Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen päiväraha ja kotona lasten kanssa

12.12.2005 |

Aiheesta on varmaan keskusteltu, mutta en äkkiä löytänyt yhtäkään avausta.

Tilanteeni on että työpaikkani toiminta tulee loppumaan raskauteni aikana ja jään työttömäksi äitiysloman jälkeen. Kuinka kärkkäästi kotona olevia äitejä patistellaan töihin ? Kuinka monta kertaa voi kieltäytyä töistä ilman karenssia ? Oletko itse parhaillaan kotona näin ja miten asiat ovat sujuneet.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain olla peräti 2kk rauhassa. Sitten jo keikkaa pukkasi. Kannattaa huomioida, että työppis voi tarjota työtä myös lähikunnista. Töihin siis patistellaan, aina kun sopiva työ eli koulutukseen sopiva työ löytyy. Ensimmäisen 3kk aikana ei ole pakko ottaa vastaan mitään oman alan ulkopuolelta. Mutta kaikki oman alan työt on pakko ottaa vastaan heti. Ekasta kieltäytymisestä tulee karenssi. 3kk työttömyyden jälkeen, pitää ottaa vastaan mikä tahansa työ, mitä sinulle tarjotaan.

Minä siis olin vähän aikaa, mutta totesin sen vaikeaksi. Keikkaa riitti kokoajan. Jäin sitten kotiin, ja toteutin unelmani; aloitin perhepäivähoitajana.

Vierailija
2/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen kesäkuun lopusta saakka ollut ansiosidonnaisella. Kerran hakenut omasta aloitteesta työvoimakoulutukseen (haastattelussa totesin, ettei ollut minua varten), pari viikkoa istunut työnhakukoulutuksessa ja saanut yhden tiedotteen alkavasta koulutuksesta. Yhtään työpaikkaa minulle ei ole tarjottu. Yhtä paikkaa olen kokeilumielessä hakenut.

Varmaan riippuu alasta, millä on ja työstä, jota hakee. Itse haen koulutussuunnittelijan paikkaa, joita ei todellakaan ole tarjolla (onneksi). Koulutukseltani olen FM/aineenopettaja. Töihin en aio mennä ennen syksyä. Vuoden verran kuulemma saa vain olla, sitten aletaan patistella harjoitteluun tms. Ajattelin, että joskus kevään loppupuolella ilmoitan hakevani myös opetustyötä, jolloin ei liene suurta vaaraa joutua töihin ennen syksyä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi