Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUTONTTUJEN tiistai***

13.12.2005 |

En nähnyt vielä pinoa... Harittaako silmissäni ;)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joka tapauksessa hyvää tiistaita kaikille!

Mä nukuin kuin tukki viime yönä puoli neljään asti jolloin oli aivan tautinen vessahätä. Yleensä siihen mennessä olen käynyt jo ainakin pari kertaa tyhjennyksellä. Mua nauratti kun pissasin sellaiseen kannuun ja se meinasi tulvia yli laitojen.... Onneks sain kerättyä kaiken pisun talteen =) Ihanaa kertoa näitä pissajuttuja, hih...

Jänskättää kyllä ihan hemmetisti tän päiväinen Kättäri-käynti. Eniten mietityttää se että jos joudun jäämään sairaalaan seurantaan. Silloin mun paineet on varmaan taivaissa, kuitenkin mietin ja stressaan kuinka lapset jaksavat kotona... No, täytyy toivoa että jos eivät tänään käynnistä niin pääsisin kotiin.

Rölli-Peikolle tsemppiä tän päiväiseen! Toivottavasti kuulemme mieheltäsi pian iloisia uutisia =))))

SnowApple, kuinka siellä jaksellaan?

Eipä tässä muuta, tulen sitten kertomaan uutisia kun/jos sellaisia on :)

Tansku & vaavi rv 38+4

Vierailija
2/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsen taas nuutunut olo, koira räksytti yöllä pikku-ukoille ja heräsin siihen, muuten varmaan olisin vedellyt aamuun saakka. Sitten piti taas pyöriä ja miettiä sängyssä pitkä tovi ennenkun uni taas tuli.

Tälläkertaa oli kyllä oikeasti huolta kun illalla kuulin ikäviä uutisia ja kun tällanen murehtija olen niin.. Kun kaiken lisäksi asia on sellainen josta itelläni on valitettavan paljon omakohtaista kokemusta niin tuntuu vielä pahemmalta kun tietää miten paljon huolta ja pahaa mieltä koituu..varsinkin syyttömille pienille lapsille.

Masuun ei uutta, vauveli on oikein reipas ja touhuaa paljon. Mahtaa olla suolet solmussa ja maksat ja haimat ja mitä tuolla on, aikalailla lyttyyn ängetty kyllä tämä sellanen masumöyrijä on! Mutta vaikka väliin käy melko kipeetäkin vauvan möyrintä niin on se vaan ihanaa kun siellä joku on! Miten maltan luopua masustani jo perjantaina??? Tiedän miten ikävä tulee kasvavaa vatsaa niin ihana kun se vauva sylisä onkin.. Oon kai hiukan höppänä mutta minkäs teet.

Tanskulle ja Rölli-Peikolle tsempit jos alkaa tänään tapahtumaan vaikka!! Lähiaikoina kuitenkin varmaan.

Sitkeitä on Röllin kaksoset kun näin pitkään ovat kyydissä pysyneet vaikka ahdasta alkaa varmaan jo jo olla niillä pienillä kun tuntuu, ettei tämä yksikään meinaa sopia olemaan tuolla yksiössään...

Nonniin , lähden touhuamaan!

Palaillaan!

Lahja ja TouhuTonttu rv 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi taas 6.30 ja me ollaan just herätty päikkäreiltä. Oli pakko päästä unille, kun nukutti niin tolkuttomasti. Onneksi likkakin nukahti kainaloon.

Voi vitsit, jänskät paikat teillä, Tansku! Ja rölli-peikolla tietty myös.

Nukuin tosiaan tosi huonosti, koko yön jomotteli mahaa ja selkää, mutta silleen aika tasasesti eli ei supistuksia siis. Saisi niitäkin jo tulla.

kaaka (tätä on odotettu:) 38+0!

Vierailija
4/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pian jo keskipäivää! Tänään täällä onkin lyhyt pino, jokohan monilla alkaa tapahtua taas? :)

Tansku: Upeaa, että sait nukuttua. Vaikka joutuisit (tai pääsisit?) tänään osastolle, olisit ainakin levännyt! Mihin aikaan olet menossa Kättärille ja menetkö nyt äitipolille, Haikaraan vai päivystykseen? Tsemppiä oikein kovasti - täällä palstalla takuulla iso joukko ajattelee sinua, kuten toki niin monia muitakin mm. Rölli-Peikkoa!

Oma oloni on edelleen pääsärkyinen. Turvotus sen sijaan taitaa olla melkein kokonaan poissa. Minulla on nyt niitä indikaattoriliuskoja pissan valkuaisen testaamiseen ja jos alkaa valkuiaisen kohta vihertämään, soitan heti neuvolaan ja menen taas verenpaineen mittaukseen. Hullulta tuntuu olla huolissaan alapaineella 83, mutta kun nousua lähtöarvoihin on yli 20 pykälää. Viime yönä minäkin nukuin sikeästi. Nousin vain kuuden maissa vessaan ja jatkoin uniani puoli yhdeksään. Nyt onkin kohtalaisen levännyt olo. Uusia supistuksia ei ole tullut, joten vauva taitaa viihtyä masussa pitkäääään.

Lahja taisit kirjoittaa aktiivisesti liikkuvasta masuvauvasta. Sama täällä ainakin nyt. Eilen pidin käsiäni vatsan päällä ja vauvan potkaisu melkein lennätti käteni pois mahan päältä. Voimakas lapsonen :)

Hyvää vointia itse kullekin nyt Lucian päivänä!

SnowApple rv 39+6

Vierailija
5/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt kirjoittaa vaan lyhyesti, ettei tuu ihan kamala valitusvirsi. Mua vi**ttaa nyt niiiiiin ankarasti. Tyttö on halunnu, halunnu ja halunnu koko aamun, edes videoita ei suostu katsomaan, on koko ajan jotain haluamassa, ulkoilukin meni ihan seinille. Ja kun ei tuola ulkona juuri uskalla liikkua, kun on niin liukas.

Ja koko ajan supistaa. Kun kumartuu, vetäämahan kovaksi, kun istuu ja nousee, vetää mahan kovaksi jne. Mutta niitä oikeita ei näy ei kuulu! Aamulla oli taas masu kipeänäkin, sen verran öisin supistelee. MILLÄ TÄMÄN SAA ULOS?!? Ja liikkuukin kovasti, vaikkei tilaa olekaan, sattuu sekin.

Just näin.. valivalivali. Kohta pitäis lähteä tuon riiviön kanssa kaupoille, ja appelan väki on tulossa jossain vaiheessa. Päikkäreillekin pitäisi ehtiä, jos vaikka vähän samalla rauhoittuisi.

Jahas, sielä taas halutaan oikein urakalla, kai se on mentävä. Parempaa päivää muille!

T:Emppu&" Nestori" 40 tasan

Vierailija
6/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ensinnäkin kaikille jotka myötäeläneet äitini kuoleman johdosta. On niin kumma olo nyt, kun perusfiilis on alakuloinen ja väsynyt, ja toisaalta sitä vain odottaa synnytystä ja uutta elämää.

Meidän lähisynnäri menee kohta kiinni ja keskussairaala ei tee mitään yliaikaistarkistuksia ennen kuin viikon 42 jälkeen, niin lähden sit huomisaamuna käymään tuolla lähisynnärillä. Tarkistavat tilanteen ja vauvan voinnin ja jos näyttää että vois hyvinkin olla syntymässä, niin voivat laittaa vähän vauhtia. En oikein tiedä mitä tässä toivois, kun en haluais käynnistystä, mut haluaisin jo synnyttää. No, huomenna on sit viisaampi.

