Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OPISKELUSTA HOITOVAPAALLA ym

12.12.2005 |

HEI!

Onko jollain tietoa opiskelun mahdollisuudesta hoitovapaalla?

Mitkä koululaitokset ovat suvaitsevampia siihen että äiti tekisi paljon opintoja etätyönä? Joskus luin että joku luki esim sairaanhoitajaksi hoitovapaalla niin että vain 1 vko kk lähiopetusta?

Saako silloin samanaikaisesti hoitovapaarahan että opintotuen?

Entä onko helppo saada laittaa lasta hoitoon esim viikoksi/kk?

Joutuuko silti maksamaan koko kk hoito/tarhamaksun?

Vai katkeaako jotenkin kodinhoitontuki itsellä tältä ajalta eli kannattaisiko laittaa vaan siksi ajaksi esim omalle sukulaiselleen hoitoon?

Muutenkin olen hieman ymmällä hoitomaksuista, onko eroa rahallisesti laittaako lapsen tarhaan/kunnalliseen päivähoitoon/yksityiseen hoitoon?

Onko tuloista riippuvainen kuinka paljon joutuu maksamaan lapsen hoidosta kk?

Saako jokainen jotain tukea lapsen hoitoon laittamisesta?

Kiitos valmiiksi neuvoista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen menossa huhti toukokuuksi kurssille, joka ei kylläkään kuulu opintotuen piiriin (eli ei ole varsinaista opiskelua noin kelan mukaan..). tarvitsin tytölleni hoitopaikkaa puoleksi päiväksi joka päivä noina kahtena kuukautena jolloin ehdottivat että hakisin paikkaa yksityiseltä puolelta ja hoitoon yksityisen hoidon tukea. jos olisin laittanut lapsen kunnalliseen hoitopaikkaan en olisi saanut enää olla hoitovapaalla.

Vierailija
2/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaaaaaaamma:

HEI!

Onko jollain tietoa opiskelun mahdollisuudesta hoitovapaalla?

Mitkä koululaitokset ovat suvaitsevampia siihen että äiti tekisi paljon opintoja etätyönä? Joskus luin että joku luki esim sairaanhoitajaksi hoitovapaalla niin että vain 1 vko kk lähiopetusta?

Saako silloin samanaikaisesti hoitovapaarahan että opintotuen?

-Itse en tiedä tuosta etätöiden mahdollisuudesta paljonkaan,heti kyllä alkoi tuo mainitsemasi esimerkki kiinnostamaan=)

Jos olet hoitovapaalla,saat kotihoidontuen että opintotuen,edellyttäen siis ettei lapsesi ole hoidossa vaan kotona.Opintotuki voi vaikuttaa ainoastaan kotihoidontuen tulosidonnaiseen osaan.

Entä onko helppo saada laittaa lasta hoitoon esim viikoksi/kk?

Joutuuko silti maksamaan koko kk hoito/tarhamaksun?

Vai katkeaako jotenkin kodinhoitontuki itsellä tältä ajalta eli kannattaisiko laittaa vaan siksi ajaksi esim omalle sukulaiselleen hoitoon?

-Kotihoidontuki katkeaa silloin kun laitat lapsesi hoitoon.Lapsi voi olla osittain hoidossa,mutta tarkkaan en tiedä käykö esim.vk/kk.Koko päivähoitomaksua ei tarvitse osa-aikaisesta hoidosta maksaa. Eli ehkä kannattaisi pyytää sukulaista hoitamaan,säästyt hoitomaksuilta(jos et maksa sukulaiselle) ja pystyt pitämään kotihoidontuen.

Muutenkin olen hieman ymmällä hoitomaksuista, onko eroa rahallisesti laittaako lapsen tarhaan/kunnalliseen päivähoitoon/yksityiseen hoitoon?

Onko tuloista riippuvainen kuinka paljon joutuu maksamaan lapsen hoidosta kk?

Saako jokainen jotain tukea lapsen hoitoon laittamisesta?

-Siis tarhaan/kunnalliseen päivähoitoon?? Tarkoititkohan päiväkoti/kunnallinen perhepäivähoitaja? No,kunnallisella puolella sama maksu hoidettiin lapsi kummassa tahansa,maksu perustuu perheen tuloihin.Yksityinen hoito erikeseen,tästä en tiedä pahemmin.

Ei lapsen hoitoon laittamisesta saa mitään tukea.

Kiitos valmiiksi neuvoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla