Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajaksi äitiyslomalla

Vierailija
13.12.2005 |

Osaiskohan joku kertoo faktoja kun täällä Suomessa on nää vero/tuki ym niin epäselviä. Eli olen sivutoiminen yrittäjä ja jään siis keväällä äitiyslomalle päätyöstäni. Voinko jatkaa yritykseni toimintaa äitiyslomani aikana, siis toiminta on suht vähäistä? Lisäksi ottaisin n.vuoden päästä pari hoitolasta jotta voisin olla kauemmin kotona. Mites näissä tapauksissa verottaja ja kela suhtautuu jos on äitiyslomalla-yrittäjä(vähäistä)-hoitaa lapsia kotona?

Pitääkö olla joku koulutus tms. että voi ottaa hoitolapsia? En haluisi kunnalliseksi vaan ihan yksityisesti, mites hinnoittelu ja pitääkö olla vakuutus hoitolapsille?

Jos jollain tietoa, kertokaa pliis!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten joku tuttavasi luota sinuun hoitajana niin paljon, että antaisi lapsensa hoidettavaksesi. Minä en ole ilman koulutusta saanut hoitolapsia, vaikka minulla on viisi lasta ja 17 vuoden kokemus lastenhoidosta, myös yhdestä hoitolapsesta muutaman vuoden takaa. Tuttavat luottavat, vieraat eivät. Nyt ei vain ole hoitoikäisiä tuttavien lapsia, niin en ole hoitolapsia saanut.

Vierailija
2/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tuntemallani pph:lla ei ole soveltuvaa koulutusta, että sen voi sanoa huhupuheeksi. Oikeastaan riittää että omia lapsia on tai on ollut. Joudut jokatapauksessa ottaa yhteyttä kuntasi pph-ohjaajaan, sillä lastenhoidosta on nykyisin tehtävä aina ilmoitus sinne ja tod.näk. tarvitset rikosrekisteriotteen (lasten parissa työskentelevien ote). Kelalta saat kotihoidontukeas jos oma lapsesi alle 3v, tulojen mukaan sitten hoitorahaa jos jää maksettavaksi. En näe mitään merkitystä yrittäjyydellä asiaan.

T.pph:na toiminut kun omat olivat 1&2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi