Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uus viikko, tammikuiset vauvamahat!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys tammikuiset,

jäikin viikonloppuna kirjoittelut vähiin, kun touhuttiin koko ajan kaikenlaista - joulu- ja vauvasiivousta (tilaa vauvan kamppeille), sit käytiin lauantaina miehen kanssa joulu- ja vauvaostoksilla kun tyttö oli mun vanhemmilla piparitalojen rakennustalkoissa ja vielä yötä siellä. Aiheesta kun kyseltiin, niin lauantai-ilta olikin meillä aika romanttinen ja ässääkin kokeiltiin taas, mutta kyllä se sit seuraavana päivänä kostautui niinkun viime viikollakin: sunnuntai-aamupäivällä muutama oikein mojova supistus, ei mitään kivuttomia vatsan kiristelyjä vaan oikeen sellasia että ensin tuntuu selässä ja sit se kipu kiertää tohon eteen ylös ja siitä pikku hiljaa alaspäin - uh! Että nyt kyllä täytyy jättää romantiikka taas tohon pusu- ja hieronta-asteelle, myös miehen mielestä kun asiasta eilen juteltiin. Olenkin jo suunnitellut sellasen toive-illan miehen kanssa sitten kun masusta ja imetyksen alusta pääsee: Elikkä ensin herkkuillallinen: alkupalaksi graavilohta, sitten puoliraakaa pihviä ja salaattia ja pari isoa lasia hyvää punaviiniä, ehkä hiukan myös maksapasteijaa (nam, nyt kiellettyjä herkkuja), jälkkäriksi jotain ihanaa homejuustoa ja hedelmiä. Kahvia ja vaniljalikööriä - ja illan päätteeksi villiä seksiä kullan kanssa... (no, katsotaan sitten) :)

Vauvan tavaroiden laittelu on hyvässä vauhdissa ja sairaalakassin pakkaaminenkin aloitettu että sen suhteen kaikki alkaa olla kunnossa. Joulusiivot ja ruokien laittelut on suunnitelmissa, toivottavasti masuasukki ei nyt kauheesti muuta suunnitelmia. Hän on tänään ollut melko rauhallisella päällä, pieniä muljahteluja sillon tällön muttei mitään rumbaa. Täytyy varmaan vähän nyt laskea liikkeitä tossa iltasella.

Oli kiva kuulla että Vell@lla oli jo paremmat fiilikset ja kiitos neuvoista apc-resistenssiä koskien. Epiduraalista vielä, mulle tosiaan lääkäri sanoi ettei suosittele samoin kuin ei minkään kipulääkkeiden käyttöä, mut täytyy nyt kysellä vielä...

Nyt tulee neiti koululainen kohta kotiin, menepä laittelemaan välipalaa. Mukavaa viikonalkua tammimasut!

Rosa rv 35+6

Vierailija
22/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nettipimennossa puoltoista viikkoa,kun vanha kone teki tenän ja lauantaina saatiin uusi. Tätä sitten eilisen virittelin ja aamusella sain toimimaan, jippii!! Mies ja poika oli jo ihan hermona,kun ei ollu nettiä...mua se ei niin vaivaa,muutakin puuhaa kyllä löytyy!!

Masussa kaikki hyvin,viime torstaina oli neuvola; painoa oli tullu 3 viikossa puoltoista kiloa, tosin olin just sitä ennen käynyt syömässä kunnon lounaan + vatsa ei ollu toiminu taas vissiin 4 päivään...no seli seli... SF mitta oli 34 ja viikkoja sillon oli 35+1 eli yläkäyrillä mennään ja lujaa. Ensi torstaina neuvolalääkäri,joka sitten käsikopelolla arvioi mahtuuko tulemaan + muutenkin katsastaa alakerran. Mulla ei ole kertaakaan ollut pissassa mitään sanottavaa, paineet hieman koholla. Muuten aika hyvä olo, kipeitä supistuksia vaan tulee päivittäin ja sellasta pistelevää kipua tuolla kohdunsuulla - ihan kun sukkapuikolla tuikittaisiin. Lisäksi murunen pyörittelee päätään virtsarakkoa vasten ja muutenkin aika napakasti antaa jaloillaan iskuja tonne oikeaan kylkeen. Oikein vedet silmissä saa välillä olla. Painoa tullut about 10 kiloa, varmaan menee ainakin 12 tai 13 rikki ennen tammikuuta. No sama se,kun kaikki on suunnilleen tossa mahassa...

Muuten ei ihmeitä, odottelua ja joulun valmistelua...

Mami 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella tarkoitan sitä, jostain syystä erittäin hyvällä tuulella!!Maailmoja syleilevä olo!!!!Ei voi valittaa!! :))

Teen tuossa vispipuuroa höystettynä mansikalla, mun ehdotonta herkkua!!Sitähän mä taas vedän sitten rekkamiehen annoksia, mutta parempi se kuin suklaa tai kakut tms, mitä mun mielii KOKO ajan!!Tosi ahdistavaa oikeesti!!Miksi pitää tykätä näin paljon kaikesta herkusta???Kenelle tästä on mitää hyötyä?? :)

Jee, seksijuttuja :) Mun lempiaihe!!Jep jep!!Mulla on alkanut taas käyrä nousemaan tolla rintamalla, en ymmärrä miksi tekee melkein suklaan veroisesti mieli sitä itteään :D Mies on onneksi sen tyylinen, että hyvin helposti hänet saa mukaan ;) Saapahan muutaman kerran eläessään oikein isolta tytöltä!!Hahaa!!!!Että on harrastettu ja ihanaa on!!Vaikka mul on liitoskipuja, ei ne siinä tunnu/muistuta, ellei ala tarjoo itteesä kovin erikoisissa asennoissa! :) EIköhän tämä kertomus jo riitä.......menee vaan levottamaksi! ;)

Näin karmeeta unta, että TYTTÖ tuli mun mahanahkan läpi ja pidin sitä sylissäni, oli iso jötikkä ja silmiä piti auki..valo häikäisi niitä!!Istukasta oli jäänyt muhun kiinni ja mä soittelen 112 ja en saa numeroo millään puhelimeeni laitettua, ambulanssi tulee ja ne vaan nauraa ja sanoo ettei mitään kiirettä, musiikki huutaa autossa täysillä ja mä olen aivan shokissa, että kui tää voi olla tottakaan ja vauva sanoo mulle ettei hän voi vielä tulla kyllä tähän maailmaan......

Ei pienokainen vielä tarvitsekkaan!!! <3 <3 <3

Maanantain jatkoja ja jaksuja hymyjen kera!

Meeris Euforia 34+2

Vierailija
24/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanan pitkä pino nyt! Mukava oli lukea, ja paljon tuli kommentteja mieleen, mutta arvatkaas muistanko enää yhtään?:(

MAARISKA taisi kysellä hyppykiikusta; meillä on ollut käytössä kaikilla neljällä ja suosittu on! Muistaa vaan laittaa kiikun tarpeeksi alas, että lapsen koko jalkapohja yltää hyvin lattiaan, ettei tarvitse varvistella.

ENYOlle jaksamista vaivojensa kanssa. Kaksi siinä kyllä on kun migreeni ja pukamat ja sitten muut vielä kaupanpäälle:( Raskaana olo on RASKASTA silloin tällöin:(

Ja muillekin turvotuksista, suppareista ym. ihanista RASKAUSajan vaivoista kärsiville jaksuja. Täällä on monta ymmärtävää silmää lukemassa ja tukemassa:)

Mä tulin vatsatautiin viime yönä, yööök. Ja mies on siis vielä poissa, ei auttanu kuin aamulla raahautua pää kainalossa ylös laittamaan lapsia kouluun, mutta onneksi sain nukuttua sen jälkeen taas hetkisen.

Olo ei ole rapoinen, mutta kai tää menee pian ohi, toivossa on hyvä elää. Olen joutunut pakottamaan muutaman suupalan banaania ja perunaa kurkusta alas, muuten menee olo niin heikoksi, ettei jaloillaan pysy, ja kuitenkin on 3 lapsukasta mamman kanssa kotona, ja ne tarvii valvovaa silmää. Onneks eivät tulleet yläkautta ulos, vain alakautta yön jälkeen. Ilot on monet:)

Sänkytouhuista oli puhetta. Vaikka ei niistä isoja puheita taida enää syntyä:) Sen verran kuitenki ettei ihan pääse unohtumaan, harrastetaan täällä meillä, kun ei ole suppareita kummempia vaivoja ollut. Nytkin on kyllä " puutteellinen" olo kun mies on ollut poissa jo viikon, yhyy. Kyllä itelläkin vielä mieli tekee, vaikka olo ei olekaan niitä hehkeimpiä suuren mahan kanssa. Kyllä sitä jo odottelee, että kuinkahan mukavaa se sitten onkaan kun ei ole vatsa välissä?!! Mutta minipillereitä ei passaa alottaa! Ne vie kyllä KAIKKI halut. Aivan kauheita. Kierukka on harkinnassa, ei ole kyllä itellä kokemusta, liekö hyvä?

Joo, olikohan sitten muuta? Ei muistu mieleen. Paljon jaksamista vaan kaikille mahakkaille, ei ole enää maaliin kovin pitkästi matkaa.

Mimmu 33+6

Vierailija
25/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto mikä myrksy tuolla ulkona on!Ja aivan peilijää:((

Aamuinen neuvolareissu takana.Kaikki kunnossa ja mieli aika pirteä jo:)Neuvola tätin kanssa jutskattiin aika pitkään ku olin aamuvastaanotto ajalla siellä eikä kiirettä sitten ollu.Mieli piristy taas vähän ku sai ymmärtävän ihmisen kanssa jutella.

Painoa ei ole tullut enää yli kuukauteen yhtään,laskenu vain.

Yhteensä nyt noin 6-7kg tullu riippuu kenen vaakalla punnitaan.

Paineet 109/68

Hb116

Turvotus - sekä pissa puhdas

Sf-mitta 30cm ja keskikäyrällä justiin pysyin,viikoista riippuen allekkin menee.

Sykkeet 145xmin keskimäärin ja liikkuu edelleen oikein vilkkaasti

Raivotarjonnassa oli edelleen onneks:) Laskeutunu oli,vaan vielä ei luiden alta tarvinu päätä kaivaa.Että ei onneks lähtöasemissa vielä.

Raskausviikot on ihan sekaisin ollu koko raskauden ku menivät muutteleen tota la.Vauvan koko vastaa sitä 34+3 ja näin itekkin olen meinannu kokoajan et eka pitää..Vaan virallisesti on 33+0(Parempi vaan alkaa tuo äippälomaki vähän myöhemmin;)ei kuluta turhaan niitäkään päiviä liikaa ennen syntymää,kotona ku ollaan muutenkin..:)

Vaan eipä mitään väliä,syntyy ku syntyy ja yliajalle ei päästetä kumminkaan päivääkään jos ei ala itekseen syntymään.

Sairaalakassia olen alkanu pikkuhiljaa keräileen kasaan.Vaan eipä tässä luultavasti vielä mitään kiirettä ole.Vaan edellisestä viisastuneena parempi ennemmin kuin ei ollenkaan..

Vauvan tamineet alkaa oleen pestyinä ja sillitettyinä kaapissa.Joitain tavaroita pitää vielä hakea mummolasta. esim.kaukalo,sitteri jne..

Seksistä oli puhetta..Voisin kysyä et mistä?Koko aikana ei olla harrastettu.Ensin oli kielto,kuten kaikilta muiltakin suppareiden takia.

Mieli kyllä tekee vaan kuten Sol Angel sanoi kroppa laittaa hanttiin.Ja ne kerrat ku olisin ihan oikein voinu seksiä harrastaa niin on mies ollu sitten töissä..et synnytyksen jälkeistä aikaa odotellaan kovin.Meillä nuo sänkyjutut on parantunu joka lapsen syntymän myötä:))

Mies on niin tottunu näihin selibaatteihin jo (3krt 3vuoden aikana) ja onneks on tosi lutunen sekä ymmärtäväinen mies.Halit ja hellyys yms. on sitäkin enemmän käytössä.

Joulukortit on myös täällä saatu kirjoitettua,huomenna postiin sitte vaan.

Kuten joka joulua ennen tai justiin joulun aikaan on meillä taas neiti kuumeessa:(Muuten sitten ei vuoden aikana ole sairastellutkaan.Toivo elää et jospa sitten tänä jouluna oltais terveenä ku otettiin varaslähtö jo nyt.

Nyt ruoanlaittoon,nälkä kurnii suolistossa.Ja vauva möyryää yhtä innokkaasti.

Terveisin

Vell@ rv 34 tai ehkä kumminki jo rv35 menossa..

Vierailija
26/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niistä pitkin ja poikin olevista vauvoista oli vielä puhetta. Minä kyllä uskon, että moni ehtii vielä kääntyä itsekin oikein päin, mutta olen kuullut myös siitä ulkokäännöksestä, että ei se " karmee" ole. Jos se tieto sitten yhtään lohduttaa. Useimmat ovat sanoneet, että vain suuri muljahdus ja se on siinä:) Kyllä se varmasti sektiokammoiselle on helpotus onnistuessaan, ja miksei onnistuisi.

Sektiosta voisin sanoa, ettei siinä ole kyllä kauheesti kammottavaa, siinäkään. Vaikka ainahan se jännittää, tottakai. Iso leikkaus.

Ja muistan kyllä kuin eilisen päivän sen surun, kun kaksi ensimmäistä normaalisynnytystä päättyi leikkauspöydälle:( kyllä se harmitti, ei voi kiistää, vaikka ilo lapsesta oli suuri, kun kaikki meni siltäosin hyvin.

Siksipä haluankin sanoa kaikille synnyttäville, että kaikki on mahdollista synnytyksessä, ei kannata kamalan tarkkaan suunnitella etukäteen, sitten tulee vain karmee pettymys kun kipulääkkeetön luomusynnytys yhtäkkiä päätyykin leikkauspöydälle...

mimmu edelleen 33+6

Vierailija
27/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi viimeinen työpäivä. Onneksi ei sitä enempää jaksaisikaan, kun toi liikkuminen on raskasta. Ja sit kun tulee töistä dösä on täynnä ihmisiä. Ja joutuu pyytää istumapaikkaa kun ei uskalla enään seistä kun ihmiset tönivät ja jos tulee äkkipysäytyksiä jne.

Tänään sattu koominen erehdys, mä olin menossa labraan antamaan virtsanäytettä ja olin tunnin käymättä vessassa, ai että oli kivat oltavat kun kävelin terveysasemalle. No kun saavuin labraan sanoin että please koittakaa olla nopeita kun en ole käynyt vessassa. No se labra täti katto mua kummaksuen ja sano mulle että ei sulta oteta virtsanäytettä vaan verinäytteet. Yes ja mä kun olin uhrautunut olemaan käymättä vessassa. Ne siis tutkii nyt sitä maksan vajaa toimintaa sen jatkuvan kutinan takia eikä raskausmyrkytystä jonka seurannassa olen. Rupee itsekkin jo menemää sekaisin näiden oireiden kanssa.

En tiedä rupeeko jo olemaan lähtö lähellä sairaalaan, rupee tuntumaan ihan siltä että kohta jo pää tulee ulos kun kävelee.

Onneksi isäntä tulee tänään kotiin.

Ja siitä seksistä, en ole yhtään ollut sillä tuulella. Ja eikä isäntä ole siitä pahoillaan. Ja kai sitä pelkää että jotain tapahtuu eikse niin ollu että sauna, seksi ja siivous on niitä joilla voi saada käynnistyksen aikaan.

Ja mulla kun noi pari skidiä on tulleet kummatkin rv 35 niin toivoisin että tämä vauva pysyisi sisällä vähän pidempään.

Perjantaina on neuvollassa verenpaine mittaus. Pitää huomenna soittaa jos pääsisi aikaisemmin lääkäriin kuin 20 pvä. Haluisin tietää onko jotain tapahtunut, eli missä vaiheessa olen.

Nyt lähden lepäämään !

Minnie-71, Rv 34+3