Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian raskausoireet voi alkaa?

12.12.2005 |

Vähän samansuuntaista kyselin aiemmin, mutta kysytään taas, eli kysymys otsikossa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun testasin niin raskaana oltiin. Mulla on kaksi lasta ja en edes (kai) kuumeile tällä hetkellä, kummasti vaan eksyin tälle palstalle.. Taitaa kohta taas nostaa vauvakuume päätään =).

Olen arvannut molemmissa raskauksissa tärpänneen noin viikkoa ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Sellainen mistä mä olen huomannut on, että rinnat on aran tuntuiset kun menee saunaan, sitten valkovuotoa on tullut ja normaalia kovemman tuntuisia kuukautiskipuja sekä sellaista kramppimaista oloa silloin tällöin alamasulla. Välillä jopa niin kovaa on krampannut että olen istunut kaksin kerroin vessassa kun olen luullut että nyt tulee ripuli.. ei ole kuitenkaan tullut vaan kaksi tervettä lasta =)

Onnea kaikille vauvanteko puuhiin, toivottavasti pian plussaatte!!

Vierailija
2/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta odotuspuolelta kurkkaan tännekin päin. Raskausoireet voi alkaa alkion kiinnittymisen jälkeen, mikä tapahtuu 7-8 päivää ovulaatiosta, eli silloin ilmeisesti sitä hormonia alkaa kehittymään. Itse tunsin ihan selvästi alkion kiinnittymisen (ihan kuin ois pieni hyrrä pyörinyt alavatsassa monta tuntia) ja tunnistin sen siksi, koska en ollut ikinä aikaisemmin moista kokenut ja koska olin vastikään lukenut artikkelin, jossa tuo kuvattiin aika tarkkaan. Eka oireina mulla oli pyörrytystä istualta/makuulta ylösnoustessa ja janontunnetta. Oikein paljon onnea kaikille raskautumiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sitä samaa mäkin olen täältä kysellyt mut eipä ole kukaan halunnut vastata... :( missäs vaiheessa kiertoa sä olet menossa? mulla ois tosiaan toi 27/30.... aargh miten piinavia nää päivät.... uskaltaisinkohan jo huomen aamulla tehdä testin... :):)

Vierailija
4/8 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa enemmän vastauksia kun kysyy odottajien puolelta!! =) Itsellänkin on piinapäivät menossa.... Plussatuulia~~~~++++~~~~

Vierailija
5/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole paras immeinen kysymykseenne vastaamaan, kun edellisestä raskaudesta on jo 9 v!, ja täälläkin toista haaveillaan. Mutta kokeilkaapa haulla (esim. raskausoireet) etsiä aikaisemmin vauvakuume-palstalla olleista kirjoituksista sopivia. Täällä tosiaan kysytään tuota kyssäriä niin usein, et vakipalstailijat ei ainakaan ehkä jaksa enää vauvautua...

Myös googlettamalla " alkuraskauden oireet" varmaan löytyy tietoa.

;))

Vierailija
6/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka esikoiseni odotusajasta on jo aikaa vuosia, olen tuolloin onneksi pitänyt raskauspäiväkirjaa :-).

Muistiinpanojeni mukaan kärsin aivan mega kauheasta pahoinvoinnista yötä päivää monen viikon ajan, ja aloin voida pahoin kuudennen raskausviikon alussa...pahoinvointia jatkui aina viikolle 13 saakka.

T. Kanelisokeri

Vierailija
7/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko molemmista noin viikkoa ennenkuin menkkojen ois pitänyt alkaa. Ihan tarkkaa päivää en muista, mutta kuopuksesta testasin plussan 27/29 ja olin jo monta päivää ennen sitä ollu tuloksesta varma. Hajut ällötti, tupakka eritoten, oma pissa alko haista omituiselle.

Eli väittäsin, että mahdollisia oireita voi alkaa heti sen jälkeen tulla, kun hedelmöittymisestä on se viikko kulunut ja alkio on kiinnittynyt ja alkanut tuottaa raskauhormonia.

Tärppionnea! =)

Vierailija
8/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt myös jännätään ... Hedelmöittyminen olisi laskurien mukaan tapahtunut 8.12 ja eilen alkoi vatsankuumotus, vatsasta nippaili koko päivän, kaupassa tuli yht´äkkiä äklö olo, tänään aamulla edelleen vatsassa outo tunne, aalselkää vihlaisee, rinnat kipeät ja aamulla oli runsasta valkovuotoa ... Joskos nyt tärppää? Ja koko viime yö nähtiin unta että nyt ollaan raskaana ;) Josko sitä viikonloppuna malttaisi testailla ..... :)