun olisi pitänyt jättää kuoleman kielissä oleva lapseni sairaalaan yksin...ja olla hoitamassa toista kotona.
Täytät sen kaavakkeen ja laitat matkaksi matkan teidän kotoa sairaalaan, ja viet kelan laatikkoon.
Kun itse sairastin, ei tippunu sit mitään eikä mistään, koska olin yksinäinen opiskelija.
Jokaisesta sairaalareissusta maksetaan matkakorvausta sen 9,95¿ omavastuun ylittävältä osalta ja matka täytyy matkustaa halvimalla mahdollisella kulkuneuvolla. Sitä varten pitää vaan pyytää sairaalasta matkakorvaustodistus ja hakea niitä korvauksia kelasta.
Ja jos lapsen sairaalahoidon ajalta menettää palkkatuloja, on oikeus lääkärin kirjoittamalla d-todistuksella hakea kelasta erityishoitorahaa.
Mitä perhe siinä menettää, isi menis muuteski töihin. Sen takia törkeetä hakea matkakorvausta. On ihmisiä, jotka oikeesti tarttis niitäkin rahoja.
pitämisestä tulee.