UUDELLEENSYNNYTTÄJÄT: kipeistä supistuksista rv28.. normaalia?
Tänään rv29+0. Jo muutamia viikkoja on ollut aika napakoita supistuksia, mutta viikonloppuna alkoivat olemaan jo aika kivuliaita. Lauantai-iltana ei supistukset meinanneet millään loppua. Masu ei ollut koko ajan edes kovana, mutta kun tarpeeksi kauan kipuili alavatsalla, siitä äityi aina tuntuva supistus. Helpotti vasta kun makailin ½ tuntia sängyssä jonne sitten lopuksi nukahdin.
Muutenkaan en voi yhtään olla selälläni, edes puolinojaavassa asennossa. Lisäksi käveleminen pistää supistamaan. Ja ne on tosiaan jo ihan kipeitä. Selkä tuntuu myös kipeämmältä ja kävely sen takia hankalemmalta.
Onko tämä normaalia uudelleensynnyttäjälle? Meillä on 1v10kk tytär, ja hänen odotusaikanaan tajusin vasta tosi myöhään (joskus rv34+) että minulla on ollut supisteluja, kun vatsa kovattui välillä. Supistukset eivät siis olleet ikinä kipeitä, paitsi loppuvaiheessa tietysti.
Minkä verran supistukset saa sattua näillä viikoilla? Neuvolalääkärissä pari viikkoa sitten oli kohdunsuu ihan kova ja kiinni, eli mistään sellaisesta ei ole kyse. Tämä oli siis tilanne ennenkuin supistukset tulivat kivuliaimmiksi.
Kiitos jos joku kokeneempi osaisi auttaa.
t. M rv29
Kommentit (2)
Mulla supisteli 25+5 viikolta, ja sitä ei pidetty normalina.
Kävin ä-polilla muutaman viikon välein kontrollissa ja siellä tarkasteltiin kohdunkaulan tilannetta.
Muutoksia ei onneksi tullut, normaalilta tilanne näytti uudelleen synnyttäjälle. Eli kaulaa oli hyväsesti jäljellä ja ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu kiinni.
Kontrolleissa kävin viikolle 32 saakka. Sen jälkeen lääkäri sanoi, että 34 viikon jälkeen voin jo elää normaalia elämää koska sitten ei synnytystä enää estetä.
Ennen sitä levossa ja hoitoapua esikoiselle kaupungilta.
Nyt 41+0 eikä lähestyvästä synnytyksestä tunnu olevan mitään merkkejä.
Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolan kautta ä-polille mikäli supistukset vileä jatkuu.
Mulla on viides tulossa ja nyt raskausviikkoja on 31+5.
Vaivana on myös supistelut. Välillä sattuu enemmän ja välillä vähemmän. Käveleminen laittaa supistelemaan ja samoin jos touhuilen muuten enemmän esim siivoan.
On tullut jopa säännöllisestikin muutamana päivänä mutta lepo auttaa.
Uudelleen synnyttäjällä sitä supistelee helpommin, näin sanoi mun terkka. Joten en ole huolestunut kun sentään tolpillani olen pysynyt.
Sitä kun tietää että miltä ne supistukset tuntuu niin sitä tunnustelee omaa vointiaankin erilailla.
Luulen että sulla on vain harjotus suppareita. Uudelleen synnyttäjällähän voi alkaa paikat aukeileen jo viikkoja ennen synnytystä. Vaikka kaulakanavaa olis jäljellä. Joten ei se sieltä välttämättä ole syntymässä ennen, valmistelee vain sinua taas koitokseen :D