Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentaminen ja vauvan 3kk korvike ruokailu

12.12.2005 |

me matkaamme kun muutamme takaisin suomeen lentaen sydney- suomi ja matka kestaa noin 24tuntia. Muut joilla kokemusta miten vauvan ruokailu onnistuu?

siis meilla on jauhekorvike, miten saako koneesta keitettya vetta vai pitaako ottaa omat vedet pulloon mukaan? Saako koneessa lammittaa maitoa missaan?

kiitos jos kertoisit omasta kokemuksestasi!! muutenkin kaikki matkustus vinkit otetaan vastaan missa vaipat vaihdetaan vessassa?minne vaipat?jne...

kyselee kokematon

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta moomax!

Kysyisin viela etta mita tarkoittaa etta jos maitoa on tetroissa?Siis mika se on?Anteeksi tyhmyyteni mutta en ole ikina kuullut ja olen utelias tietamaan jos se helpottaisi asiaa?

Vierailija
2/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkkiin pakattua, jo valmista maitoa. Suomessa näitä käytetään yleisesti, mutta en ole esim. täällä Sveitsissä sellaisia nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla on yleensa sopivanlamminta vetta termarissa mukana, jauhe valmiina pulloissa, helppo ja nopea tapa saada maito heti juotavaksi missa ja milloin vaan. Jos on pidempi matka niinku teilla niin ottasin termariin ihan kuumaa vetta, pulloihin puolet keitettya kylmaa vetta ja jauhe erikseen. nain lisaisin vaan tulikuumaa vetta jotta siita tulee sopivaa ja jauheen - voila!

Ausseissa varmaan myos myydaan sellasia valmiiksi pakattuja jauhepusseja, taalla enkuissa esim on SMA Goldilla sachetteja joissa jauhetta sopiva maara 120 milliin vetta joten ei tarvi mittailla jauheita.

Vaipat vaan nappy sackeihin ja roskiin. Ton ikanen onneksi nukkuu isomman osan matkasta.

Hauskaa kotimatkaa

Vierailija
4/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetramaitoa saa täältä Belgiasta vasta yli 4 kk ikäisille. Helpointa on jos hankit annostelukipon maitojauhoille, sitä minä käytän aina. Eli valmiiksi vedet pulloon ja jauhoja oikea maara kippoon. Sekoittaminen on helppoa kun ei tarvitse ahtaissa tiloissa mittailla ja sompailla.

Vaippoja varten käytän supermarketista saatavia hajupusseja. Taalla ne loytyvat vauvatavarahyllysta.

Varaa maitoa ainakin muutama annos enemman kuin lasket tarvitsevasi! Ikina ei tieda miten lento saattaa viivastya!

Meidat jatettiin kerran keskella yota Beirutiin ja seuraava lento olikin vasta 18 tunnin kuluttua. Esikoisemme on allergikko - onneksi olin varannut sopivaa maitoa ja muuta murkinaa ison kassillisen kaikkien nauruista huolimatta. Poika joi vikat maidot taksissa matkalla kotiin. Ja mina kiittelin itseani kun olin niin jaarapainen ja fiksu :)

Vierailija
5/5 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa on mahdollisuus lammittaa kuumalla vedella, siis henkilokunta lammittaa. Puhdasta vetta varmasti saa pyytamalla vesipulloista, mutta ei liene iso vaiva ottaa pulloon valmiiksi vetta oikea maara, pyytaa lammittamaan se ja sitten sekoittaa jauhe. Tiestysti pitempaan seisonut vesi ei enaa ole kovin hygieenista, jos ei ole desinfioinut pulloa ja keittanyt vetta. Tai sitten jos vauvan kayttamaa vastiketta on valmiina tetroissa, homma on viela helpompaa. Pulloja voi olla hankala saada pestya (en luottaisi koneen vessan veden puhtauteen tuossa mielessa!), joten ottaisin useamman pullon mukaan.

Vaippojen vaihtoon on vessassa yleensa alas taittuva taso, jossa vauvalla on hyvin tilaa. Aikuisella sitten ahtaammin... Mina olen pudottanut vaipan roskikseen. Ehka yleisen viihtyvyyden vuoksi kannattaa varata muovipusseja kakkavaipoille, pitkalla lennolla roskis voi alkaa haisemaan...

Tuon ikainen on minusta aika harmiton matkustaja, kun nukkuu niin paljon. Tai useimmat ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi