Apua, mistä löydän joulumielen? (Varoitus, viesti sisältää ruikutusta.)
Koti on remontin takia kamalassa kunnossa, ei ole montaa siistiä kohtaa ja monin paikoin kaaos on aivan toivoton. Joulukuuselle pitäisi raivata paikka, nyt sen paikalla on kamala vuori muuttolaatikoita. Tänään täytyy taas viedä lasta lääkäriin, siellä onkin ravattu koko syksy ja olen jo ihan poikki. Hoitotukihakemus pitäisi tehdä ennen joulua, kunhan tarvittavat paperit löytyy kaaoksen keskeltä. Muutenkin tällä erityislapsellamme on ollut paljon murheita tänä syksynä. Lisäksi yhdellä lapsistamme on ollut koko syksyn aivan tajuton uhma, kohta täytyy varmaan viedä hänet kasvatusneuvolaan jos ei käytös ala parantua. Joulukortit jäävät tänä vuonna lähettämättä kun en yksinkertaisesti jaksa niitä kirjoittaa enkä etsiä osoitteita, täytyy sitten ennen joulua soittaa hyvän joulun toivotukset. Tällä viikolla mulla on edessä pieni leikkaus jonka takia olenkin sitten toipilaana ainakin viikon pari, pelottaa... Loppuviikolla pitäisi järjestää yhdelle lapsista synttärit. Rahat on niin loppu ettei joululahjojen ostosta kannata edes haaveilla, vasta juuri ennen joulua tulee rahaa ja silloin onkin kiire hankkia kaikki. Taas tuntuu että on hirveä stressi, melkein paniikkimainen olo. Jotenkin olen ollut koko syksyn ihan masentunut ja poikki.
Miten piristyisin ja mistä löytyisi joulumieli? Alkaa olla jo kiire, aikaa 12 päivää!! Yleensä olen pitänyt joulusta ja sen valmistelusta todella paljon. Nyt on sellainen olo että voisin mennä talviunille ja vetää peiton pään yli - ja herätä vasta keväällä.
Kommentit (3)
Remontin takia katosi ensin kesä jonnekin, sitten katosi syksy - ja nyt yllättäen onkin jo joulukuu pitkällä. Ihan kuin olisin tehnyt jonkun aikaharppauksen, niin nopeasti on viimeiset 5 kk menneet. Tuntuu että elämä valuu käsistä eikä saa mitään aikaiseksi.
Emme vietä joulua kotona, mutta olisi se kivempaa tulla joulupäivänä kotiin jos on jouluista. Olemme vanhempieni luona ja siitäkin mulla on huono omatunto, kun pitäisi ehtiä auttamaan äitiä enemmän valmisteluissa. Menen aattoaamuna auttamaan. Haluaisin auttaa enemmän mutta emme pääse aikaisemmin lähtemään. Onneksi äiti vaikuttaa kuitenkin tyytyväiseltä kun saa koko jälkikasvunsa heille joulunviettoon, ei nähdä kovin usein välimatkan takia.
ap
Rauhoitut ja ajattelet, että asiat järjestyvät.
Itse olen laitellut vain punaisia verhoja ja tähtiä ikkunaan. Komeroita yms. en siivoa, koska en vietä joulua komerossa.
Tarkoitus on levätä jouluna, sillä syksy on ollut 4 lapsen ja vuorotyön takia rankka.
Tärkeintä on, että jouluna on aikaa kuunnella lapsia kun on lomaa. Lahjat olen hankkinut jo lokakuussa. Loput käyn valmiin listan mukaan hakemassa ensi viikolla.
Joulukortteja en lähetä, lähetän tekstiviestit. Jos siitä joku loukkaantuu, loukkaantukoot. Minun jaksaminen on nyt tärkeintä.
Lahjoja en ostele sukulaisille tai muille. Olen jo vuosia sitten ilmoittanut, että en ota sitä stressiä, että juoksen ylimääräisiä kaupoissa.
Rauhallinen mieli ja lepo on tärkeintä joulumieltä.
Tsemppiä sinulle. Kyllä elämä alkaa jossain vaiheessa helpottamaan.
Esim hobbyhallista ja netanttilasta saa myös maksuaikaa. Minäkin olen aina pitänyt joulusta ja siihen liittyvistä puuhista, mutta tänä vuonna olen ollut jotenkin laiskempi sen suhteen. Olen tilannut lähes kaikki lahjat netistä, kun en ole jaksanut kaupungille lähteä. yritän pitää kodin kuitenkin siistinä, niin että on mukava olla. Mitäs jos pistäsit miehesi asialle ja joulusiivouksen tekoon? Ainakin isommat tavarat kun raivaatte piois silmistä, niin on mukavampi olla. Lapsen sairastelut on todella ikävää, voimia sinulle lasten hoidossa ja toivottavasti toivut omastakin leikkauksestasi hyvin. Mukavaa joulua sinulle!