Mitään ei huvita tehdä. Joulu? Mikä se on?

t. Paraske rv 40+2

Vierailija
7/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se tässä olen lähdössä muutaman tunnin päästä synnärille. Huomenna suunniteltu sektio ja tänään käskivät jo osastolle. Viikon ajan supistellut epäsäännöllisesti kipeitä supistuksia, joten olen jo ollut pitemmän aikaa " lähdössä" synnyttämään. Tilanne jotenkin hankala, koska sektio on väistämättä edessä ja käskivät tulla heti jos alkaa supistelemaan, mutta vaikeaa on ollut arvioida, milloin lähteä. No, aina ne on mennyt jotensakin ohi, joten vielä kotosalla ollaan. Tämän aamun supistellut taas aika kipeästi, mutta vielä siedettävästi, nyt sitten mietinnän alla, otetaanko tyttö mukaan " viemään" äitiä osastolle, jos ne vaikka jo päättääkin leikata jo tänään, jos synnytys käynnistymässä. Tyttö oottanut, että pääsee viemään, joten ehkä kuitenkin otetaan se mukaan ja soitetaan joku hakemaan, jos nyt niin käy, että tänään leikataan, mutta tuskimpa. Matkaa vain sen verran, että hakeminen ei ihan käden käänteessä onnistu. Huoh, aina jotakin saa murehtia... Mutta palkinto on jo aivan lähes käden ulottuvilla.

Tuli aika omanapainen selostus, mutta nyt ei mahdu muuta pääkoppaan :) Onnea kaikille muillekin käynnistykseen ym. meneville.

T: Meimi79+touhutonttu rv 38+2

Vierailija
8/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraskelle tsemppiä kovasti! Joulunaika tuntuu varmasti ristiriitaiselta tällä hetkellä. Toivottavasti pikkuinen pian ilmoittelee tulostaan..

Omassa navassa on sen verran että väsyttää ihan sikana!! Ihan outoa, tällaista oli vaan alkuraskaudessa.. Nukuttaa nukuttaa nukuttaa..

Mullakin on noita veitsenviiltelyitä tuntunut, ja eilen tuli tunnin ajan suppareitakin säännöllisesti. Ja joku mainitsi tuosta jalan hermon ongelmasta, mulla meinas kans eilen pettää jalat alta! Kauhea tunne kun ei uskalla kunnolla kävellä..

Mua jännittää kyllä nää synnytysasiat, esikoisen syntymästä noin 5v sitten jäi jonkinlaiset traumat, joita ei ole keskusteltu missään vaiheessa. Ajattelin että ehkä siitä vois nyt vielä puhua polilla. Keskimmäinen leikattiin lantion takia, saa nähdä mihin mut tän kolmannen kans laitetaan..

Terkut, rocka 37+3

Vierailija
9/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa kirjoittelen taas minäkin. Olen ollut nettipimennossa muutaman viikon ja sitä ennen lähinnä taustaillu ja sitten muutaman viestin kirjoittanut silloin tällöin. Alkuraskaudessa enemmän ennen kuin aloin kärsiä suunnattomasta pahoinvoinnista.

Minä siis odotan esikoiskaksosia syntyväksi milloin tahansa. laskettuaikahan olisi 25.pvä (omana synttäripäivänäni) mutta harvoinhan kaksosraskaus kai sinne asti menee. Eli tässä elellään myös jänniä aikoja niin kuin varmaan jokainen meistä =) Kaikki on ollut valmiina jo pidemmän aikaa ja nyt saatiin vihdoin taas kone toimimaan.

Vatsa on valtava. Vauvojen painoarviot ovat tällä hetkellä noin 2,5kg molemmilla. Eli viitisen kiloa vauvaa tuolla masupuolella. Huh. Synnytys pelottaa vietävästi. Tällä hetkellä molemmat pikkuisista ovat sellaisessa tarjonnassa että alatiesynnytys on mahdollinen...joskaan en ole ollenkaan varma uskallanko lähteä sellaiseen. Mutta sitten toisaalta leikkauskin pelottaa. Unettomuus onkin vaivannut viimeaikoina kun pohdin vauvojen tulevaa synnytystapaa ja toisaalta stressaa sekin kun vauvat ovat vielä mahassa...huh. Eikö tästä stressistä pääse koskaan eroon???

Nyt on pakko taas mennä hetkeksi makuulle kun tuntuu että yläselkä ratkeaa kivusta. Sydämelliset onnittelut vauvan saaneille ja paljon jaksamista meille jotka vielä täällä kärvistelemme =)

Mariella ja double trouble 38+2

Vierailija
10/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syntyi pieni prinsessa lauantaina 10.12. painoa 3020g, pituutta 46 cm ja päänympärys 33 cm. Raskausviikot 40+3. Eilen kotiuduttiin.

Mangusti ja " oravanpoikanen" 3 pv

Vierailija
11/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi innokas lukija, joka ei juurikaan ole kirjoitellut pinoihin...Laskettu aika oli 4.12 ja 10.12 lapsukainen päätti sitten tulla maailmaan... 00.28 " pieni" tytöntyllerö, painoa 4970g ja pituutta 54,5 cm, tuli maailmaan suhteellisen helposti....Onneksi en itse tiennyt etukäteen, että mukula olisi noin suuri....Ihana kun urakka on ohi ja olemme vauvelin kanssa kotona...Onnea vaan kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä odottajille...

Tintti ja viisi ihanaa tytärtä

Vierailija
12/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli aikas katkonainen. Ensimmäistä kertaa koko loppuraskauden aikana heräsin pissahätään!! Eli mä olen nukkunut aina niin sikeesti etten ole hätään herännyt. Noh yöllä sitten oli kaikki kääntymiset erittäin kivuliaita, tuossa häpyluun kohdin kovaa viiltävää kipua, kuin puukoniskuja :( Eilen illalla oli vähän aikaa menkkamainen tunne ja selkäkipua. Saunassa kävin, tänäänkin mennään.

olen siis toooosi väsynyt, jos nyt pitäisi lähteä synnärille niin en jaksais mitään!! Täytyy ottaa päivälepoa, kun eihän sitä ikinä tiie.

Torstaina on neuvola. Ja Jouluun ei ole paljon aikaa... pitäiskös tässä vielä tehdäkin jotain?? :O

beal rv 38+3

Vierailija
13/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille uusille jakautuneille! Kyllä olen kade... Ja tsemppiä niille joilla alkaa jotain tapahtua ja vielä enemmän niille joilla ei mitään kovasta odotuksesta huolimatta tapahdu!!!

Eilen oli siis neuvola ja onneksi sain lähetteen äitiyspolillle edes vähän etuajassa. Nyt painoksi arvioitiin 4,5 kg ja ei voi muuta kuin toivoa ettei tuo arvio ainakaan alakanttiin heittäisi! Eivät kyllä ole vieläkään ottaneet yhteyttä tuolta polilta... tänään piti kuulemma ottaa. Supistukset ovat todella loppuneet kokonaan. Ei ollut apua vyöhyketerapiasta ei pomppimisesta ei seksistä ei siivoamisesta ei saunasta eikä tulisesta ruuasta. Nyt en jaksa enää muuta kuin nukkua. Alapään liitokset eivät mahdollista enää muuta. Kyllä osaa liikkuminen tehdä kipeää!

Jään odottelemaan yhteydenottoa ja käyn tsekkaamassa teidän kuulumisia.

Mirva ja valas 40+2

Vierailija
14/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kaikki hyvin, ei ole todennäköisesti myrkytystä!!! Tulin juuri Kättärin päivystysosastolta: paineet oli laskeneet, samoin valkuaisen määrä. Tilannetta kuitenkin seurataan, menen jo ylihuomenna neuvolaan ja ensi tiistaina Kättärille kontrolliin. Samalla Kättärikäynnillä tarkistetaan lapsiveden määrä joka oli siis eilisten tutkimusten mukaan hieman normaalia niukempi.

Kyllä nyt helpotti ja paljon!!! Toisaalta olis ollut kiva päästä käynnistyksen avulla jo tositoimiin mutta on se kuitenkin parempi jos synnytys alkais (joskus...;)) spontaanisti =)

ONNEA vauvan saaneille!!!!!

Helpottunein mielin,

Tansku & vaavi rv 38+4 (edelleen =))

Vierailija
15/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ktiuduin minäkin sitten nyyttini kanssa sairaalasta!

poika syntyi perjantaina 9.12.2005 suunnitellulla sektiolla. painoi 4740 ja pituuttakin oli 52cm!

palailen toisella kertaa kertomaan tarkemmin..nyt en osaa keskittyä kuin omaan pikku mieheen..

Vierailija
16/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki muutkin jotka vauvansa ovat saaneet!!! :DDDD

Aika hiljaisilta alkaa pinot näyttää..niin moni jo jakaantunut ;)

Tsemppiä teille ' hännänhuipuille' ;) Kohta ollaan kaikki turisemassa tuolla vauvapuolella!!!Mä käyn täällä aina kurkkimassa kuka on kokonaisena ja kuka puoliintunut..en osaa pysyä poissa.Vanhasta tottumuksesta tänne ' eksyn' .

-Tiggr&Nasu 13vrk

Vierailija
17/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän loppuraskauden lorvikatarri muhun on iskeny, kun ei meinaa jaksaa ees yhtä viestiä kirjottaa... merkillistä.

Kovasti paljon onnea kaikille vauva-arkea aloittaville! Ehkä mekin sitten joskus pääsemme sinne asti (paino sanalla ehkä...).

Täällä ei siis edelleenkään mitään kummempia tapahtumia, illalla yksi hieman tuntuvampi supistus petipuuhastelujen jälkeen, jippii...

Se lastenneuvolan th kävi nyt sit tänään. Katteltiin vaan vähän vaatevarastoo, pinnistä, hoitotasotouhuja ja turvakaukaloo, niin ja ihmeteltiinhän me sit vielä noita vaunujakin. Ja jutusteltiin kaikenlaista siinä samalla. Ei siis mitään ihmeellistä. Ei tuntunut ainakaan musta mitenkään kyttäykseltä tai muuten epämiellyttävältä tms. Oikeestaan oli ihan jees juttu, tuli itelle ainakin sellanen varmempi olo, että kyllä vauva sopis tulla jo ainakin noin niinkun puitteiden puolesta. Ja toki kyllä jo muutenkin..

Jaaha, koissu itkee ovella. Taitais tahtoo ulos. Pitää mennä pelastamaan se..

Lizzbeth ja myyryläinen 39+0 (tämmöstä lukua en olisi vielä kk sitten aatellut näkeväni/ kokevani masukkaana..)

Vierailija
18/18 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin rauhalliseksi on tää mun masuasukki nyt tän alkaneen viikon aikana käyny. Huolestuttaa jo välillä, mutta tuuppimalla onneksi on aina sitten alkanu edes vähän liikkumaan. Torstaina seuraava neuvolakäynti onneksi.

joo, kovin hiljaseksi on täällä pinot menny, kun niin moni on jo nyttinsä saanu. Varsinkin teistä,jotka eniten täällä ootte kirjottanu. Mukavaa kuitenkin, kun välillä käytte täällä moikkaamassa meitä mahakkaitakin. Ihana lukea teidän vauva-arjesta. Jospa sitä pian itekin pääsis elämään sitä aikaa. Kuukauden päästä aika varmasti jo kaikki jouluiset on vauvansa saanu.

Mua kyllä koko ajan jännittää enemmän ja enemmän. Yksi tuttava sanoikin, että mitä useempi lapsi, sitä enemmän sitä jännittäiskin. Kipua minä (kai) eniten pelkään ja sitä,jos kaikki ei nyt meniskään hyvin.

Supistelee välillä ihan kipeestikin, mitä ei edellisistä ollukaan, vasta kuin synnytyssalissa. Jotain kai tapahtuu jo..ihanaa:-)

-smiigus rv38+4