Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalais-ulkomaalaiset pariskunnat

12.12.2005 |

Hei,

Olisi mukava tavata pariskuntia noin kolmekymppisia lapsilla tai ilman.

Itse olen suomalainen mutta naimisissa amerikkalaisen kanssa.

Mieheni puhuu hieman suomea mutta se on hankalaa.Toita on ollut.

Meita kiinnostaa matkailu, kielet,liikunta, ruuanlaitto.

Ehkapa toinen suomalais-amerikkalainen positiivinen pariskunta loytyisi vaikka kylailyyn...meilla on 4 kk ikainen tyttovauva seka 2 v koira.Asumme Helsingissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olemme kolmekymppinen suomalais-hollantilainen perhe - poikamme on vajaa puolitoistavuotias. Kiinnostuksen kohteet tuntuvat olevan samanlaiset teidän kanssanne (ruoanlaitto, matkustus etc.). Olemme molemmat työelämässä (kiireisissä töissä) ja tuntuu, että viime aikoina on liian vähän aikaa ollut sosiaalisiin suhteisiin. Olisi myös mukava tavata muita ihmisiä, joilla on jokseenkin samanlainen elämäntilanne.

Puhumme molemmat englantia (molempien työkieli), joten kieliasiat eivät olle ongelma. Mieheni puhuu myös kohtuullista suomea.

Jos haluat, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse: anne.wolffenbuttel@fi.pwc.com

Vierailija
2/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme suomalais-brittiläinen avopariskunta Helsingistä ja samanlaiset on kiinnostuksen kohteet kuin teilläkin. Kotikielenä on englanti, mies ei suomea montaa sanaa taida. Minulla ikää 34v. ja miehellä 40 v. Meille on ensimmäinen lapsi syntymässä nyt muutaman viikon sisään ja perheestämme löytyy myös kaksi koiraa.

Olemme tavanneet vajaat 8 vuotta sitten ollessani Briteissä töissä, nyt on oltu Suomessa v. 2001 lähtien minä ja mies v. 2003 (teki v. 2001-2003 töitä myös ulkomailla ja oli on-off täällä).

En tohdi laittaa näille palstoille email-osoitettani kun siinä on nimi, mutta laittele lisää viestiä jos kiinnostaa. Meillä voi tuo kyläilyasia olla kyllä jäissä nyt jonkun aikaa, kunnes saadaan vauvan elämä tasoittumaan ja rytmiin (kunhan nyt olisi tullakseen- la. on 29.1.), mutta voihan sitä meilata ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu suomalais-amerikkalainen pariskunta :-) Olemme kolmekymppisiä ja perheeseen kuuluu myös vuoden vanha neitokainen. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Mieheni puhuu ihan hyvää suomea silloin kun haluaa; yleensä ei halua, joten kotikielenä englanti ;-) Kirjoittelehan! sadelmakki@luukku.com (Myös muut saa kirjoitella! :-)

Vierailija
4/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 34- ja 38-vuotiaita, lapset 3v 3kk tyttö ja 3kk poika, Helsingissä asumme. Itsekin olen normaalisti " uranainen" mutta nyt äitiyslomalla lepuuttamassa :) Jenkkimieheni puhuu auttavasti suomea, kotikielemme on englanti (minä toki puhun lapsille suomea). USA:ssa asuimme 3,5 vuotta. Kiinnostaa esim. design, matkailu. Mieluusti kirjoittelisin ja vaihtaisin kokemuksia, ja tavatakin voisi! Yhteyksin tällä palstalla,

Cafe31

Vierailija
5/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tämän keskustelun vasta nyt, toivottavasti vielä olette " kuulolla" . Olemme 34- ja 39-vuotiaita ja ensimmäinen lapsemme on nyt vajaat 2kk. Mieheni on englantilainen, asumme Varsinais-Suomessa ja puhumme pääasiassa englantia. Se on myös molempien työkieli. Lapselle on tarkoitus puhua sekä suomea että englantia. Vaikkemme pääkaupunkiseudulla asukaan, niin vaihtaisin mieluusti ajatuksia samanhenkisten kanssa :)

Vierailija
6/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjauduin vasta tänään tänne keskusteluihin joten toivottavasti vielä olette kuulolla. :) Me olemme myös suomalais-brittiläinen pariskunta (minä pian 30v. ja mieheni 24v.) ja asumme Helsingissä. Mieheni on töissä ja itse olen nyt mammalomalla ja suurta hetkeä odottelemme (laskettu aika 30.1.) esikoinen tulossa....

Kotikielenä meillä on englanti mutta itse toki tulen puhumaan lapselle suomea. Mieheni ei puhu vielä suomea mutta ymmärtää jo aika paljon. Tapasimme Englannissa mutta hän muutti suomeen vasta viime lokakuussa.

Meitä kiinnostaa mm. matkustelu, kokkailu ja ulkoilu. Tuttavapiiriimme ei kuulu muita kaksikulttuurisia perheitä joten olisi tosi mukava vaihtaa kuulumisia muiden äitien kanssa joilla samanlainen tilanne ja ehkä tulevaisuudessa tavatakkin.

Vierailija
7/12 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina siis suomalainen 32-vuotias ja mieheni englantilainen 39-vuotias. Lapset 2v. ja 4kk. Muutamme viimeistaan ensi vuonna paakaupunkiseudulle, talla hetkella etsimme asuntoa, mies viela briteissa toissa. Matkailu ja kulinarismi kiinnostaa. (miestani kiinnostaa surffailu ja vaellus ym. ulkoilu)

Vierailija
8/12 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän löytyikin paljon :-) Perustin ihan huvikseni meille msn-yhteisön, ajattelin että siellä ois vähän helpompi vaihtaa ajatuksia kuin täällä palstalla. Yhteisön käyttämiseen tarvitaan .NET passi; jos sitä ei vielä ole niin siihen on helppo rekisteröityä. Laitoin yhteisön suljetuksi, eli sinne pääsee vain jäsenet lukemaan/kirjoittamaan viestejä. Hakemus liittymisestä lähetetään ylläpitäjälle (eli mulle :-). Jos kiinnostaa, niin käykäähän rekisteröitymässä! Se löytyy osoitteesta

http://groups.msn.com/suomalais-ulkomaalaisetpariskunnat Mukava ois kyllä jutella ja tutustua!!

Vierailija
9/12 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei onnistunut. Muilla samoja ongelmia..?

Vierailija
10/12 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen sellanen " kirjautumisikkuna" , eli kysyy sähköpostiosotetta ja salasanaa? Jos, niin sillon pitää ensin hommata se .NET passi. Jos sellanen on jo olemassa, niin niillä tunnuksilla kun kirjautuu niin sivun pitäis aueta.

Vierailija
11/12 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoin tosiaan yhteisön yksityiseksi, eli vaan jäsenet pääsee sinne lukemaan/kirjottamaan. Aattelin, et niin ois mukavampi ja vois jutella ihan vapaasti.

Sen .NET-kirjautumisen jälkeen aukeaa ikkuna josta voi lähettää " hakemuksen" yhteisöön liittymiseen.

Mulle voi laittaa postia os. sadelmakki@luukku.com jos on jotain kysyttävää. Oon iteki ihan noviisi noiden yhteisöjen kanssa, mut eiköhän se saada pelittämään jos halutaan :-) Jos laitatte mulle sähköpostiosotteet, niin voin " kutsua" jäseneksi, jollon sitä " hakemusta" ei tartte lähettää. Siltikin tarvii tosiaan sen .NET passin.

Olikohan tarpeeksi sekavaa... ;-)

Vierailija
12/12 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos viesteistanne ! Anteeksi en ole ehtinyt hetkeen kayda sivuilla.

E-mailini on ttuchyner@yahoo.com , laittakaa viestia niin tutustutaan !