Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos erossa mies haluaa yhteishuoltajuuden ja nainen ei.....

Vierailija
12.12.2005 |

saako mies sen automaattisesti vai voiko siitä jotenkin kiistellä? Ja miten.. vastatkaa kiitos...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelut, miksi haluat yksinhuoltajuuden. Se ei riitä, että ilmoitat haluavasi sen.

Vierailija
2/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt toivottavasti eroamassa.. Mieheni on äkkipikainen ja väkivaltainen ja meillä on alle 2vuotias lapsi jolle menettää hermonsa joskus(ei ole tietääkseni lyönyt) harvoin ovat kyllä edes kahdestaan kun en uskalla jättää kovin pitkäksi aikaa. Mies sanoo etten voi todistaa mitään hänen väkivaltaisuudestaan, mutta ei se vaan voi mennä niin että tuo psykopaatti saa meihin semmoisen otteen. Just äsken sanoi, et vaatii pojan itselleen " puoliksi" enkä minä voi asialle mitään...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ns. pimeitä kausia jotka yleensä tulevat jos esim. töissä rankkaa. Silloin minä en saa sanoa mitään poikkipuolista hänelle tai käy päälle. Ja häntä ei haittaa vaikka lapsi näkee ja itkee kun äitiä lyödään. Ja minä olen vaan ja toivon että se lopettaisi, ei se yleensä kauaa lyökään. Nyt joku voi ihmetellä että mitä minä vielä täällä jumitan, mutta kun on niitä parempia aikoja, on niin hyvä olla kun pojallakin on isä.. Olen itse avioeroperheestä, ehkä siinä joku syy.. En tiedä. Vihaan ja halveksin miestäni, silti ero pelottaa.

Vierailija
4/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskeviin päätöksiin.

Vierailija
5/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa lapseen. Kaikki kirjautuu ylös lääkärin papereihin. Pyydä myös sukulaisiltasi rohkeasti apua, jotta he voivat myöhemmin todistaa puolestasi. Muista kuitenkin ajatella lapsen etua; olisiko parasta, että hänellä säilyy yhteys isäänsä?

Vierailija
6/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. joka toinen viikko. Haluan toki, että lapsellani olisi isä, mutta en todellakaan tahdo tuota mallia, mitä mieheni meinaa " vaatia" ja saada. Tiedän ettei miehestäni ole siihen..

Ja senkin tiedän, että nämä vaatimukset ovat osittain minun kiusaamistani. Mieheni on monta kertaa sanonut, että poika oli vahinko, ja kun löi minua raskaana ollessani, toivoi usen, että olisi mennyt kesken. En halua jaettua vanhemmuutta tuollaisen kanssa. Mutta kun todisteita ei ole. Olin tyhmä kun en ikinä tehnyt rikosilmoitusta.

-ap

Vierailija
7/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ikinä lyö nyrkillä kasvoihin, usein vain selkään, mihin jää aika huonosti jälkiä. Samoin nykyään " vain" tönäisee ja istuu päälle ja antaa avokämmen lätäreitä. Yhdessä vaiheessa mustelmia oli paljonkin. Tänä iltana hän läimäytteli minua päähän ja käsivarsiin ja selkään. Ovat vielä punaiset, mutta pysyvämpää tuskin jää.

Hän lähti äsken jonnekin, sen takia voin tänne kirjoittaa. Tämä on oikeastaan eka kerta kun näitä juttuja " sanon" kenellekään. Hääkuvassammekin minulla on mustelma kädessäni kun mieheni heitti minua puhelinluettelolla. Ja mies ei ryyppää. kaiken tekee selvin päin.

Pelkään vaan poikani puolesta. Osaa mieheni olla hyväkin, todella hyvä. Mutta myös todella paha.

Vierailija
8/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä olisit yksinhuoltaja, olisi miehelläsi tapaamisoikeus, mutta ei velvollisuutta. Yhteishuoltajuus tarkoittaa taloudellisia velvoitteita sekä oikeutta osallistua lasta

koskeviin päätöksiin.

Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa. Yksin ja yhteishuoltajuudella ei käytännössä ole suurta eroa, itse olen ollut kumpaakin.

Taloudelliset velvoitteet on etävanhemmalla silloinkin kun lähivanhempi on yksinhuoltaja.

Vierailija
9/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottaa! Näin ollen yksinhuoltajuus on sikäli taattu, mutta tosiaan nykyään suositaan laajojakin tapaamisoikeuksia ei-huoltavalle puolisolle, jolloin kannattaa todellakin vedota miehen väkivaltaisuuteen yms. niin tapaamisia voidaan ainakin rajoittaa tai seurata alkuun. Kieltää niitä näytön puutteessa ei kuitenkaan kokonaan voida. Tsemppiä!

Vierailija
10/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun käy käsiksi, lapsi kainaloon ja naapuriin, poliisit paikalle ja lähdet turvakotiin. Etkä takaisin kotiin mene. Ammatti-ihmiset auttavat sitten eteenpäin. Ja periksi et anna, vaikka äijä vaatisi mitä!

Vierailija
11/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde turvakotiin NYT! Ennen kuin mies tulee takaisin.

Turvakodissa saat apua.

Älä anna lapsesi enää kertaakaan todistaa sitä, että isi lyö äitiä - pienelle lapselle se on sama kuin häntä itseään pahoinpideltäisiin.

Pelasta lapsesi jos itseäsi et halua pelastaa! Muuten lapsesi saa elinikäiset traumat!

Turvakodissa saat etäisyyttä asiaan, jutteluapua, lapsesi saa turvallisen ympäristön jossa ei tarvitse itkeä sitä kun isi hakkaa äitiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä