Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte vauvoillenne tutin?

Vierailija
12.12.2005 |

Mä ne käsitä miksi edes aloittaa tutin antaminen vauvalle!

Ymmärrän siis jos keskoselle yms. annetaan alussa tuttia että se vahvistaa sitä imemistä, mutta täysin terve vauva ei sitä tarvitse.

Meillä ei kukaan vauvoista ole käyttänyt tuttia, tuttipulloakin vain 12kk asti. Eipä ole mitään vierotus tappeluita!

Mut tämä vaan minun ihmetyksiä. :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaientaahan se itkun! Helpompi tunkea tuti suuhun kun antaa vauvalle muuten hellyyttä ettei itkisi!

Vierailija
2/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitte illat alkoivat olla melko raskaita.

Vauva vuoroin imi maitoa ja oksensi ja puklasi ja taas imi, ja itki pahaa oloaan. Kun otin tutin käyttöön illat rauhoittuivat ja vauva imi maitoa sen minkä jaksoi ja siirtyi tuttiin kun maha oli täynnä. Kahdella aiemmalla lapsellani imemisen tarve oli vähäisempi joten ilman tuttia hyvin pärjättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei maitoa tullut, ei vaikka miten yritin!

Vierailija
4/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän täällä sitä ymmärretä!

Kaikki äidit eivät myöskään imetä, mutta imemisen tarve on silti olemassa niilläkin vauvoilla.

Vierailija
5/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti koska rauhoittuu siihen helposti, ja totutan rintalapsen tuttipulloon jotta muutkin pystyy syöttämään kuin äiti. Lisäksi katastrofin tapahtuessa (rintamaito ei riitä) meille ei tule katastrofia koska voi sulattaa pakastimesta maitoa.

Vierailija
6/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna vauvallesi tuttia vaan hellyyttä!

Vierailija
7/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄH JA PAH JA OH HOH HOIJAA miksi en sitten antaisi???? t. viiden lapsen äiti

Vierailija
8/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vauvalla kova imutarve

- mulla tulee maitoa muutenkin ihan hirveästi, tissillä käydään vaan syömässä, ei lutkuteta muuten, jottei stimuloi vielä lisää maidon tuloa.

- vauva syö muuten peukaloa, jos ei saa tuttia (itse olen syönyt peukaloa 5-v asti, oli kuulema aika vaikea vierottaa siitä..)

Miksi tuttia ei saisi syödä? Kyllä täällä on ihan outoja kommentteja.

Vierailija
9/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanottiin neuvolassa ja hammaslääkärissä. Kaikki vauvat eivät rauhoitu pelkällä hellyydellä.

Vierailija
10/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) monilla vauvoilla suuhun menee peukalo, jos tuttia ei ole. Näin kävi mm. esikoisellemme, joten kuopuksen tutinsyönnistä olen vain tyytyväinen.

Vierailija
11/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi antanut tuttia, vauva olisi ollut koko valveillaolo ajan tissillä. Ja ennen tutin antamista imivät käsiään ja erityisesti peukaloitaan. Mieluummin annoin tutin kuin peukalon. Lisäksi nuoremmalla lapsella atooppinen ihottuma ja kädet menivät todella huonoon kuntoon, kun lapsi imi niitä. Siksi siis tutti, ja en kadu kyllä sen antamista.

Vierailija
12/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee vaatteisiin!

Vierailija
13/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imemisen tarve on aivan valtava. Ja tämä on sellainen asia, JOKA EI KUULU MUILLE!!

Vierailija
14/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli annamme pikkukakkoselle tutin vasta sitten, jos siitä näyttää olevan hänelle iloa/hyötyä. Esikoisemme hylkäsi tutin parikuisena, eikä siitä ollut mitään haittaa (no, ehkä oli useammin rinnalla, mutta ei ruvennut syömään peukkua tms.). Tälle toiselle ajattelimme taas tarjota tuttia sitten, kun imetys sujuu (ehkä n. pari-kolmeviikkoisena), MIKÄLI hän vaikuttaa sitä kaipaavan (kova imemistarve).

Vierailija
15/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli valtava imemisen tarve. Vauva oli ihan lapsentahtisesti imetetty ja sai olla pitkään rinnalla, mutta silti. Lisäksi imeminen lohduttaa lasta ja lievittää kipua - näin varsinkin silloin iltahuutoaikoina todettiin. Ollaan tietenkin lohdutettu ja sylissä pidetty paljon muutenkin. Nyt on vuoden ikäinen ja syö tuttia vain kun menee nukkumaan, siitä huolimatta tykkää tutista vaikka perhepedissä nukutaan ja aina saa rintaa kun haluaa.

Vierailija
16/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kyllä tullut viestejä 6-0 tutin syömisen puolesta. Miksi se olisi paha asia?

Vierailija
17/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin tyksissä.

Vierailija
18/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tässä on kyllä tullut viestejä 6-0 tutin syömisen puolesta. Miksi se olisi paha asia?

Eli sitä käytetään ettei vauva itkisi eikä kuunnella vauvan lähettämiä viestejä tarpeeksi herkästi.

Vierailija
19/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole imenyt tuttia, mutta en epäröisi sitä antaa jos vauva olisi erityisen imeväinen tai rauhaton. Kaikkia lapsiani olen imettänyt vuoden verran eikä kukaan ole saanut edes pulloa (siis suoraan rinnalta mukille).

Imeminen on pienelle ihmiselle tärkeä rauhoittumisen keino, joten tunnen välillä olevani aikoinen " tutti" . Se ei tosin haittaa, sillä niillä töinhän olen täällä kotosalla.

Vierailija
20/22 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin hänelle jatkuvasti rintaa, joten varmasti se imemisen tarve tyydyttyi sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi