nyt kyllä ihmetyttää suuresti.....kertokaapas
niin sain nuo äitiysavustus hakemukset neuvolasta...ja kysyin sitten että onko se niin että kaksosista saa kolme avustusta, eli vaik 2 pakkausta ja yhden rahan..?? neuvolatäti että ei, kaksi pakkausta tai rahana ne, tai yks pakkaus ja yks raha..miten on mahdollista että toiset on saanu kolme niitä?????
mä en tajua..kelastakin kysyin joskus 12 viikolla että monta niitä saa ja sanoi samaa kun tuo neuvolatäti..
omituista..
Kommentit (10)
mulle kävi ihan sama homma eli neuvlantäti ei tiennyt ollenkaan ja oli ihan äimänä tästä tiedosta,joten käskin hänen kaivaa tämän samaisen vihkosen (josta joku mainitsi aikaisemmin:) ja sieltä luettuaan oli pakko uskoa:) ja näin sain viime viikolla 2 pakkausta ja yhden rahana!! =)
Meitin tuplat syntyneet alkuvuonna ja heille ainakin sai vielä kolme äitiysavustusta. Hassulta tuntuu, että olisivat poistaneet tuon yhden. Suorastaan pöyristyttää, jos niin ovat tehneet, kun niin vähän muutenkin monikkoja tuetaan...
Kiidänpä heti kelan sivuille, siellä pitäis olla maininta...
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701141115EH?openDocument
Täällä ainakin sanotaan, että kaksosille saa kolme avustusta eli ekalle yhden ja tokalle kaks.
Kyllä on tainnut sun neuvolantäti puhua puuta heinää - soo soo =o)
mutta helekatti kelassakin sanoivat että vain kaksi saa....mitähä ihmettä oikein meinaavat...
Kylla niitä kolme saa:) Itse otin 2 pakkausta ja 1 rahana, no toi kelan kaavakke muistaksen on sellainen , että saa laitta 2(raha/pakkausta) ja 1(raha/pakkausta) vaihtoehon??? tai sitten kaikki 3 rahana, oliko näin?
just viime viikolla tuli 420 e tilille.
annapas palautetta neuvolaan ja etenkin kelaan, että tutustuvat paremmin näihin asioihin !!
Meillä ainakin pienen paikkakunnan KELA ei juurikaan mitään tiedä noista kaksosjutuista, kun täällä ei edes nykyään tehdä näitä päätöksiä itse. Netistä kannattaa itse kaikki lukea...
Täällä myös kaksosia odotellaan, ja aika pienellä paikkakunnalla asutaan. Myös meidän neuvolantäti yllättyi tiedosta että kaksosista saa kolme avustusta. Oli kuitenkin sen verran fiksu että kaivoi laatikoistaan kelan vihkosen ja tarkisti asian ja totesi meidän olevan oikeassa.
No, vietiinpä sitten hakemusta kelaan, niin täti kysäisi että " te odotatte kolmosia vai?" . Siinä meinasi jo suu loksahtaa auki! Kerrottiin sitten myös kelan tädille asian oikea laita ja näytin vielä muistaakseni hakemuksen takaosasta oikein " mustaa valkoisella" . Eipä siinä auttanut tädin kuin uskoa! :-)
Jälkikäteen kotona vielä etsin netistä tiedon että milloin tämä muutos on tullut voimaan, ja jos en nyt järin väärin muista niin alkuvuodesta 2003. Eli ei kuitenkaan mikään ihan uusi juttu enää. Näköjään vaan tieto ei sitten ole kulkenut kovin hyvin!
Mutta joka tapauksessa avustuksia siis saa kolme, muistakaa kaikki pitää oikeuksistanne kiinni tietämättömien tätien edessä! ;-)
Onnellista odotusta!
itse otin kaksi äityspakkausta, koska oli esikoiset ja yhden avustuksen rahana. Ihan tyytyväinen olin valintaani.